Alsnog maar even voorstellen!

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel

Alsnog maar even voorstellen!

Bericht door Paul_DMV »

Beste forumlezers.

Volgens mij ben ik al een tijdje ingeschreven hier (2009) maar ik heb me eigenlijk nooit voorgesteld :oops:

Mijn naam is Paul, ik woon in Delft. Ik ben 27 jaar en al 12 jaar lid van de Delftse Modelbouwvereniging (gevestigd in Den Haag) en sinds 3 jaar ook penningmeester van die club. Ik heb werktuigbouwkunde gestudeerd en ben nu productie engineer in de baggerindustrie (denk aan het opspuiten van het palm eiland in dubai en de aanleg van de maasvlakte 2).

Door mijn studie en interesse voor techniek heb ik aardig wat ervaring opgedaan met het technische aspect van de modelspoorbaan. Toch ben ik nog niet aan digitaal begonnen :roll: . Mede omdat ik thuis geen modelbaan heb. Ik doe eigenlijk alles op de club, waar ik twee avonden per week ben. Daar hebben we alles (nog) analoog. Maar ook analoog kun je veel automatiseren, met bloksystemen en relaisschakelingen, dat vind ik erg leuk om uit te puzzelen.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Ik ben al jaren bezig met het bouwen van een groot module station (zie mijn berichten). Echter kom ik er niet altijd aan toe omdat ook andere verenigingsmodules aandacht nodig hebben. Als het station ooit af is wil ik het opzolder gaan zetten met wat helixen er omheen. Voorlopig is het nog niet zover.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Ik spaar vooral NS, maar ik heb ook wat duitse stoomlocs en wat moderne locs van particuliere vervoerders die in Nederland rijden. Wat ik leuk vind is dat niet alles te koop is in N van de NS. Dan moet je zelf gaan bouwen of geduld hebben tot je eens een leuk ths locje vind voor niet al te veel geld.

AfbeeldingAfbeelding

Zelf bouwen doe ik dus ook welleens maar dat kost veel tijd. Een mooi voorbeeld is de ssp110sw in N die ik heb getekend en geprint in 3d. Deze verkoop ik niet, het leuke vind ik dat het uniek blijft en mensen het kunnen bewonderen op een beursje.

Ik heb ooit mijn afstuderen gedaan bij VolkerRail (CO2 reductie bij ballast afwerk machine) dus daar probeer ik ook het een en ander in N van te maken zoals een kraan van kibri, niet helemaal de juiste maar het lijkt toch aardig.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verder hoop ik dat iedereen met plezier mijn modelspoorwerk kan bekijken op dit forum.

Ik hou jullie graag op de hoogte!

groeten,

Paul_DMV

Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging

Jos

Re: Alsnog maar even voorstellen!

Bericht door Jos »

Alsnog welkom Paul, mooie spullen heb je daar!

Groetjes,
Jos

richard7877

Bericht door richard7877 »

Hoi Paul

Leuk dat je je nu ook voor gesteld hebt :D
Ik zie je over een paar weken weer.

Groeten Richard

http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft

Krab

Bericht door Krab »

Welkom Paul op het N - forum .
Leuk weer een Nederlandse baan erbij net als bij bovenstaande heren :mrgreen:

mvg Sjaak

TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

jeepney

Bericht door jeepney »

Welkom Paul.

Henk

Wim

Bericht door Wim »

Ja Paul,

wat kan ik meer zeggen dan: Welkom.

PS, mooie intro......... :mrgreen: