Heeft iemand er al eens over nagedacht om de wadloper van Fleischmann wat sneller te maken?
Deze is namelijk erg traag en alles behalve sterk. Wanneer ik bij mijn wadloper een dummy erachter gooi, slipt hij alleen maar door.
Ik zit er over na de denken, het motortje te vervangen door een wat snellere... Heeft iemand hier al ervaring mee, of zijn er ideeën welk motortje hiervoor in aanmerking komt?
Wadloper van Fleischmann sneller maken?
Wadloper van Fleischmann sneller maken?
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Re: Wadloper van Fleischmann sneller maken?
Zo langzaam is de wadloper toch niet?
Als je hem sterker wilt maken, kun je beter kijken of je 'm kunt uitrusten met antislipbandjes en wat verzwraen.
Als je hem sterker wilt maken, kun je beter kijken of je 'm kunt uitrusten met antislipbandjes en wat verzwraen.
Ik vindt ze eerlijk gezegd wel erg langzaam... die van mij hebben een snelheid van een trix 6400
Op de vereniging rijden we op bloksysteem die 1 spanning doorgeeft. Daar rijdt dat ding verhoudingsgewijs nog niet sneller als 5km p/u.... Hij heeft al antislibbandje... verzwaren zou inderdaad ook een optie zijn, maar dan moet hij ook nog opgevoerd worden.

Grz, Mike
Ter info max snelheid 6400=120kmh, max.snelheid Wadloper = 100kmh. Hij rijdt dus te snel !!!!mikey schreef:Ik vindt ze eerlijk gezegd wel erg langzaam... die van mij hebben een snelheid van een trix 6400![]()
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Analoog heeft de wadloper inderdaad een hoge aanvangsspanning nodig. Zijn topsnelheid is wel ok.
Een beetje lood erin geeft hem wat meer trekkracht.
Groetjes,
Jos
Een beetje lood erin geeft hem wat meer trekkracht.
Groetjes,
Jos
Heb bij mijn x-dehands gekochte Wadloper (ja, die heeft niks met mijn voorkeur voor Epoche 1 van doen, maar ja, is wel leuk...) de motor een nacht in de wasbenzine gelegd. Kwam aardig wat troep uit. En hij reed daarna in ieder geval een stuk sneller.
Voor wat betreft verbetering van de trekkracht, daar heb ik nog geen echte oplossing voor. Die is ook met nieuwe slipbandjes nog niet niet geweldig, 't stel rijdt wel rustiger op een flinke helling.
Gr. Bert
Voor wat betreft verbetering van de trekkracht, daar heb ik nog geen echte oplossing voor. Die is ook met nieuwe slipbandjes nog niet niet geweldig, 't stel rijdt wel rustiger op een flinke helling.
Gr. Bert
Groet,
Bert
Bert
Ik heb voor m'n drie wadlopers nieuwe motoren liggen. Wacht nog even totdat ik de poelietrekker en DCC decoders binnen heb, dan ga ik d'r mee aan de slag. En oh ja, ik heb ook nog tomix Scharfenbergkoppelingne liggen, dat wordt helemaal een uitdaging 

Paul Bender
Scheppen kan iedereen, stoken is een vak
Scheppen kan iedereen, stoken is een vak
Hoi Paul,P Bender schreef:Ik heb voor m'n drie wadlopers nieuwe motoren liggen. Wacht nog even totdat ik de poelietrekker en DCC decoders binnen heb, dan ga ik d'r mee aan de slag. En oh ja, ik heb ook nog tomix Scharfenbergkoppelingne liggen, dat wordt helemaal een uitdaging
Gaat het om standaard motoren of heb je vervangende? Zo ja, welk type?
Grz, Mike