ergernissen stapelen zich op
Heb nu eindelijk de print met chip volgens tekening in elkaar gezet.
Proefopstelling gemaakt.
In eerste plaats op zoek gegaan naar een lagere werk-spanning voor voor dit geheel.
Kwam uiteindelijk uit op en oude oplader van een oudere versie van een mobiele telefoon die netjes van 220 een uitgang heeft van 50 Hz / 30 Ma en 6.9 Va gelijkspanning geeft. Dus beduidend minder dan de 16 V van de trein-trafo.
heb de printplaat dus stroom 6 volt gegeven en vanaf de trafo de transistor doorgelust naar in plaats van de magneet-spoel en proef-lampje en vanaf proef-lampje naar massa-draad van de trafo.
de plus-draad gebruikt om set 1 en reset 1 de contactpuls te laten geven en ja bij contact set 1 gaat lampje branden maaaar als ik dit contact verbreek gaat ook het lampje uit wat dus zou hebben moeten blijven branden want bij reset 1 zou lampje pas uit moeten gaan.
Echter lampje brand bij contact met set 1 / reset 1 en bij aanraken van alle poten van de transistor. Tevens brand lampje ook als ik de niet aangesloten zijde ,dus set 2 en reset 2 aanraak .
Heb er ook de chip omgedraaid en een andere chip ingezet met hetzelfde resultaat.
met andere woorden ik kan net zo goed de plus en de min rechtstreeks aan het lampje zetten dan brand hij ook

.
Een heleboel correspondentie hierover met jullie / wat elctronicakennisen hier in de buurt en de verkoopmedewerker waar ik het spul heb aangeschaft. Blijkbaar voor ....vul zelf maar in.
Heeft ËËN van jullie nog een idee wat ik nu dan toch verkeerd doe. Was apetrots dat mij eindelijk gelukt was het ding volgens tekening in elkaar te zetten en dan doet alles behalve wat ie moet doen.
Graag jullie welwillende meededenken. Ik weet het nu niet meer, dit gaat mijn lekenpet ver te boven om dit te kunnen verklaren.
Ik hoor graag