defecte minitrix ns 1200

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
richard7877

defecte minitrix ns 1200

Bericht door richard7877 »

hallo mede spoor hobbyisten

ik heb een probleempje met mijn bruine minitrix 1200
ik wil hem laten rijden, maar er komt rook uit het motortje :cry:
ik heb hem helemaal schoongemaakt hij zat vol met ingedikte olie even ik heb weereen druppeltje olie in bij de tandwielen gedaan en dan nog rookt hij nog
heeft iemand een idee wat het kan zijn voor zover ik kan zien was hij hagelnieuw (aan de slepers sporen te zien)

groeten richard

en ps zijn de buffers los te koop ik mis er 1

http://www.nsrail.webs.com
Laatst gewijzigd door richard7877 op 25 dec 2009 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.

http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft

Chris83

Re: defecte minitrix ns 1200

Bericht door Chris83 »

De buffers zijn niet los te koop helaas, die worden met een losse kap meegeleverd die wel te bestellen is, maar dat is een duur grapje.
Je zou wel kunnen kijken om het van een of andere wagon af te halen en er op te zetten, ik geloof dat de container wagens ongeveer de zelfde buffers hebben.

wat de rook betreft, mischien heb je ergens kortsluiting? je kunt ook de motor los uit testen door m et 2 draadjes even op de rails te houden, zie je gelijk of het daar aan ligt of niet.

Mischien omdat ie splinter nieuw is kun je nog trug naar waar je die gekocht hebt?

Groeten Chris

Onderwerp starter
richard7877

Bericht door richard7877 »

hallo chris

bedankt voor de tips ik ga er van het weekend wel weer verder mee
het motortje los doet het goed
ik vermoed dat het het printje is als ik hem terugplaats en dan laat draaien dan gaat hij roken(zonder de draaistellen)
ik ga wel even mijn andere 1200 open maken en even onderdelen uitwisselen

ik heb hem zelf 2e hands gekocht maar diegene waarvan ik hem heb gekocht heeft er nog nooit mee gereden
dus vandaar bijna nieuw

groeten richard

http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft

Rick

Bericht door Rick »

Draait de motor wel gewoon? Kan zijn dat het roken ophoud als je hem even laat draaien.

Mickdeg

Bericht door Mickdeg »

Hallo,

Ik ken dit soort problemen.... Ik heb zelf ook een keer een lok ter reparatie aangeboden gekregen met een "rookprobleem" (nee het was geen stoomlok) Een minitrix 1100 met veel te veel olie. Hij droop gewoon. Probleem was snel gevonden en de Oplossing ook.

Als er vet of olie bij de koolborstels komt rookt de lok altijd. Die dingen worden er zacht van en door de warmteontwikkeling....., nou je snapt het wel. Nieuwe koolborstels erin en even laten draaien als los motertje. Hoeft niet op topsnelheid maar wel een 5 minuten. Lok goed reinigen en van de juiste hoeveelheid olie voorzien en daarna alles weer in elkaar zetten. Als "natte"koolborstels de oorzaak zijn dan heb je 99 % zekerheid dat het probleem dan over is.

met vriendelijke groet

Mick

Plaats reactie