hallo allemaal,
vannacht kon ik niet slapen en lag maar te denken over het gepiel met die preisertjes.
want ja om zo,n priegelding rechtop neer te plakken dat is toch een heel gedoe en ja dan wordt er als suggestie een autootje of twee stukjes hout als steuntje er naast maaar dat zijn dan weer een heleboel handelingen op een relatief klein plekje.
toen dacht ik aan mijn voorraad sushi stokjes.
als daar nu eens drie centimeter lengte van neem.
en dit stukje aan één zijde één centimeter inslijp met de dremel, waarom inslijpen, dat is om de lijm die aan de voeten van het preisertje zit niet in contact te laten komen met het hulpstukje anders zit dit ook vast, dan krijg je dit ;
vervolgens slijp ik in het overgebleven deel een gleufje zodat ik een soort vorkje krijg ;
als ik dit gevorkte stukje hout neerleg op de plaats waar preisertje moet komen en vervolgens preiservoetjes in de lijm zet en vervolgens het ingelijmde preisertje in het vorkje plaats kan ik hem na aandrukken loslaten zonder dat ie direct omvalt.
zo dus;
na een paar minuten kan ik het vorkje opzij schuiven en preisertje staat keurig op zijn plaats.
ik deel dit idee graag met jullie allemaal om dit simpel te maken attribuut na te maken en te gebruiken op jullie eigen baan om het plaatsen van de vele nog te plakken preisertjes te vergemakkelijken.
als je er tenslotte een X-aantal van hebt op voorraad kun je in relatief korte tijd veel preisertjes op zijn plaats zetten.
ik hoor graag jullie eventueel commentaar.
wordt vervolgt.