Re: Xtreme keerlus n00bvraagje
Geplaatst: 11 apr 2017 19:10
Er is inderdaad geen enkele reden waarom de onderbreking niet bij A en B zou kunnen zitten, behalve dat dan op één been van de driehoek beide railstaven dezelfde potentiaal hebben.
Ik zou dan eerder deze spoorstaven aan beide wissels isoleren, en het niet te gebruiken spoor dmv. een relais stroomloos schakelen. Dit kan met dezelfde schakelpuls als het omzetten van de wissel.
Zo is er geen kans op kortsluiting meer wanneer wissel A en B beide afbuigend staan en er onverwacht een trein aankomt.
Groetjes: Robby
Ik zou dan eerder deze spoorstaven aan beide wissels isoleren, en het niet te gebruiken spoor dmv. een relais stroomloos schakelen. Dit kan met dezelfde schakelpuls als het omzetten van de wissel.
Zo is er geen kans op kortsluiting meer wanneer wissel A en B beide afbuigend staan en er onverwacht een trein aankomt.
Groetjes: Robby