Bovenleiding
-
Re: Bovenleiding
Ziet er leuk uit Martin
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Hallo iedereen
Hier het beloofde fotootje. De bovenste rijdraad is van Hobbex, die eronder van Volmer.
Volgens mijn digitale schuifmaat is de Volmer 0,48 mm en de Hobbex 0,60 mm (ON114).
Scheelt niet veel, maar is -in elk geval op de foto- wel zichtbaar.
Maar bij zo'n prijsverschil kiest vrijwel iedereen voor de knip, dus, Martin, gefeliciteerd met je keuze. Ik ben benieuwd naar het vervolg van je baan.

Groet
Rob
Hier het beloofde fotootje. De bovenste rijdraad is van Hobbex, die eronder van Volmer.
Volgens mijn digitale schuifmaat is de Volmer 0,48 mm en de Hobbex 0,60 mm (ON114).
Scheelt niet veel, maar is -in elk geval op de foto- wel zichtbaar.
Maar bij zo'n prijsverschil kiest vrijwel iedereen voor de knip, dus, Martin, gefeliciteerd met je keuze. Ik ben benieuwd naar het vervolg van je baan.

Groet
Rob
Laatst gewijzigd door Robboz op 22 feb 2011 21:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Gek op stoom!
-
op die tekening ziet het er goed uit
maar op foto is alles nogal grof
http://www.modelleisenbahn-haertner.de/ ... 7_862.html
Gr andy
maar op foto is alles nogal grof
http://www.modelleisenbahn-haertner.de/ ... 7_862.html
Gr andy
Rob,
Je hebt niet toevallig nog een draad van Viessmann?
Je hebt niet toevallig nog een draad van Viessmann?
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Ha Martin,
Nee, die heb ik niet. Jammer, want dan zou het plaatje compleet zijn.
Groet,
Rob
Nee, die heb ik niet. Jammer, want dan zou het plaatje compleet zijn.
Groet,
Rob
Gek op stoom!
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
Bedankt voor jullie opmerkingen.
Het is inderdaad een keuze voor de knip. Moet zeggen dat de losse portalen van hobbex uiterlijk erg in de buurt komen van viessmann en met een beetje luchtverf word dat best gedetailleerd. Alleen als je naar het quarttragwerk (overspanning) kijkt is die wel erg grof en lomp.
Vraag me alleen af in hoeverre dat zal opvallen als alles er netjes bij ligt. Als het niet storend is dan ziet niemand meteen of het hobbex of viessmann is. Hetzelfde geld ook voor de draad. Hij is wel dikker maar als je hem zwart verft word dat wel beter. Zwart kleed af he
We zullen het meemaken. Viessmann is financieel niet verantwoord, in mij ogen. De details zijn groot en het assortiment veelzijdig. daar betaal je ook voor, maar om nou zoveel neer te leggen voor bovenleiding??? steek dat geld dan liever in een mooie loc of een stel decoders of Dinamo. Ligt net waar de keuzes liggen.
Het is inderdaad een keuze voor de knip. Moet zeggen dat de losse portalen van hobbex uiterlijk erg in de buurt komen van viessmann en met een beetje luchtverf word dat best gedetailleerd. Alleen als je naar het quarttragwerk (overspanning) kijkt is die wel erg grof en lomp.
Vraag me alleen af in hoeverre dat zal opvallen als alles er netjes bij ligt. Als het niet storend is dan ziet niemand meteen of het hobbex of viessmann is. Hetzelfde geld ook voor de draad. Hij is wel dikker maar als je hem zwart verft word dat wel beter. Zwart kleed af he

We zullen het meemaken. Viessmann is financieel niet verantwoord, in mij ogen. De details zijn groot en het assortiment veelzijdig. daar betaal je ook voor, maar om nou zoveel neer te leggen voor bovenleiding??? steek dat geld dan liever in een mooie loc of een stel decoders of Dinamo. Ligt net waar de keuzes liggen.
-
dat is waar zwart maakt kleiner
hellemaal gelijk een nieuwe lok is ook mooi
Gr andy
hellemaal gelijk een nieuwe lok is ook mooi

Gr andy
Hier staan de specificaties voor het 1500-volt net van Nederland. Dikte is 12 mm, dus op schaal zou dit 0,075mm zijn.........
Dit is ook wel een leuke site om iets meer te weten.
Groet,
Rob

Dit is ook wel een leuke site om iets meer te weten.
Groet,
Rob
Gek op stoom!
Dank. Is wel een stuk minder dan ik eigenlijk had verwacht. Maar eigenlijk ook wel weer logisch. Zo leer je telkens wat bij 

-
De afgelopen dagen zat mijn beslissing voor hobbex te gaan me nog niet echt lekker. Ik kreeg van Hans een mailtje dat de prijzen van viessmann niet zo erg zijn als conrad doet vermoeden. Dit klopt inderdaad als je de prijslijst van viessmann erbij pakt. Dan scheelt het nog maar 170,-
Vandaag bij Ontraxx heb ik de boveneleiding van hobbex gezien en die van viessmann. Damn het verschil is wel erg groot, ga er nog eens even goed over nadenken. Als mijn gevoel toch telkens zegt Viessmann dan is het geld het wellicht waar.
Komende tijd krijg ik het toch nog erg druk met het raceteam dus ik heb een lange periode weinig modelbouw en een boel sparen en nadenken.
Vandaag bij Ontraxx heb ik de boveneleiding van hobbex gezien en die van viessmann. Damn het verschil is wel erg groot, ga er nog eens even goed over nadenken. Als mijn gevoel toch telkens zegt Viessmann dan is het geld het wellicht waar.
Komende tijd krijg ik het toch nog erg druk met het raceteam dus ik heb een lange periode weinig modelbouw en een boel sparen en nadenken.
Ik wist dat ik in het verleden ooit eens wat van Hobbex had gekocht voor proef en daar is het bij gebleven
Even gezocht in de rommel doos en wat foto's gemaakt oordeel zelf

Mvg
Henk
Even gezocht in de rommel doos en wat foto's gemaakt oordeel zelf

Mvg
Henk
De bouw van mijn N-Spoorbaan
Raptor
Raptor
-
Nou Martin, dan lijkt de keuze mij voor de hand liggend. Met alle respect, maar die Quertragwerk ziet er echt niet uit. Veel te grof.
Je moet het zelf weten natuurlijk, maar voor die 170 EUR zou ik het niet laten om een ander merk dan Hobbex te gebruiken.
Ik heb natuurlijk ook wat fotomateriaal.......afspanningsinstallatie:

...en Quertragwerke....

Jojo!
J.
Je moet het zelf weten natuurlijk, maar voor die 170 EUR zou ik het niet laten om een ander merk dan Hobbex te gebruiken.
Ik heb natuurlijk ook wat fotomateriaal.......afspanningsinstallatie:

...en Quertragwerke....

Jojo!
J.
-
Zie eens, dat moeten we hebben. Meningen zijn persoonlijk maar foto's zeggen in dit soort afweging meer dan woorden. Ik neig nu toch echt meer naar viessmann. De enkele portalen zijn de overzien maar dat quarwerk kan echt niet 

Martin,
Ik zou er niet eens meer naar neigen als ik jouw was, maar idd gewoon net ff iets meer uit geven.
Laten we eerlijk zijn, als jij op de motor stapt, dan zorg je toch ook voor het beste materiaal,
en ga je niet kiezen voor een bromfietshelm omdat die toevallig €200 goedkoper is.
Ja kwaliteit kent gewoon zijn prijs, maar je bent er veel langer mee wijs.
mvg
Freddy
Ik zou er niet eens meer naar neigen als ik jouw was, maar idd gewoon net ff iets meer uit geven.
Laten we eerlijk zijn, als jij op de motor stapt, dan zorg je toch ook voor het beste materiaal,
en ga je niet kiezen voor een bromfietshelm omdat die toevallig €200 goedkoper is.
Ja kwaliteit kent gewoon zijn prijs, maar je bent er veel langer mee wijs.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
-
Je hebt helemaal gelijk, moet mijn woorden ook rectificeren: Ik ben gewoon om, ga door naar viessmann. Ben er al wel achter gekomen dat het bij H@NS goedkoper is als bij Conrad.
Dat is ook niet zo moeilijk he, want Conrad is zeker niet goedkoop, al helemaal niet bij de merk artikelen.martindomburg schreef: Ben er al wel achter gekomen dat het bij H@NS goedkoper is als bij Conrad.
Ze hebben soms leuke aanbiedingen, of speciale serie`s die elders niet te krijgen zijn, maar verder.
Maar in iedergeval, een prima keus om met viessmann door te gaan.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
-
-
Tja ik ben inderdaad van mening dat losse overspanning van hobbex ronduit lelijk te noemen is.
Om dan nog even op het motorrijden terug te komen. Nee ik heb geen helm van 900 euro omdat die van 400 euro ook goed genoeg is. en dat vind ik net het verschil.
Dat zelfde geldt voor roco. Materiaal rijdt prima en is goedkoper dan flm. Daarvoor krijg ik minder details maar ik vind ik het mooi genoeg.
Tis maar met of je het geld er voor over hebt.
Hadden we geld als water dan bestond deze discussie niet.
Om dan nog even op het motorrijden terug te komen. Nee ik heb geen helm van 900 euro omdat die van 400 euro ook goed genoeg is. en dat vind ik net het verschil.
Dat zelfde geldt voor roco. Materiaal rijdt prima en is goedkoper dan flm. Daarvoor krijg ik minder details maar ik vind ik het mooi genoeg.
-
FidOo schreef:Tja ik ben inderdaad van mening dat losse overspanning van hobbex ronduit lelijk te noemen is.
Heb je helemaal gelijk in Joost,
Wat die helm betreft, als je eens met 200 op je hoofd bent beland ben je erg blij dat je een helm van 900,- op je hoofd hebt. Die van 400 was ik waarschijnlijk een kasplantje. Je zal je verbazen wat het kwaliteitsverschil is

Hoi Martin, je zou eventueel ook kunnen kiezen voor draden van
Sommerfeldt, met Viessmann masten, die draden zijn vrij dun en
ook in grotere lengtes te krijgen volgens mij...
Mvg,
Tis
Sommerfeldt, met Viessmann masten, die draden zijn vrij dun en
ook in grotere lengtes te krijgen volgens mij...
Mvg,
Tis