Jeeey weer een update !!!!!! Eindelijk zijn we weer eens aan het bouwen. Gezien de drukte met ombouwen van locs voor de Train Support en de voorbereidingen voor de verhuizing van Schellenbach naast het gezinsleven en werk heb ik maar 1 avond in de week om aan de modules te werken. Goh, goed verhaal lekker kort zeg maar.
Maar dan heb ik er ook wel erg veel zin in, zo ook gisteravond. Chris is begonnen met het aanvullen van het Schaduwstation en het schilderen van de perrons. Het Schaduwstation krijgt er 8 opstelsporen bij. De perrons moesten nog de juiste kleur krijgen zodat er aangekleed kan gaan worden.
Ik ben begonnen met het plaatsen van de beoogde gebouwen op de modules
Vooral de linkerzijde is bebouwd, een hof met woonhuizen en een boerderij staan aan de linkerzijde. Iets verderop bevind zich een bedrijfspand
Ik heb al wat scene ideeen in mijn hoofd, maar dat deel komt later. Ik wil namelijk eerst de strook langs het spoor erin maken zodat ik de rails kan gaan verweren met de airbrush. Het idee is in ieder geval landelijk Duitsland na te bootsen, zeker omdat ik links van mij een groot depot heb staan en rechts van mij een kolenmijn.
Ik ben aan de rechterzijde begonnen met het aanbrengen van de struiken en bossages langs het spoor. Dat deel wilde ik flink wild maken omdat de smalle strook voor het perronspoor langs wat minder bedekt zal worden.
De grote bossage heb ik gemaakt van filterwatten. Deze met haarlak een aantal maal besprayed en telkens gewoon random wat kleuren en materialen erover heen gestrooid.
Hier loopt het al weer naar wat meer rust uit. Plukjes wildgras en kleine struikjes doen daar hun ding zeg maar.
Het stuk langs de sporen wil ik niet al te wild maken dus met gras en kleine plukjes wildgras heb ik wat turf en strooisel aangebracht.
Ik ben erg benieuwd hoe het er straks uit zal zien als de airbrush zijn werk heeft gedaan en er een roestig en zwarte neven is neergedaald.
Volgende week gaan we weer verder, nu maak ik me vooral op voor Zaterdag in Houten. Ik mag weer helpen bij Misha op de stand van 9mm-shop.nl. Daarnaast heb ik vorige week van Mischa een Fleischmann dubbeltractie BR 218 overgenomen met geluid. Wat een mooi gedetaileerd dingetje zeg, ik heb er een filmpje van gemaakt, die is aan het uploaden en zal ik zometeen plaatsen.
Voor dit apparaat heb ik een RB stam opgezet van 5 wagens met stuurstand. Deze ga ik voorzien van een Digirails functiedecoder en ledstrips. Zaterdag haal ik dit op bij PicommiT.
Daarna meteen even bij team oranje langs want Hans heeft hopelijk assen met slipbanden bij zich voor de Kato class 66, nieuwe slipbandjes voor mijn Husa G1206 en een driewegwissel van peco voor het nieuwe depot.
Drukte van jewelste dus

heerlijk
Groetjes