HELLENGERST - een halte

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onderwerp starter
rc.amsterdam
Berichten: 209
Lid geworden op: 26 jul 2015 13:55

HELLENGERST - een halte

Bericht door rc.amsterdam »

Begonnen aan mijn eerste Laser cut bouwdoosje in "N". Het betreft Faller's halte Hellengerst (art nr 212118). Leuk en klein, echt voor de bijbaan. Bij de aanschaf bleek dat ik speciale lijm moest kopen. Dat gedaan en de inhoud van de doos bekeken. Grote doos voor die kleine onderdelen, maar wel stevig en bedacht ik, te gebruiken als een diorama basis. Daar had ik zin ik. Want wie wil A4?
Faller geeft aan de doosjes te blijven gebruiken als opruim doosjes en dat is een goede tip. Zeker als er middels een stikker wordt vermeld wat erin zit.
Want een modelbouwer heeft heel wat spulletjes liggen.

De handleiding is het bekende Faller boekje en duidelijk wordt aangegeven - via een nummer systeem - welke onderdelen waar moeten. Ik had gelezen dat de lijm snel werkt en dat dan vast ook echt vast is. Dus begon in met de diverse onderdelen in elkaar de drukken. Achteraf dan - vaak - een klein beetje lijm gebruiken en dat is een klein kunstje.

Op een plek had ik een probleempje: de gemaakte sleuf was te klein. Met een scherp mesje was dat snel opgelost. Ook met enkele kleine onderdelen (mn de steun aan de overhang) had ik wat problemen - alhoewel dit misschien ook aan mijn gebrek aan knutsel techniek verweten kan worden.

Voor mij waren de instructies onduidelijk vwb de randen van het dak. Moesten die eronder of ertegen? Voor mij was dat mn rommelen en prutten.

Ook was ik ongelukkig met het gebruik van karton voor hekjes, dakgoten en waterleidingen. Degelijk plastic heeft daar mijn voorkeur.

Toen ik het gebouwtje klaar had zag ik dat het deel wat op de grond rust - de fundering dus - flink wat nawerk nodig heeft. Allerlei randen staken af en dat vond ik niet mooi. Dus toch maar weer de verf en kwast erbij en hier en daar ook wat groene camouflage geplaatst en alles ziet er veel beter uit.

Al met al ziet het eindprodukt er leuk uit. Bekijk het zelf en ook het kleine diorama.

(sorry voor sommige foto's die niet aan de kwaliteitseis voldoen)

-0-0-0-0-0-0-
Iets uit de doos.
Afbeelding
Afbeelding[/URL][/img]
Afbeelding
-0-0-0-0-0-0-
Het diorama
AfbeeldingAfbeelding[/URL]
Afbeelding[/URL]


vr gr
Rob

Het kan altijd beter, maar soms moet je gewoon tevreden zijn.
Plaats reactie