Ik ben Arnoud uit Haarlem, 38 jaar, getrouwd en heb nog geen kinderen. Ik heb HTS-Elektronica afgerond en tussen 2007 en maart 2009 MCSE Windows server 2003 dus ik doe nu wat tekenwerk van ondergrondse telecom-infra.
Toen ik kind was kreeg ik van mijn vader een 2e hands minitrix startset en later nog één tweede hands startset met gebouwde huisjes en later nog een 1600 lok en een plan W rijtuig.

Af en toe was ik toen wat rondjes aan het neerleggen en draaide het meer om het spelen.
Na in 1998 te zijn verhuisd naar mijn appartement heb ik in 2001 de hobby weer opgepakt.

en na mijn eerste gepruts tot een serieus baanontwerp gekomen die met eental wijzigingen de basis vormt van mijn huidige plan/baan.

Na eerst zelf met pulbreedte modulatie te hebben geexperimenteerd had ik besloten met het HCCM systeem en Koploper de baan te besturen.

Het uiteindelijke plan is zo geworden:

Helaas alleen een koploper plaatje van het ontwerp en hier de bijbehorende foto's:

In de 2005 heb ik een naar huis verhuisd en heeft mijn baan wat schade te verduren gekregen. Tot maart 2009 was dit ongeveer de situatie:

In maart 2009 heb ik Rail bezocht en ben ik weer aan mijn baan begonnen. Eerst heb ik het HCCM-systeem omgebouwd naar digitaal, zodat ik nu treingestuurd kan rijden ipv blokgestuurd.
Daarna kwam ik erachter dat door lekkage door een vergeten dakraam de onderplaat waarop het schaduwstation rust iet wat doorgezakt is. Die plaat al dienst tijdens mijn kinderjaren. Tevens kwam ik erachter dat de DDRM-set gemaakt door M. Kuijpers (thans Phildie) moeite heeft om door R1 bochten te gaan. Alle wagons voorzien van Fleischmann profi-koppelingen ontkoppelde zich in een R1 boog. Dus dat betekende naast het vervangen van de onderplaat tevens R1 bogen groter dan 30° te vervangen. Dat is ongeveer alle bogen die niet in het zicht waren.
Hier test ik de nieuwe plaat op sterkte:

en dit is bijna mijn huidige situatie aan de baan:

Dit is mijn huidige ontwerp:

Wanneer minimaal het boven gedeelte rijvaardig is, zal ik pas het schaduwstation verder ontwikkelen.

Ik moet nog een airbrush kopen of airbrusher vinden om deze modellen te (laten) spuiten:

Dus ik heb zat te doen.
groeten,
Arnoud