N-Spoorforum

Het forum voor de N-Spoor liefhebber

n-spoorstore.nl TopLinks-Modellbahn Liste auf Online-Modellbahn.de
Het is nu di jul 17, 2018 20:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Herstarten in N
BerichtGeplaatst: do jul 12, 2018 19:17 

Ik begrijp niet precies wat je bedoelt met start-ziel principe. Wat is overigens een octocoupler?

Windows XP, 10 (64-bits), ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain, AnyRail.
http://www.b-bridge.org

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jul 12, 2018 20:33 

Andre de Ruiter schreef:
Ik begrijp niet precies wat je bedoelt met start-ziel principe. Wat is overigens een octocoupler?

Idee is om ooit een soort NX Tableau te maken om de wisselstraten aan te sturen. Hierbij kies je het begin en eindpunt en doormiddel van een schakeling komen de benodigde wissels in de correcte stand. Een optocoupler is een soort electronisch minirelais wat voor galvanische scheiding zorgt. Ik zie trouwens dat hij op de vorige pagina verkeerd gespeld is (of verbeterd door autocorrect...).

Vandaag overigens de rails opgehaald, lijkt in redelijke staat. Enige probleem momenteel is dat van de electrische wissels (7st Flm Piccolo, 2st Ibertren) er 4 defect zijn, waarvan 2 van Flm. Deze heb ik even geopend en het bladveertje en contacten van de eindafschakeling lijken vervuild. Deze schijn je te kunnen overbruggen aldus een Duits forum, dus daar ga ik binnenkort eerst maar eens achteraan.

Gr B

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jul 13, 2018 10:51 

Als het jouw bedoeling is om automatisch rijwegen (wisselstraten) te schakelen dan raad ik je aan om de knoop door te hakken en onmiddellijk te starten met computergestuurd rijden. Rijwegen automatisch schakelen kunnen de meeste programma's (iTrain dat ik gebruik in ieder geval) en houden tegelijkertijd ook rekening met andere locs(treinen) die van deze rijweg (geheel of gedeeltelijk) gebruik willen maken. Laat je niet afschrikken door het woord computer het is simpeler en flexibeler dan gebruik maken van allerlei electronische schakelingen uit het analoge tijdperk. Op het forum is meer dan genoeg informatie aanwezig om een goede keuze voor een computergestuurd systeem te maken.

Windows XP, 10 (64-bits), ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain, AnyRail.
http://www.b-bridge.org

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jul 13, 2018 16:37 

Andre de Ruiter schreef:
Als het jouw bedoeling is om automatisch rijwegen (wisselstraten) te schakelen dan raad ik je aan om de knoop door te hakken en onmiddellijk te starten met computergestuurd rijden. Rijwegen automatisch schakelen kunnen de meeste programma's (iTrain dat ik gebruik in ieder geval) en houden tegelijkertijd ook rekening met andere locs(treinen) die van deze rijweg (geheel of gedeeltelijk) gebruik willen maken. Laat je niet afschrikken door het woord computer het is simpeler en flexibeler dan gebruik maken van allerlei electronische schakelingen uit .

What he said!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur