scarm?
Re: scram
Mack,
Scarm is inderdaad een commercieel product geworden en kost nu $ 39,90.
Ben
Scarm is inderdaad een commercieel product geworden en kost nu $ 39,90.
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?f=14&t=8057&hilit=Segmentenbaan
viewtopic.php?t=17541
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?f=14&t=8057&hilit=Segmentenbaan
viewtopic.php?t=17541
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 13 feb 2015 21:30
Re: scram
SCARM is nog wel gratis voor kleine banen. Er is namelijk een limiet op het aantal objecten. En dat maakt hem ongeschikt voor grote banen met veel rails. Ik gebruik het nog steeds. Ik heb versie 1.5.1.
Met vriendelijke groet, Hans
West en Oost Duitsland, periode 3(b)
Engeland, diesel tot TOPS (1957 - 1971)
oostkust USA, na oorlogs tot AMTRAK (1945 - 1971)
Japan, JNR (1949 - 1987) + JR West
analoog op Tomix Fine Track
West en Oost Duitsland, periode 3(b)
Engeland, diesel tot TOPS (1957 - 1971)
oostkust USA, na oorlogs tot AMTRAK (1945 - 1971)
Japan, JNR (1949 - 1987) + JR West
analoog op Tomix Fine Track
Re: scarm?
heb ik gekeken, nou dat rondje, rond de kerk .
heb ik niks aan heel jammer, niks anders voor kato dan scram
heb ik niks aan heel jammer, niks anders voor kato dan scram
tijdperk 1900-1970,Kato-rails ,(Analoog-rijder).
bouwer Ratterdam1.0/Wolfenstein/0
bouwer Ratterdam1.0/Wolfenstein/0
-
- Berichten: 980
- Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: scarm?
Anyrail heeft Kato library.
Met vriendelijke groet,
Ronald
N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Ronald
N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 13 feb 2015 21:30
Re: scarm?
Ja, ik gebruik SCARM ook vanwege de TOMIX Finetrack library.
Met vriendelijke groet, Hans
West en Oost Duitsland, periode 3(b)
Engeland, diesel tot TOPS (1957 - 1971)
oostkust USA, na oorlogs tot AMTRAK (1945 - 1971)
Japan, JNR (1949 - 1987) + JR West
analoog op Tomix Fine Track
West en Oost Duitsland, periode 3(b)
Engeland, diesel tot TOPS (1957 - 1971)
oostkust USA, na oorlogs tot AMTRAK (1945 - 1971)
Japan, JNR (1949 - 1987) + JR West
analoog op Tomix Fine Track
Re: scarm?
ja daar gebruikte ik het ook voor en mooie was gratis was
pc ge crasht en kwijt nu dat is niet leuk hout licht gelukkig al
meeste weet ik wel maar niet meer alles
denk laad het op nieuw ineens kost het geld
dat een dubbele tegenvaller.
pc ge crasht en kwijt nu dat is niet leuk hout licht gelukkig al
meeste weet ik wel maar niet meer alles
denk laad het op nieuw ineens kost het geld
dat een dubbele tegenvaller.
tijdperk 1900-1970,Kato-rails ,(Analoog-rijder).
bouwer Ratterdam1.0/Wolfenstein/0
bouwer Ratterdam1.0/Wolfenstein/0
Re: scarm?
Tja,
De man die scram gemaakt heeft en onderhoud/bijwerkt, zijn broodje komt ook niet zomaar uit de lucht vallen.
onze hobby kost nu eenmaal een stukje van ons inkomen,
vroeger, toen we nog geen internet hadden, kocht je een schrijfblok met ruitjes papier en een potlood, voor een paar cent.
is natuurlijk nog steeds een goed alternatief als het om de centen gaat.
mvg
Freddy
De man die scram gemaakt heeft en onderhoud/bijwerkt, zijn broodje komt ook niet zomaar uit de lucht vallen.
onze hobby kost nu eenmaal een stukje van ons inkomen,
vroeger, toen we nog geen internet hadden, kocht je een schrijfblok met ruitjes papier en een potlood, voor een paar cent.
is natuurlijk nog steeds een goed alternatief als het om de centen gaat.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: scarm?
inderdaad Freddy en we gebruiken ook weer een
schroevendraaier en een handboor dat is nog goedkoper ben ik met je eens
even alle gekheid op een stokje weer de sjabloon uit de kast halen zou ook een optie zijn
maar vindt alleen zonde Scram nou, ook weer moet betalen
MVG
Mack
schroevendraaier en een handboor dat is nog goedkoper ben ik met je eens
even alle gekheid op een stokje weer de sjabloon uit de kast halen zou ook een optie zijn
maar vindt alleen zonde Scram nou, ook weer moet betalen
MVG
Mack
tijdperk 1900-1970,Kato-rails ,(Analoog-rijder).
bouwer Ratterdam1.0/Wolfenstein/0
bouwer Ratterdam1.0/Wolfenstein/0
Re: scarm?
Die schroevendraaier en handboor, net als dat ouderwetse hele dunne ijzerzaagje, werkt anders een stuk nauwkeuriger dan het ff snel elektrisch er door heen jakkeren.
Maar idd alle gekheid op een stokje, wat kost nu zo'n programma, een beetje wagon kost minstens €25 tegenwoordig, rijtuigen beginnen bij €40, bij een locomotief gaan we glimlachen als een fabrikant die onder de €150 aanbied, en lachen we ons een krul in de l.l (vul het puntje zelf maar in) als een nieuwe loc voor minder dan €100 op de markt komt.
Maar zodra we een baan willen ontwerpen, waar menigeen langer mee bezig is dan met het bouwen, en wat net zo'n leuk onderdeel is van de hobby dan het bouwen, domweg omdat daar de basis ligt voor een geslaagde modelspoorbaan.
Dan mag het ineens geen drol meer kosten, een baanplan willen we zo uit kunnen poepen, zonder te investeren.
mvg
Freddy
Maar idd alle gekheid op een stokje, wat kost nu zo'n programma, een beetje wagon kost minstens €25 tegenwoordig, rijtuigen beginnen bij €40, bij een locomotief gaan we glimlachen als een fabrikant die onder de €150 aanbied, en lachen we ons een krul in de l.l (vul het puntje zelf maar in) als een nieuwe loc voor minder dan €100 op de markt komt.
Maar zodra we een baan willen ontwerpen, waar menigeen langer mee bezig is dan met het bouwen, en wat net zo'n leuk onderdeel is van de hobby dan het bouwen, domweg omdat daar de basis ligt voor een geslaagde modelspoorbaan.
Dan mag het ineens geen drol meer kosten, een baanplan willen we zo uit kunnen poepen, zonder te investeren.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: scarm?
Het is niet voor het eerst dat er berichten worden gewisseld over het gratis zijn of juist niet van software voor onze hobby. Ook van AnyRail en bij Koploper vs iTrain herinner ik mij dit.
Eigenlijk reageer ik nooit op dit soort berichten. Iedereen z'n eigen mening denk ik dan.
Maar in dit geval ben ik het zo hartgrondig eens met Freddy dat ik het niet kan laten.
Ontwerpsoftware, maar ook besturingssoftware vormt vaak een heel belangrijk onderdeel van de hobby. De investering in een commercieel pakket valt daarbij in het niet bij de overige investeringen in de hobby.
Als je flink wat tijd hebt geïnvesteerd in het gebruik van een gratis pakket is het natuurlijk heel vervelend als je er onverwacht voor moet betalen om er mee verder te kunnen. Dat dan weer wel.
Bij een gratis pakket moet je je n.m.m. dan ook steeds afvragen of dat zo blijft. Er kan steeds een moment komen dat de programmeur besluit om commercieel te gaan.
Dan pakken bijvoorbeeld iTrain en AnyRail het m.i. handiger aan door er vanaf het begin duidelijk over te zijn dat voor het gebruik (en niet te vergeten de ondersteuning) betaald moet worden, maar wel de mogelijkheid te bieden om het pakket gratis uit te proberen.
(Scarm nu dus ook).
m.vr.gr.
Hans
Eigenlijk reageer ik nooit op dit soort berichten. Iedereen z'n eigen mening denk ik dan.
Maar in dit geval ben ik het zo hartgrondig eens met Freddy dat ik het niet kan laten.
Ontwerpsoftware, maar ook besturingssoftware vormt vaak een heel belangrijk onderdeel van de hobby. De investering in een commercieel pakket valt daarbij in het niet bij de overige investeringen in de hobby.
Als je flink wat tijd hebt geïnvesteerd in het gebruik van een gratis pakket is het natuurlijk heel vervelend als je er onverwacht voor moet betalen om er mee verder te kunnen. Dat dan weer wel.
Bij een gratis pakket moet je je n.m.m. dan ook steeds afvragen of dat zo blijft. Er kan steeds een moment komen dat de programmeur besluit om commercieel te gaan.
Dan pakken bijvoorbeeld iTrain en AnyRail het m.i. handiger aan door er vanaf het begin duidelijk over te zijn dat voor het gebruik (en niet te vergeten de ondersteuning) betaald moet worden, maar wel de mogelijkheid te bieden om het pakket gratis uit te proberen.
(Scarm nu dus ook).
m.vr.gr.
Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: scarm?
Ook ik ben het met Freddy eens. Op de Mac heb je minder keus dan bij windows. Gelukkig is Rail Modeller Pro voor de iMac een goede keus die slechts een paar tientjes kost. Ik vindt het programma dat regelmatig geüpdatet wordt het geld meer dan waard net zoals iTrain. Dan maar een treintje minder kopen of wat langer sparen. Dat maakt het echt niet minder leuk.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2