Ervaringen Win-Digipet

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Rvi
Berichten: 131
Lid geworden op: 15 mei 2012 12:04
Locatie: Waddinxveen

Ervaringen Win-Digipet

Bericht door Rvi »

Ik ben informatie aan het zoeken voor een besturings systeem.
Ik kreeg bij een winkelier Win-Digipet te zien maar vindt er op dit forum niets van terug.
Zijn er gebruikers van Win-Digipet?

Ik moet binnenkort gaan beginnen met het leggen van de rails en wil weten waar ik de bezetmelders moet gaan plaatsen.
Als de verkregen informatie juist is moet ik bij Win-Digipet maar 1 bezetmelder per blok aansluiten. (Ipv 2 of zelfs 3)

Weer bedankt voor het meedenken.
Mvg, Rob


M.v.g., Rob van Iperen
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4479
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Ervaringen Win-Digipet

Bericht door spoor65 »

Rob,

Bob Vermeulen is een WinDigipet gebruiker,

zie ook zijn topic Feldberg
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=2880

Bob zou jou vast en zeker wel van meer informatie kunnen voorzien.

mvg
Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Ervaringen Win-Digipet

Bericht door Nico Essers »

Win-Digipet is een van de vele programma's voor het besturen van je modelbaan. Ik zou zeker de diverse programma's eens vergelijken alvorens je keus te maken.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Ervaringen Win-Digipet

Bericht door shoven »

Op dit forum zijn meerdere draadjes te vinden waar de verschillende systemen worden beschreven en vergeleken: win-Digipet, Koploper, iTrain, Rocrail en wat heb je nog meer. Ook op het BNLS forum vind je dat.
Let niet teveel op de soms wat verhitte discussies eromheen... :mrgreen:


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Ervaringen Win-Digipet

Bericht door Jeroen »

Ik zit geramd hier, met biertjes en zoutjes! Laat maar komen!


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Rvi
Berichten: 131
Lid geworden op: 15 mei 2012 12:04
Locatie: Waddinxveen

Re: Ervaringen Win-Digipet

Bericht door Rvi »

Na een avondje stoeien met Win-digipet heb ik besloten dit even aan de kant te schuiven. Wat me toch tegenvalt is de Duitstalige handleiding. Ook de weinige gebruikers die ik kan vinden in vergelijking met Itrain geven me niet het goede gevoel.
Vandaag maar aan de slag met Itrain, kijken of dat me meer aanspreekt.


M.v.g., Rob van Iperen

Willempie
Elektronica/Commercieel
Berichten: 1017
Lid geworden op: 11 mei 2013 08:36

Re: Ervaringen Win-Digipet

Bericht door Willempie »

Rob,

iTrain is een veel betere keus, en kan ook met 1 melder per blok werken. Maar soms zijn 3 melders per blok beter zeker in stations gebieden, waar je eventueel wil rangeren/omlopen/van loc wil wisselen.

Groetjes.



Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: Ervaringen Win-Digipet

Bericht door Debvd »

HI Rob,

Kan je ook Koploper aanraden, zeer ver ontwikkeld en nog gratis ook. Kun je echt uitleven zonder kosten temeer je daar nog zoekend bent.

Gr. bjorn



Willempie
Elektronica/Commercieel
Berichten: 1017
Lid geworden op: 11 mei 2013 08:36

Re: Ervaringen Win-Digipet

Bericht door Willempie »

Debvd schreef: 16 feb 2020 11:44 Kan je ook Koploper aanraden, zeer ver ontwikkeld en nog gratis ook. Kun je echt uitleven zonder kosten temeer je daar nog zoekend bent.
iTrain mag je 2 maanden GRATIS gebruiken. Je krijgt dan de volledige versie helemaal gratis tot je beschikking.
Dat zou ik zeker doen als ik Rob was, veel beter dan een programma wat als sinds 2010 niet meer verder ontwikkelt.

Groetjes.


Gebruikersavatar

Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: Ervaringen Win-Digipet

Bericht door Alro »

Jeroen schreef: 15 feb 2020 19:54 Ik zit geramd hier, met biertjes en zoutjes! Laat maar komen!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:



Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: Ervaringen Win-Digipet

Bericht door Debvd »

Willempie schreef: 16 feb 2020 14:53
Debvd schreef: 16 feb 2020 11:44 Kan je ook Koploper aanraden, zeer ver ontwikkeld en nog gratis ook. Kun je echt uitleven zonder kosten temeer je daar nog zoekend bent.
iTrain mag je 2 maanden GRATIS gebruiken. Je krijgt dan de volledige versie helemaal gratis tot je beschikking.
Dat zou ik zeker doen als ik Rob was, veel beter dan een programma wat als sinds 2010 niet meer verder ontwikkelt.

Groetjes.
Sinds wanneer ben je om Wim? Tot enkel maanden terug stond je volledig achter Koploper.

En Itrain volledig gratis? Niet als je loconet gebruikt!


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4479
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Ervaringen Win-Digipet

Bericht door spoor65 »

Waarom zou iemand niet om kunnen gaan, ook al heeft hij altijd een voorkeur gehad die eerder anders was dan nu

Itrain heeft zich inmiddels zo ontwikkeld, tenslotte, dat het ook steeds meer interesse kan krijgen, van mensen die eerder anders gekozen hebben. en dat koploper zal worden ingehaald, was toch sowieso al lang geen vraagteken meer, gezien de omstandigheden.

zo is het altijd gegaan, en zal het ook altijd blijven gaan. dat hoort er nu eenmaal bij in het (commerciële) leven.

is er ook nog de kwestie leercurve. als je het idee hebt dat een bepaald programma, hoe mooi je het zelf vind, voor een ander te moeilijk zou kunnen zijn, dan laat je, door een beter passend programma aan te raden, toch alleen maar zien, dat je mee wilt denken en adviseren.

mvg.

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Willempie
Elektronica/Commercieel
Berichten: 1017
Lid geworden op: 11 mei 2013 08:36

Re: Ervaringen Win-Digipet

Bericht door Willempie »

Debvd schreef: 16 feb 2020 15:21
Sinds wanneer ben je om Wim? Tot enkel maanden terug stond je volledig achter Koploper.

En Itrain volledig gratis? Niet als je loconet gebruikt!
Goed lezen wat ik schrijf.

De proef/probeer versie van iTrain is 2 maanden gratis. Dat heeft niets met LocoNet te maken of wat voor ander systeem dan ook.

iTrain gebruik ik sinds 31-12-2018, op mijn banen. Koploper is niet meer van deze tijd.

Groetjes.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Rvi
Berichten: 131
Lid geworden op: 15 mei 2012 12:04
Locatie: Waddinxveen

Re: Ervaringen Win-Digipet

Bericht door Rvi »

Proeflicentie voor Itrain is aangevraagd👍


M.v.g., Rob van Iperen

Willempie
Elektronica/Commercieel
Berichten: 1017
Lid geworden op: 11 mei 2013 08:36

Re: Ervaringen Win-Digipet

Bericht door Willempie »

Rob, als je vragen hebt over iTrain, stel die dan op het iTrain-Forum, daar staat een schat aan informatie, misschien is vragen helemaal niet nodig en is het een kwestie van lezen.

Groetjes.
Laatst gewijzigd door Willempie op 16 feb 2020 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Rvi
Berichten: 131
Lid geworden op: 15 mei 2012 12:04
Locatie: Waddinxveen

Re: Ervaringen Win-Digipet

Bericht door Rvi »

Bedankt voor de tips


M.v.g., Rob van Iperen
Gebruikersavatar

Rebel
Berichten: 151
Lid geworden op: 27 feb 2019 23:36
Locatie: Brabantse Land

Re: Ervaringen Win-Digipet

Bericht door Rebel »

Broer van mij was ook gebruiker van Koploper. Heb hem een uurtje tekst en uitleg gegeven over iTrain en was meteen verkocht.


"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
DR5000, 2xDR4088, 4xDR4018, MM, BR221, BR642s, BR140, BR401, BR212, NS351, S3/5 M3005, S3/5 M3010, S3/6, RH1116, BR18, 2xBR103, NS3851, NS1127, NS1855, BR E93
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Ervaringen Win-Digipet

Bericht door martindomburg »

@Jeroen hoe staat het met de voorraad chips?


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Ervaringen Win-Digipet

Bericht door Nico Essers »

In mijn ogen een goede keus Rob. Alles Nederlandstalig en goede ondersteuning op het iTrain forum en ook belangrijk continu in ontwikkeling. Sinds enkele weken is versie 5 beschikbaar. Het aanleren is goed te doen waardoor je vrij snel automatisch kunt rijden. Misschien een leuke tip is de iTrain fan dag zaterdag 9 mei in Ermelo.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2

Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: Ervaringen Win-Digipet

Bericht door Debvd »

Rob,

En hou ons op de hoogte van je vordering :)

@Freddy: Ik zeg helemaal niet dat iemand niet om mag gaan, juist voor ontwikkeling belangrijk, daarom blijf ik meestal maar maximaal 3 jaar bij een werkgever. Waar het mij hier omging, Wim is momenteel de expert van Koploper (dat is mijn mening :!: ), Hij weet er zoveel van en ik was nog in de veronderstelling dat hij nog met Koploper reed. Dus totaal geen waarde oordeel over wat iemand met welk systeem rijdt. Ieder moet doen wat daar bij hem past. ;) :) Wie weet stap ik in de toekomst ook wel over ;)

@Wim: Ik kreeg namelijk te horen omdat ik intellibox had dat ik wel een bedrag moest betalen voor de "gratis"periode van 2 maanden omdat ik loconet ervan gebruikte. Mogelijk is dit verandert nu. De vraag die ik nog wel heb voor je heb jij in Itrain 2 melders losgelaten en ben je overgestapt op 1 melder?

Groetjes Bjorn



Willempie
Elektronica/Commercieel
Berichten: 1017
Lid geworden op: 11 mei 2013 08:36

Re: Ervaringen Win-Digipet

Bericht door Willempie »

Bjorn,

Ik gebruik dezelfde baan die eerst door Koploper is aangestuurd met iTrain, daar heb ik niets aan verandert. Kan ook zo weer door Koploper worden aangestuurd.

Wat ik al eerder schreef, in stations gebieden gebruik ik 3 melders per spoor, dit om rangeer opties e.d. mogelijk te houden.
Ook als je 2 melders per blok gebruikt kun je een rangeer loc naar een bezetspoor sturen. Waarbij de eerste melder in dat blok vrij is. Heb je dus ineens 2 treinen in een blok. Op de vrije baan waar niet gestopt hoeft te worden en waar geen rangeer mog

Een baan tekenen is een fluitje van een cent.
Wisselstraten van blok naar blok in beide richtingen hoef je niet meer aan te maken.
Ook je blokken hoef je niet meer via een spinnenweb te verbinden, en dan aanvinken welke bereikbaar zijn, en vooral de vinkje bij keren loc heb je geen last meer van.
En als je baan gaat uitbreiden, hoef je niet tig schermpjes te openen en in te vullen met alle vergeten invullingen vandien.

Het is een kwestie van tekenen en op Vul Automatisch klikken en klaar ben je.
iTrain is in vergelijking met V3.0 volwassen geworden.

Groetjes.



Willempie
Elektronica/Commercieel
Berichten: 1017
Lid geworden op: 11 mei 2013 08:36

Re: Ervaringen Win-Digipet

Bericht door Willempie »

Debvd schreef: 18 feb 2020 10:23 Ik kreeg namelijk te horen omdat ik intellibox had dat ik wel een bedrag moest betalen voor de "gratis"periode van 2 maanden omdat ik loconet ervan gebruikte.
Dit is de de recatie van Xander Berkhout
Niemand hoeft te betalen voor een "gratis" periode.Alleen wanneer je koopt moet je betalen.
Lijkt mij meer een broodje aap verhaal Bjorn.

Groetjes.



Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: Ervaringen Win-Digipet

Bericht door Debvd »

Hoi Wim,

Dank je, voor beide feedback...wat betreft de "gratis" ga ik dit nog even aan de persoon terugkoppelen die dit tegen me zei. Anders had ik in die tijd al eens Itrain geprobeerd.

Groetjes Bjorn


Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1514
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Ervaringen Win-Digipet

Bericht door Hans »

Hallo Rob,

Even voor de volledigheid.
Je kunt iTrain ook uitproberen zonder je te registreren en zonder licentiesleutel; dan zijn er beperkingen, o.a. is er dan inderdaad geen loconet.
Maar bij een bij proeflicentie voor 2 maanden krijg je een licentiesleutel en zijn er geen beperkingen.
E.e.a. staat op de website van iTrain.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Gebruikersavatar

Ronald1
Berichten: 427
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:18

Re: Ervaringen Win-Digipet

Bericht door Ronald1 »

Hallo Rob,

Prima keuze en uiteraard maakt iedereen die op persoonlijke gronden, maar wat mij betreft gemiste kans ten aanzien van Windigipet ;)

Ik gebruik het al zeven jaar (na eerst vijf jaar Koploper) en ik heb er nooit een moment spijt van gehad.

Tav support, er zijn anno 2020 inmiddels twee Nederlandse gebruikersgroepen, een meertalig forum met separate Nederlandse sectie en een Nederlandse (deel)handleiding en recentelijk zijn er flink wat Nl gebruikers bijgekomen, naast uiteraard de duizenden Duitse gebruikers.

Succes verder

Ronald


N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Plaats reactie