West Arundale: Baan naar brits voorbeeld

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Plaats reactie

Onderwerp starter
MaartenOtto

West Arundale: Baan naar brits voorbeeld

Bericht door MaartenOtto »

West Arundale

Based somewhere in the Midlands we find this section of mainline passenger railway between London and Birmingham. On the outskirts of the town of Arundale a passenger station is used by London Midland (models confirmed, goes throug to fast lines) and Silverlink (not confirmed, terminates at this station and returns) for local and regional services. During peak times a few Intercity services call along the slow line platform while a faster Pendolino whisks through. The station used to have four platforms but today only three are in mainline use while the forth is used by the local heritage community and can not be accessed from the slow lines. To the west of the station a crossover allows for occasional charters and freight to acces the heritage railway and an industrial site. Several freight operators use the line’s facilities for small repair or to store wagons from the industrial site. Shunting wagons up and down the line is a lucrative business for the community and is done by all sorts of locomotive types although a Western still hasn’t appeared in front of the IZA Cargo Twins.

If we go a bit more to the west we find the slow line joining the main running lines towards Birmingham.

Zo, hopelijk konden jullie dat een beetje volgen, ik had geen zin om mijn schrijfsel te vertalen naar het Nederlands.
Ik ben begonnen met de eerste twee baandelen op de benedenverdieping en heb een dubbele ovaal liggen zodat ik af en toe nog wat kan rijden. Inmiddels heb ik er XPS platen onder gelegd en gaan we langzaam aan richting tafel deel 3.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nederlander werkend op een Britse trein bouwend aan een modelbaan naar Engels voorbeeld.

Maurits71

Re: West Arundale: Baan naar brits voorbeeld

Bericht door Maurits71 »

Leuk project en welkom bij de club

quote : Nederlander werkend op een Britse trein bouwend aan een modelbaan naar Engels voorbeeld.

leg die eens uit :)

Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

Onderwerp starter
MaartenOtto

Nou, ik heb een NL paspoort, woon in Almere en werk voor NS Int. op een trein van Eurostar International Ltd.

Nederlander werkend op een Britse trein bouwend aan een modelbaan naar Engels voorbeeld.

Hugo

Bericht door Hugo »

De volgorde waarin je de foto's hebt geplaatst bracht mij enigszins in verwarring. Maar als ik het goed begrijp koppel je 3 identieke, bijna vierkante, tafels?

Engels (Brits) materiaal heeft mijn interesse. Ik ga je topic dus, zoals ze het op dit form graag zeggen, volgen.

Onderwerp starter
MaartenOtto

Hoi Hugo, er komen 4 tafels. Totale lengte van de baan is 4,8 meter en 1.22 diep. Hele constructie staat op wielen (wens van mn vrouw) zodat het dakraam nog bereikbaar is voor onderhoud aan de dakgoot en ventilatie. En het is ook om snel toegang te hebben tot de achterkant van de baan

Hugo

Bericht door Hugo »

Het gedeelte van de staander(s) boven het toekomstige Engelse maaiveld, staan die je straks niet enorm in de weg?

Onderwerp starter
MaartenOtto

Hugo schreef:
22 mei 2020 10:13
Het gedeelte van de staander(s) boven het toekomstige Engelse maaiveld, staan die je straks niet enorm in de weg?
Die zijn bewust hoger dan het nu zichtbare baanniveau. Er komt namelijk nog een verdieping op. Betekend dus twee klimspiralen... En toen ik het een en ander neerlegde aan spoor schrok ik toch wel een beetje van de ruimte die die krengen innemen. Laat staan twee.... Bijna een derde van de baanlengte zou "verloren" gaan aan klimspiralen.

Daarnaast heeft een klimspiraal nog een ander nadeel... Het duurt bij 6 rondes wel even voor een trein boven is. En zo kwam ik door een ander topic op het forum in de richting van Markenburg... Laat hun klimspiraalmodule nou net ruimte bieden aan 4 sporen... (twee UP en twee Down lijnen) Voordeel hiervan is dat we aan de achterkant van de baan na de helix ruimte hebben voor een klein schaduwstation van 2 tot 3 sporen zodat er een buffer kan ontstaan van treinen die de helix nemen en een trein die boven al klaart staat voor het zichtbare deel van de baan.

Deze module kunnen we natuurlijk koppelen aan de hoofdbaan waardoor we een kleine L vorm krijgen waarbij we ongeveer een meter aan ruimte voor scenery winnen... Tevens bied het de mogelijkheid om iets te bedenken waardoor treinen niet per-se de module in hoeven... Ik heb een trein die namelijk echt zo zwaar is dat die door welke loc dan ook niet omhoog getrokken kan worden...

Ben dus nog even aan het puzzelen hoe ik dit vorm ga geven...

Onderwerp starter
MaartenOtto

Afgelopen week weer verder gebouwd... we zitten nu op 3,6 meter lengte.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie