Even voorstellen: mijn naam is Bert.
Al sinds mijn puber jaren ben ik 'besmet' met het modelspoor virus.
Destijds in de jaren '70 de Märklin baan van mijn vader overgenomen en later overgegaan op Minitrix omdat ik graag een grotere baan wilde hebben en de ruimte beperkt was.
Aan het eind van mijn tiener jaren is het virus wat verzwakt maar tijdens mijn midden 20'er jaren toch weer opgepakt.
Vervolgens weer eens verhuisd waardoor er minder ruimte was in ons nieuwe huis, kinderen je weet wel

Bijna 10 jaar heeft de baan rechtop tegen een muur in één van de kamers gestaan.
Bij de volgende verhuizing naar een wat groter huis toch weer opgepakt. Doordat de baan echter niet naar zolder kon door het trapgat ben ik maar een nieuwe baan begonnen op zolder.
Op een oppervlak van 1,5mx1,2m heb ik een volledig symmetrische baan gemaakt. In de afgelopen jaren ben ik ook overgestapt van analoog naar digitaal rijden maar analoge bediening van seinen en wissels. Bloksysteem op basis van relais van Viessmann en reedcontacten.
De laatste 2 a 3 jaar weer weinig tot geen tijd besteed aan de baan wegens een andere hobby ligfietsen (zie http://www.bertenheike.nl ).
Nu ben ik toch maar weer eens bezig om het virus weer actief te krijgen. Onlangs een workshop bijgewoond "ik rij digitaal, hoe nu verder".
Hierdoor ben ik nu toch weer eens op internet aan het zoeken naar ervaringen met digitale besturing eventueel met behulp van de computer.
Op dit moment denk ik er zelfs over om mijn huidige baan weer af te breken en opnieuw te beginnen en dan gelijk maar helemaal digitaal.
Groet,
Bert