Achtergrond met slecht weer

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
robvanwijngaarden

Achtergrond met slecht weer

Bericht door robvanwijngaarden »

Ik ben op zoek naar een achtergrond met slecht weer. Het valt me op dat de achtergronden van peard enzo allemaal een stralende blauwe lucht hebben. Ik zou graag mijn station onderdompelen in zo’n trieste/mooie herfstdag waarop het nog net niet regent. Bestaat er een leverancier van zoiets of moet ik dat zelf proberen te maken?

Afbeelding

Nederland periode 6. z21start, itrain. Mijn baan: Doetinchem.

neudalhausenstadbahn

Re: Achtergrond met slecht weer

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Hoi Rob, ik zou het zelf schilderen, je kan zo'n lucht ook over bestaande foto's heen schilderen, dat heb ik ook al vaak gedaan.

Hier nog wat inspiratie:

Groetjes Michiel

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Onderwerp starter
robvanwijngaarden

Re: Achtergrond met slecht weer

Bericht door robvanwijngaarden »

Peard schreef me: “Onze oude collectie had een aantal motieven met zware wolkenluchten. Per poster was dat wel te doen, maar combineren met andere posters was haast onmogelijk. Probleem is dat het fotograferen van wolkenluchten een sterk perspectief oplevert. Daardoor zijn opvolgende opnamen nauwelijks te combineren. Bovendien; door de luchtstroming verandert het patroon snel en voortdurend. Ga je knippen en plakken in dergelijke beelden, dan loop je ook tegen het probleem dat er meerdere windrichtingen lijken te bestaan, zeker als je gaat spiegelen. Bij de posters van Zwitserland kun je de effecten hiervan zien. Omdat we veel vraag hadden naar doorlopende achtergronden hebben we de huidige collectie ontwikkeld. Om problemen met de lucht te voorkomen is daarom gekozen voor een blauwe basis met hier en daar wat subtiele wolken, die bij alle motieven is toegepast. Onze hobby vraagt altijd om compromissen; dit is er 1 van.”

Ik begrijp de uitdaging. Ik zal eens denken hoe ik hier met mijn baan mee om wil gaan.

Nederland periode 6. z21start, itrain. Mijn baan: Doetinchem.
Plaats reactie