Euro spoor

Een beurs of evenement, plaats hier uw bericht.
Plaats reactie

Onderwerp starter
benx
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 jun 2023 13:41

Euro spoor

Bericht door benx »

Weet iemand of dit jaar eurospoor door gaat in Utrecht.
Ben er 1x geweest echt mooi daar.
Nieuw en 2e hands spullen.

Gr ben


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7365
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Euro spoor

Bericht door Krab »

Die gaat niet door in 2023 zie link hieronder .


https://www.eurospoor.nl/nl/bezoekers/b ... eurospoor/

mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Onderwerp starter
benx
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 jun 2023 13:41

Re: Euro spoor

Bericht door benx »

Dank je wel sjaak
Jammer dat het niet door gaat.


Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3625
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Euro spoor

Bericht door maarten »

Eurospoor wordt (werd) georganiseerd door bevlogen privepersonen. Dat betekent dat het financiële risico ook privé door de organisator gedragen wordt. Aangezien de bv Jaarbeurs de tarieven flink verhoogd heeft lijkt het mij helaas niet waarschijnlijk dat we in de (nabije) toekomst nog een Eurospoor krijgen.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5084
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Euro spoor

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Dan is er ook nog het verschil of die "bevlogenheid" voor de hobby of voor het geld is. In het geval van Eurospoor wijzen al mijn ervaringen( en van meer mensen waarmee ik aan eurospoor heb deelgenomen) op het geld en zeker niet de hobby.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

bpieters
Berichten: 1086
Lid geworden op: 21 aug 2017 11:53
Locatie: emmen
Contacteer:

Re: Euro spoor

Bericht door bpieters »

jammer.
Dit was eigenlijk de enige beurs waar ik naar toe ging om modelbanen te bekijken waar ook de bevlogenheid van de hobby zichtbaar was, ofschoon er ook een groot verkoopdeel was en dat draait uiteraard om geld.
Grote banen banen van modelspoorclubs waren er te bewonderen en de bouwers vertelden met passie over hun modelbaan.
De andere beurzen o.a. Houten en Zutphen waar ik geweest ben zijn toch veel meer op verkoop gericht en ivm de kleinere ruimte heel weinig modelbanen.
Daar miste ik wel een beetje de bevlogenheid en was er dan ook snel uitgekeken.
Tafels vol met al of niet gebruikte spullen waar mensen in grasduinen is niet mijn ding.
Open dagen van modelspoorclubs zijn dan wel weer leuk denk ik.



thevandijks
Berichten: 434
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47

Re: Euro spoor

Bericht door thevandijks »

Eurospoor was toch wel een mooie professionele gebeurtenis, de mooie banen ook uit het buitenland. Daar kon niets aan tippen. Volgens mij ook niet om het 'geld' georganiseerd. Ik bezocht het altijd graag. Iets vergelijkbaars is er niet meer in Nederland.

Groet Hans


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7365
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Euro spoor

Bericht door Krab »

Hoi vergeet niet de broodfabriek in Rijswijk en natuurlijk Rail zijn en waren leuke beurzen met modelspoor clubs ,
die ons mooie banen liet zien .

mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

bpieters
Berichten: 1086
Lid geworden op: 21 aug 2017 11:53
Locatie: emmen
Contacteer:

Re: Euro spoor

Bericht door bpieters »

Krab schreef: 26 jun 2023 15:35 Hoi vergeet niet de broodfabriek in Rijswijk en natuurlijk Rail zijn en waren leuke beurzen met modelspoor clubs ,
die ons mooie banen liet zien .

mvg Sjaak
Als ik de site van Rail bekijk hebben zij ook problemen om een beurs te organiseren.
www.rail.nl


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7365
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Euro spoor

Bericht door Krab »

Ja Ben ,
helaas hoop dat ze in 2024 terugkomen als er geen Houten op Rail(S) gedaan word wat een aanfluiting ten opzichte van echte Rail waar ik al kwam sinds de jaren 80 van de vorige eeuw .
En eigenlijk een gewone Houten beurs was Rail(s).
Heb er zelfs nog filmpjes en foto 's van.


mvg Sjaak
Laatst gewijzigd door Krab op 28 jun 2023 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

bpieters
Berichten: 1086
Lid geworden op: 21 aug 2017 11:53
Locatie: emmen
Contacteer:

Re: Euro spoor

Bericht door bpieters »

Toen ik nog in Houten woonde een paar keer naar de ruilbeurs aldaar geweest maar daarmee gestopt na een aantal aankopen die defect bleken te zijn bij thuiskomst.
Rail ben ik ook geweest en dat was wel mooi.
Zoiets zou nu voor mij de moeite waard zijn om van Emmen naar Houten te reizen.


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7365
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Euro spoor

Bericht door Krab »

Ben ,
tegenwoordig staat er een probeer tafel waar je de loc laten testen kan in Houten .
Op andere beurzen is het ook al ingeburgerd dat er gratis getest voor je word .

mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

bpieters
Berichten: 1086
Lid geworden op: 21 aug 2017 11:53
Locatie: emmen
Contacteer:

Re: Euro spoor

Bericht door bpieters »

Na wat miskleunen had ik voor de loks een blokbatterij bij me om te testen.Maar toch nog genoeg rommel bij de toebehoren,wagons etc.waar je de mankementen pas thuis ontdekt.



thevandijks
Berichten: 434
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47

Re: Euro spoor

Bericht door thevandijks »

Krab schreef: 26 jun 2023 15:35 Hoi vergeet niet de broodfabriek in Rijswijk en natuurlijk Rail zijn en waren leuke beurzen met modelspoor clubs ,
die ons mooie banen liet zien .

mvg Sjaak
Broodfabriek is erg leuk, Rail bestaat ook niet meer.

Groet Hans



thevandijks
Berichten: 434
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47

Re: Euro spoor

Bericht door thevandijks »

bpieters schreef: 15 jul 2023 19:31 Na wat miskleunen had ik voor de loks een blokbatterij bij me om te testen.Maar toch nog genoeg rommel bij de toebehoren,wagons etc.waar je de mankementen pas thuis ontdekt.
Blijft tweedehands, goed opletten dus!

Groet Hans


Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3625
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Euro spoor

Bericht door maarten »

Opmerking moderator

Heren, dat zijn algemene beursgerelateerde zaken. Dit topic is gestart met vragen over Eurospoor.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

bpieters
Berichten: 1086
Lid geworden op: 21 aug 2017 11:53
Locatie: emmen
Contacteer:

Re: Euro spoor

Bericht door bpieters »

Je hebt gelijk Maarten
Misschien dan maar als optie een rubriek maken waar dit soort wel en wee betreffende beurzen in het algemeen geplaatst kunnen worden.



Basz002
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 nov 2016 21:57

Re: Euro spoor

Bericht door Basz002 »

Krab schreef: 26 jun 2023 15:35 Hoi vergeet niet de broodfabriek in Rijswijk en natuurlijk Rail zijn en waren leuke beurzen met modelspoor clubs ,
die ons mooie banen liet zien .

mvg Sjaak
Zijn de Modelspoorsagen in de Broodfabriek vergelijkbaar met Eurospoor (qua wat er te doen/zien is)? Ik had graag naar Eurospoor gegaan om met mijn kinderen naar treinen te kijken, dus ik zoek een alternatief. We kopen niks, dus een beurs met voornamelijk verkoop is niet wat ik zoek.


Gebruikersavatar

Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1013
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: Euro spoor

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

Ik heb altijd het idee gehad dat op Eurospoor meer buitenlandse banen stonden. De helft van de Broodfabriek zijn vaak demo banen, als je er nog nooit geweest bent is het wel interessant, maar als je al "tig keer" bent geweest zie je elke keer dezelfde banen. Zowel bij Eurospoor als bij de Broodfabriek zijn allerlei varianten van de "vette hap" verkrijgbaar. Bij de Broodfabriek moet je alleen wel altijd aansluiten in de rij en enig geduld hebben. Maar bij beiden is het menu wat kinderen over het algemeen graag zien. Wel vond ik het aanbod in de Broodfabriek teruglopen mede omdat veel handelaren er niet meer willen staan vanwege de sterk toegenomen diefstal. Ik moet me nog beraden of ik nog wel naar de Broodfabriek ga, de laatste keer was het aanbod van schaal N diep treurig. Buiten de toegang zit er ook nog een treinkaartje bij, bij elkaar begint dat behoorlijk op te lopen.


Met vriendelijke groet,
Joop

Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3625
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Euro spoor

Bericht door maarten »

Dat is ook een beetje mijn ervaring. Als de handel niet interessant voor je is, dan is De Broodfabriek misschien niet helemaal jouw ding. Eurospoor was veel meer banen dan de Broodfabriek. En inderdaad ook veel internationaler. Maar ja, ook veel groter en ruimer opgezet, dus zo vreemd is dat niet.

Wat dat betreft, petje af voor de organisatie van Eurospoor. Je zag daar veel banen uit het buitenland die je anders niet zou zijn tegengekomen.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Arjuna
Berichten: 147
Lid geworden op: 28 nov 2021 08:29

Re: Euro spoor

Bericht door Arjuna »

Ik vraag mij bij het lezen van deze topic af hoe groot is de modelspoor markt in Nederland

Arjuna


Digitalisering heeft niet altijd tot vooruitgang gezorgt !?

anne w
Berichten: 303
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:07

Re: Euro spoor

Bericht door anne w »

De Nederlandse markt blijft krimpen, bij de start van de Rail tentoonstelling in Den Bosch kwamen er 60.000 mensen, de laatste Eurospoor nog geen 15.000.

Rail in de originele vorm en door de eigenaar van de naam, is waarschijnlijk ook voorbij, dit jaar was er wat meer modelspoor bij een "Houtense Beurs". De Broodfabriek, Modelbouwshow in Goes en Rosmalen en natuurlijk OnTraxs in Utrecht zijn nu de grootste.

Groet, Anne W


H0, Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, 3 ESU, (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28 of 27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647
Gebruikersavatar

Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1013
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: Euro spoor

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

De laatste Eurospoor werd georganiseerd op een dag dat er ook andere grote evenementen waren, zelfs onder een dak. Eurospoor heeft daar wel vaker last van (gehad). Verder zijn er twee andere problemen. De locaties worden steeds duurder door oa toegenomen energie tarieven, gemeentelijke belastingen, salarissen personeel en iets wat "graaiflatie" wordt genoemd. Handelaren moeten dus meer stand huur betalen en de brandstofkosten zijn veel hoger. Op de marges die er zijn is het dan flink interen. Dit heeft er al voor gezorgd dat oa Duitse handelaren die wat verder weg zitten in Duitsland niet meer komen. Vanuit België idem. Ik ging altijd naar de Broodfabriek omdat daar meer handelaren stonden uit Zeeland en België. De laatste keer heb ik er veel gemist op de beurs.


Met vriendelijke groet,
Joop

Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Plaats reactie