Koppelingen

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Eendenreetx
Berichten: 142
Lid geworden op: 02 okt 2023 10:24
Locatie: Roermond

Koppelingen

Bericht door Eendenreetx »

Nu ben ik nieuw in koppelingen. Nu heb ik een fleishmann los, hier passen mijn nieuwe minitrix stellen niet achter, welke koppelingen kan ik het beste nemen?
Het volgende probleem is dat 1 wagon de koppeling ontbreekt of is deze afgebroken? (Foto 1)Wagon nr 2 is de koppeling lam van en blijft naar 1 kant staan (foto 2)Wat kan ik het beste doen?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Rehorst
Berichten: 165
Lid geworden op: 19 nov 2012 19:39
Locatie: kamerik

Re: Koppelingen

Bericht door Rehorst »

De koppelingsschacht op de eerste foto is afgebroken en zal je moeten vervangen of als de koppeling aan de andere kant nog goed is kan je deze wagon als laatste wagon gebruiken.

Als koppeling gebruik ik de magneet koppelingen van 3Dprint deze kan je ook als stroomvoerend gebruiken voor de binnenverlichting.


Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst
( spoor-n - selectrix - koploper - decoder-63 )

TonN
Berichten: 411
Lid geworden op: 26 feb 2016 11:11

Re: Koppelingen

Bericht door TonN »

De scheef staande koppeling: Er zit een metalen draadje die de koppeling houder naar de middenstand terugtrekt. Om daar bij te kunnen moet de onderplaat van de wagon los.
Let op: Murphy leest mee en die laat heel graag dat metalen draadje wegspringen. Mocht ie missen pak dan de afwasborstel en knip 1 draadje daarvan af en maak die op maat. Even goed erin steken en klaar is kees.



Onderwerp starter
Eendenreetx
Berichten: 142
Lid geworden op: 02 okt 2023 10:24
Locatie: Roermond

Re: Koppelingen

Bericht door Eendenreetx »

De koppeling aan de andere kant is nog goed en kan ik in principe als laatste wagon gebruikt worden. Ik zou dan alleen de afgebroken koppeling moeten vernieuwen. Heb nog nooit de onderplaat losgehaald. Moeten dan eerst de wielen losgemaakt worden?



TonN
Berichten: 411
Lid geworden op: 26 feb 2016 11:11

Re: Koppelingen

Bericht door TonN »

Dat hangt van de wagen af. Soms moet je met de draaistellen beginnen, maar bij de meeste van mijn wagens met het dak. Ik denk dat als je een foto van de wagens plaatst we je wel verder kunnen helpen. Ik kan nog niet de wagen aan de onderkant herkennen.


Plaats reactie