Fleischmann loc werkend krijgen

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Boudewijn
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 mar 2011 15:11

Fleischmann loc werkend krijgen

Bericht door Boudewijn »

Ik begin met digitaal rijden dus nog weinig kennis. Maar ik loop tegen het volgende aan.

Ik heb een zwarte Z21
Ik heb een loc van fleischmann digitaal 722O83

Wanneer ik de app van Z21 open kan ik de loc programmeren op het programeer spoor.
Ik plaats loc op dat spoor, voeg de loc in de app toe
geef adres 5 op

Loc doet het, maar verlichting en alarmlicht op het dak van de loc werken niet.
Ik voeg verschillende malen functies licht in de app toe nummers 1 tm 8 geprobeerd, geen resultaat.

Terug naar app Loc adres op 3 gezet. Loc werkt, verlichting werkt, maar bedienen van verlichting lukt niet. Alles blijft gewoon branden.

Terug naar app cv cv programmering gestart, loc wordt niet herkend.

Wat doe ik verkeerd hier



BartenThomas
Berichten: 419
Lid geworden op: 26 mei 2022 10:10

Re: Fleischmann loc werkend krijgen

Bericht door BartenThomas »

Alarmlicht weet ik niet, maar gewoon licht zit meestal onder F0.



Onderwerp starter
Boudewijn
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 mar 2011 15:11

Re: Fleischmann loc werkend krijgen

Bericht door Boudewijn »

Ja klopt die had ik niet genoemd maar wel geprobeerd. Maar nee. Ik ga het morgen maar eens proberen met die WlanMultimaus die bij de Z21 zat. Kijken of ik die Maus en die Loc zo werkend ga krijgen. Met de Z21 app lukt het in ieder geval niet.



Onderwerp starter
Boudewijn
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 mar 2011 15:11

Re: Fleischmann loc werkend krijgen

Bericht door Boudewijn »

Met de multimaus wel gelukt. Vreemd dat het met de Z21 app niet lukte. Denk dat het nog een oude loc is met een decoder die de Z21 niet herkend.
Omdat ik niet tevreden was over de rijinstellingen heb ik die manueel wel kunnen regelen via de app. Begrijp daar alleen het effect van de CV instelling gemiddelde snelheid nog niet. Maar dat zal ooit wel komen. Enfin loc rijdt verlichting aan met de oke knop van de multimaus en met knop 1 kan ik het alarmlicht op het dak in en uitschakelen. Wel een gepuzzel..........


Gebruikersavatar

kootje007
Berichten: 107
Lid geworden op: 11 jun 2017 12:43
Locatie: Zwolle

Re: Fleischmann loc werkend krijgen

Bericht door kootje007 »

Mooi dat het gelukt is.ik begrijp niet waarom het met de appniet lukte. Hoe gaat het nu dan als je hem nu met de app bedient? Dat zou dan toch gewoon moeten werken?


Waldkirch

Fleischmann Piccolo icm z21start, Digikeijs DR4018, Yamorc YD6016RB-CS, Yamorc YD6016ES, Esu Switchpilot 3 servo, 2x Esu Extensions.
Rijdend materieel; Fleischmann br221, br218, br212, br91, br65, br38 & Piko vt98 railbus.
ITrain 5 Standard.

Onderwerp starter
Boudewijn
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 mar 2011 15:11

Re: Fleischmann loc werkend krijgen

Bericht door Boudewijn »

Ha ja goede vraag. Ik ben nog maar net digitaal bezig, maarre heb al wel door dat als iets werkt je niet nog eens moet gaan proberen waardoor iets niet werkte :lol: Dus met deze loc blijf ik ff van de Z21 app af 7(8)7


Plaats reactie