Arnold containers

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Rick

Arnold containers

Bericht door Rick »

Is er iemand die ervaring heeft met de nieuwe Arnold containers? Ik wil deze graag op Fleischmann containerwagens plaatsen. Passen deze meteen of zitten de nopjes voor de Fleischmann containers in de weg?

Onderwerp starter
Rick

Re: Arnold containers

Bericht door Rick »

Niemand die Arnold containers heeft?

dizkartes

Bericht door dizkartes »

ik heb de Fleischmann containerwagens en containers van GRAHAM FARISH. En ik heb zelf de gaatjes moeten maken. Wat heel makelijk gaat en ook niet zichtbaar is.

Hopelijk helpt je dit al een beetje.

Groet,
Wouter

Groet,
Wouter

http://pietjepuk.xs4all.nl/ridderdijk.wedolle.nl/
Fleishmann Piccolo Rails | IntelliBox2| S88SD16-n+WDD10 (van Wim Ros) | Koploper | Hoofdzakelijk Nederlands
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4882

CC72000

Bericht door CC72000 »

De arnold containers hebben een iets andere maatvoering dan die van Fleischmann en blijven met kleine noppen aan de onderzijde op gaatjes op de wagon bevestigd. Ter vergelijk heb ik een 20' Evergreen container van Fleischmann met die van Arnold vergeleken.

lengte x breedte x hoogte (in mm)
Arnold: 38 x 15 x 15
Fleischmann: 36 x 15 x 16,5

Ik vind de Arnold containers mooier gedetailleerd. Als je ze op een Fleischmann wagen wilt gebruiken zul je gaten aan de onderkant moeten maken en misschien ook wel de nopjes moeten verwijderen.
Hopelijk heb je hier iets aan.
groeten
Diederik

Diederik - Lid AFAN.FR - specialdesigntrains

Onderwerp starter
Rick

Bericht door Rick »

@Wouter: Bedankt, al gebruik ik geen Graham Farisch containers. ;)

@Diederik: Ook bedankt, het is het dus waard om de Fleischmann containers te vervangen door Arnold. Passen de Arnold containers wel in de gaatjes in de Fleischmann wagens?

CC72000

Bericht door CC72000 »

De Arnold containers zijn iets langer dan de Fleischmann versies. Je zult aan de onderzijde gaatje moeten maken om ze op het Fleischmann systeem te laten aansluiten. Verder zul je zien dat een 40' Arnold een paar milimeterte lang is. Dat kun je dan als storend ervaren. Ik vind ze wel goed passen bij de recente Fleischmann dubbele containerwagens.

richard7877

Bericht door richard7877 »

je kan ze ook vast zetten met fotolijm.
kan je ze ten alle tijden weer los maken en de lijm is er zo af.

Groeten Richard

http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft

Onderwerp starter
Rick

Bericht door Rick »

@Diederik: Ik bedoel het andersom. ;) De Fleischmann-wagens hebben uitsparingen, passen de puntjes van de Arnold containers hier in (ik meen dat de Arnold puntjes aan de onderzijde heeft)? De gaatjes in de onderzijde zal ik sowieso moeten maken vanwege de nopjes voor het Fleischmann systeem.
De containers mogen best iets langer zijn, de Fleischmann zijn volgens mij iets te kort.

@Richard: Dat kan, maar de nopjes op de wagens moeten dan ook verwijderd worden als er geen ruimte in de containerbodem is.

CC72000

Bericht door CC72000 »

ik weet niet precies welke uitsparingen je bedoelt, maar ik heb zelf even wat zitten wisselen met de twee merken, maar met minimale ingrepen moet je ze kunnen wisselen
Diederik

Onderwerp starter
Rick

Bericht door Rick »

De dubbele containerwagen heeft de uitsparingen die ik bedoel niet, zie ik net. Op de vierassers zitten uitsparingen waar de Arnold containers waarschijnlijk dus in passen en zo niet, dan heb ik wat knutselwerk.

Bedankt voor de hulp. :)

Plaats reactie