N-Spoorforum

Het forum voor de N-Spoor liefhebber

n-spoorstore.nl TopLinks-Modellbahn Liste auf Online-Modellbahn.de
Het is nu di okt 16, 2018 14:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1996 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186 ... 200  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do mei 17, 2018 10:54 

hoi Ben,

wat betreft jouw idee om daar kattenbakgrid voor te gebruiken is op zich een goed idee alleen die koffiemolen heb ik niet dus dat wordt op een andere manier pletten. maar dat gaat ook wel weer lukken.

het principe van de overwegbomen ga ik eerst maar eens in een proefopstelling maken ipv ter plekke ondersteboven onder de tafel klooien.

dus voorlopig druk met van alles en nog wat.

net bij de bouwmarkt wat beugeltjes en draadeind gehaald dus zien wel waar het schip strand.

wbt de ballast die ligt nog geheel los dus daar kan ik nog alle kanten mee op alvorens dit te verlijmen.

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 17, 2018 11:07 

wat betreft de pek voor het tweede stel overwegbomen daar ben ik nog niet helemaal uit.

Afbeelding

als je bedenkt dat er een weg voorlangs naar achteren loopt, symbolisch uitgebeeld met een paar stukjes luxaflex, en de weg gaat aan het eind splitsen naar rechts naar richting onbekend en links af de spoorbomen over waarbij de beide boren de overwegbomen moeten voorstellen.

de plaats waar die spoorbomen moeten komen is daar wel heel kwetsbaar.

ik denk er over om die spoorbomen te laten vervallen en aldaar een autoweg middels een viaduct over het spoor die hoek op te vullen.
de weg voorlangs kan dan ook onder viaduct door of voor viaduct rechts af naar ????

ben daar nog niet uit buiten het feit dat als ik daar wel de overgangsbomen maak ik met het stangenstelsel een extra bocht moet maken ten opzichte van de opstelling van de servo.

ja ja het is allemaal niet zo makkelijk.

wordt vervolgt

we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 17, 2018 14:57 

janiegein schreef:
wat betreft jouw idee om daar kattenbakgrid voor te gebruiken is op zich een goed idee alleen die koffiemolen heb ik niet dus dat wordt op een andere manier pletten. maar dat gaat ook wel weer lukken.

Jan,
Niet alle merken laten zich even goed verlijmen. Ik gebruik gemalen Kitty Friend. Ik stuur je wel een bakje op. Dan kun je eerst eens proberen. Het is zaak het in dunne laagjes te strooien, met een plantenspuit te bevochtigen en dan met verdunde houtlijm in te druppelen. Een dikke laag krimpt en dan krijg je scheuren. Ik schuur het oppervlak dan met fijn schuurpapier. Het stof veeg ik dan in de scheuren en druppel het weer in. Zo ontstaat een dichte en keiharde laag.

Ben

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 17, 2018 18:00 

Hoi Ben,

ik ben in blijde afwachting en ben benieuwd naar het te behalen resultaat en bij voorbaat dank je wel.

zoals ik vanmorgen net voor de middag melde dat ik even langs de bouwmarkt ben gegaan heb ik mij vanmiddag bezig gehouden met de basis voor de proefopstelling in elkaar trachten te zetten.

de servo twee beugels aan vast geplakt zodat hij straks onder de baan kan hangen want zo zal hij zijn werk moeten gaan doen.

verder heb ik een ding in elkaar gezet die vanuit de servo wordt aangetrokken en weer weggeduwd.

Afbeelding

het lijkt misschien wat groot maar komt dus uiteindelijk diagonaal onder de overgang om beide overwegbomen tegelijk te kunnen bedienen. ik moet daar 16 cm overbruggen .

dit geheel ga ik op een proefopstelling plaatsen met daarboven de symbolische baan met zijn overweg.

daar zal ik later dus nog foto van maken en weer later een filmpje met het resultaat.

wordt vervolgt

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 17, 2018 19:19 

Dat is nog eens een kloeke aandrijving Jan :o :D :D. Daar kun je je tuinhek nog mee openen. Ik ben reuze benieuwd naar de testopstelling.
En het gruis gaat morgen op de post.

Ben

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 17, 2018 19:25 

ja Ben,

N-spoor is priegelwerk maar dit zit buiten beeld dus waarom priegelen als het ook handzaam kan. :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 18, 2018 05:49 

Vol verwachting klopt ons hart naar het resultaat :idea:

Hans

Era IV, DR5000, ITrain
Bouwt Hochenstadt
Website: https://hochenstadt.wordpress.com/

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 18, 2018 08:56 

best wel een beetje gedesillusioneerd heb ik de test beoordeeld en ongeschikt bevonden.

eerstens omdat de servo géén eindafslag heeft dus blijft brommen.

tweedens dat het veeeels te veel herrie maakt

derdes te snel en onnatuurlijk gaat.

het filmpje laat zien de onderzijde zoals de aandrijving zou moeten.

dan wordt hij omgedraaid en laat zien de bovenzijde ( symbolische baanzicht ) met de twee kroonteentjes die via de op en neer gaande beweging de op en neer gaande beweging van de slagbomen moet symboliseren.

deze beweging in gedachte omzetten naar op en neer is veeels te snel.

https://youtu.be/EVG-rPt-qdM

dus oordeel zelf en wees het met mij eens dat dit een leuk experiment was maar dat moet veel meer geperfectioneerd worden dus voorlopig naar de prullenbak en wachten op financieel betere tijden en ooit een echte kopen.

ook het erkennen van een mislukking is een kunst.

dus sorry alle wachtenden en volgers dit wordt en is niks.

volgende keer beter.

wordt vervolgt

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 18, 2018 10:50 

Jan,

Jammer dat het niet lukt, maar zoals je zelf ook al opperde: het is snel vaderdag ;)
En misschien kun je anders voorlopig een handmatige aandrijving van de schijven maken?

Ben

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 18, 2018 15:22 

Niet geschoten is altijd mis. Idee was goed.

Mvg

Arnold

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1996 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186 ... 200  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur