N-Spoorforum

Het forum voor de N-Spoor liefhebber

n-spoorstore.nl TopLinks-Modellbahn Liste auf Online-Modellbahn.de
Het is nu di aug 14, 2018 07:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1963 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194 ... 197  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jun 14, 2018 12:32 
Offline

Geregistreerd: di jul 19, 2011 10:15
Berichten: 264
Goed bezig! Haaks op de weg lijkt me heel normaal!? De hoek van de sporen die kruizen maakt niet uit lijkt me.

_________________
De cementoverslag - Huidig project
Rangeerdiorama passerende treinen op enkel spoor - Afgerond
Rangeerdiorama Inglenook style - On hold


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jun 14, 2018 12:34 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 26, 2012 12:33
Berichten: 1634
Woonplaats: Nieuwegein
oke dat idee had ik ook al nadat ik op vorige blz die foto in het eggie had gevonden.

ga hier dus niets meer aan veranderen.

dank voor inbreng,

gaan we nu beginnen met de klus onder de baan pfffft

wordt vervolgt

_________________
gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jun 14, 2018 13:42 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 26, 2012 12:33
Berichten: 1634
Woonplaats: Nieuwegein
ongeveer een uurtje verder heb ik de bediening onder de baan hangen.

weer heel wat zweet druppeltjes verder en om maar niet te spreken over kramp in vingers en handen.

Afbeelding

volgende klus is dit verhaal van juiste prik voorzien incl. een deurdrukbelschakelaar voor eventueel handmatig ingrijpen.

wordt vervolgt.

_________________
gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jun 14, 2018 14:20 
Offline

Geregistreerd: di jan 05, 2010 16:27
Berichten: 3734
Woonplaats: Maassluis
De wegmarkering waar op geduid wordt heeft niets met de overgang te maken! Dat is een markering voor een drempel/vluchtheuvel.
Wat overigens niet weg neemt dat haaks gewoon prima is: https://goo.gl/maps/jKseZ2nEVTG2

Dus je conclusie is juist, je voorbeeld helaas niet.

_________________
M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: http://www.mcdespoorstaaf.nl
Bouwt momenteel: "Clubbaan MC de Spoorstaaf: Module (Kiel-Nordhafen)"


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jun 15, 2018 08:16 
Offline

Geregistreerd: vr feb 26, 2016 11:11
Berichten: 106
Even een overpeinzing:
Volgens mij is het gat waar de trekstang van de bomen zit recht onder het scharnierpunt geboord. Zo zou ik het namelijk ook gedaan hebben. Maar de uiterste stand wordt dan erg bepaald door de positie van het gatof wellicht nog door de richting waarin je trekt, nl recht naar beneden.
Wat als je nu iets verder naar binnen een schuin gat had geboord
Code:
     
       / 
     /
    O
   | |
   | |
-------------
       \
        \

o = scharnierpunt , \ = gat, / = boom
maakt dat het duidelijker?
Door schuin naar binnen te trekken heb je misschien meer controle over de laatste graden dat de bomen omhoog moeten.

(Niet bedoelt om je werk af te kraken, janiegein, want ik heb groot respect voor wat je doet. Meer voor een ander die een dergelijk experiment wil proberen.)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jun 15, 2018 14:31 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 26, 2012 12:33
Berichten: 1634
Woonplaats: Nieuwegein
TonN;

dank voor jouw meedenken.

dat schuine boren ben ik met je eens als ik het op en neer bevestigingspunt aan het uiteinde van de boom had gehandhaafd.

ik liep daar inderdaad tegen het feit dat ik de boom in de rechtsopstand niet rechtop genoeg kreeg.

de bijgaande tekening die ik hieronder heb geplaatst is denk ik duidelijk genoeg hoe ik dit heb ondervangen.
sorry voor mijn gekriebel.

Afbeelding

links is het vooraanzicht als je dit zo mag benoemen.

de middelste staat de boom recht omhoog en zichtbaar is dat ik aan de onderzijde van de boom een oogje heb gemaakt die haaks op de boom staat.
aan dit oogje zit dan de duw en trekstang die praktisch recht op en neer gaat met een afwijking van nog geen 1,5 mm dit zich prima laat geleiden door een 2 mm gat.

de rechtse laat zien als hij naar beneden getrokken staat.

ik hoop dat ik de beweging als zodanig duidelijk voor een ieder die dit na wil maken heb uitgelegd.

vragen staat natuurlijk vrij door een ieder die é.é.á. meer wil weten.

wordt vervolgt.

_________________
gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 17, 2018 13:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 26, 2012 12:33
Berichten: 1634
Woonplaats: Nieuwegein
jullie denken misschien heb je die paar draadjes nu nog niet aangesloten ?????

nou nee dus.

het blijkt dat ii mij waarschijnlijk met het onderop monteren van het bewegingsmechaniek geforceerd heb of zo iets.

mijn rug en bekken zitten niet helemaal meer op hun plaats lijkt het wel.

zeker is dat ik behoorlijk pijn heb en mij amper kan bewegen.

wat betekend dat in de praktijk, helaas voor jullie maar het werk ligt letterlijk en figuurlijk op zijn kont.

voorlopig even rustig aan doen tot ik mij weer zo kan bewegen dat ik het voor mezelf verantwoord vind om weer ruggelings onder de baan te kruipen.

sjonnge sjonge we worden echt oud en stram en dit zijn eigenlijk ook geen klusjes meer voor ons ouwetjes. :mrgreen:
maar goed als het weer gaat gaan we er weer vrolijk tegen aan.

dat moet natuurlijk ook weer niet te lang duren want het verleden heeft bewezen dat door dat niets doen er weer de meest briljante projecten achter de oogbollen ontstaan dus maar gauw aan de beterende hand komen want voorlopig knutsel projecten heb ik nu wel weer even gehad.

dus mannen sorry ik sta even in de pauze stand geparkeerd.

wordt vervolgt.

_________________
gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 17, 2018 15:40 
Offline

Geregistreerd: vr feb 26, 2016 11:11
Berichten: 106
Kijk, het grootbedrijf moet zo realistisch mogelijk nagebootst worden. En daar lopen projecten ook nog al eens uit. Onderhand hebben ze het plaatsen van een overweg wel onder de knie, maar de eerste plaatsing van automatische bomen zal ook vast uitgelopen zijn.

Dus rustig aan doen en plezier houden aan de hobby.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 17, 2018 18:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 22, 2008 14:56
Berichten: 4574
Woonplaats: West-Brabant
Super Jan die uitspraak van je " de meest briljante projecten achter de oogbollen ontstaan"
Ik heb dat ook van als je iets ineens ziet van dat ken ik wel gebruiken op mijn baan .
Doe rustig aan , ik kan er over mee praten na een behoorlijk tijdje gerust van een nekhernia weer wat kunnen doen ;)


Blijf je volgen vind het super hoe jij die dingen uitvind .


mvg Sjaak

_________________
TC / DCC-P4-S88LN-S88SD16-n -xTreme Keerlus-WD10- N Spoor - Koploper nederlands-beetje stoom .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 18, 2018 14:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 26, 2012 12:33
Berichten: 1634
Woonplaats: Nieuwegein
met een hoop pijnlijke momenten heb ik het gemonteerde bewegingsmechaniek weer onder de baaan vandaan gehaald want ik sta weer eens voor een raadseltje.

op de werktafel werkte het geheel naar behoren.
motor aangesloten via een trafo op wisselspanning en de relais op gelijkspanning.

zoals in div filmpjes te zien is werkte dat perfect.

onder de baan gehangen en dezelfde bedrading aangesloten welleswaar van een andere trafo en daar werkt het niet meer.

dus het spul licht nu weer op de werktafel en ga maar weer uittesten waarom hij met een andere trafo niet werkt.

het enige wat er bij de ondermontage daadwerkelijk is veranderd is dat de relais op de werktafel zogezegd op hun rug liggen en onder de baan hangen ze zeg maar op hun buik.
maar dat zal toch feitelijk niets uit moeten maken denk ik.

lekker motiverend weer :mrgreen:

wordt vervolgt.

_________________
gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1963 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194 ... 197  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Andre de Ruiter, bob vermeulen, Google [Bot] en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling