N-Spoorforum

Het forum voor de N-Spoor liefhebber

n-spoorstore.nl TopLinks-Modellbahn Liste auf Online-Modellbahn.de
Het is nu za jun 23, 2018 07:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr maart 02, 2018 21:12 

@ Robert

Afbeelding
Rails vastgesoldeerd op printbaan, in een later stadium lijm ik hier geschilderde stripjes styreen op voor imitatie van de dwarsliggers.
Meer foto's zie mijn vorige posts in dit draadje.

@ Frank, ahhh toch ooit al eens geupload :oops: Voor ik hem daadwerkelijk te koop aanbied wil ik de tekening nog even nalopen.

Mvg,
Bouwe

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 30, 2018 18:55 

De afgelopen weken geballast tussen de spoorstaven, niet echt mijn favoriete onderdeel van de hobby. Maar ben blij dat ik niet zoveel spoor heb.
Bij de wissels was het even goed opletten dat ik de wissel niet vastlijmde maar het is gelukt:
Afbeelding

Tijdens Station N spoor twee nieuwe treinstellen gekocht bij ons forumopperhoofd. Een treinstel heeft al zijn nodige slagen gemaakt over de baan, de andere is even retour met een klein defectje welke keurig wordt opgelost door H@ns.

Afbeelding
Eén van de nieuwe aanwinsten, met een filtertje over de foto zodat het niet al te modern lijkt.

De DR5000 centrale is ook weer terug nadat bleek dat de USB poort niet vast zat.

Tot zover deze korte update.

Mvg,
Bouwe

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 30, 2018 19:26 

En een kort filmpje:

Mvg,
Bouwe

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 30, 2018 20:51 

Leuk filmpie en erg mooie treinen.

Mvg

Arnold

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 06, 2018 21:35 

Het perron moet natuurlijk ook verlicht worden en deze keer eens iets niet wat geprint is maar gewoon standaard dubbele lantaarns van Viessmann. Gekocht als bouwpakket (scheelt wat centjes) en ze moesten toch uit elkaar voor een spuitbeurtje. Standaard zijn ze grijs en dat vind ik niet mooi op het perron. Ik heb ze matzwart gespoten. Hopelijk kan mijn spuitwerk ermee door.

Afbeelding
Enkele palen moet ik nog wat bijbuigen. De achterste staat los, ik had opeens een steekvoetje minder. Of deze er wel bij zat of dat ie nog ergens ligt, durf ik niet te zeggen.

Op de foto ook nog een nieuwe aanwinst, de GTW Arriva Vechtdallijnen. Gekocht op station N spoor, maar ivm defect was deze even retour gegaan naar Lochem en is supersnel opgelost en weer retour gekomen.

Mvg,
Bouwe

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 06, 2018 22:37 

Ziet er weer goed uit Bouwe!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 07, 2018 22:17 

Ziet er mooi uit de lantaarns op het perron.

Mvg

Arnold

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 09, 2018 07:30 

Mooi foto Bouwe !

Echt een leuk stukje Nederland gaat dit worden.

Straks met de goederenloods erbij zal het een nog mooier geheel zijn denk ik.

Met vriendelijke groet,

Frank.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 14, 2018 22:09 

Bedankt voor de complimenten heren. Toch was ik zelf nog niet helemaal tevreden. De lantaarnpalen stonden nog iets te hoog ondanks dat ze door het perron heen op de bodemplaat stonden. Met behulp van een dremel heb ik elke paal 12 mm ingekort en nu zijn ze wel tot mijn tevredenheid. De warmwitte leds zijn inmiddels besteld, hopelijk gaan ze binnenkort licht geven :D

Afbeelding
Inmiddels is het eerste groen ook gaan bloeien, een haagje van Heki is aangebracht tussen het korte perronspoor en stoep/parkeerterrein. Ook de fietsenrekken met een paar fietsen zijn weer opgeduikeld uit de opslagdoos.
De stoep zal zeer hoogstwaarschijnlijk nog worden vervangen door een geplotte stoep met een Nederlandsch tegelverband.

Afbeelding
De eerste boom is ook herplant, om de boom komt een grasveldje met eventueel wat bloemetjes. Geen fietsenstalling om te voorkomen dat het te versteend wordt op dit hoekje.
Voor dit veldje ligt al de betonnen ABRI, het plan is om hier een bushalte te maken voor de streekbus.

Tot zover deze korte update.

Mvg,
Bouwe

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jun 15, 2018 21:57 

Vanavond een begin gemaakt met de verhoging waar de goederenloods op komt te staan. Was eerst van plan om hier balsahout voor te gebruiken maar het bleek dat ik te weinig had liggen. Daarom maar een vertrekstaat gepakt (voor als er iemand in paniek raakt, heb deze legaal verkregen ;) ) en met een stanleymes aan het goochelen gegaan en dan krijg je dit:
Afbeelding

Voor de foto even op elkaar gelegd en de goederenloods erop gegooid:
Afbeelding
De plaatjes met thinner aan elkaar geplakt en ze liggen nu buiten om even te ontdampen.

Mvg,
Bouwe

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur