Trix BR89 ombouw naar DCC
Geplaatst: 07 nov 2014 19:06
Zo vandaag even naar Lochem geweest..thuis wedstrijd.
en bij Hans even een Uhlenbrock 73400 decoder gekocht.
Ik had vorige week een tweede Trix BR89 locje gekocht en wilde deze net zoals mij andere BR89 digitaliseren.
Grappige is dat dit bij deze locjes echt een fluitje van een cent is.. als je een beetje door pakt met een half uurtje geregeld.
Ter illustratie een paar foto's...
Als eerste heb ik de ontstoor meuk uit de loc. gehaald.. daarna de ketel voorbereid met dubbelzijdig tape.
Draadjes inkorten, de verlichtings draden in ongelijke lengte geknipt en met een miniatuur krimpkousje afgewerkt, De BR89 heeft geen verlichting.. (voorlopig
)
Uiteinden van de decoder draden voorzichtig vertinnen... er is / was geen noodzaak om de draden te strippen! door de warmte van de soldeerbout trekt de isolatie terug...!
Daarna de draden op de juiste plekken in de loc solderen en vervolgens de decoder in de ketel plakken en ketel + machinistenhuis weer monteren. Als laatste controleren op sluiting.
Op de test baan en het decoder adres programmeren, CV waarden van de ander BR89 loc er in zetten (gebruik een Twin center van Fleischmann/Uhlenbrock) en dan gaan met die banaan...
Merkte wel dat er redelijk wat verschil zit in rij eigenschappen tussen deze twee loc's, mijn tweede aanwinst is wat nieuwer en loopt een stuk stiller.. maar mag de pret niet drukken de eerste BR89 kocht ik voor 15 euro de tweede voor 20 euro...




Ik had vorige week een tweede Trix BR89 locje gekocht en wilde deze net zoals mij andere BR89 digitaliseren.
Grappige is dat dit bij deze locjes echt een fluitje van een cent is.. als je een beetje door pakt met een half uurtje geregeld.
Ter illustratie een paar foto's...
Als eerste heb ik de ontstoor meuk uit de loc. gehaald.. daarna de ketel voorbereid met dubbelzijdig tape.
Draadjes inkorten, de verlichtings draden in ongelijke lengte geknipt en met een miniatuur krimpkousje afgewerkt, De BR89 heeft geen verlichting.. (voorlopig

Uiteinden van de decoder draden voorzichtig vertinnen... er is / was geen noodzaak om de draden te strippen! door de warmte van de soldeerbout trekt de isolatie terug...!
Daarna de draden op de juiste plekken in de loc solderen en vervolgens de decoder in de ketel plakken en ketel + machinistenhuis weer monteren. Als laatste controleren op sluiting.
Op de test baan en het decoder adres programmeren, CV waarden van de ander BR89 loc er in zetten (gebruik een Twin center van Fleischmann/Uhlenbrock) en dan gaan met die banaan...
Merkte wel dat er redelijk wat verschil zit in rij eigenschappen tussen deze twee loc's, mijn tweede aanwinst is wat nieuwer en loopt een stuk stiller.. maar mag de pret niet drukken de eerste BR89 kocht ik voor 15 euro de tweede voor 20 euro...


