Ik had een grote slaapkamer over, deze diende als opslag. Deze heb ik vervolgen netjes gemaakt, wielsets van de fietsen opgehangen, twee bureaus neergezet en plank erop... Dan denk je na, hmm, kan best groter... dus nog een stuk eraan gebouwd... paar dagen later... Daar kan nog wel een stuk aan...zo geschiede.. met dit als resultaat:
(ter indicatie, de linker kant is tot aan de muur 310cm, de muur op de achtergrond is 285cm)
baan ligt 5cm hoger dan de ondergrond (bureaus) zodat er nog bedrading onder kan
Wat wil ik met deze baan?
- Hobby, knutselen etc:
- geen specifiek tijdperk of land
- voorlopig niet digitaal maar analoog
- scenerie, met verlichting etc
baanplan:

toelichting wel handig:
-Het zijn twee losse banen die elkaar kruisen. Er komen dus twee trafo's . Deze zal ik gezien de lengte van de baan om de meter aansluiten op de baan.
-1 lijn is 1 enkele rails, 2 lijnen dus dubbel rails etc. een kruis tussen twee rails zijn 2x bochtwissel L=R.
- kruis aan einde van een spoor is een stootblok.
Baan 1 (links onder) zal de buitenlus over de hele tafel pakken, bij punt A (met blauwe inkt geschreven en omcirkeld) zal deze gaan klimmen tot punt B. klim van ca 6cm hoogteverschil in ca 250cm, moet voor een loc te doen zijn.
Bij punt B en C kruist deze de tweede baan, bij punt D zichzelf, om vervolgens bij punt E omlaag te gaan met 5% helling naar punt F om daar weer evenwijdig te lopen met de tweede baan.
Dit lijkt mij een haalbaar iets, kost wat spoor, maar zeker met flex spoor (10meter onder weg, samen met wat er nu al ligt (op de foto) en nog een extra set ABD wat bij mijn ouders ligt) ben ik al een heel eind, als ik alles hier heb ga ik kijken wat ik nog mis.
Ik zal binnenkort deze post updaten met wat er aan rollend materiaal is.
Input is uiteraard welkom, zeker qua baanontwerp