Gbf Unterhaltung-Oben

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

maarten

Re: Gbf Unterhaltung-Oben

Bericht door maarten » 06 dec 2017 13:21

Ik denk dat het deze pennen zijn:
https://www.dekwast.nl/artikel/aerocolo ... nal-liners
Verkrijgbaar in verschillende breedtes. Daarvan heb Ik er ooit 2 gekocht bij De Kwast in Den Bosch om wegdekstrepen mee te maken. Werkt prima in combinatie met een flexibele liniaal.

Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Onderwerp starter
modelbouwer V
Contacteer:

Bericht door modelbouwer V » 06 dec 2017 15:24

Yep, dat zijn ze. Ook en tevens hier verkrijgbaar: http://www.airbrush-services-almere.nl/ ... html#p3836

141

Bericht door 141 » 07 dec 2017 09:55

Hallo Vincent,

Ik overweeg om de "getekende-ramen-techniek" ook eens te proberen. Toch nog even een vraagje aan jou. De fabriek krijgt een schitterend interieur, komt er ook verlichting in het pand? En schijnt de verlichting niet door de raamstijlen heen?

Gr. Clemens

Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.
Pendelbaan Wolfach

Onderwerp starter
modelbouwer V
Contacteer:

Bericht door modelbouwer V » 07 dec 2017 10:49

Hi Clemens, nee, aan binnenverlichting doe ik niet, hou ik zelf niet zo van. Het is maar een dun laagje verf wat je opzet met zo'n pennetje, de spijlen zullen niet 'lichtdicht' zijn. Je zou natuurlijk ook op de achterzijde dezelfde lijnen kunnen trekken, bijvoorbeeld met een zwarte fine-liner, als een soort van maskertje.

Gr. Vincent

Wim H

Bericht door Wim H » 08 dec 2017 20:42

Geweldig Vincent!
Die loods vind ik erg goed getroffen! Ook de details als een aangebouwd kantoortje maken het af. Juist ook omdat het niet recht toe recht aan is, maar juist "om de hoek".
Datzelfde geldt natuurlijk voor het "opvulhuis".
Ik ben benieuwd naar het vervolg :)
Groet, Wim

De bouw van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV

Onderwerp starter
modelbouwer V
Contacteer:

Bericht door modelbouwer V » 09 jan 2018 17:02

Zoals het gezegde luidt: Nieuw jaar, nieuw beeldmateriaal :roll:
Daarom weer onderstaande plaatjes.

Geen ruimte voor een hele stukgoederenloods, daarom bouw ik maar de helft. Naar aanleiding van een tekening en wat foto’s in een oude MIBA wilde ik er zo’n ‘stahlfachwerk’ van maken.
Afbeelding

De kant waar het laad-losperron is voor het spoorvervoer is normaal gesproken niet te zien. Kon het toch niet laten om wel een beetje er iets van te maken, inclusief de schuifdeuren. Die zitten trouwens, conform het grote voorbeeld, precies gelijk met de afstand van de schuifdeuren van 2 gekoppelde Gs-wagons, zodat het laadgoed zo vanuit de loods de wagons in kan worden geschoven.
Afbeelding

Het is wel een vreemdvormig object geworden. Hier is de loods geplaatst aan de rand van de modelbaan. Het ‘blinde’ gedeelte heb ik tot één geheel met de voorzijde van de baan geplamuurd/geschilderd. De knopjes daaronder in het kleine bedieningspaneel zijn van de 3 wissels aan deze kant van het ‘Güterbahnhof’.
Afbeelding

Nu moet het laadperron rondom de loods nog verder gedetailleerd worden met veel ‘losse zooi’ zoals laadgoed, losse pallets enzovoorts. Ben ik nog niet aan toegekomen. Het werd namelijk tijd om iets met gras te doen…
Ik mocht een tijdje een statische begrasser lenen van een bevriende modelspoorder en zo werd december een vezelrijke maand!
Een klein foto-verslag hieronder:

De materialen:
Afbeelding

laagjes gras over laagjes gras is een beetje het recept
Afbeelding

Daarna alle andere zakjes opengemaakt die ik de afgelopen 240 jaar had verzameld...
Afbeelding

Struikgewas
Afbeelding

Afbeelding

Met een velletje bakpapier en dotjes lijm kun je met zo'n statische begrasser ook leuke pollen maken:
Afbeelding

Stukje begroeide spoordijk
Afbeelding

Dat was 'm weer even voorlopig, ben inmiddels lekker opgeschoten in de groenvoorziening, er zijn ook wat boompjes in de maak, en ik werk nu richting de viaduct-zijde (linkerkant) van de baan om daar ook alles van gras en struikjes te voorzien.
Groetjes... :mrgreen:

RieX

Bericht door RieX » 12 jan 2018 22:50

Ziet er erg netjes uit, mooi!

Groet Rieks

N scale, what else?

Jos

Bericht door Jos » 12 jan 2018 23:12

Super!

Groetjes,
Jos

Bust3R
Contacteer:

Bericht door Bust3R » 13 jan 2018 08:32

Wauw! Dacht even dat het echt was..

Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook

141

Bericht door 141 » 14 jan 2018 15:04

Zó Vincent, jij bent het nieuwe jaar lekker begonnen! Wederom een geweldige update.
De stukgoederenloods is zeer goed gelukt, blijft het stahlfachwerk licht van kleur of krijgt het nog een roestig kleurtje?

Gr. Clemens

Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.
Pendelbaan Wolfach

Plaats reactie