N-Spoorforum

Het forum voor de N-Spoor liefhebber

n-spoorstore.nl TopLinks-Modellbahn Liste auf Online-Modellbahn.de
Het is nu di aug 21, 2018 05:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1963 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168 ... 197  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jan 02, 2018 12:11 

Hallo allemaal,

allereerst aan een ieder de allerbeste wensen voor 2018 en spreek de hoop uit dat wij met zijn allen er weer een fantastisch hobbyjaar van mogen maken en dat zo mogelijk in de grootstmogelijke vorm betreffende onze gezondheid.

ook spreek ik de hoop uit dat het mij gegeven is om jullie ook dit jaar weer deelgenoot te mogen laten zijn van vorderingen op en rond de Geinbaan. want ja eerlijk is eerlijk mijn gezondheid laat toch steeds meer te wensen over in de vorm van steeds vaker last van reumaachtige verschijnselen in handen en benen en daarbij de longen die steeds meer en vaker voor benauwde momenten en/of uren zorgen. knutselen en frutselen gaat steeds vaker lastiger en ook het traplopen vergt nogal vaak voor het nodige gehijg.

maar met de broodnodige medicamenten hou ik mij gelukkig aardig op de been en doe alles op mijn dooie gemakkie want heb de tijd gelukkig aan mijn zijde en onder het motto dat het vandaag niet af hoeft gaan we morgen vrolijk weer verder.

verder dank ik een ieder die de moeite neemt om ook mijn draadje te volgen en al mijn klungelwerk op waarde weet in te schatten wat mij weer inspireert om gewoon door te klooien.

PS; Jelle je zal terug moeten lezen vanaf blz 150 om te begrijpen hoe en waarom dit systeem.

wordt vervolgd.

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jan 06, 2018 12:11 

Hallo allemaal,

in overleg met mijn wederhelft besloten om het idee om met het hele spul naar de zolderverdieping te verkassen ik maar uit mijn hoofd moet zetten omdat ik nu al moeite heb om 1 trap naar hobbykamer te beklimmen en dat dat op voorhand met 2 trappen dit van zeer korte duur zal zijn omdat ik dat dan niet meer op kan brengen.

Dus ik ga de huidige baan meter voor meter reinigen en van de juiste prik voorzien en deze baan gewoon afmaken zoals ik al jaren in de planning heb staan.

betekend dus dat ik tussen alle benauwde momenten door lekker aan de gang ga en om de reden dat zolang ik baan niet rijdbaar heb het ook geen zin heeft om foto,s e.d. te plaatsen want dat is uiteindelijk allemaal bekend bij jullie.

dus zolang er niets nieuws is te laten zien zullen jullie het er voor nu even mee moeten doen.

ik heb geen idee hoelang de reinigingsklus zal duren maar hoop toch weer snel actief aanwezig te zijn met het delen van mijn vorderingen.

tot dan.

wordt vervolgd

we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jan 06, 2018 12:27 

Sterkte met je plannen, ik blijf je volgen!

Groet Hans

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jan 19, 2018 19:49 

hallo allemaal,

kreeg onderstaande advertentie doorgespeeld en heb gelijk hierop gereageerd.

en kreeg als antwoord terug dat ik één mail te laat was want was net weggegeven. :x

dus als degene die mij dit doorspeelde direct zelf had gereageerd was het bingo geweest maar helaas zal ik moeten wachten op weer eens iemand die zo vriendelijk is alles weg te doen voor gratis ophalen. :cry:

onderstaande advertentie dus;

Bijlagen:
advertentie.jpg
advertentie.jpg [ 106.74 KiB | 813 keer bekeken ]

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 23, 2018 14:08 

hallo allemaal,

25 nov 2017 heb ik bij jullie navraag gedaan of er nog gebruikte en /of afgekeurde derailleurwieltjes in een schuur of zo lagen weggestopt.

niemand kon mij daar toen aan helpen maar kreeg wel een link doorgespeeld dat onze grote vriend "ALI" die ook heeft tegen een zeeeer schappelijke prijs.
heb er toen een twaalftal besteld en jawel het heeft even geduurd maar heb ze binnen.

Afbeelding

nu weer even tijd en zin maken om het stadsproject weer open te maken en de kunststof beddenpootbeschermers te vervangen voor deze derailleurwieltjes.

wordt vervolgd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 13, 2018 12:57 

nou het heeft even geduurd maar na eerst enkele weken net als half Nederland door griep geveld te zijn en ik er weer vrolijk tegenaan te kunnen gaan kreeg ik van de week een tweede griep aan val maar dan degene die zorgt dat anatomisch het e,e,a verkeerd aangesloten is.

toch heb ik tussen de sprinten naar het toilet door kans gezien om de de beddenpootbeschermers te vervangen voor de binnengekregen derailleurwieltjes.

kwam wel weer een nieuw probleempje om de hoek kijken want deze nieuwe wieltjes hebben een kleinere diameter dan de beddenpootbeschermers dus moest nauwkeurig het draaipunt aanpassen aan dit wieltje om de ketting op exact de zelfde plaats te kunnen houden.

hieronder zoals het was;

Afbeelding

en zoals het nu is ;

Afbeelding

alles draaid nu soepeltjes rond en laat dit is maar een poos proefdraaien alvorens ik de boel weer dichtmaak en met de magneetjes erboven verder proef kan draaien.

wordt vervolgd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 13, 2018 13:38 

Dat ziet er best goed uit. Maakt het niet veel herrie als het rond draait?

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging

Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 13, 2018 13:49 

de herrie valt best wel mee.

als je de moeite neemt om terug te bladeren naar de 10de maand 2015 daar zit de aanvang van dit project en daar staan ook wat filmpjes van werkend geheel met geluid.

zou zeggen oordeel zelf.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 13, 2018 14:34 

https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5184&start=790#p149123

Dat valt inderdaad mee, gaaf.

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging

Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 13, 2018 14:49 

ik vind het tot zover best een bevredigend resultaat.

maar vergis je natuurlijk niet in de tijd die ik hier in gestoken heb.
wij als pensionado,s hebben gelukkig die tijd maar toch.

nu wordt het straks eindelijk de scenery op en rondom het stadsproject dus nog steeds mijn handen vol.

wordt vervolgd.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1963 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168 ... 197  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur