N-Spoorforum

Het forum voor de N-Spoor liefhebber

n-spoorstore.nl TopLinks-Modellbahn Liste auf Online-Modellbahn.de
Het is nu za nov 17, 2018 01:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za okt 27, 2018 10:38 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 15, 2008 16:10
Berichten: 1768
Woonplaats: Reading (UK)
Hoi Michiel,

Deze wissel is ontworpen met de NEM standaard in het achterhoofd, dat wil zeggen dat de meeste modellen van het afgelopen decennium er mee overweg kunnen. De oudere modellen hebben vaak nog flensen die niet aan de NEM standaard voldoen en daarmee dus niet over deze wissels heen kunnen.

De getoonde wagen is een Hobbytrain wagen uit 2016 of 2017 en rolt prima over de wissel zelf. Geen modificaties nodig.

MvG
Robert

_________________
Fan van Alpenbanen in N(m)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo nov 04, 2018 16:46 
Offline

Geregistreerd: wo sep 29, 2010 19:00
Berichten: 76
Robert, hoe staat het met de verdere bouw van de wissel? Ik ben namelijk ook over gestapt naar code 40, en vond die wissel ook wel interessant. Maar zoals Hans al aangegeven had vind ik ook dit bouwpakket wat duur.

Zelf heb ik me enkele wissels van het reeds vernoemde British Finescale aangeschaft. Zoals je reeds hebt aangehaald moet je inderdaad de miniscule rail-bevestigingen over de code 40-rail schuiven (eerst een rotklus, maar dat gaat na enige tijd wel vlotter), waarna je deze rail kan bevestigen op de uitgefreesde bielsen van de wissel. Het is wat prutsen, maar men heeft geen mallen nodig om zo'n finescale-wissel te maken. Het puntstuk is een gegoten onderdeel en past ook mooi op de voorziene plaats. Ik ben dus wel tevreden over deze bouwpakketten. Zeer mooi zijn ook de wisseltongen die uit één stuk bestaan, en dus geen scharnierend stuk!

Maar ze zijn ook niet perfect: zoals je reeds zei betreft het een wissel met Bullhead-rails, ipv het voor ons gankelijke Flatbed. Dit valt echter niet op eens de wissel geplaatst is.
Wat wel problemen oplevert is het bevestigen van de wisseltongen op de stelbalk: hier moet men trachten zo weinig mogelijk soldeer te gebruiken zodat de naastliggende spoorstaaf niet vast wordt gesoldeerd en de wielflenzen niet geblokkeerd worden, maar toch genoeg zodat de wisseltong stevig vast zit. Ook stroomvoorziening aan die wisseltongen bevestigen is niet eenvoudig.

En zo ziet het er dan uit:
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 08, 2018 22:34 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 15, 2008 16:10
Berichten: 1768
Woonplaats: Reading (UK)
Hoi Driesel,

De wissel is zo goed als af. Tenminste in termen van hij werkt mechanisch en de wagens rollen er prima over.

Het ontbreekt mij echter even aan de tijd om hem daadwerkelijk in te bouwen. Gaat vast goedkopen. Over de kerstperiode sta ik een aantal avonden als achterwacht waardoor ik toch niets kan doen anders dan rondhangen en thuis blijven. We zullen van de nood een deugd maken zo gezegd.

MvG
Robert

_________________
Fan van Alpenbanen in N(m)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling