Baden-Württemberg

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Hugo
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 mei 2020 07:32
Locatie: Leeuwarden-Stiens

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Hugo »

william schreef: 14 sep 2020 19:37 U mag wel jij zeggen hoor. Anders ga ik mezelf wrs. echt oud voelen .... :D

Groeten,
William
Mij is altijd geleerd dat we tegen god "U" (Capslock aan) zeggen en als je je respect tegenover gewone stervelingen wilt uiten je afkan met "u" (Capslock uit)


De werkzaamheden aan mijn baan zijn te volgen in het topic: Joburgh Junction

tv_man
Berichten: 1438
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Baden-Württemberg

Bericht door tv_man »

Hugo schreef: 14 sep 2020 21:07
william schreef: 14 sep 2020 19:37 U mag wel jij zeggen hoor. Anders ga ik mezelf wrs. echt oud voelen .... :D

Groeten,
William
Mij is altijd geleerd dat we tegen god "U" (Capslock aan) zeggen en als je je respect tegenover gewone stervelingen wilt uiten je afkan met "u" (Capslock uit)
Zoals het hoort: het persoonlijk voornaamwoord u wordt klein geschreven tenzij aan het begin van een zin (m.u.v. de bovengenoemde uitzondering, waarbij God ook met een hoofdletter geschreven zou moeten worden, omdat er niet zo maar een god uit de vele bedoeld wordt)

En terug naar het onderwerp want ik sta niet voor de klas: Zilvervissen passen goed achter een 218, maar dát is een mening. :D


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Raymond (UK) »

Mijn Nederlands begint al goed te verdwalen. Excuses. Begin volgend jaar woon ik alweer 20 jaar aan de andere kant van het water. :shock:
tv_man schreef: 15 sep 2020 06:53
En terug naar het onderwerp want ik sta niet voor de klas: Zilvervissen passen goed achter een 218, maar dát is een mening. :D
Daar heb je groot gelijk in. Ik heb hier 8 zilvervissen. Drie achter een O/B 218 en vijf achter een O/B 141. Ik denk dat ik er een drie/viertal (oude) zilvervissen bij koop. Die met een zwarte streep en zo'n oranje voorkant om achter de 'nieuwe' oud rode 218 te hangen. Gisteren reed deze met een viertal mintlingen (zoals Joost ze noemt) en dat stond ook zeer mooi.


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gebruikersavatar

william
Berichten: 1198
Lid geworden op: 03 mar 2010 13:01

Re: Baden-Württemberg

Bericht door william »

Hallo Raymond,

Geen probleem hoor.
En kom maar op met de foto's. Ben ook wel benieuwd hoe dit er uit ziet.

Groeten,
William


Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Raymond (UK) »

Nou William, die foto's zijn nooit zo mooi want ik heb 1. geen fototoestel en neem alle foto's met mijn phone op zolder met slecht licht en 2. er is geen scenery. Maarrr, het laatste gaat verandering in komen want het oude Baden gaat weg en er komt een nieuw Baden.

Hier een wazig plaatje van de mooie 218 met een Regionahlbahn stam.

Afbeelding


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gebruikersavatar

william
Berichten: 1198
Lid geworden op: 03 mar 2010 13:01

Re: Baden-Württemberg

Bericht door william »

Niks mis mee met deze foto.
En benieuwd naar het vervolg/het nieuwe Baden.

Groeten,
William


Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Gebruikersavatar

Hugo
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 mei 2020 07:32
Locatie: Leeuwarden-Stiens

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Hugo »

Raymond (UK) schreef: 15 sep 2020 17:28 Mijn Nederlands begint al goed te verdwalen. Excuses. Begin volgend jaar woon ik alweer 20 jaar aan de andere kant van het water. :shock:
In het pittoreske Rotherham nog wel. Daar zit achter het oude voetbalstadion (Millmoor) toch die grote oudijzerhandelaar die ook al die mooie treinen verschroot?

Excuses dat we weer afdwalen in dit mooie topic :oops:


De werkzaamheden aan mijn baan zijn te volgen in het topic: Joburgh Junction

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Raymond (UK) »

Klopt Hugo. Dat is C.F Booth tegen over het stadium. Daar gaan treinen in en komen als bier blikjes uit. Ben er zelf nooit geweest maar er staat een bord buiten dat trein liefhebbers binnen mogen kijken.


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Raymond (UK) »

Vandaag de nieuwe 212 (weer) gedigitaliseerd.De eerste keer ging dat slecht af maar alles is wel nu. Mooi ding in blauw. Daar had ik al een oud rode van. Een setje zilvervissen past hier mooi achter denk ik of een drietal O/B rijtuigen.




Afbeelding



Ook gisteren een BR614 binnen gekregen in mint groen. Deze heb ik al maar dan in O/B. Mooi ding en heeft decoders al ingebouwd in beide treinstellen dus dat scheelt weer solderen en tobben.

Het verschil met mijn O/B 614 is dat deze K koppeling mechaniek heeft tussen de treinstellen. Voor -en achterkant zitten ze nog gewoon op de draaistellen.


Afbeelding


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Marksintpancras »

Zeer mooi die mintlinge 614. Hoe is deze motorisch???


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Raymond (UK) »

Rijdt heel netjes Mark. Ik heb er nog een in oceaan blauw/beige en die rijdt ook super. Dat ding rijdt met twee tussen rijtuigen.

Deze mint 614 kwam met decoders ingebouwd van Train Control Systems. Daar heb ik nog geen handleiding van gevonden dus nog geen instellingen veranderd.

Wil er nog een 614 in O/B bij om een setje van 2x3 te creëren.


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Raymond (UK) »

De ICE 1 kwam van week binnen. Als nieuw als gewend van Rails of Sheffield. Voordat deze binnen kwam al gezocht naar voorbeelden hoe decoders in te bouwen maar toen kwam ik deze sticker tegen onder de doos. Happy days! Zitten al twee Lenz mini's in.

Afbeelding

Afbeelding


Twee ICE rijtuigen kwamen ook binnen deze week. Wel een hele korte ICE maar dat groeit wel over tijd.

Afbeelding


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Baden-Württemberg

Bericht door FidOo »

Kijk dat is een leuke bijkomstigheid dat er al decoders in zitten. Nu langzaam de extra wagons er bij zien te sprokkelen. Ik heb daar ook wel even over gedaan, maar ik ben ook een gier dus ik wilde niet meer als 25,- per wagon betalen.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Marksintpancras »

:Thumb Mooie aankoop die ICE1 :D Het is hobby, net zoals Joost al zegt rustig aan verzamelen.

Zag er toevallig bij mijn plaatselijke dealer ook eentje staan, de digitale voorbereiden versie van Fleischmann, deze heeft ook maar 2 tussenwagons af fabriek in het setje.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Raymond (UK) »

FidOo schreef: 25 okt 2020 10:43 Kijk dat is een leuke bijkomstigheid dat er al decoders in zitten. Nu langzaam de extra wagons er bij zien te sprokkelen. Ik heb daar ook wel even over gedaan, maar ik ben ook een gier dus ik wilde niet meer als 25,- per wagon betalen.
Ja, dat was wel mooi meegenomen dat de decoders er al in zaten. Wagons komen wel. Deze twee waren bijna 75 pond :shock: Net nog twee besteld van de zelfde verkopert in Frankrijk. Een 7448 en een 7449 voor 66 pond. Blijft nog wel effies rondrijden met vier rijtuigen....


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Raymond (UK) »

Marksintpancras schreef: 25 okt 2020 12:01 :Thumb Mooie aankoop die ICE1 :D Het is hobby, net zoals Joost al zegt rustig aan verzamelen.

Zag er toevallig bij mijn plaatselijke dealer ook eentje staan, de digitale voorbereiden versie van Fleischmann, deze heeft ook maar 2 tussenwagons af fabriek in het setje.
Klopt ja Mark, mooi ding wel. Zoals je zegt. Rustig verder verzamelen. Ik moet nog wat TEE, IR en IC rijtuigen bijeenzamelen ook.

Voorlopig even geen loks kopen denk ik. Nog even wat wissels en rails bij sparen want als de werk drukte een beetje minder word eind April begin Mei dan toch maar eens beginnen aan het nieuwe Baden.


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Raymond (UK) »

Eergisteren nog een Baureihe 614 binnen gekregen. Dit is echt de laatste dit jaar denk ik....... Zitten nog geen decoders in dus die moeten nog even besteld worden.


Afbeelding



Daar heb ik er al één van in deze kleurstelling, deze rijdt rond als 2, 3 of 4 delig op het moment.


Afbeelding



Deze reden als 2 delig, 3 delig, 4 delig en 6 delig en soms hing er nog wat goederen meuk achter dat de zelfde richting op moest. De reden voor een tweede 614 was om 6 delig (614-Doppeleinheit) te kunnen maken.


Afbeelding

Afbeelding


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Baden-Württemberg

Bericht door bob vermeulen »

Hallo Raymond,

Wat een lange trein wordt dat ineens als hij 6 delig wordt.
Wel mooi om te zien.
Ook een goederen wagen er achter..... nog nooit eerder gezien ;)

Margreet Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Raymond (UK) »

Hoi Bob,

Volges mij is dat de langste die werd gebruikt. Volgens mij nooit 2 x 4. 6 delig heb ik ze weleens zien rijden vlakbij Heidelberg vroeger. Nooit met een goederen wagen er achter zoals bovenstaande foto. In de FLM catalogus van 1989 staat ook combinatie van 4 delig met goederen er achter.


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gebruikersavatar

Wim H
Berichten: 1162
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Wim H »

Mooie foto Raymond! Die goederenwagen is volgens mij een bagagewagen, omdat het treinstel zelf weinig bagageruimte heeft. Zeker in de jaren 80 werd er nog veel expresgoed met personentreinen vervoerd en was extra bagageruimte dus wel handig.
Groet, Wim



Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Marksintpancras »

_o_ geweldig Raymond, die baureihe 614.

Die van mijn O/B kleurstelling ligt volledig uit elkaar ivm nieuwe motor en decodertje.

:lol: niet stoppen hoor met loks kopen, jouw bijdrage wordt zijn geweldig om te ideeën op te doen. :D


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Raymond (UK) »

Wim H schreef: 31 okt 2020 09:47 Mooie foto Raymond! Die goederenwagen is volgens mij een bagagewagen, omdat het treinstel zelf weinig bagageruimte heeft. Zeker in de jaren 80 werd er nog veel expresgoed met personentreinen vervoerd en was extra bagageruimte dus wel handig.
Groet, Wim
Hoi Wim,

Dat maakt het duidelijk ja. Ik heb zelf in zo'n ding gezeten vroeger en boven de zitplaatsen zat een ijzer rekje over de gehele lengte van het rijtuig maar dat was net groot genoeg voor je aktekoffertje.

Hier nog een tweetal plaatjes (Google) van een 6 delig stel.



Afbeelding


Afbeelding


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Raymond (UK) »

Marksintpancras schreef: 31 okt 2020 11:18 _o_ geweldig Raymond, die baureihe 614.

Die van mijn O/B kleurstelling ligt volledig uit elkaar ivm nieuwe motor en decodertje.

:lol: niet stoppen hoor met loks kopen, jouw bijdrage wordt zijn geweldig om te ideeën op te doen. :D

Mark, is dat zo'n coreless motortje dat er in gaat? Ik had het er al over met Sven van Tramfabriek maar ik weet niet hoe moeilijk dat is om in te bouwen en volgens mij moeten er ook wat waardes veranderd worden voor het rijgedrag?

Ik moet echt even stoppen met loks kopen en meer bouwpakketjes en rails kopen om een start met het nieuwe Baden te maken volgend jaar.

Zit nog wel wat rollend materieel in de post :oops: :lol:


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Raymond (UK) »

Paar dagen geleden nog twee ICE rijtuigen binnen gekregen. Zitten er nu vier tussen. Nog 7 te gaan.... :roll:




Afbeelding


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

Onderwerp starter
Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Baden-Württemberg

Bericht door Raymond (UK) »

Vandaag is de mint 614 verlengd met twee tussen rijtuigen. Wel mooi.

Het rare is dat beide tussen rijtuigen binnenverlichting hebben maar één heeft een decoder ingebouwd. Dit is een decoder van Train control systems en die zitten ook in de 614's zelf. (zijn allen van de zelfde vorige eigenaar)

Binnenverlichting gaat dus netjes onafhankelijk aan met F1. Ik dacht dat de lampjes de geest hadden gegeven in de 614 tot ik hier achter kwam. De decoder in het rijtuig gaat er uit en word in een mintlinge stuurstand gebruikt die ook vandaag binnen is gekomen.



Afbeelding


Beetje ott voor een standaard rijtuig...


Afbeelding


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Plaats reactie