Nieuw Ter Apel
Re: Nieuw Ter Apel
Lijkt het dat je deuren van de treinen. Lager zitten dan je perron hoogte?
Mvg Ronald
Mvg Ronald
DR5000
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper[/color]
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper[/color]
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: Nieuw Ter Apel
Mooie update Gustaaf.
Vriendelijke groetjes Nico.
Esu Ecos 2.
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Esu Ecos 2.
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
-
Onderwerp starter - Berichten: 143
- Lid geworden op: 23 mei 2015 15:43
- Locatie: Nieuw Zeeland
Re: Nieuw Ter Apel
Hallo Ronald,
Ja dat was mij ook al opgevallen.
Ik heb ooit bij mijn vorige baan de hoogtes van de perrons bepaald door een foto van een 1:1 ICR rijtuig te gebruiken. Daarvan was de deur aan de onderkant min of meer op gelijke hoogte als de bovenkant van het perron. En dat heb ik hier ook weer toegepast. Dus even een vergelijking met een ICR naast het nieuwe perron en dat lijkt me zoals het bedoeld was...
Dus ik zie twee mogelijkheden. Bij de hondekop zitten de deuren lager dan bij een ICR rijtuig, of het minitrix ICR rijtuig staat te hoog op zijn wielen?
249 by G K, on Flickr
Ja dat was mij ook al opgevallen.
Ik heb ooit bij mijn vorige baan de hoogtes van de perrons bepaald door een foto van een 1:1 ICR rijtuig te gebruiken. Daarvan was de deur aan de onderkant min of meer op gelijke hoogte als de bovenkant van het perron. En dat heb ik hier ook weer toegepast. Dus even een vergelijking met een ICR naast het nieuwe perron en dat lijkt me zoals het bedoeld was...
Dus ik zie twee mogelijkheden. Bij de hondekop zitten de deuren lager dan bij een ICR rijtuig, of het minitrix ICR rijtuig staat te hoog op zijn wielen?

Mvg,
Gustaaf
NS en DB, DCC digitaal via Koploper
Gustaaf
NS en DB, DCC digitaal via Koploper
Re: Nieuw Ter Apel
Hoi gustaaf ,
vond een filmpje waar je het duidelijk op kan zien van de perron hoogte .
https://www.youtube.com/watch?v=DuSDv5b ... =emb_title
mvg Sjaak
vond een filmpje waar je het duidelijk op kan zien van de perron hoogte .
https://www.youtube.com/watch?v=DuSDv5b ... =emb_title
mvg Sjaak
TC / DCC-P4-S88LN-S88SD16-n -xTreme Keerlus-WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Nieuw Ter Apel
Hoi Gustaaf,
Ziet er allemaal weer mooi uit, fraaie perronlampen! De gebouwen en de planologische inrichting ogen ook heel natuurlijk, ondanks dat ze eigenlijk vrij 'basic'(begrijp me niet verkeerd) zijn samengesteld. Alleen de positie van de opslagtank op de tweede foto snap ik niet helemaal. Wat is de gedachte daarachter?
Voor wat betreft de perronhoogte: de standaard in Nederland is 76 cm t.o.v. bovenkant spoorstaaf. Nu zijn er natuurlijk fabrikanten (Flm) met te rijtuigen die te hoog op hun wielen staan maar in dit geval (zie het filmpje van Sjaak) lijkt het rijtuig echt wel ok, en lijkt je perron iets te hoog.
groets, Erwin
Ziet er allemaal weer mooi uit, fraaie perronlampen! De gebouwen en de planologische inrichting ogen ook heel natuurlijk, ondanks dat ze eigenlijk vrij 'basic'(begrijp me niet verkeerd) zijn samengesteld. Alleen de positie van de opslagtank op de tweede foto snap ik niet helemaal. Wat is de gedachte daarachter?
Voor wat betreft de perronhoogte: de standaard in Nederland is 76 cm t.o.v. bovenkant spoorstaaf. Nu zijn er natuurlijk fabrikanten (Flm) met te rijtuigen die te hoog op hun wielen staan maar in dit geval (zie het filmpje van Sjaak) lijkt het rijtuig echt wel ok, en lijkt je perron iets te hoog.
groets, Erwin
Nordende: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=13441
Nordheim: viewtopic.php?f=14&t=15102
Nordheim: viewtopic.php?f=14&t=15102
-
Onderwerp starter - Berichten: 143
- Lid geworden op: 23 mei 2015 15:43
- Locatie: Nieuw Zeeland
Re: Nieuw Ter Apel
Nou Sjaak en Erwin, dat lijkt mij duidelijk. Mijn perron is te hoog. Ik denk dat dat gedeeltelijk ligt aan het feit dat ik nu code 55 rails gebruik en bij mijn vorige baan alleen code 80. Maar als ik zo die video van de ICRs langs het perron zie, dan lijken de wagons ook hoger te staan dan in mijn herinnering. Ik ga hier zeker rekening mee houden bij het maken van de perrons van het hoofdstation.
Maar om nu het kleine stationnetje weer helemaal af te breken om het perron te verlagen, dat vind ik wel erg jammer. Dus voorlopig gaat dat niet gebeuren. Ik ben juist de afgelopen weken bezig geweest met de aankleding van het stations gebouwtje. De lokale bevolking kan nu ook op het extra hoge perron komen dmv trappen of de minder-valide helling (is daar een specifiek Nederlands woord voor?). En om ervoor te zorgen dat ze er niet vanaf vallen, zijn er heggen geplaatst.
249 by G K, on Flickr
250 by G K, on Flickr
251 by G K, on Flickr
252 by G K, on Flickr
En Erwin, het idee achter de opslagtank was dat diesel loks, die een aantal wagons kwamen brengen, tijdens het omrijden ook even konden tanken. Maar de plaats van de tank is dan niet handig, precies op de plaats waar de wagons zouden staan. Dus ik heb nu de plaats van de opslagtank en het electriciteits huisje verwisseld. Een diesel kan nu op het parkeerspoortje ook tanken.
253 by G K, on Flickr
Maar om nu het kleine stationnetje weer helemaal af te breken om het perron te verlagen, dat vind ik wel erg jammer. Dus voorlopig gaat dat niet gebeuren. Ik ben juist de afgelopen weken bezig geweest met de aankleding van het stations gebouwtje. De lokale bevolking kan nu ook op het extra hoge perron komen dmv trappen of de minder-valide helling (is daar een specifiek Nederlands woord voor?). En om ervoor te zorgen dat ze er niet vanaf vallen, zijn er heggen geplaatst.




En Erwin, het idee achter de opslagtank was dat diesel loks, die een aantal wagons kwamen brengen, tijdens het omrijden ook even konden tanken. Maar de plaats van de tank is dan niet handig, precies op de plaats waar de wagons zouden staan. Dus ik heb nu de plaats van de opslagtank en het electriciteits huisje verwisseld. Een diesel kan nu op het parkeerspoortje ook tanken.

Mvg,
Gustaaf
NS en DB, DCC digitaal via Koploper
Gustaaf
NS en DB, DCC digitaal via Koploper
-
- Berichten: 3217
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: Nieuw Ter Apel
In het echt worden perrons niet verlaagd als ze te hoog zijn maar word simpel de rails omhoog getrokken en met extra ballast onder stopt. Zo is vorig jaar geloof ik de perron hoogte in Hilversum 3cm verlaagd en ook in andere landen word die techniek regelmatig toegepast.
Er staat me iets van bij dat ik een tijd terug zelfs heb gezien en gelezen dat op die manier bij een tramlijn de perron hoogte met meer dan 50cm is verlaagd.
Edit: dat is de halte Florastraße in Essen waar spoor 58cm opgehoogd word om de perron hoogte van 92cm naar 24cm te brengen.
Groetjes Michiel
Er staat me iets van bij dat ik een tijd terug zelfs heb gezien en gelezen dat op die manier bij een tramlijn de perron hoogte met meer dan 50cm is verlaagd.
Edit: dat is de halte Florastraße in Essen waar spoor 58cm opgehoogd word om de perron hoogte van 92cm naar 24cm te brengen.
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
-
Onderwerp starter - Berichten: 143
- Lid geworden op: 23 mei 2015 15:43
- Locatie: Nieuw Zeeland
Re: Nieuw Ter Apel
Logisch eigenlijk dat het spoor wordt verhoogd. Helaas gaat dat bij mij niet een optie worden denk ik. Met alle scenery er omheen kan ik er niet goed genoeg meer bij. Dus als het ooit tijd wordt om er iets aan te doen, dan lijkt mij het handiger om het hele station (inclusief het gedeelte waar het gebouwtje staat) te verwijderen, dan het perron gedeelte eraf te halen, een vernieuwd lager perron te maken en daarna alles weer 'in elkaar' te zetten.
Maar of het daar ooit van komt....
Maar of het daar ooit van komt....
Mvg,
Gustaaf
NS en DB, DCC digitaal via Koploper
Gustaaf
NS en DB, DCC digitaal via Koploper
-
Onderwerp starter - Berichten: 143
- Lid geworden op: 23 mei 2015 15:43
- Locatie: Nieuw Zeeland
Re: Nieuw Ter Apel
Ik ben weer wat verder met de aankleding rondom het stationnetje. Na het ‘succes’ van het maken van heggen, durfde ik het aan om eens wat gedetailleerde tuinjes te maken. Eigenlijk moest dit eigenlijk ook wel nu gebeuren, omdat dit gedeelte het midden van de tafel is. Als er later andere scenery omheen staat kom ik hier maar moelijk weer bij.
Dus weer wat groen erbij en de eerste bomen op deze baan. Geeft weer een heel ander aangezicht.
254 by G K, on Flickr
255 by G K, on Flickr
256 by G K, on Flickr
257 by G K, on Flickr
258 by G K, on Flickr
Dus weer wat groen erbij en de eerste bomen op deze baan. Geeft weer een heel ander aangezicht.





Mvg,
Gustaaf
NS en DB, DCC digitaal via Koploper
Gustaaf
NS en DB, DCC digitaal via Koploper
-
- Berichten: 710
- Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
- Locatie: A'dam
Re: Nieuw Ter Apel
Het heeft inderdaad die typische Nederlandse aangeharkte uitstraling.
De werkzaamheden aan mijn baan zijn te volgen in het topic: Joburgh Junction
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: Nieuw Ter Apel
Heel mooi Gustaaf, je baan komt nu echt tot leven met dat groen erbij.
Vriendelijke groetjes Nico.
Esu Ecos 2.
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Esu Ecos 2.
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Re: Nieuw Ter Apel
Goed getroffen weer! Wat een beetje groen al niet kan doen. Schuttinkjes ook weer zelf gemaakt???
En dan de opslagtank, die staat bij het kopspoortje inderdaad een stuk logischer. Naast het tanken van een lok kan je er ook af en toe een of twee korte ketelwagons parkeren, die dan natuurlijk de 'peut' aanvoeren!
Groets, Erwin
En dan de opslagtank, die staat bij het kopspoortje inderdaad een stuk logischer. Naast het tanken van een lok kan je er ook af en toe een of twee korte ketelwagons parkeren, die dan natuurlijk de 'peut' aanvoeren!
Groets, Erwin
Nordende: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=13441
Nordheim: viewtopic.php?f=14&t=15102
Nordheim: viewtopic.php?f=14&t=15102