Zo nu en dan een kleine update is altijd leuk.
Daarom hier een paar foto's van de bovenwereld met o.a.
De hellingen langs de achterwanden;
De wisselstraten voor het station, ze liggen nog niet vast, probeer er een bochtje in te leggen maar mag ook weer niet teveel ruimte in gaan nemen.
Ik doe het in stilte. Vooral na die aanvaring met een paar zeeuwen. En die, achteraf, er duidelijk geen verstand van hadden.
Maar Ben, bedankt voor je felicitatie, gaat het goed thuis?
Inmiddels heb ik mijn schaduwstation d.m.v. een helix aangesloten op de bovenwereld alwaar het stationemplacement en de hoofdbaan inmiddels op hun plaats liggen en de nodige loks met aanhang alweer de nodige rondjes maken. De opzet is eenvoudig, De sporen links van het station gaan direct naar de helix en komen uit in het schaduwstation. Aan de rechterzijde kunnen de treinen in 2 richtingen vertrekken om op het andere spoor rechts uit te komen en het station kunnen inrijden. Er komt nog een bergbaantje dat aan de linkerzijde de bergen ingaat middels een helix om rechtsboven in de hoek in een keerlus een halte tegen te komen.
Ben,
Dankjewel!
De baan vordert gestaag.
Inmiddels rijden de treinen vrolijk rond en het bergspoortje met een BR81 en de BR24 met ieder 2 Deutsche Weinstrassewagonnetjes rijden naar boven naar een bergdorpje en dan via een tussenhalte terug naar station (nu nog) Neuffen. Loks rijden goed, zit alleen een beetje te hannissen met losschietende koppelingen (vooral tussen 2-assige FLM en MT wagonnetjes). Ik heb daarvoor in de kast een aantal koppelstangen van Eichhorn en koppelingen van Peter Horn (Peho). En in een proef een 4-tal wagonnetjes die aan elkaar zitten middels een lik houtlijm. Ook de eerste bergen en watervalletjes zijn gerealiseerd. Nu bezig met het maken van een 100-tal wijnranken (hoogte 1,5 cm). En natuurlijk veel kilometers maken op mijn brommert.
Hoe is het bij jou?
Hoor het graag!
25 augustus ga ik weer eens naar Houten, ik heb nogal wat druiventrosjes nodig in N!?!? en nog wat spul.