Boppard

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Boppard

Bericht door Jeroen »

....ja, daar gaan we hier ook maar weer eens mee beginnen. Just in case ze er op 'dat andere forum' stress mee krijgen. Al die dezelfde foto's ook. Ik denk niet dat dit draadje zo actief gaat worden als op BNLS, simpelweg omdat het daar goed wordt gelezen door ook HO-rijders. Maar er zit meer in het vat, of, zoals de Yanks zeggen: There's plenty more where this came from.

Ik zal dit ook wel regelmatig updaten, want dit forum lijkt in ieder geval best gezellig.

J


Afbeelding
Gebruikersavatar

mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Boppard

Bericht door mmhajvth »

Ik zit er kalaar voor Jeroen!! :D

m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.
Gebruikersavatar

Wesley
Berichten: 335
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:53

Re: Boppard

Bericht door Wesley »

Ik ook! Gelukkig mogen we hier wat meer oh-en over Boppard zonder gelijk tot OT bestempeld te worden :mrgreen: .


Swiftly and with style !
Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Precies mijn idee dus om ook zeker hier te gaan schrijven.

Tja, for the time being geen nieuws dus. Ik zal even moeten wachten tot de verbouwing achter de rug is.


Afbeelding

Saraan
Berichten: 917
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:05
Locatie: Waterloo (België)

Re: Boppard

Bericht door Saraan »

Ik heb via dit forum over Boppard gehoord. Ik heb mijn stoel er dus ook bijgeschoven. Ik zit lekker... Geef maar een seintje als de verbouwing klaar is. 8-)


Michiel

... en dan is er nog Saraan: een modelbaanverslag...
Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Boppard

Bericht door Hookies »

Je kan ook even op Beneluxspoor.net kijken. Daar is een draadje Boppard van zo'n 120 pagina's. Ben je wel even een paar dagen zoet. Het zou leuk zijn als Jeroen hier te zijner tijd ook wat foto's kan plaatsen. Misschien een zwaar ingezoomd detail van die trein met Porsches, want die heb ik ook, maar ik heb geen handleiding waar die hekjes geplaatst moeten worden en ik vraag me ook af of die Porsches op een hellend vlak niet van de trein afdonderen.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Boppard

Bericht door Robert_N-Nm »

Kan wel kloppen. Ik heb er ook geen handleiding bij gehad. Dus dan maar even heel simpel een gemodificeerde foto.

klik

'k hoop dat het zo wel gaat lukken. Hekjes kan je gewoon zo insteken, geen enkel probleem. Blijft goed zitten. Ze hoeven alleen op het bovendek te worden geplaatst.

Wat betreft de hellingen. Daar kan ik geen eenduidig antwoord op geven. Misschien dat als je een trein abrupt laat stoppen dat de autootjes over de wagen heen gaan bewegen. Misschien is een druppie lijm noodzakelijk of iets dergelijks.

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Boppard

Bericht door Hookies »

Robert_N-Nm schreef:Kan wel kloppen. Ik heb er ook geen handleiding bij gehad. Dus dan maar even heel simpel een gemodificeerde foto.

klik

'k hoop dat het zo wel gaat lukken. Hekjes kan je gewoon zo insteken, geen enkel probleem. Blijft goed zitten. Ze hoeven alleen op het bovendek te worden geplaatst.

Wat betreft de hellingen. Daar kan ik geen eenduidig antwoord op geven. Misschien dat als je een trein abrupt laat stoppen dat de autootjes over de wagen heen gaan bewegen. Misschien is een druppie lijm noodzakelijk of iets dergelijks.

Robert


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Ik heb de hekjes wel met een druppeltje secondelijm vastgezet, want echt blijven zitten deden ze bij mij niet. Ik vond het niet echt rocket-science om die dingen erop te maken, zonder handleiding was het goed te snappen zeg maar!

De autootjes zitten er los op, ik denk dat ik een heel klein beetje lijm nodig heb om ze op een vaste plek te houden. Ze pleuren echt niet van de wagon hoor, maar bij abrupt stoppen en optrekken verschuiven ze een beetje.

Hooters, die dingen van 'hellend vlak' enzo. Joh, gewoon proberen! Pak een stuk rails, leg er aan de ene kant een krat bier onder, en kijk maar wanneer de auto's van de wagon afrijden. Zo doe ik het met werkelijke alles! Ook flauwe bochten. Ik zet er 2 van mijn langste rijtuigen in, en kijk wanneer ze (onacceptabel) gaan 'overhangen' in de bochten. Gewoon zelf proberen.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Nou, we gaan eens even kijken of foto's ook op deze website werken.

Kennelijk niet, de afbeeldingen moeten 640*480 zijn. Balen, want dat kost me per foto nog meer tijd.

Is hier niet iets aan te doen, webmaster, dmv. thumbnails ofzo, dat de foto's in een apart scherm groter worden geopend?


Afbeelding
Gebruikersavatar

mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Boppard

Bericht door mmhajvth »

yes, ;)
Jeroen ik dacht dat je het nooit zou vragen...
Ik zat er ook al mee te klooien van de week :oops:
Wat jij voorstelt lijkt me inderdaad een prima oplossing! Nu maar hopen dat Joomla dat ook vindt ;)

m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.
Gebruikersavatar

Wesley
Berichten: 335
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:53

Re: Boppard

Bericht door Wesley »

Of phpBB, in dit geval :P . Je kunt als tussenoplossing natuurlijk een foto uploaden in je foto-emmer en dan een linkje invoegen. Maar dat is wél stukken minder praktisch.

Hans, kan een te groot plaatje automatisch geresized naar binnen het maximum? Dat zou al helpen. Of je laat het maximum varen en verkleint de te grote foto's handmatig, zo veel zullen dat er niet zijn....


Swiftly and with style !
Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Precies, want elke keer zélf resizen is niet te doen. Krijg je ook een raar online-album. Alles voor BNLS is mooi groot, en op het N-spoorforum weer een schamele 640*480. Thumbs in post, en die als link naar de grote foto, zoals op andere fora!

Hans, ik hoop dat dat gaat lukken


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Eens kijken of het nu lukt met de foto's....

Afbeelding

Afbeelding

Lekker zonnetje d'rop...

Afbeelding

Afbeelding

Hans, kunnen de foto's al groter?


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Toch vrij kansloos. Heb ik een keer een mooie camera, moet ik het weer doen met een schamele 640x480 resolutie......

Foto's lukt wel makkelijk converteren trouwens, heb zo'n resize progammaatje.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Boppard

Bericht door Hookies »

Hoe zit het nu met die foto's van Jeroen? Als ik erop klik, worden ze alleen maar kleiner?


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Hooters,

ze worden niet kleiner, ze blijven hetzelfde :lol: Lijken kleiner. Ik link ze (zoals altijd), maar dat is niet nodig. Het zou mooi zijn als ze zo groot als dit zijn, en als je erop klikt ze linken naar een groter formaat, het origineel dus.

Als H@ns dat kan regelen, zou dat heeeel mooi zijn.

J


Afbeelding
Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Boppard

Bericht door Hookies »

Jeroen schreef:Hooters,

ze worden niet kleiner, ze blijven hetzelfde :lol: Lijken kleiner. Ik link ze (zoals altijd), maar dat is niet nodig. Het zou mooi zijn als ze zo groot als dit zijn, en als je erop klikt ze linken naar een groter formaat, het origineel dus.

Als H@ns dat kan regelen, zou dat heeeel mooi zijn.

J
Bij BNLS klik er graag op, want dan zijn ze vrijwel beeldvullend....en erg mooi! Altijd weer impressed, zelfs met hetzelfde stukje baan wat mij niet uitmaakt.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 752
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Boppard

Bericht door mmhajvth »

Hey Jeroen,

Heb je deze pic's als eens op BNLS gepost of hebben wij nu de primeur? ;) :mrgreen:
Ik blijf ze echt super mooi vinden overigens... so go on! :D

m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.
Gebruikersavatar

H@Ns
Forum-Eigenaar
Berichten: 2335
Lid geworden op: 17 dec 2007 10:12
Locatie: Lochem

Re: Boppard

Bericht door H@Ns »

Hallo,

Foto's 1 maatje vergroot 800 x 600.

Hier laten we het voorlopig bij.

Voor handig tooltje (ImageResizer) even PB.

groetjes

Hans :)


http://www.freebit.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
http://www.n-spoorstore.nl N-Spoor treinen en accessoires
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Hartelijk drank! Is het trouwens niet makkelijker om het te linken naar een groter plaatje? of is dat qua code moeilijk om in het forum te implementeren?

Just out of curiosity

J


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Ach wat, we kunnen hier in ieder geval weer foto's neerzetten van Boppard. En dat gaat weer gebeuren natuurlijk!


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

OK, dames en heren,

een oude foto, maar ik post 'm even zodat de webmaster kan zien of het wat wordt met die 800*600....

Afbeelding

Ik denk dat het al een stuk beter is...... :?


Afbeelding
Gebruikersavatar

Smolderz
Berichten: 260
Lid geworden op: 22 sep 2008 14:54

Re: Boppard

Bericht door Smolderz »

Perfect! Heb deze foto zo schermvullend op m'n iPhone ;)


Gebruikersavatar

Wesley
Berichten: 335
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:53

Re: Boppard

Bericht door Wesley »

Jij hebt een iPhone met een resolutie van 800 bij 600?


Swiftly and with style !
Afbeelding
Plaats reactie