Reichenbach, Fichtelberg, Bischofsgrün e.o.

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
jeemka
Berichten: 458
Lid geworden op: 25 aug 2013 19:27
Locatie: Brummen

Re: Reichenbach, Fichtelberg, Bischofsgrün, Wassried

Bericht door jeemka »

En ik stond er bij en verwonderde mij over het gestoei met kleuren. Af en toe dacht ik waar gaat dat heen? Het eindresultaat mag er zeker zijn!


Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's, filmpjes en bouwbeschrijvingen op https://www.kolenberg.eu
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Reichenbach, Fichtelberg, Bischofsgrün, Wassried

Bericht door BenQ »

Jaap,
Gefeliciteerd met jouw 74e verjaardag. _o_


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
jeemka
Berichten: 458
Lid geworden op: 25 aug 2013 19:27
Locatie: Brummen

Re: Reichenbach, Fichtelberg, Bischofsgrün, Wassried

Bericht door jeemka »

Ben,

Bedankt! Samen met Marrie zijn we nu 150 jaar oud, en 50 jaar getrouwd.


Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's, filmpjes en bouwbeschrijvingen op https://www.kolenberg.eu
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Reichenbach, Fichtelberg, Bischofsgrün, Wassried

Bericht door BenQ »

Martin was dit jaar de helft van mijn leeftijd. :Z
Is altijd leuk dit soort getallen.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Reichenbach, Fichtelberg, Bischofsgrün, Wassried

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Vanmiddag heb ik toen Jaap hier was 3 proef bovenleidingsmasten voor zijn toekomstige tandradlijn gesoldeerd.
Afbeelding
Over het middelste model ben ik niet tevreden, ook niet op andere plekken waar ik dat type heb toegepast. Voor mezelf ga ik dat type nog verbeteren door voor een aantal delen spoor Z spoorstaven te gebruiken ipv koperstaaf.

Als alles door gaat ga ik 28-11 in Roermond als demo een grote serie bovenleidingsmasten voor Jaap z'n baan solderen. Voor die tijd zal ik een keer moeten berekenen hoeveel hij er ongeveer nodig gaat hebben. Dat is geheel afhankelijk van de lengte van het traject, het aantal bogen en de boogstraal van de bogen. Hoe meer en hoe krapper de bogen hoe dichter de masten bij elkaar moeten staan. Gelukkig kan de bovenleiding in bogen ook deels aan kabels die tussen 2 masten gespannen zijn worden opgehangen.

Dinsdag heb ik bij Jaap nog wat rotsen geschilderd en deels van struiken voorzien, Jaap post jij nog even wat foto's daarvan?

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
jeemka
Berichten: 458
Lid geworden op: 25 aug 2013 19:27
Locatie: Brummen

Re: Reichenbach, Fichtelberg, Bischofsgrün, Wassried

Bericht door jeemka »

Een middag Michiel op mijn zolder is heel boeiend, Speedy Gonzales! Maar ik leer heel veel van hoe hij met washes verf omgaat. De rotswanden had ik met Sculptamold op het XPS gemaakt. Die werden met 2 washes in de kortste keren heel mooi. Toen ging er nog een hoop groen op, waarbij mijn voorraad secondenlijm snel opraakte. Inmiddels heb ik bij waarschijnlijk de laatste Wibra die nog wat had 20 tubetjes gescoord.
Nu kan ik dus flink vooruit met het afwerken van deze bergjes: de brug goed maken, verven, vakwerkhuizen en een kerk plaatsen. Ook komt dan de oude kolenmijn, die Michiel al eerder fraai had verouderd, op z'n plaats. De mijningang zie je hieronder.
Dan volgt de begane grond van Fichtelberg, vooral ballasten.

Links van Fichtelberg moet een hoge berg komen, met een tandradbaan. Daarvoor heeft Michiel nu proefmasten gemaakt. Maar de realisatie van de berg wordt wel winter!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's, filmpjes en bouwbeschrijvingen op https://www.kolenberg.eu

tv_man
Berichten: 1437
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Reichenbach, Fichtelberg, Bischofsgrün, Wassried

Bericht door tv_man »

Het schiet lekker op zo met de landschapsbouw. En de bovenleiding gaat mooi worden met alle individueel in elkaar gesoldeerde masten.


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Reichenbach, Fichtelberg, Bischofsgrün, Wassried

Bericht door neudalhausenstadbahn »

jeemka schreef: 10 sep 2021 18:00 Maar de realisatie van de berg wordt wel winter!
Zet jij de ketel glühwein dan naast de baan?, is goed voor de productiviteit _o_

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Reichenbach, Fichtelberg, Bischofsgrün, Wassried

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Morgen gaan we tandradlijn even uitmeten met 4 kleine duimstokken zodat we een goede schatting kunnen maken van het aantal bovenleidingsmasten die nodig zijn. Als één van ons er aan denkt kan Jaap daar mooi even foto's van maken.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Reichenbach, Fichtelberg, Bischofsgrün, Wassried

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Vandaag flink meters gemaakt aan de baan van Jaap, foto's post hij wel maar we hebben flink wat begroent en veel huizen vast gelijmd. Jaap ook eindelijk( hehe dat duurde lang) zover gekregen de heuvels tot rechts voor op de hoek van de baan door te trekken ipv een niet passende rotswand naast z'n tunnelportaal. Zo tegen 21.15u viel er echt niks meer te bouwen dus het toen voor gezien gehouden en ik ben nu net thuis nadat ik 22.13u de trein had.

Edit: ik ben gister avond nog ruim 2uur bezig geweest met foto's verzamelen van ondergrondse stations. Ik heb Jaap vandaag per USB stick een map met 291 voorbeeld foto's aangeleverd voor z'n galerij tandradstation. Hij mag zich nu gaan verdiepen in bouwstijlen, bouwmaterialen, kleuren, licht effecten en nog veel meer. Zo kan hij hoop ik een goede keuze maken van hoe zijn station er uit moet gaan zien zodat ik dat tijdens de beurs in Zutphen kan bouwen. Ik heb daarvoor wel de nodige ideeën maar ik vind het belangrijk dat Jaap zelf kiest wat hij wil.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
jeemka
Berichten: 458
Lid geworden op: 25 aug 2013 19:27
Locatie: Brummen

Re: Reichenbach, Fichtelberg, Bischofsgrün, Wassried

Bericht door jeemka »

Dit was weer een bijzonder leerzame dag met coach Michiel! Mijn creatieve kant komt langzaam los, maar dat is niet te vergelijken met de onbeperkte creatieve kracht van Michiel! En ik laat het gemopper maar over me heen komen, het is tenslotte opbouwend! De treinkamer ga ik morgen opruimen, want een dag met verf en steentjes en gras betekent per definitie troep. Maar toch wilde een treintje al er overheen hobbelen.
Nu kan ik verder met station Fichtelberg. Dat sluit nu ook mooi aan op het daarboven gelegen station Bischofsgrün. Op de heuvel in de rechterhoek kan ik een stel sparretjes kwijt. Het heet tenslotte niet voor niks Fichtelberg! De Bergmänner (mijnwerkers) moeten ook nog uit de berg in de mijn kunnen komen.
Kleinzoon zal blij zijn, want aan de linkerkant komt nu zowaar een spoorovergang. Bij Auhagen heb ik al een setje spoorbomen etc gevonden. Onder de baan is hier weinig ruimte voor een servo, dat wordt puzzelen. Maar goed, de plaatjes. Morgen, als alles uitgehard is, ga ik met de stofzuiger erover, nu ligt er overal nog los spul.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's, filmpjes en bouwbeschrijvingen op https://www.kolenberg.eu
Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1824
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Reichenbach, Fichtelberg, Bischofsgrün, Wassried

Bericht door OBBinN »

Heel mooi gemaakt!!


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Reichenbach, Fichtelberg, Bischofsgrün, Wassried

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Het ballastbed blijft wel vrij licht dus dat mag later nog wel bijgekleurd worden. We hebben ook nog wat delen voor bereid rond de spoorweg overgang bij Fichtelberg die Jaap nu kan gaan maken. Daar moeten vooral tuinen aangekleed worden en daar ontbrak nog het nodige aan strooisel voor. Dat moet vooral gemaakt worden want kopen is onnodig duur. Jaap heeft nog het nodige aan landschapsmaterialen nodig en zelf maken is goed en goedkoop het kost alleen in sommige gevallen een paar maanden tijd. Dus vraagt dus ook planning ruim vooruit en dat moet Jaap denkt nog te veel korte termijn maar dat lossen we wel op.

De volgende keer neem ik ook nog wat gebouwen die nu vast gelijmd zijn met verf onder handen om ze er nog wat realistischer er uit te laten zien. Een middag schilderwerk zit er zeker nog wel aan voor de volgende bouwfase.

Eind deze week ga ik Jaap ff van een voorraad materialen voorzien die hij nu niet heeft of die bijna op zijn.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Reichenbach, Fichtelberg, Bischofsgrün, Wassried

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Net het nodige spul over geschept:
Afbeelding
Toen waren de potten op maar ik heb net een aantal nieuwe lege potten afgewassen. Dus als die morgen droog zijn kan ik verder. Ik moet nog 1 pot met groen brokken en een paar potten verf( zwart, roest en bruin). Verder dinsdag even bij wentink binnen ipv langs lopen( ik loop er morgen ook langs maar dan zijn ze dicht) voor wat grasstrooisels.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1514
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Reichenbach, Fichtelberg, Bischofsgrün, Wassried

Bericht door Hans »

De foto's die Jaap geplaatst heeft zijn erg mooi :Thumb De scenery trouwens ook _o_
Op de laatste foto zie ik huisjes die trapsgewijs omhoog gaan. Vóór de huisjes loopt de weg omhoog. Ik heb een dergelijke situatie ook in de planning. Ik ben dan ook reuze benieuwd hoe dit verder wordt afgewerkt. En volg dit project met extra belangstelling.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Reichenbach, Fichtelberg, Bischofsgrün, Wassried

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Hoi Hans, ik vind dat omhoog gaande deel ook echt het moeilijkste om dat geloofwaardig te krijgen. Ik heb al heel veel voorbeelden gezien van hoe het niet moet. Het is iets proberen te maken wat wel overtuigend overkomt.

Als het voor mezelf is maak ik de gebouwen met een schuine onderkant of laat ze in de bodem verzinken maar dat was in dit geval niet echt een optie.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
jeemka
Berichten: 458
Lid geworden op: 25 aug 2013 19:27
Locatie: Brummen

Re: Reichenbach, Fichtelberg, Bischofsgrün, Wassried

Bericht door jeemka »

Michiel zorgt heel goed voor mij. Zijn tempo bijbenen is onmogelijk. Maar ik ga in mijn tempo verder met de tuintjes rond de vakwerkhuizen.
Links op Fichtelberg komt een spoorwegovergang. Auhagen heeft daar wat moois voor. Dat ding is ook met servers te bewegen. Komt dus een Arduino bij, leuk om te doen voor deze ouwe programmeur. Reden om naar Houten digitaal te gaan!


Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's, filmpjes en bouwbeschrijvingen op https://www.kolenberg.eu

Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Reichenbach, Fichtelberg, Bischofsgrün, Wassried

Bericht door Raymond (UK) »

Het is wel heel mooi aan het worden Jaap/Michiel. Petje af!


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Reichenbach, Fichtelberg, Bischofsgrün, Wassried, Burg Wolfersgrün

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik ben bezig met het voorbereiden voor het berg station van de tandradlijn van Jaap. Het station en het kasteel gaan Burg Wolfersgrün heten. Het echte Wolfersgrün ligt vlakbij het echte Reichenbach wat op deze baan ook zo uitkomt.

Jaap heeft mij wat foto's gestuurd van de hoek van de modelbaan waar dit moet komen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarmee ben ik wat ontwerptekeningen gaan maken waarbij ik teken met 1 pixel per millimeter.
Afbeelding

Afbeelding
Aangezien de ruimte beperkt is en ik met diverse spoor en hoogte lijnen rekening moet houden is het fijn als het zo compact mogelijk kan zijn. Optie 1 is dus waar ik daarom voor ga. Doordat het vrij vierkant is hebben we ook de vrijheid hem op de baan wat te kunnen draaien om tot de juiste inpassing te komen.

Ik heb net 1,5uur zitten tekenen om tot een impressie te komen van hoe het er uit gaat zien.
Afbeelding

Ik ben tussen de middag vast met een basis begonnen waar de verschillende delen( het perron deel, het stationsgebouw en het trappenhuis) op moeten komen.

Ik zal nog het nodige moeten puzzelen om alles passend in het landschap gebouwd te krijgen. Dat is denk ik het belangrijkste dat het mooi in de zicht en hoogte lijnen van dat deel van de modelbaan past. Ik had dit als een 2 daagse demo in Zutphen willen bouwen maar dit word veel meer werk dus of daar iets van te recht komt kan ik nu nog niet zeggen. Maar dit kan samen met het kasteel de blikvanger van de modelbaan worden dus het moet wel goed gebeuren.

Word vervolgd, groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Reichenbach, Fichtelberg, Bischofsgrün, Wassried, Burg Wolfersgrün

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik ben gister verder aan het puzzelen en bouwen geweest om langzaam de vragen in m'n hoofd op te lossen. De trappen heb ik iets steiler gemaakt als ze zouden moeten zijn maar daar kom ik mee weg omdat je die alleen van voren beperkt gaat zien en op de baan alleen op afstand.
Afbeelding
Voor het idee even de trap die van Bardüttingdorf over was er opgezet en tijdelijk een arnold rails er op geschroefd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Nu kwam de zak dominostenen die ik vorig jaar bij een kringloop voor dit soort dingen gekocht had goed van pas.

Afbeelding
Ik ben nu zover dat ik denk ook de maten van het stationsgebouw kan bepalen. Mocht dat toch nog niet lukken dan moet ik nog iets verder gaan bouwen.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Reichenbach, Fichtelberg, Bischofsgrün, Wassried, Burg Wolfersgrün

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Gister had ik de kralen voor station Burg Wolfersgrün binnen.
Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Reichenbach, Fichtelberg, Bischofsgrün, Wassried

Bericht door bob vermeulen »

Hallo michiel,

Mooie ontwikkeling die tandradbaan (wat een helling kan je daar mee nemen)

Bedankt voor de tekening zoals e.e.a. moet worden bij het kasteel ook dat zal wel weer een draaistukje scenery worden.

Lekker doorgaan zo,

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
jeemka
Berichten: 458
Lid geworden op: 25 aug 2013 19:27
Locatie: Brummen

Re: Reichenbach, Fichtelberg, Bischofsgrün e.o.

Bericht door jeemka »

Hijg, puf. Michiel zorgt dat ik zoveel mogelijk aan mijn RFBW baan doe, om straks het hooggelegen bergstation te kunnen plaatsen. Maar eerst moet station Fichtelberg af. Daar heb ik nu al diverse noodzakelijke dingen kunnen doen, voordat ik met het instrooien van ballast en gras niks meer kan doen. DE brug over het ravijn heeft leuningen gekregen, op het station is een overpad van karton gemaakt. Aan de voorzijde was ooit een lange seinpaal gebroken, die heb ik nu kunnen spaken en weer kunnen plaatsen; die geeft beter licht dan een tijdelijk noodpaaltje.
Zaterdag op de beurs in Houten heb ik eindelijk nóg twee van die lange seinpaaltjes kunnen scoren. Die komen nu op station Reichenbach in plaats van ook daar tijdelijke korte slecht licht gevende paaltjes!

Op Fichtelberg ga ik als uitrijsein van het mijnspoor een vleugelsein plaatsen, dat lag er toch te verstoffen en ik vind zo'n bewegend sein gewoon leuk. Michiel is het er niet mee eens, want je moet op één station gen seinsoorten mengen. Dat klopt helemaal, maar ik heb voor mezelf een goede smoes gevonden: het mijnspoor ligt wat apart en loopt wat achter.

Er ligt nu ook een bouwpakketje van Auhagen voor een overweg met halve bomen. Die komt in de bocht tussen Fichtelberg en Reichenbach. Die moet dan wél opgetuigd worden met servo's voor de beweging van de bomen en knipperlichten. Ook nog een 'ding-ding', zoals mijn kleinzoon dat al vele jaren noemt. Dat alles moet met een Arduino aangestuurd worden. Enkele jaren geleden was bij Hobby in Praktijk een demodag, daar demonstreerde iemand dat. Maar ik weet niet wie dat was. ==> Iemand die mij aan die naam kan helpen?
Laatst gewijzigd door jeemka op 16 dec 2021 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.


Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's, filmpjes en bouwbeschrijvingen op https://www.kolenberg.eu
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
jeemka
Berichten: 458
Lid geworden op: 25 aug 2013 19:27
Locatie: Brummen

Re: Reichenbach, Fichtelberg, Bischofsgrün, Wassried en Burg Wolfersgrün

Bericht door jeemka »

Het bergstation van de kabelbaan komt bij een burcht. Het station zelf wordt ondergronds, hoewel met een opengewerkte zijkant met pilaren. Voor die pilaren heeft Michiel kralen bedacht. Het stationsgebouw boven de grond komt naast een burcht. Michiel vond een mooie nam daarvoor die mij ook zéér aanspreekt: Wolfersgrün. Dat is een heel klein plaatsje in Sachsen bij het Erstgebergte. (Er is ook en Wolfersgrün in het Frankenwald). Bovendien ligt het dicht bij Reichenbach. We zijn al tientallen malen daar geweest, hebben er ook vrienden. Heel bijzonder is het daar in de Adventstijd met vele kerstmarkten en optochten. https://www.erzgebirge-tourismus.de/wei ... rzgebirge/Daar zijn we al diverse malen geweest. Helaas dit jaar ook weer niet.

De titel van dit draadje is dan ook aangevuld met BURG WOLFERSGRÜN. In werkelijkheid is daar geen burcht, maar de naam is gewoon leuk. Op het plaatje zie je het net onder Zwickau.

Afbeelding


Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's, filmpjes en bouwbeschrijvingen op https://www.kolenberg.eu
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Reichenbach, Fichtelberg, Bischofsgrün, Wassried en Burg Wolfersgrün

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Vandaag onverwacht bij Jaap geweest en een hele lading daken geschilderd. Verder eens gekeken naar de grove landschappelijke indeling rond station Reichenbach. Links van Reichenbach kan het landschap mooi omhoog met de 180 graden boog mee. Daarmee word het stuk dat op een brug moet liggen een stuk kleiner. Daar weer links van onder het dak kan Schaumhof 1 en evt. Schaumhof 2 mooi een achtergrond vormen.

Edit; even nog een grove sfeer impressie gemaakt.
Afbeelding

Voor foto's moeten jullie even wachten tot Jaap tijd heeft om ze te maken.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Plaats reactie