Arendsnest Bergspoor | Automatisch rijden met iTrain
Re: Arendsnest N-Spoor
Vanavond een half uurtje gereden met 2 locs, 1 met wagons en een ander zonder en dat ging zonder problemen.
IK heb ook het een en ander gefilmd, dit ben ik momenteel in elkaar aan het zetten in een filmpje.|
Wordt vervolgt.
IK heb ook het een en ander gefilmd, dit ben ik momenteel in elkaar aan het zetten in een filmpje.|
Wordt vervolgt.
Groetjes, Rembrand
Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor
iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor
iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Re: Arendsnest N-Spoor
Groetjes, Rembrand
Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor
iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor
iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Re: Arendsnest N-Spoor
De afgelopen dagen de blok indeling nagelopen i.v.m. de bezetmelding en her en der de nodige isolatie onderbrekingen in de rails gezaagd.
Dat is nu allemaal klaar, ik kwam erachter dat ik nog i.v.m. de module scheiding een module overschrijdend blok niet had verbonden middels de DSUB25 stekkers. Die er gelijk ook in gesoldeerd.
Wat nu rest is de bezetmelders van Rosoft aansluiten op mijn DR5000 en het verder invoeren van de nu gereed zijnde blokken in iTrain.
Hier ben ik gisteren ook al mee begonnen.
Hopelijk van het weekend dus voor het eerst op deze baan automatisch rijden
Dat is nu allemaal klaar, ik kwam erachter dat ik nog i.v.m. de module scheiding een module overschrijdend blok niet had verbonden middels de DSUB25 stekkers. Die er gelijk ook in gesoldeerd.
Wat nu rest is de bezetmelders van Rosoft aansluiten op mijn DR5000 en het verder invoeren van de nu gereed zijnde blokken in iTrain.
Hier ben ik gisteren ook al mee begonnen.
Hopelijk van het weekend dus voor het eerst op deze baan automatisch rijden
Groetjes, Rembrand
Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor
iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor
iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Re: Arendsnest N-Spoor
Gisteren iTrain aangesloten op de DR5000 via usb en via de loconet interface even gekeken of ik de bezetmeldingen van de S88 modules binnenkreeg in de terugmeldmonitor.
Dat ging zonder slag of stoot gelukkig .
Veel opgestoken van mijn testbaantje een paar maanden geleden dus dat werpt zijn vruchten af.
Dat ging zonder slag of stoot gelukkig .
Veel opgestoken van mijn testbaantje een paar maanden geleden dus dat werpt zijn vruchten af.
Groetjes, Rembrand
Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor
iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor
iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Re: Arendsnest N-Spoor
Halo Rembrand,
Het filmpje is goed gelukt. Fijn dat je treinen goed rijden.
m.vr.gr.
Hans
Het filmpje is goed gelukt. Fijn dat je treinen goed rijden.
m.vr.gr.
Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Re: Arendsnest N-Spoor
Goed nieuws, na wat correcties en wijzigingen in iTrain rijden er sinds vanavond een paar locs automatisch over het rondje op mijn modules .
Allereerst had ik nog een probleem met de bezetmelding in mijn keerlussen.
Dit bleek veroorzaakt door de galvanische scheiding tussen track out en de s88bus in mijn digikeijs centrale de Dr5000.
Dit wist ik niet en hierdoor was er geen ground contact tussen de keerlus en de bezetmelders.
Oplossing bleek een directe verbinding tussen de ground vande keerlus en de gekoppelde melder waardoor de bezetmelding wel netjes werkte.
Daarna kwam ik er nog achter dat ik 2 bezetmelders in een blok had verwisseld bij het configureren in iTrain.
En de eerste paar pogingen waren weinig succesvol door een vreemd werkende loc.
Die namelijk aan de kant gezet en 3 andere locs erbij gepakt die al vrij rap ongestoord rondjes reden.
Kort filmpje mag niet ontbreken natuurlijk
Allereerst had ik nog een probleem met de bezetmelding in mijn keerlussen.
Dit bleek veroorzaakt door de galvanische scheiding tussen track out en de s88bus in mijn digikeijs centrale de Dr5000.
Dit wist ik niet en hierdoor was er geen ground contact tussen de keerlus en de bezetmelders.
Oplossing bleek een directe verbinding tussen de ground vande keerlus en de gekoppelde melder waardoor de bezetmelding wel netjes werkte.
Daarna kwam ik er nog achter dat ik 2 bezetmelders in een blok had verwisseld bij het configureren in iTrain.
En de eerste paar pogingen waren weinig succesvol door een vreemd werkende loc.
Die namelijk aan de kant gezet en 3 andere locs erbij gepakt die al vrij rap ongestoord rondjes reden.
Kort filmpje mag niet ontbreken natuurlijk
Groetjes, Rembrand
Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor
iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor
iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Re: Arendsnest N-Spoor
Rijdt mooi, proficiat voor deze mijlpaal. Bedankt voor het filmpje.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Re: Arendsnest N-Spoor
Hoi Michiel,
Ja het rijd opzich wel mooi maar er moet nog veel worden gefinetuned.
Hoop te ontdekken in iTrain overigens ook nog en qua decoder instellingen kan het ook allemaal nog wat beter.
Ik heb inmiddels zo'n 10 locomotieven en een hele verzameling al aan wagons. Het afgelopen jaar flink wat bij elkaar gespaard .
Die komen er de komende maanden allemaal in te staan.
Volgende stap is nu een aantal wissels aansluiten (aansturing met servo en in de toekomst OC32) en wat meer rails leggen zodat ik ook wat meer treinen aan de kant kan rangeren.
Langzamerhand gaat het wel wat worden.
Nu eerst vanmiddag een paar dagen naar Noorwegen .
Ja het rijd opzich wel mooi maar er moet nog veel worden gefinetuned.
Hoop te ontdekken in iTrain overigens ook nog en qua decoder instellingen kan het ook allemaal nog wat beter.
Ik heb inmiddels zo'n 10 locomotieven en een hele verzameling al aan wagons. Het afgelopen jaar flink wat bij elkaar gespaard .
Die komen er de komende maanden allemaal in te staan.
Volgende stap is nu een aantal wissels aansluiten (aansturing met servo en in de toekomst OC32) en wat meer rails leggen zodat ik ook wat meer treinen aan de kant kan rangeren.
Langzamerhand gaat het wel wat worden.
Nu eerst vanmiddag een paar dagen naar Noorwegen .
Laatst gewijzigd door Rem_Brand op 02 feb 2018 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Rembrand
Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor
iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor
iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Re: Arendsnest N-Spoor
Rembrand,
Dat ziet er goed uit, mooi bezig man.
mvg
Freddy
Dat ziet er goed uit, mooi bezig man.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: Arendsnest N-Spoor
Mooi Rembrand! Ik herken je ontdekkingstocht in iTrain maar zo te zien loopt het al aardig lekker bij je!
Baanplan op dit forum
Project op dit forum
Website Vuursche Hoek
Configuratie: DR5000 centrale, DR4018, DR5088rc, DR4088LN, LDT Keerlusmodules (2x), iTrain
Spoor: Fleischmann piccolo, Peco code80 en code55
Project op dit forum
Website Vuursche Hoek
Configuratie: DR5000 centrale, DR4018, DR5088rc, DR4088LN, LDT Keerlusmodules (2x), iTrain
Spoor: Fleischmann piccolo, Peco code80 en code55
Re: Arendsnest N-Spoor
Weer even een update.
Afgelopen weekend naar Noorwegen gevlogen en heen en terug naar de eind bestemming de trein gepakt
Vorige week ook nog wat spulletjes binnen gekregen waardoor ik eindelijk mijn Dsub connectoren kan gaan vastzetten aan de modules.
En ik heb van Proxxon een haakse slijper aangeschaft.
Daarnaast ben ik bezig geweest met het administratief verwerken van mijn modules. Ik probeer zoveel mogelijk alles vast te leggen.
Afgelopen weekend naar Noorwegen gevlogen en heen en terug naar de eind bestemming de trein gepakt
Vorige week ook nog wat spulletjes binnen gekregen waardoor ik eindelijk mijn Dsub connectoren kan gaan vastzetten aan de modules.
En ik heb van Proxxon een haakse slijper aangeschaft.
Daarnaast ben ik bezig geweest met het administratief verwerken van mijn modules. Ik probeer zoveel mogelijk alles vast te leggen.
Groetjes, Rembrand
Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor
iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor
iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Re: Arendsnest N-Spoor
Verstandig! Daar ga je veel plezier van hebben. (En ik spreek uit ervaring )Rem_Brand schreef: (...) bezig geweest met het administratief verwerken van mijn modules. Ik probeer zoveel mogelijk alles vast te leggen.
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Re: Arendsnest N-Spoor
Hoi Ben,
Ja inderdaad, het vastleggen van hoe en wat aan elkaar is aangesloten is hopelijk voor de toekomst een garantie om storingen makkelijker te kunnen vinden.
Ja inderdaad, het vastleggen van hoe en wat aan elkaar is aangesloten is hopelijk voor de toekomst een garantie om storingen makkelijker te kunnen vinden.
Groetjes, Rembrand
Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor
iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor
iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Re: Arendsnest N-Spoor
Afgelopen week bezig geweest om de administratie verder op orde te brengen.
Daaronder valt ook het invoeren van de locomotieven die ik tot nog toe heb in iTrain.
Daarbij komt ook gelijk het ijken kijken en dat is nogal een tijdrovend klusje.
Daaronder valt ook het invoeren van de locomotieven die ik tot nog toe heb in iTrain.
Daarbij komt ook gelijk het ijken kijken en dat is nogal een tijdrovend klusje.
Groetjes, Rembrand
Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor
iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor
iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Re: Arendsnest N-Spoor
Hallo Rembrand,
Mooie voortgang.
Alles vastleggen is inderdaad verstandig. Ik doe dat in AnyRail en dat heeft al heel wat zoekwerk gescheeld bij storingen.
m.vr.gr.
Hans
Mooie voortgang.
Alles vastleggen is inderdaad verstandig. Ik doe dat in AnyRail en dat heeft al heel wat zoekwerk gescheeld bij storingen.
m.vr.gr.
Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Re: Arendsnest N-Spoor
Hoi Hans,
Anyrail gebruik ik ook maar niet voor mijn administratie.
Ik moet mij zoiezo nog is meer verdiepen in dat programma, gebruik niet het volledige potentieel.
Momenteel is mijn bedrading alleen erg rommelig, ik moet nodig wat kabelbinders/geleiding gaan aanleggen om het allemaal wat netter weg te werken.
Anyrail gebruik ik ook maar niet voor mijn administratie.
Ik moet mij zoiezo nog is meer verdiepen in dat programma, gebruik niet het volledige potentieel.
Momenteel is mijn bedrading alleen erg rommelig, ik moet nodig wat kabelbinders/geleiding gaan aanleggen om het allemaal wat netter weg te werken.
Groetjes, Rembrand
Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor
iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor
iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Re: Arendsnest N-Spoor
Veel gebeurt maar ook eigenlijk weinig zichtwerk.
Afgelopen weken wat aan het experimenteren geweest met OC32 en servo besturing icm een relais voor de puntstuk polarisatie.
Vandaag begonnen met mijn helix.
Geinspireerd door Michiel zijn draadje LX1920
wordt het een achthoek maar dan wel in een ovaal
Het eerste zaagwerk is inmiddels al gereed voor zo'n 3 lagen.
Afgelopen weken wat aan het experimenteren geweest met OC32 en servo besturing icm een relais voor de puntstuk polarisatie.
Vandaag begonnen met mijn helix.
Geinspireerd door Michiel zijn draadje LX1920
wordt het een achthoek maar dan wel in een ovaal
Het eerste zaagwerk is inmiddels al gereed voor zo'n 3 lagen.
Groetjes, Rembrand
Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor
iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor
iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Re: Arendsnest N-Spoor
Het lijmen gaat me goed af.
Ik lijm het per ronde in elkaar, maar iedere laag kan los omdat er natuurlijk nog rails etc.. moet worden gelegd.
Afmetingen zijn 100 bij 75 cm.
Stijgingspercentage ligt om en nabij de 2 %.
Ik ga met draad einden de lagen van elkaar scheiden, nu is dat provisorisch even met blokjes gedaan.
Tussenruimte per laag is ongeveer 45 mm waar nog de rails en het xps vanaf gehaald moeten worden.
Dus de vrije ruimte voor een trein zal iets minder dan 40 mm bedragen.
Waarschijnlijk iets meer maar ik moet het nog allemaal even goed bekijken.
Foto's vertellen natuurlijk meer.
Ik lijm het per ronde in elkaar, maar iedere laag kan los omdat er natuurlijk nog rails etc.. moet worden gelegd.
Afmetingen zijn 100 bij 75 cm.
Stijgingspercentage ligt om en nabij de 2 %.
Ik ga met draad einden de lagen van elkaar scheiden, nu is dat provisorisch even met blokjes gedaan.
Tussenruimte per laag is ongeveer 45 mm waar nog de rails en het xps vanaf gehaald moeten worden.
Dus de vrije ruimte voor een trein zal iets minder dan 40 mm bedragen.
Waarschijnlijk iets meer maar ik moet het nog allemaal even goed bekijken.
Foto's vertellen natuurlijk meer.
Groetjes, Rembrand
Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor
iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor
iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Re: Arendsnest N-Spoor
En hoe ga je de rails leggen?
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Arendsnest N-Spoor
Misschien heb je eroverheen gelezen, per laag / ronding kan het nog uit elkaar.
Ik kan dus eerst laag 1 gaan voorzien van rails en dan als dat gereed is verder met laag 2 die er dan pas aan vast gelijmd wordt, als je de foto bekijkt zie je linksonder nog lijmklemmen zitten. Op die plek kan het op iedere laagnog losvan elkaar.
Ik kan dus eerst laag 1 gaan voorzien van rails en dan als dat gereed is verder met laag 2 die er dan pas aan vast gelijmd wordt, als je de foto bekijkt zie je linksonder nog lijmklemmen zitten. Op die plek kan het op iedere laagnog losvan elkaar.
Groetjes, Rembrand
Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor
iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor
iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Re: Arendsnest N-Spoor
Ja natuurlijk.
Ga je nog iets maken om panto's te vangen? (Gezien de tussenruimte van 40-45mm)
Ga je nog iets maken om panto's te vangen? (Gezien de tussenruimte van 40-45mm)
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
- Moderator
- Berichten: 4630
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: Midden Brabant
- Contacteer:
Re: Arendsnest N-Spoor
Een tussenruimte kleiner dan 40mm is wel erg krap hoor. Er is materiaal, bv dubbeldekkers , die daar dan net niet tussen passen. Hoe ik dat weet Ik heb pogingen gedaan in m'n helix met 36mm tussen bovenkant Spoorstaaf en plafond. Niet handig...
Het geheel ziet er wel goed uit!
Groetjes
Hoontje
Het geheel ziet er wel goed uit!
Groetjes
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: Arendsnest N-Spoor
Die tussenruimte is idd erg aan de magere kant,
Nu kun je nog wat aanpassen, je zegt dat je nu op een percentage zit van rond de 2% stijging,
ik zou je willen aanraden die dan maar iets meer te maken, 2,5% zou helemaal geen probleem moeten zijn en geeft je meer ruimte tussen de lagen.
Je bouwt erg netjes, ziet er allemaal super uit, zou zo jammer zijn als je dan door te weinig hoogte tussen de lagen in de helix, daarom straks weer delen moet afbreken.
Een helix is best wel een behoorlijke klus om die te maken, en goed af te stellen. liever dan in 1x goed.
mvg
Freddy
Nu kun je nog wat aanpassen, je zegt dat je nu op een percentage zit van rond de 2% stijging,
ik zou je willen aanraden die dan maar iets meer te maken, 2,5% zou helemaal geen probleem moeten zijn en geeft je meer ruimte tussen de lagen.
Je bouwt erg netjes, ziet er allemaal super uit, zou zo jammer zijn als je dan door te weinig hoogte tussen de lagen in de helix, daarom straks weer delen moet afbreken.
Een helix is best wel een behoorlijke klus om die te maken, en goed af te stellen. liever dan in 1x goed.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: Arendsnest N-Spoor
Ik heb nog even zitten rekenen, als ik procentueel een stijging neem van 2,1% dan wordt de stijging in mm per rondje bijna 58 mm bij het buitenste spoor, het binnenste spoor is qua stijging dan ietsje meer omdat het net iets minder rail afstand is natuurlijk.
58 - 8 voor de houten laag van de helix maakt 50.
3mm voor de xps dempingslaag maakt 47
3mm voor het spoor is maakt dan 44mm afstand voor de trein.
Wellicht moet ik inderdaad nog 1 a 2 procent stijging erbij doen om het nog iets ruimer te maken.
Ik zat zelf ook nog te denken om met een frees de dempingslaag in de houten helixlaag te frezen zodat die gelijk komt te liggen met het hout van de helixlaag zeg maar, dan wordt de tussenafstand namelijk 47mm.
Bedankt voor de tips en opbouwende kritiek.
@ Shoven, pantovangers was ik niet van plan, ik rij in principe gewoon met de panto's omlaag.
Ga wel bovenleiding maken maar was niet van plan ook om de panto's omhoog te doen, hooguit dan wellicht met een dun draadje.
58 - 8 voor de houten laag van de helix maakt 50.
3mm voor de xps dempingslaag maakt 47
3mm voor het spoor is maakt dan 44mm afstand voor de trein.
Wellicht moet ik inderdaad nog 1 a 2 procent stijging erbij doen om het nog iets ruimer te maken.
Ik zat zelf ook nog te denken om met een frees de dempingslaag in de houten helixlaag te frezen zodat die gelijk komt te liggen met het hout van de helixlaag zeg maar, dan wordt de tussenafstand namelijk 47mm.
Bedankt voor de tips en opbouwende kritiek.
@ Shoven, pantovangers was ik niet van plan, ik rij in principe gewoon met de panto's omlaag.
Ga wel bovenleiding maken maar was niet van plan ook om de panto's omhoog te doen, hooguit dan wellicht met een dun draadje.
Groetjes, Rembrand
Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor
iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor
iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Re: Arendsnest N-Spoor
Ik heb in mijn Helixen de afstand op ± 70 mm gemaakt en bij een omtreklengte van de helix in de binnenbaan van 2,42 m. is dat 2,9%, dit gaat omlaag.
De buitenbaan is 2,66 m. en dan praatje over 2,6%, dit gaat omhoog.
Bij deze hoogte kan ik met de panto's omhoog rijden.
De buitenbaan is 2,66 m. en dan praatje over 2,6%, dit gaat omhoog.
Bij deze hoogte kan ik met de panto's omhoog rijden.