De modelbaan van Stanley

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: De modelbaan van Stanley (test bovenleiding & test balla

Bericht door Raymond (UK) »

Stanley schreef:YEah I know, dat ziet er stukken beter uit! Mijn probleem is dat ik niet onder de wissels bij kan als de module geplaatst wordt. Onder de 2 wissels loopt namelijk nog een tunnel met een spoortje, de tussenliggende ruimte is slechts 5 cm :( Als je een paar bladzij terugleest dan zie je de constructie van de baan op niveau 0 zeg maar ;). De wissels liggen boven het gedeelte waar de keerlus net begint.
Duidelijk ja. Als er later wat ballast omheen ligt en graszooi dan vallen ze misschien ook wel weer minder op.


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

Onderwerp starter
Stanley
Berichten: 243
Lid geworden op: 18 dec 2016 13:48
Locatie: Rosmalen

Re: De modelbaan van Stanley

Bericht door Stanley »

Zoals toegezegd, hierbij de schetsen die ik nog eens met een zwarte stift wat geaccentueerd heb.
Dit zijn de ontwerpen die in mijn hoofd rondzweven :P ;)

Afbeelding

Afbeelding


Met vriendelijke groet,
Stanley

''Less is more''
De mooiste treinen vind ik van de DB tijdperk IV

Mijn progressie: viewtopic.php?f=14&t=10613
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: De modelbaan van Stanley

Bericht door BenQ »

Stanley,
Leuke prentjes. Zorg wel dat ze niet blijven zweven, heb ook wel eens van die plannetjes en als ik ze dan wil vastleggen kan ik ze niet meer vinden. :mrgreen:


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen

Onderwerp starter
Stanley
Berichten: 243
Lid geworden op: 18 dec 2016 13:48
Locatie: Rosmalen

Re: De modelbaan van Stanley

Bericht door Stanley »

(**Kuche uche kuche**) Pfoeeeee wat een stof ligt er hier in mijn draadje... :oops:

Verekkes lang geleje da ik... Oh sorry mijn Bossche accent kwam bovendrijven, dat is niet zo netjes, excuses!

Laatste post dateert van april. Ja er is een hoop gebeurd in privé sferen maar laat ik het houden op mijn geliefde N spoor hobby...

Afbeelding

Ja daar rechts sta ik dan... Sta er wat verloren bij met mijn telefoon in de ene hand en een peukje in de andere hand... Ik heb de tafel moeten demonteren, nettere woord dan afbreken vind ik zelf. De reden is dat ik verhuisd ben en in mijn nieuw onderkomen geen ruimte is voor mijn hobby :cry: Ik baal als een stekker hiervan, nieuwe baan, nieuwe uitdagingen en dan dit... Maar goed, je hebt helaas niet alles in de hand. Het nieuwe onderkomen van de tafel is ook niet prettig en op zijn zachts gezegd droevig...

Afbeelding

Je moet wel even met het hoofd naar links hangen, op de een of andere manier verkeerd omgezet, ook excuses hiervoor... Maar dit is zijn nieuwe onderkomen, stofvrij en vochtvrij in een opslagunit van Shurgard. Is geen gezicht, ik weet het maar dit is het beste wat ik hem kon bieden. Hij staat er gelukkig niet alleen en wordt in gezelschap gehouden met wat verhuisdozen en de wasmachine.

Wat betekent dit voor mijn voortgang? Ja duidelijk op nul dat staat vast. Maar!
Ik blijf de ontwikkelingen volgen hier op het forum, tijdje niet online geweest dus genoeg leesmateriaal om de donkere dagen voor Sint en Kerst door te komen, geweldig om zoveel activiteit te zien :D

Nu ik toch aan typen ben, de tafel is nu gedemonteerd, ik had wat issues met de opbouw en de bochten die wat aan de krappe kant zaten... Kan daar misschien wel over brainstormen de komende periode... Toch? ;)


Met vriendelijke groet,
Stanley

''Less is more''
De mooiste treinen vind ik van de DB tijdperk IV

Mijn progressie: viewtopic.php?f=14&t=10613

Chris83
Berichten: 1002
Lid geworden op: 31 mar 2009 13:29
Locatie: Maastricht

Re: De modelbaan van Stanley

Bericht door Chris83 »

Succes!
Al eens gedacht aan een demontabele baan? Of gewoon een losse module maken die je wel thuis kunt neerzetten.


Groeten Chris

Onderwerp starter
Stanley
Berichten: 243
Lid geworden op: 18 dec 2016 13:48
Locatie: Rosmalen

Re: De modelbaan van Stanley

Bericht door Stanley »

Hoi Chris!

Precies dat ga ik ook over nadenken hoe ik mijn modelbaan efficiënter kan maken, mijn stationsgedeelte (lees een paar posten terug als je wil ;)) bestaat uit 2 delen die ik afzonderlijk van elkaar kan gaan bewerken. Dus die ik heb lekker in de pocket!

Dan resteert alleen nog de baan op niveau 0 welke dus uit 1 geheel bestaat. Als ik die in 2 of 3 delen kan gaan verdelen zou het per definitie makkelijker moeten gaan met vervoer, opbouw en ook bewerken met scenery en elektronica. Daaraan denkende tijdens het typen, kan ik net zo goed dat stukje baanplan gaan wijzigen in een betere ''flow'' van de railstukken en wellicht het schaduwstation daaraan verbinden. De plan tot nu toe was het schaduwstation boven de daadwerkelijke baan, maar dat is toch lastiger te realiseren dan een schaduwstation onder.

Als je nog meer tips en trucjes hebt, van harte welkom!


Met vriendelijke groet,
Stanley

''Less is more''
De mooiste treinen vind ik van de DB tijdperk IV

Mijn progressie: viewtopic.php?f=14&t=10613
Plaats reactie