Diorama Delbrück Doppheideweg

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Delbrück Doppheideweg

Bericht door neudalhausenstadbahn »

De bordjes uit de vorige post staan nog niet want ik ben me eerst op de gebouwen gaan richten en gister heb ik de laatste lege hoek dicht gebouwd.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het moet nog wel geschilderd worden maar dat komt van de week wel.

Het bestikkerde gebouw is inmiddels ook klaar en geplaatst op het diorama.
Afbeelding

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 07 mei 2019 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Delbrück Doppheideweg

Bericht door neudalhausenstadbahn »

De afgelopen dagen tussen andere dingen door wat verder geprutst. Vandaag na reacties op modelltram.de nog wat aanpassingen aan de wegen gedaan en extra borden gemaakt en geplaatst. Nadat alle borden waren geplaatst en de koppen van de spoorstaven waren schoon gekrabd ben ik alle bestrating gaan verouderen en dat moet nu drogen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 07 mei 2019 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Diorama Delbrück Doppheideweg

Bericht door Hoontje »

Hoi Michiel,

Ziet er al levendig uit zo, zelfs zonder voertuigen en poppetjes.

Ben erg benieuwd naar het vervolg!

Groetjes

Hoontje


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Delbrück Doppheideweg

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Het diorama is zo goed als af, alles staat er op en ik ben nu druk bezig met het aflakken van het diorama en lakken van de tafel waar hij in komt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het staat nu erg vol, dus het diorama moet zo snel mogelijk weg ook om beschadiging te voorkomen.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 07 mei 2019 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

TonN
Berichten: 411
Lid geworden op: 26 feb 2016 11:11

Re: Diorama Delbrück Doppheideweg

Bericht door TonN »

Ik denk dat je modellen beter tot hun recht komen als je de plastic wagens weghaalt.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Delbrück Doppheideweg

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik kan en wil m'n diorama's niet alleen met zelfbouw spul vullen, wat wel handig zou zijn is beter belichte foto's.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Delbrück Doppheideweg

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Hier nog wat foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Delbrück Doppheideweg

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Na jaren een update:

De gene waarvoor ik dit diorama gebouwd heb heeft hem daarna zonder overleg gelijk weggeven aan een bus/OV museum in Limburg waar hij toen actief was. Daar was ik toen behoorlijk boos over want daarvoor had ik het niet gebouwd. Daar is er niks mee gebeurd en toen dat museum wat ik begreep door conflicte opgeheven werd stond op het punt in de afvalcontainer te belanden hoorde ik later. 2 Mensen hebben hem toen mee naar huis genomen omdat ze dat zonde vonden. Daar was ik dan weer heel blij mee toen ik daar tijdens een editie van Spoor Groep Zuid achter kwam omdat ik met ze in gesprek raakte.

Zij willen het diorama nu kwijt en het komt vrijdag naar mij terug. Ik heb nog geen idee wat de conditie nu ervan is. 3,5 jaar terug werd het regelmatig schoongemaakt maar zat er nog geen plexiglas plaat op wat eigenlijk wel nodig was. Het is nu dus zien hoe het diorama nu is en of hij nog goed genoeg is om er een nieuwe eigenaar voor te zoeken. Is het diorama te slecht geworden dan blijft 1 optie over en dat is strippen en onderdelen hergebruiken. Ik heb net als tijdens de bouw zeker geen ruimte hem langdurig zelf te houden. Ik hoop dat hij een 2e leven kan krijgen waar in hij ook echt als salontafel gebruikt kan worden zoals oorspronkelijk bedoeld was.

Ps; mocht er al iemand zijn die er interesse in heeft stuur me dan een PB.

Word vervolgd, groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Diorama Delbrück Doppheideweg

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Inmiddels heb ik een serie foto's waarmee veel duidelijk word:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De oplettende kijker ziet hier gelijk dat diverse soldeerverbindingen zijn afgescheurd. Dat betekend dat als ik het diorama zou willen behouden dan zou de bovenleiding volledig opnieuw moeten worden zou moeten worden gemaakt. Daarnaast zijn veel bomen stuk liggen veel poppetjes er af en liggen veel voertuigen los. Dat is allemaal wel te herstellen maar zo veel werk dat dat niet loont als ik niet van te voren iemand heb die het hebben wil.

Ik ga dan ook waarschijnlijk het diorama demonteren en hergebruiken wat hergebruikt kan worden en dat is waarschijnlijk 95%.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Plaats reactie