Nieuw Ter Apel

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Nthusiast
Berichten: 178
Lid geworden op: 23 mei 2015 15:43
Locatie: Nieuw Zeeland

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door Nthusiast »

Zo, alweer een tijdje geleden dat ik hier een update plaatste.

Niet stil gezeten qua modeltrein activiteiten. Ik ben bezig geweest met kleine foutjes halen uit de ondergrondse stations en de klimspiralen. Natuurlijk tijdens de bouw zoveel mogelijk getest, maar dan koop je weer een nieuwe loc (de piko 1200) en dat blijkt dan de enige loc die wel ontspoort op een klein kinkje in het spoor op de derde verdieping van de klimspiraal bijvoorbeeld, dus daar moet dan weer aan gewerkt worden (ik neem aan dat zulke verhalen best wel bekend voorkomen in de modeltrein wereld...). Een aantal servos moesten opnieuw worden afgesteld en andere net ietsjes verplaatst, etc. Allemaal van die kleine dingen om uiteindelijk tot een redelijk betrouwbare automatische treinenloop te komen.

Daarnaast ben ik ook bezig met het reactiveren van een aantal treinen die het na 2.5 jaar stilstaan niet of nauwelijks doen. Nu is dit nog niet mijn expertise gebied, maar heb er al veel door geleerd. En het zelf goed kunnen onderhouden en eventueel repareren van treinen vind ik wel belangrijk. Even langs een winkelier die zoiets voor mij kan doen, die luxe heb ik niet.

In de tussentijd lagen de schilder werkzaamheden van de achtergrond wel stil. Maar die twee weekenden geleden ook weer opgepakt en daarna begonnen aan de installatie. De achtergrond kan later nog wel aangepast worden, want de panelen kunnen verwijderd worden.

Afbeelding183 by G K, on Flickr

Afbeelding184 by G K, on Flickr

Als de achtergrond eenmaal klaar is kan ik weer verder met leggen van rails en daar heb ik zin in. De treinen hebben op dit moment nog niet echt een reden om hun rondjes te rijden.


Mvg,
Gustaaf

NS en DB, DCC digitaal via Koploper
Gebruikersavatar

Sebastiaan1201
Berichten: 75
Lid geworden op: 10 dec 2009 02:40
Locatie: Epe

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door Sebastiaan1201 »

Goedenavond. Goedemorgen of goedemiddag.

Ik weet niet hoe laat bij je is, Dan maar op deze manier.
Je hebt nu al een leuke en goed uitgewerkt baan plan.
Ik ga je volgen.

Maar je ging ook een nevenspoorlijn maken, toch?
Of komt dat later. Want ik zie het nog niet terug op je tekeningen van de baan in dit draadje.

Gr Sebastiaan


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Nthusiast
Berichten: 178
Lid geworden op: 23 mei 2015 15:43
Locatie: Nieuw Zeeland

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door Nthusiast »

Hallo Sebastiaan,

We lopen op dit moment precies een halve dag voor, qua tijd, op Nederland. Dus als het bij jullie zeven uur is, is dat hier ook zo. Je hoeft alleen 'am' en 'pm' te verwisselen. Dat betekent ook dat de kans groot is dat ik nieuwe berichten pas lees in de ochtend, voor mij, nadat het gepost is. Dus waarschijnlijk is goedenmorgen het meest toepasselijk?

En ik hoop inderdaad weer iets van een nevenlijn te maken zodat de stoptreinen tussen een aantal stationnetjes kunnen pendelen. Maar moet eerlijk zeggen dat ik nog niet precies heb uitgewerkt hoe dat er dan zou moeten zien qua spoorplan. De focus van de baan tot nu is geweest op de schaduwstations en spiralen en hopelijk kan ik binnenkort gaan beginnen aan het grote station en daarbij behorende opstelsporen. Met dat laatste zal ik nog wel een tijdje bezig zijn, dus de nevenlijn moet nog even geduld hebben.


Mvg,
Gustaaf

NS en DB, DCC digitaal via Koploper
Gebruikersavatar

Sebastiaan1201
Berichten: 75
Lid geworden op: 10 dec 2009 02:40
Locatie: Epe

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door Sebastiaan1201 »

Dus nu Goedemorgen.

Ja natuurlijk, je moet je niet haasten met de uitbreiding van je baan.
Ik zag dat je kamer een hoek aan de linker kant van de baan hebt? Of is dat een klein inhammetje van de kamer.
Verder heb je een mooie ruimte.

Veel plezier met de bouw. Dan ga ik ook weer verder met mijn module bakken.

Gr Sebas


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Nthusiast
Berichten: 178
Lid geworden op: 23 mei 2015 15:43
Locatie: Nieuw Zeeland

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door Nthusiast »

Hallo Sebas,

Goed gezien, aan de linkerkant van de baan is de kamer wat breder en daar zitten ook de ramen van de kamer. En wanneer ik toekom aan de uitbreiding van de tafel (dat zou dan ook ruimte scheppen voor de nevenspoorlijn) dan kan ik daar mooi gebruik van maken. Dat gedeelte van de tafel wordt dan een soort van eiland en staat niet direkt langs de muur. Kan ik er en beter bij en de treintafel blokkeert niet de ramen.

En ben ook weer verder gekomen in het weekend met de achtergrond. Er zit nu ook een zwarte 'lijst' omheen om de achtergrond van de treinbaan te scheiden van de rest van de muur en je ogen naar de treinbaan te trekken.

Afbeelding185 by G K, on Flickr

Afbeelding186 by G K, on Flickr

Afbeelding187 by G K, on Flickr


Mvg,
Gustaaf

NS en DB, DCC digitaal via Koploper
Gebruikersavatar

Sebastiaan1201
Berichten: 75
Lid geworden op: 10 dec 2009 02:40
Locatie: Epe

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door Sebastiaan1201 »

Goedemorgen.

Dat werkt wel die zwarte strip. Je kijkt gelijk naar je baan.
Je zou ook dat gedeelte op wieltjes zetten en een schanier kunnen gebruiken.
Dan trek je de baan naar voren, om er bij te kunnen en of het raam los te kunnen doen.
Dan kun je die ruimte ook als baan gebruiken.

Gr Sebas


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Nthusiast
Berichten: 178
Lid geworden op: 23 mei 2015 15:43
Locatie: Nieuw Zeeland

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door Nthusiast »

Hallo Sebas,

Ik denk niet dat ik helemaal begrijp wat je bedoelt. Maar om je mijn idee te laten zien, heb ik hieronder een plaatje gezet van de hele kamer, dus inclusief het extra brede stuk aan de onderkant.

Naar het spoorontwerp heb ik al een tijd niet meer gekeken, en dat kan allemaal nog veranderen. Maar geeft misschien wel aan waarom ik dacht dat extra stuk van de kamer te gebruiken om om de treintafel te kunnen lopen, zodat ik overal goed bij kan.

Als ik dat stuk ook voor de tafel zou gebruiken, dan moet ik ergens anders een 'paadje' maken zodat ik er wel bij kan komen, en ik dacht dat ik wel eens meer ruimte kwijt zou kunnen zijn voor dat 'paadje' dan ik terug krijg door de tafel voor het raam te zetten.

Daarbij kan het vlak voor het raam erg warm worden, waarschijnlijk niet ideaal voor de treinen.

AfbeeldingTreinkamer by G K, on Flickr


Mvg,
Gustaaf

NS en DB, DCC digitaal via Koploper
Gebruikersavatar

Sebastiaan1201
Berichten: 75
Lid geworden op: 10 dec 2009 02:40
Locatie: Epe

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door Sebastiaan1201 »

Goedemorgen Gustaaf.

Ik dacht dat je baan echt langs het raam liep met een klein beetje ruimte er tussen.
Daarom dacht ik aan een draaipunt in je baan. Met behulp van schanieren.
Maar je baan draait weer de kamer in. Dan heb je dat niet nodig nee.
Want het raam zit toch aan de onderkant van de tekening?

Gr Sebas


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Nthusiast
Berichten: 178
Lid geworden op: 23 mei 2015 15:43
Locatie: Nieuw Zeeland

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door Nthusiast »

Dat klopt.

Overigens zitten er ook ramen aan de linkerkant van de tekening (aan beide kanten van de dichte openhaard), en als daar straks ook achtergronden en scenery voor staan is het lastig om bij de ramen te komen. Maar de ramen onderaan de tekening staat op het noorden, dus de kant waar de zon staat en het meeste licht de kamer in komt. Dat is ook een reden om dat gedeelte van de kamer niet vol te bouwen.


Mvg,
Gustaaf

NS en DB, DCC digitaal via Koploper
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Nthusiast
Berichten: 178
Lid geworden op: 23 mei 2015 15:43
Locatie: Nieuw Zeeland

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door Nthusiast »

Eerste post van het jaar in dit draadje, dus allemaal nog de beste wensen!! En inmiddels is bijna een derde van het jaar alweer voorbij...

Tot de laatste paar weken vrij weinig aan de baan zelf gedaan. Wel af en toe met de treinen gereden en dan vond ik weer iets dat fout ging, bijvoorbeeld de extreme keerlus (die inmiddels uit zichzelf weer werkt) en mijn nieuwe booster (die ik nooit aan de praat heb kunnen krijgen).

De volgende stap voor de baan zelf was het uittekenen van de bovenbaan. Eerst de houten platen grijs geverfd als onderlaag en daarna zo nauwkeurig mogelijk mijn ontwerp overgezet van de computer naar de werkelijkheid.

Nadat ik wist waar de rails kwamen te liggen heb ik gekeken naar gedeeltes van de scenery die wat hoger komen te liggen, zodat er wat extra diepte in de baan komt. Die gedeeltes uitgezaagd en op wat grotere hoogte weer aan de tafel vast gemaakt. En toen ik daar toch mee bezig was ook direkt een aantal locaties voor een sloot en vijver uit de plaat gezaagd zodat die juist wat lager dan de treinbaan kunnen komen te liggen.

Dan de foto’s:
Eerst het opstelterrein inclusief een aantal plaatsen voor het parkeren van locomotieven (hoewel dat lastig is te zien op de foto). Dit was nog voordat ik de zaag had gezet in de houten plaat.

Afbeelding188 by G K, on Flickr

Het opstelterrein in de andere richting, kijkend naar het station. Nu zijn de verhogingen wel zichtbaar langs de achtergrond.

Afbeelding189 by G K, on Flickr

Het station zelf. Aan de voorkant van het station komt nog een stuk houten plaat dat lager ligt dan de sporen. Ik denk dat ik daar een busstation wil bouwen.

Afbeelding190 by G K, on Flickr

Het station van de andere kant en ook zichtbaar een kleine werkplaats voor het schoonmaken van treinstellen. Zou kunnen dat ik die opstelsporen nog wat verleng zodat er een 4 delig treinstel kan staan.

Afbeelding191 by G K, on Flickr

Overzicht foto van de baan tot nu toe. Volgende stap is om er eens wat rails op te leggen.

Afbeelding192 by G K, on Flickr


Mvg,
Gustaaf

NS en DB, DCC digitaal via Koploper

erik-n-fan
Berichten: 1040
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door erik-n-fan »

Wat een ruimte! En wat een berg sporen! Super tof! Veel succes dit modelspoorjaar!


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door Nico Essers »

Dat is inderdaad een mooie ruimte die je ter beschikking hebt voor je baan. Dat worden mooie rijlengtes. Je werkt in ieder geval heel netjes. Zie er gelikt uit zover.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3241
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door Michiel »

Grootse plannen! Heel benieuwd naar het vervolg. Persoonlijk vind ik het een beetje jammer dat je de wijdse stationsboog hebt vervangen door 2 rechte stukken met een krappere boog ertussen. Maar hoe dan ook, goe bezig! ;)
Laatst gewijzigd door Michiel op 29 apr 2019 07:09, 1 keer totaal gewijzigd.


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Gebruikersavatar

Rebel
Berichten: 151
Lid geworden op: 27 feb 2019 23:36
Locatie: Brabantse Land

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door Rebel »

:P Indrukwekkend dit allemaal en ontzettend interessant om te volgen en van te leren


"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
DR5000, 2xDR4088, 4xDR4018, MM, BR221, BR642s, BR140, BR401, BR212, NS351, S3/5 M3005, S3/5 M3010, S3/6, RH1116, BR18, 2xBR103, NS3851, NS1127, NS1855, BR E93
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Nthusiast
Berichten: 178
Lid geworden op: 23 mei 2015 15:43
Locatie: Nieuw Zeeland

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door Nthusiast »

Hallo Michiel

Ik weet niet precies wat je bedoelt. Het hoofdstation is, zo goed als mogelijk, direkt gecopieerd van het ontwerp zoals dat een aantal posts geleden te zien is. Alleen het gebied met de kleine werkplaats is wat aangepast.

Inmiddels de eerste sporen kunnen leggen. Moest weer even wennen aan hoe ik dat ook weer deed met de Peco code 55 sporen.

Helaas kan ik nu even niet verder. Ik had wat wissels besteld, maar die zijn ergens tussen Engeland en hier zoek geraakt lijkt het. Ze zullen wel opnieuw opgestuurd gaan worden, maar het duurt dan zeker weer een aantal weken (als het de tweede keer wel goed gaat) voordat ze hier zijn. Kan misschien beginnen met het aanbrengen van de ballast...

Afbeelding193 by G K, on Flickr

Afbeelding194 by G K, on Flickr

Afbeelding195 by G K, on Flickr


Mvg,
Gustaaf

NS en DB, DCC digitaal via Koploper
Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3241
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door Michiel »

Op de laatste foto is duidelijk dat de boog niet zo krap is als ik eerst dacht. Paniek voor niets, je bent heel goed bezig! ;)


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Nthusiast
Berichten: 178
Lid geworden op: 23 mei 2015 15:43
Locatie: Nieuw Zeeland

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door Nthusiast »

Ah, maar dat is niet het hoofdstation. Dat zijn de opstelsporen.

Het hoofdstation komt in de hoek van de kamer te liggen en de bogen van die sporen zijn inderdaad krapper dan die van het opstelterrein. De diameter van het binnenste spoor is 1.6 m en die van het buitenste spoor is 2.0 m. Tijdens het ontwerp heb ik gekeken of het mogelijk was om het opstelterrein in de hoek van de kamer te plaatsen, maar kwam niet goed uit met de wisselstraten geloof ik.

Op een eerder foto staat een ICE die ongeveer op de plaats staat van het toekomstige station. Dat was de tijdelijke verbinding die ik had gemaakt zodat ik rond rijden kon. En hoewel grotere bogen altijd realistischer zijn, vond ik het er niet verkeerd uit zien.


Mvg,
Gustaaf

NS en DB, DCC digitaal via Koploper
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Nthusiast
Berichten: 178
Lid geworden op: 23 mei 2015 15:43
Locatie: Nieuw Zeeland

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door Nthusiast »

Zo, het werd wel weer eens tijd voor een update. Vorderingen gingen wat langzamer de afgelopen tijd, maar nu weer een mijlpaal bereikt, want alle doorgaande sporen in het station en opstelterrein liggen er nu.

Maar eerst even mijn nieuwe aanwinsten voorstellen:

De 1738 is een nieuwe kap die ik op een onderstel heb gezet van een 1601 van de eerste serie (die zonder zwart geverfde zijkanten bij de voorramen). Ik moest wel alle details overzetten van de ene kap naar de andere, en dat ging goed op de buffers na. Die kreeg ik niet uit de oude kap. Maar vond iemand die losse buffers verkocht (zonder enorme verzendkosten) en nu is de kap dus gereed. Moet alleen wel nog een decoder in, maar ik zag dat er ombouw voorbeelden op het forum staan, dus ik neem aan dat dat goed gaat komen.

De ICRs liep ik per ongeluk tegen aan tijdens bezoek aan Nederland en waren heel vriendelijk geprijst, dus die komen de ICs versterken van 7 naar 8 wagons. De plan W, daar had ik er nog geen enkele van, maar die verscheen op de NZ-versie van marktplaats. Daar staat eigenlijk nooit europese n-spoor spul op, dus ook dat was onverwacht. En met weinig andere interesse bij de veiling kwam die ook mooi deze kant op. Bleek er ook nog binnenverlichting in te zitten.

Afbeelding196 by G K, on Flickr

Dan de uitbreiding van de sporen. Alles is aangelegd met Peco Code 55 rails. Ik vind dat toch lastiger werken dan de code 80, zeker om het helemaal kaarsrecht te krijgen. Heb dus ook al stukjes herlegd. Maar wat er nu ligt daar ben ik toch redelijk tevreden mee. Sporen zijn ook aangesloten en ik kon dus ook weer rond rijden. Maar tot nu toe nog maar 1 wissel aangesloten, dus de sporen te gebruiken als station of voor het opstellen van treinen, dat gaat nog niet.

De fotos:

Opstelterrein in de richting van het station:

Afbeelding197 by G K, on Flickr

Opstelterrein in de richting van de klimspiraal:

Afbeelding198 by G K, on Flickr

Station vanaf het opstelterrein:

Afbeelding199 by G K, on Flickr

Station vanaf de andere kant (voor links moet nog een werkplaats voor treinstellen komen te liggen):

Afbeelding200 by G K, on Flickr

Tijdelijke uitgang van het station:

Afbeelding201 by G K, on Flickr

En tijdelijke connectie met de andere klimspiraal:

Afbeelding202 by G K, on Flickr

Mijn volgende plan is de tafel in het midden van de kamer te bouwen en daar de sporen van de hoofdbaan op te leggen zodat de treinen wat langer rond kunnen rijden. Tegen de tijd dat dat klaar is hoop ik dat de spullen die ik heb besteld om de wissels aan te kunnen sluiten er ook zijn om dit gedeelte van de sporen te kunnen voltooien.


Mvg,
Gustaaf

NS en DB, DCC digitaal via Koploper
Gebruikersavatar

Sibbesuisje
Berichten: 650
Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
Locatie: Den Haag

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door Sibbesuisje »

Mooie foto's Gustaaf, het ziet er allemaal erg strak uit. Blijf je vorderingen zeker volgen!


Met vriendelijke groet,
Sander

NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door bob vermeulen »

Hallo Gustaaf,

Wat een mooie baan ben je aan het bouwen in eveneens mooie grote ruimte.
Daar kan je heel wat rails en scenery in kwijt.
Door naar binnen te gaan krijg je inderdaad veel meer lengte dat heb ik ook ooit een keer gedaan en er geen spijt van gehad.

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Nthusiast
Berichten: 178
Lid geworden op: 23 mei 2015 15:43
Locatie: Nieuw Zeeland

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door Nthusiast »

Nadat de doorgaande sporen in het station klaar waren, dacht ik dat ik de rest van de dubbele sporige hoofdbaan wel even kon afmaken. Dus kamer opgeruimd en de tijdelijke verbinding tussen het station en de klimspiraal weggehaald. Na een paar uur werken zag de treinkamer er toen zo uit.

Afbeelding203 by G K, on Flickr

De dag daarna stond het houten framework er en het grootste gedeelte van de planken voor de tafel waren ook al klaar. Toen leek het erg snel te gaan, maar het heeft daarna nog vijf weken geduurd voordat de eerste trein zijn rondjes kon rijden. Want klusjes die ook nog gedaan moesten worden waren het ontwerpen van de toekomstige luik boven de klimspiraal (zodat ik er eventueel nog bij kan in de toekomst), het afmaken van de achtergrond lucht, onderlaag verf voor de tafel, het overzetten van het spoorontwerp naar de tafel, uitzagen van de delen die hoger komen te liggen, etc, voordat uberhaupt de rails gelegd konden worden.

Maar dat is inmiddels gedaan en ze zijn ook aangesloten en in koploper ingevoerd. Dus de automatisch treinenloop kan weer gebruikt worden. Daarmee is de hoofdbaan nu af en ziet de treinkamer er nu zo uit.

Afbeelding204 by G K, on Flickr

Vanuit het hoofdstation ziet een ritje over de nieuwe baan er ongeveer zo uit. Eerst het uitrijden van het station, aan de linker kant komt nog het enkele spoortje te liggen.

Afbeelding205 by G K, on Flickr

Met een brede bocht gaat het dubbelspoor over de klimspiraal heen.

Afbeelding206 by G K, on Flickr

Om door middel van een relatief small stukje tafel het ‘schiereiland’ in het midden van de kamer te bereiken.

Afbeelding207 by G K, on Flickr

Op het ‘schiereiland’ gaat het spoor eerste over zichzelf heen, maakt daarna een lang uitgerekt rondje, om vervolgens onder zichzelf door te gaan.

Afbeelding208 by G K, on Flickr

Afbeelding209 by G K, on Flickr

Op het laatste stuk ligt het spoor tussen het hoger gelegen dubbelspoor en het toekomstige enkelspoor in, voordat de treinen verdwijnen in de klimspiraal.

Afbeelding210 by G K, on Flickr

En nu ik eindelijk een stuk dubbelspoor heb liggen, wilde ik wel eens zien hoe dat zou staan met een aantal bovenleidingsmasten ernaast. Ik heb nooit eerder bovenleidingsmasten gehad en ik moet zeggen, zelfs zonder enige andere scenery, ziet het er goed uit. Dus daar moet een vervolg op komen. Ik heb alleen nog niet bedacht hoe dat het beste kan, bijvoorbeeld in het station. Daarbij kwam ik er ook direkt al achter dat, bij de hoger gelegen sporen, ik niet overal genoeg ruimte heb naast de sporen voor de masten.

Afbeelding211 by G K, on Flickr

Volgende project? Aansluiten van de wissels in het station zodat ik meer kan dan alleen rondjes rijden.


Mvg,
Gustaaf

NS en DB, DCC digitaal via Koploper

Ronaldp
Berichten: 1460
Lid geworden op: 30 dec 2013 15:15

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door Ronaldp »

Wat heb jij gebruik voor de.blauwe lucht?
Verf...posters?
Als je verf heb gebruikt? Welke kleur?

Mvg ronald


Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2

Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Nthusiast
Berichten: 178
Lid geworden op: 23 mei 2015 15:43
Locatie: Nieuw Zeeland

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door Nthusiast »

Hallo Ronald

Ik heb naar posters gekeken, maar vanwege de lengte van de achtergrond had dat uit heel wat individuele stukken gemaakt moeten worden. En ik dacht niet dat ik het voor elkaar zou krijgen om die stukken mooi in elkaar over te laten lopen.

Dus het is verf. De achtergrond bestaat nog steeds uit stukken van maximaal 1.2m lang, maar omdat de kleur gewoon doorloopt valt het mij in ieder geval niet heel erg op.

De kleur heet 'Altitude Blue L4.07' van de valspar range. Ik weet alleen niet of dat ook in Nederland te verkrijgen is.


Mvg,
Gustaaf

NS en DB, DCC digitaal via Koploper

Alfisti-164
Berichten: 59
Lid geworden op: 28 feb 2011 18:41
Locatie: Drenthe

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door Alfisti-164 »

Wat een gave baan wordt dit! Mooie lange flauwe bochten waar een hele trein makkelijk op past.
Geeft een mooi gezicht.

Heb je de bogen ook in verkanting liggen toevallig?


Groet,

Martijn
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door Nico Essers »

Mooie ruimte en evenzo mooie baan. Wat een plaats om scenerie aan te leggen. Wow.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Plaats reactie