Nieuw Ter Apel

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Nthusiast
Berichten: 178
Lid geworden op: 23 mei 2015 15:43
Locatie: Nieuw Zeeland

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door Nthusiast »

@ Raymond

Ja er komen ook zeker wegen en andere bebouwing om het locomotiefdepot, maar dat is voorlopig nog niet aan de beurt. Nu de rails en de ballast er liggen, moet ik echt van achter naar voren gaan werken bij dit gedeelte van de baan, anders kan ik er straks niet goed meer bij voor de kleinste details. Ik ben daar inmiddels aan begonnen, de wegen liggen er nu, en ik weet ook waar de gebouwen komen te staan. Ik moet die alleen nog kopen, daarna moeten ze de halve wereld rond en dan moet ik ze in elkaar zetten. Dus heel veel verder met dit stukje kan ik op dit moment even niet.

Afbeelding304 by G K, on Flickr

Afbeelding305 by G K, on Flickr

Wat ik wel kon doen was het aansluiten van de lampjes in het dorp. En dat levert dan zulke plaatjes op.

Afbeelding306 by G K, on Flickr

Afbeelding307 by G K, on Flickr

Afbeelding308 by G K, on Flickr

Afbeelding309 by G K, on Flickr


Mvg,
Gustaaf

NS en DB, DCC digitaal via Koploper

erik-n-fan
Berichten: 1040
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door erik-n-fan »

😍 Ik vind de knik in de sporen echt prachtig om te zien. En mooie nacht-shots! Tof!


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan

Raymond
Berichten: 1894
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door Raymond »

Gaaf die verlichting!👍🏻

Groet,
Raymond


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Nthusiast
Berichten: 178
Lid geworden op: 23 mei 2015 15:43
Locatie: Nieuw Zeeland

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door Nthusiast »

In mijn vorige bericht zei ik dat ik even niet verder kon met de scenery omdat ik eerst de huizen moest bouwen die er moeten komen te staan. Maar die huizen moesten nog de halve wereld rond. Dus eerst maar begonnen met het in elkaar zetten van de overige depots. Ik had er nog drie om er 1 lang depot van te maken, lang genoeg zodat er drie-delige treinstellen in kunnen worden onderhouden. Het idee is dat die er ook automatisch door Koploper in kunnen rijden en vervolgens weer aan de dienstregeling mee doen. Ze komen te staan aan het eind van het grote station, maar de rails ligt er nog niet. Dus ook hier kon ik niet veel verder mee....

Afbeelding310 by G K, on Flickr

Afbeelding311 by G K, on Flickr

Maar toen was het pakketje uit Duitsland aangekomen zodat ik kon beginnen met het bouwen van die huizen. Deze zijn allemaal van karton, en vergeleken met de depots van plastic, vind ik dit veel fijner werken en het resultaat is ook mooier. Tot nu toe heb ik drie van de stadshuizen in elkaar gezet en het geeft al een redelijk beeld hoe het er uit moet gaan zien.

Afbeelding312 by G K, on Flickr

Afbeelding313 by G K, on Flickr

En ook wat andere gebouwen geprobeerd. Het distributiecentrum en kantoorgebouw (dat op een kartonnen houder staat omdat er draadjes voor lampjes aan de onderkant uitsteken) worden deel van een containeroverslag. Ik ben daarvoor nog opzoek naar een mooi kraan. Waar het stadshuis komt te staan, dat weet ik nog niet.

Afbeelding314 by G K, on Flickr


Mvg,
Gustaaf

NS en DB, DCC digitaal via Koploper
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door Hoontje »

Mooie gebouwen van DM-Toys. Gaaf om een keer die bedrijfshal gebouwd te zien!

Groetjes

Hoontje



robvanwijngaarden
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 dec 2021 22:17
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door robvanwijngaarden »

Dit is genieten


Nederland periode 6. z21start, itrain. Mijn baan: Doetinchem.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Nthusiast
Berichten: 178
Lid geworden op: 23 mei 2015 15:43
Locatie: Nieuw Zeeland

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door Nthusiast »

Ik heb weer eens wat foto’s gemaakt van de treinbaan die misschien het waard zijn om te delen. Ik ben eigenlijk nog steeds bezig met het bouwen van huizen en andere gebouwen en dan te bedenken hoe die het beste tot hun recht komen op de treinbaan. Eerste stukje heeft inmiddels wat andere scenery erom heen, dus begint het ergens op te lijken. De stadshuizen staan iets hoger dan de treinbaan om een groter 3D effect te creeeren. Voor de huizen langs ligt een 1-richtingsweg met parkeerplaatsen. Daar moest eigenlijk ook een fietspad komen te liggen, maar de huizen waren net ietsjes groter dan werd aangegeven door de fabrikant en het verschil was groot genoeg dat ik er niet netjes meer een fietspad tussen kon krijgen. Tussen de huizen en het spoor ligt dan nog een grotere doorgaande weg die het verkeer om de woonwijk heen leidt.

Wat foto’s van de toestand op dit moment:

Afbeelding315 by G K, on Flickr

Afbeelding316 by G K, on Flickr

Afbeelding317 by G K, on Flickr

Afbeelding318 by G K, on Flickr

Afbeelding319 by G K, on Flickr

Genoeg ideeen om het nog verder aan te kleden (mensen, struiken etc) maar ik wil eigenlijk eerst verder met het gedeelte achter het station zodat ik daarna met de details van het station kan beginnen. Ik denk dat met die details dit gedeelte van de baan een stuk beter tot leven zal komen. Er moet toch een reden zijn voor al die treinen om er te stoppen.

Oh toen ik toch naast de baan stond te fotograveren kwam er ook nog een posttrein voorbij...

Afbeelding320 by G K, on Flickr


Mvg,
Gustaaf

NS en DB, DCC digitaal via Koploper

Raymond
Berichten: 1894
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door Raymond »

Mooie foto's!

Groet,
Raymond


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7346
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door Krab »

Het word "Down Under" wel heel mooi als ik de foto's bekijk met mooie Nederlandse treinen .
Wat een lange rij straatwoningen heb je _o_
Een genot om naar je baan te kijken . ;)


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Nthusiast
Berichten: 178
Lid geworden op: 23 mei 2015 15:43
Locatie: Nieuw Zeeland

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door Nthusiast »

Hallo Raymond en Sjaak

Toch wel een mooie uitvinding, dit forum. Als het er niet geweest was, dan was het lastig om even langs te komen om de vorderingen van de baan te komen bekijken. En dat geldt de andere kant op ook natuurlijk. Ik kan mee genieten van alle mooie dingen die jullie bouwen!

Mijn volgende bouwwerk was het stationsgebouw van Ter Apel. Aangezien het station in een modern stuk van de ‘stad’ zal komen te liggen, moest daar natuurlijk ook een modern stationsgebouw bij. Die zijn er alleen niet heel veel, en dus kwam ik uit op het stationsgebouw ‘Wittenberg’ van Faller. Dat moest alleen wel vernederlandst worden, dus zit er nu een NS tickets and service center in en een Bruna. Het stationsgebouw komt net wat hoger te liggen dan de perrons en de sporen, dus kun je straks ook nog steeds naar binnen kijken.

Afbeelding321 by G K, on Flickr

Afbeelding322 by G K, on Flickr

Afbeelding323 by G K, on Flickr

Afbeelding324 by G K, on Flickr

Afbeelding325 by G K, on Flickr


Mvg,
Gustaaf

NS en DB, DCC digitaal via Koploper

MaVe46
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 jan 2018 11:59

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door MaVe46 »

Dat station ziet er super uit zo nu het vernederlandst is geworden. Mag ik vragen waar u die mooie stationsklok en NS logo's op de wanden vandaan heeft? Grt Martijn



Raymond
Berichten: 1894
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door Raymond »

Goed gelukt Gustaaf👍🏻
Het zou zo echt kunnen bestaan!

En idd dit forum is zeker een mooie uitvinding!
Het leuke van dit forum is ook dat we alles wat we maken kunnen delen met elkaar....het geeft je dan ook het gevoel dat je niet altijd maar alleen op je hobby kamer zit🙂
En ook kunnen genieten van andere die hun baan hier delen is een uitkomst!
Kortom zoals jij zegt een mooie uitvinding!😃

Groet,
Raymond



BartenThomas
Berichten: 418
Lid geworden op: 26 mei 2022 10:10

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door BartenThomas »

Echt mooi gelukt, dat station!


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Nthusiast
Berichten: 178
Lid geworden op: 23 mei 2015 15:43
Locatie: Nieuw Zeeland

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door Nthusiast »

Hallo Martijn,

Die logos komen uit de kleuren printer. Het papier uitgesneden en op de muur geplakt. Deze low-tech oplossing gebruik ik wel vaker, voor dakpannen, muren, verkeersborden etc. en ik ben best tevreden met de resultaten.

Die klok had ook zo uit de printer kunnen komen, maar in dit geval is het plastic. Het was een van de opties voor een klok die bij het bouwpakket inbegrepen was.


Mvg,
Gustaaf

NS en DB, DCC digitaal via Koploper

MaVe46
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 jan 2018 11:59

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door MaVe46 »

Gustaaf, bedankt voor het snelle antwoord. Ik wil ook graag een modern station op mijn baan. Ik wacht nog even af en hoop dat Faller Bürgerbahnhof Winterberg nog in N gaat uitbrengen. Hier is ook een mooi vernederlandst station van te maken. Grt


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Nthusiast
Berichten: 178
Lid geworden op: 23 mei 2015 15:43
Locatie: Nieuw Zeeland

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door Nthusiast »

Hallo Martijn

Dat is ook wel een leuk modern station. Maar dus nog niet in n te verkrijgen. Brengen ze bij Faller het grootste gedeelte dat in HO wordt uitgebracht, later ook in n uit? Of is er een goede kans dat je misschien voor niets zit te wachten?

De plaat achter het station zit nog niet vast, aangezien ik er anders lastig meer bij kan om aan de scenery te werken. Om eens te bekijken hoe de stad achter het station eruit moet komen te zien, heb ik die plaat er af gehaald en onder de treintafel gelegd. Daarna verschillende lay-outs geprobeerd en ik kwam uit op de lay-out die op de foto's staat. De wat hogere gebouwen staan in het midden en verder naar achteren, weer om zoveel mogelijk 3D te creeeren. Betekent wel dat ik nog opzoek moet naar wat andere gebouwen die helemaal achteraan kunnen komen te staan. En ik zal eens kijken hoe het wegennet eruit moet komen te zien. Een busstation en een taxi standplaats direkt naast het station zullen de reiziger ook op prijs stellen denk ik.

Afbeelding326 by G K, on Flickr

Afbeelding327 by G K, on Flickr

Afbeelding328 by G K, on Flickr


Mvg,
Gustaaf

NS en DB, DCC digitaal via Koploper

MaVe46
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 jan 2018 11:59

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door MaVe46 »

Gustaaf, ik heb email contact gehad met Faller Nederland. Deze konden mij niet aangeven of het station in N gaat komen. Maar ik heb gelukkig de tijd heb het niet meteen nodig, en anders maar een keer naar een alternatief op zoek. Mooi zo met die hoogbouw. Geeft meteen een moderne uitstraling.



tv_man
Berichten: 1438
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door tv_man »

Mooie stedelijke sfeer. En een onwijs gaaf stationnetje met het interieur en alles. Benieuwd hoe hij straks op zijn uiteindelijke plek eruit gaat zien.


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7346
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door Krab »

Dat station is een mooi geworden Gustaaf .
De huizenblokken zijn leuk je zal er nog wel even mee puzzelen denk ik ,
vooral dat je er een taxistandplaats bij wil en misschien wel een fietsenstalling bij wil hebben aan het station . ;)


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Nthusiast
Berichten: 178
Lid geworden op: 23 mei 2015 15:43
Locatie: Nieuw Zeeland

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door Nthusiast »

Ik ben weer wat verder met de puzzel. Er waren nog wat ‘gaten’ in de skyline van de stad, dus daarvoor nog wat moderne gebouwen uit China besteld. Met de maten van die gebouwen de gaten opgevuld en daarna begonnen met het uittekenen van de straten. Ik wil er voor zorgen dat ik nu wel genoeg ruimte heb voor een fietspad langs de weg! Er zullen wat bus haltes voor het station komen te staan, en ook aan de linkerkant. Aan de rechterkant zou er dan genoeg ruimte over moeten zijn voor wat taxi standplaatsen. De schets op de houten plaat zag er toen zo uit.

Afbeelding329 by G K, on Flickr

Afbeelding330 by G K, on Flickr

Afbeelding331 by G K, on Flickr

De post uit China was een stuk sneller dan ik had gedacht, dus een paar dagen geleden waren de bestelde gebouwen er al. En die gebouwen zijn ook heel snel in elkaar te klikken, dus werd het tijd om te checken of het werkte zoals gedacht. Op een paar kleine veranderingen na paste het allemaal goed. Toen de schets van wegen omgezet op een stuk papier, zodat ik die kan gebruiken als ‘mal’ om de fietspaden en trottoirs te maken. Met de nog niet geverfde ondergrond en papieren mal begint het weer een stukje meer te lijken op een echte stad.

Afbeelding332 by G K, on Flickr

Afbeelding332 by G K, on Flickr


Mvg,
Gustaaf

NS en DB, DCC digitaal via Koploper
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7346
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door Krab »

Ziet er goed uit Gustaaf mooie vloeiende lijnen _o_

mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

HST
Berichten: 287
Lid geworden op: 27 okt 2019 15:15
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door HST »

De 'Chinese gebouwen' passen wonderwel bijzonder goed in je Nederlandse stad! Het complete plaatje ziet er (weer) goed uit.

Groets, Erwin



MaVe46
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 jan 2018 11:59

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door MaVe46 »

Mooie moderne stadse indruk 👍



FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door FidOo »

HST schreef: 01 mei 2023 14:21 De 'Chinese gebouwen' passen wonderwel bijzonder goed in je Nederlandse stad! Het complete plaatje ziet er (weer) goed uit.

Groets, Erwin
Ik Was altijd al benieuwd naar hoe die gebouwen er uit zouden zien op een baan. Kende de gebouwen van aliexpress al. Maar ze nu zo te zien ben ik het helemaal eens met Erwin. Ze doen het erg goed in een moderne stad.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Nthusiast
Berichten: 178
Lid geworden op: 23 mei 2015 15:43
Locatie: Nieuw Zeeland

Re: Nieuw Ter Apel

Bericht door Nthusiast »

De gebouwen zien er inderdaad redelijk algemeen uit. Maar ze zullen nog wel verder vernederlandst worden door de gebouwen aan nederlandse bedrijven en eetgelegenheden te verhuren en die willen dan natuurlijk wel reclame voor zichzelf maken aan de buitenkant.

Ik had niet heel veel keuze voor de twee hoogste gebouwen aan de achterkant. De grijze kleur doet mij denken aan de torenflats in Hong Kong terwijl ze gebouwd werden en er dus alleen een betonnen skelet te zien was. De relatief kleine raampjes, vergeleken met een kantoorgebouw, helpen daar ook bij. Om die gebouwen te vernederlandsen zal ik wat meer aanpassingen moeten doen denk ik.

De laatste 2 gebouwen zijn er inmiddels ook, een tweede appartementen gebouw en een bioscoop van Metcalfe. En omdat ik de komende weken even geen tijd zal hebben voor de treinen heb ik de plaat en alle gebouwen terug gezet op de treinbaan. Gaf me direkt de kans om te kijken of het daar ook goed tot zijn recht komt. Zo niet kan ik het nu nog veranderen. En dat ziet er dan als volgt uit, met wat NL treinen op de voorgrond:

Afbeelding334 by G K, on Flickr

Afbeelding335 by G K, on Flickr

Afbeelding336 by G K, on Flickr

Of wat duitse treinen op de voorgrond:

Afbeelding337 by G K, on Flickr

Afbeelding338 by G K, on Flickr


Mvg,
Gustaaf

NS en DB, DCC digitaal via Koploper
Plaats reactie