Rosenheim?
Re: Rosenheim?
update;
1) Alle (oude, 12e hands) rails zijn weggehaald en vervolgens heb ik een nieuwe ondergrond gelegd.
2) De buitenste (omgaande) sporen liggen al weer, het schaduwstation_onder_de_berg is iets uitgebreid zodat ik meer treinstellen kwijt kan. Het blijven korte sporen, maar het is niet anders. Om en nabij de 15 korte treintjes moeten er gestald kunnen worden.
3) Alle wissels zijn nieuw, de testritjes tot nu toe zijn zeer veel belovend. Hier en daar nog een hikje, maar de loks zijn dan ook nog steeds 24e-hands
4) Andere voeding voor de DR4024s in gebruik
5) Spijt van het gebruik van een stuk of 20 Conrad aandrijvingen, die gaan er tzt ook uit
6) De sprog zit nog in de doos, sorry Martin
7) Vrijwel alle eerder omgebouwde loks lopen hun rondjes. Pas 2 nieuwe ombouw acties gedaan, daarover later nog meer.
8) Wat militair spul besteld in UK voor twee transport treinen
9) RocRail van oud laptopje naar desktop verhuisd, toch wel lekkerder werken met een paar schermen
Het baanplan is iets aangepast, maar niet heel dramatisch. De bouw gaat gestaag, maar ik merk dat ik veel langzamer ga (en minder tijd investeer) dan voorheen. Ik ga wagons overhouden die teveel of niet passend zijn, die gaan eerst in vraag-en-aanbod.
Ik ben niet zo van de foto's en er valt nog weinig te zien, maar wie weet, binnenkort!
Cheerio,
M7
1) Alle (oude, 12e hands) rails zijn weggehaald en vervolgens heb ik een nieuwe ondergrond gelegd.
2) De buitenste (omgaande) sporen liggen al weer, het schaduwstation_onder_de_berg is iets uitgebreid zodat ik meer treinstellen kwijt kan. Het blijven korte sporen, maar het is niet anders. Om en nabij de 15 korte treintjes moeten er gestald kunnen worden.
3) Alle wissels zijn nieuw, de testritjes tot nu toe zijn zeer veel belovend. Hier en daar nog een hikje, maar de loks zijn dan ook nog steeds 24e-hands
4) Andere voeding voor de DR4024s in gebruik
5) Spijt van het gebruik van een stuk of 20 Conrad aandrijvingen, die gaan er tzt ook uit
6) De sprog zit nog in de doos, sorry Martin
7) Vrijwel alle eerder omgebouwde loks lopen hun rondjes. Pas 2 nieuwe ombouw acties gedaan, daarover later nog meer.
8) Wat militair spul besteld in UK voor twee transport treinen
9) RocRail van oud laptopje naar desktop verhuisd, toch wel lekkerder werken met een paar schermen
Het baanplan is iets aangepast, maar niet heel dramatisch. De bouw gaat gestaag, maar ik merk dat ik veel langzamer ga (en minder tijd investeer) dan voorheen. Ik ga wagons overhouden die teveel of niet passend zijn, die gaan eerst in vraag-en-aanbod.
Ik ben niet zo van de foto's en er valt nog weinig te zien, maar wie weet, binnenkort!
Cheerio,
M7
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 24 apr 2018 22:12
Re: Rosenheim?
Update; me toch laten verleiden nog een paaaar opstel spoortjes er bij te leggen, mede vanwege.....de nieuwe dames op de baan, vandaag gearriveerd (maar nog niet omgebouwd)
Wordt een logistieke puzzel om alles te laten lopen, maar saai wordt het niet
Wordt een logistieke puzzel om alles te laten lopen, maar saai wordt het niet
Re: Rosenheim?
Samenvatting van de afgelopen weken...
Het meeste loopt, maar er zijn echt nog een paar dames die ...het gewoon niet trekken....85% loopt keurig haar rondjes, een snelle rekensom leert dat er nog twee dames uitdagingen hebben. Misschien gaan ze weg, de BR 53 320 heeft gewoon een enorme verzwaring nodig om rond te komen...dat gaat niet passen. Weglaten doe ik niet, dus dat wordt weer de flappentap om hulp vragen....mocht er nog iemand mooie (trekkende) stomertjes hebben waar hij vanaf wil....
Alles behalve de keerlussen is aangesloten, ik vraag me nu vrijwel dagelijks af of ze nog wel nodig zijn. Het eerste scenery materiaal is besteld, maar voorlopig zal het nog proefdraaien zijn.
Tijdens het proefdraaien ga ik wel al ballasten, maar dat heb ik nu uitgesteld tot de Grote Limburgse Balast Test op de 25e
In the mean time;
Het meeste loopt, maar er zijn echt nog een paar dames die ...het gewoon niet trekken....85% loopt keurig haar rondjes, een snelle rekensom leert dat er nog twee dames uitdagingen hebben. Misschien gaan ze weg, de BR 53 320 heeft gewoon een enorme verzwaring nodig om rond te komen...dat gaat niet passen. Weglaten doe ik niet, dus dat wordt weer de flappentap om hulp vragen....mocht er nog iemand mooie (trekkende) stomertjes hebben waar hij vanaf wil....
Alles behalve de keerlussen is aangesloten, ik vraag me nu vrijwel dagelijks af of ze nog wel nodig zijn. Het eerste scenery materiaal is besteld, maar voorlopig zal het nog proefdraaien zijn.
Tijdens het proefdraaien ga ik wel al ballasten, maar dat heb ik nu uitgesteld tot de Grote Limburgse Balast Test op de 25e
In the mean time;
Re: Rosenheim?
Niet dat jullie denken dat het stilstaat.....maar ben niet zo van de foto's plaatsen...Hoe dan ook, een impressie van de voortgang;
Perron "aan de bergwand". En Hutje van d'r Thomas.
Post-drama op het station
Eerste reizigers. Postdrama op de achtergrond.
Binnenaanzicht schaduw...tunnel..
Laatste plukje dennen aan de bergwand. Nu Unesco.
Oude stationsgebouw Rosenheim
Nieuwe stationsgebouw Rosenheim
Eerste stukje industrie, net afgezet voor d'r Heinrich (woont aan de andere kant van het spoor)
Perron "aan de bergwand". En Hutje van d'r Thomas.
Post-drama op het station
Eerste reizigers. Postdrama op de achtergrond.
Binnenaanzicht schaduw...tunnel..
Laatste plukje dennen aan de bergwand. Nu Unesco.
Oude stationsgebouw Rosenheim
Nieuwe stationsgebouw Rosenheim
Eerste stukje industrie, net afgezet voor d'r Heinrich (woont aan de andere kant van het spoor)
Re: Rosenheim?
Ziet er goed uit Max
Groet,
René
Centrale: Lenz LZ100
Keerlusmodule: Blücher
Bezetmelder: Blücher
Servodecoder: Illchmann
René
Centrale: Lenz LZ100
Keerlusmodule: Blücher
Bezetmelder: Blücher
Servodecoder: Illchmann
Re: Rosenheim?
Je perron ziet er al levendig uit! Leuk dat je foto's hebt geplaatst. Toch misschien maar vaker doen
Groeten, Roger
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: Rosenheim?
Mooi Max, het ziet er meteen anders uit met wat scenerie. Denk alleen dat je nog vele boompjes gaat planten komende tijd.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Re: Rosenheim?
Zooooooo....enige tijd overheen gegaan, maar zeker niet stilgestaan. Dus tijd voor een nieuwe update van onze verslaggever in Rosenheim.
De "hangende baan" is er niet meer. Na lang overwegen toch besloten dat het hangende aspect meer nadelen opleverde dan voordelen. Ik vat ze samen voor wie een hangende baan overweegt.
Voordelen;
1) onder de baan werken gaat erg makkelijk
2) geen beslag op ruimte
3) variabele hoogte voor verschillende werkzaamheden
Nadelen;
1) schoonhouden van de baan
2) schommelen van de baan tijdens bv solderen of preisertjes plaatsen
3) je stoot je kop nog al eens
4) mogelijk toch wat "doorzakken"
5) altijd op het gewicht letten
6) wat van de baan valt, kan nog al eens diep vallen
7) als je je kop echt stoot, kun je meteen een uurtje of wat vrij pakken om lokjes en wagonnetjes weer op de rails te zetten
8) "effe" wat doen betekent toch weer af (en weer op) takelen
9) onder de baan door moeten om een lokje aan de andere kant aan te duwen...
Dientengevolge aan Rosenheim (3) begonnen. Die gaat een maatje groter in opzet worden. De "schaduwlaag" staat, met dank aan Dhr. Nico.E en Dhr. Rene-k. Er komen in totaal een 40 doorgaande opstelsporen, een 6 tal programmeer-/reiniging-/wacht- sporen en nog een stuk of 6 kop-opstelsporen op. Beide poten van de U vormige baan worden voorzien van redelijk forse klimspiralen (140x100, 6 of 7 lagen, <1,9%). De bovenlaag (zichtbare deel dus) is nog "under review", hoewel in eerste instantie "vrij leeg" de bedoeling was blijft een drukke industriele omgeving toch trekken. De chaos van meerdere sporen, overslag en tijdelijke opslag van goederen en onderhoudswerkzaamheden vind ik gewoon "mooi".
Komend weekend komen de ZLMS-ers weer bij elkaar, wellicht plaats ik daarna wat plaatjes.
Groet en safe travels,
MM
De "hangende baan" is er niet meer. Na lang overwegen toch besloten dat het hangende aspect meer nadelen opleverde dan voordelen. Ik vat ze samen voor wie een hangende baan overweegt.
Voordelen;
1) onder de baan werken gaat erg makkelijk
2) geen beslag op ruimte
3) variabele hoogte voor verschillende werkzaamheden
Nadelen;
1) schoonhouden van de baan
2) schommelen van de baan tijdens bv solderen of preisertjes plaatsen
3) je stoot je kop nog al eens
4) mogelijk toch wat "doorzakken"
5) altijd op het gewicht letten
6) wat van de baan valt, kan nog al eens diep vallen
7) als je je kop echt stoot, kun je meteen een uurtje of wat vrij pakken om lokjes en wagonnetjes weer op de rails te zetten
8) "effe" wat doen betekent toch weer af (en weer op) takelen
9) onder de baan door moeten om een lokje aan de andere kant aan te duwen...
Dientengevolge aan Rosenheim (3) begonnen. Die gaat een maatje groter in opzet worden. De "schaduwlaag" staat, met dank aan Dhr. Nico.E en Dhr. Rene-k. Er komen in totaal een 40 doorgaande opstelsporen, een 6 tal programmeer-/reiniging-/wacht- sporen en nog een stuk of 6 kop-opstelsporen op. Beide poten van de U vormige baan worden voorzien van redelijk forse klimspiralen (140x100, 6 of 7 lagen, <1,9%). De bovenlaag (zichtbare deel dus) is nog "under review", hoewel in eerste instantie "vrij leeg" de bedoeling was blijft een drukke industriele omgeving toch trekken. De chaos van meerdere sporen, overslag en tijdelijke opslag van goederen en onderhoudswerkzaamheden vind ik gewoon "mooi".
Komend weekend komen de ZLMS-ers weer bij elkaar, wellicht plaats ik daarna wat plaatjes.
Groet en safe travels,
MM
Re: Rosenheim?
Jammer dat de hangende baan toch niet de beste oplossing was, maar op basis van wat je aan nadelen opsomt klinkt het als een handig idee in theorie, maar dat is het dan. Verklaart misschien ook waarom hangende banen zeldzaam zijn. Ben benieuwd naar plaatjes van de nieuwste versie!
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: Rosenheim?
Als we zondag komen heb je toch zeker de helix klaar.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Re: Rosenheim?
Het gaat vlug zo. Ziet er imposant uit!
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Re: Rosenheim?
Update 1e week Oktoberrrrt;
Nu in/uit van de Helix aan het testen en waarschijnlijk vandaag nog de tweede omwenteling erop. Dan de exit aan de bovenzijde foto afbouwen...druk druk!
p.s. zwevende dremel op bestelling verkrijgbaar.
Nu in/uit van de Helix aan het testen en waarschijnlijk vandaag nog de tweede omwenteling erop. Dan de exit aan de bovenzijde foto afbouwen...druk druk!
p.s. zwevende dremel op bestelling verkrijgbaar.
Re: Rosenheim?
Je gaat weer als een speer Max. Ziet er goed uit. Geen problemen meer gehad met die ene wissel?
Groet,
René
Centrale: Lenz LZ100
Keerlusmodule: Blücher
Bezetmelder: Blücher
Servodecoder: Illchmann
René
Centrale: Lenz LZ100
Keerlusmodule: Blücher
Bezetmelder: Blücher
Servodecoder: Illchmann
Re: Rosenheim?
Nee, eigenlijk niet, vanavond eens even een keer of 20 omzetten. De timing is/was een fractie out of sync, dus niet echt een probleem...
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: Rosenheim?
Ziet er zo al indrukwekkend uit Max. En dan wetend dat aan de overzijde nog zo'n schaduwstation komt.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
-
- Berichten: 3200
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Rosenheim?
Hallo Nico,
Wat een mooi schaduw station, ben er jaloers op
Als ik het goed begrijp komt er nog zo één bij
Margreet Bob
Wat een mooi schaduw station, ben er jaloers op
Als ik het goed begrijp komt er nog zo één bij
Margreet Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: Rosenheim?
Als Nico dat bij mij komt bouwen, dat zou ideaal zijn
Maar inderdaad, aan de overzijde komt zo'n zelfde station met een tweede helix op de kopse kant. Het wordt even meten en passen, maar moet goed komen!
Maar inderdaad, aan de overzijde komt zo'n zelfde station met een tweede helix op de kopse kant. Het wordt even meten en passen, maar moet goed komen!
Re: Rosenheim?
Update; er staat weer wat te drogen....De schaduwstation sporen komen inmiddels weer allemaal bij elkaar op "het zuiden", nu de wissels nog aansluiten. Zodra ze functioneren kan er zowaar wat anders gereden worden dan de helix in en uit !
Re: Rosenheim?
Dat is een schaduwstation En de helix schiet ook op, gaat lekker Max
Groet,
René
Centrale: Lenz LZ100
Keerlusmodule: Blücher
Bezetmelder: Blücher
Servodecoder: Illchmann
René
Centrale: Lenz LZ100
Keerlusmodule: Blücher
Bezetmelder: Blücher
Servodecoder: Illchmann
-
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 16 nov 2008 23:52
- Locatie: vlakbij Gouda
Re: Rosenheim?
Wat een mooie modelbaan wordt dit. Je hebt de gang er aardig in zien ik wel. Ook de bergen vind ik zeer fraai, hoe heb je deze zo mooi gekregen?
Ben een paar keer in het echte Rosenheim geweest, inderdaaad een druk knooppunt tussen Munchen en Salzburg. Helaas waren toen ik er was met een vriend, de Altbau Elokomotieven E 60 en E 44.5 al terzijde gesteld. In welke periode gaat jouw modelbaan gesitueerd worden?
Veel succes nog,
Groetjes, Hans
Ben een paar keer in het echte Rosenheim geweest, inderdaaad een druk knooppunt tussen Munchen en Salzburg. Helaas waren toen ik er was met een vriend, de Altbau Elokomotieven E 60 en E 44.5 al terzijde gesteld. In welke periode gaat jouw modelbaan gesitueerd worden?
Veel succes nog,
Groetjes, Hans
Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/pc-Freiwald Rocomotion
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881