Klooster diorama

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5045
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik heb alle dakkapellen er nu op zitten en ben gelijk verder gegaan met het aankleden van de kerk. Ik moet nu even gaan bekijken of ik het klooster ook van dakgoten en regenpijpen moet voorzien. De kerk heeft het wel maar volgens mij was dat 200 jaar terug nog niet gebruikelijk. In ieder geval de huizen uit die tijd en vroeger die ik uit mijn tijd in het Nederlands Openlucht Museum ken en in die oude staat waren hadden geen dakgoten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 11 jan 2019 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Thalys
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 539
Lid geworden op: 28 dec 2009 21:14

Re: Klooster diorama

Bericht door Thalys »

neudalhausenstadbahn schreef:Ik heb zelfs nog meer gedaan vrijdag op zaterdag nacht. Ik ben namelijk begonnen met wat schilderwerk. Ik heb bij 1 vleugel de raamkozijnen geschilderd met een lakstift maar dat ging erg moeizaam en met te veel knoeien.
Afbeelding
DSC34286

Daarna ben ik naar verf en penseel overgestapt en heb ik daar bij een ander deel nog 2 wanden mee gedaan. Daarna had ik een dip en miste ik de concentratie en controle om verder te gaan dus ben ik ermee gestopt. Vandaag heb ik tot nu toe 1 kleine wand gedaan en wil zo daar mee verder gaan.
Afbeelding
DSC34287

Tot mijn verbazing was er gister bij Hans ook een handelaar uit Oldenburg die precies de poppetjes bij zich had en verkocht die ik voor het klooster diorama wilde hebben dus daar een zakje van 300 stuks van gekocht.
Afbeelding
DSC34289
Ze hebben dan niet de uitstraling die men 200 jaar terug had, maar als die al te koop zijn word dat veel te duur en is dit het beste alternatief naar mijn mening. Voor mezelf moet ik dit spul ook nog eens kopen voor op kleine diorama's met weinig volk.

Groetjes Michiel
Bekend met de Chinezen van Aliexpress?? Daar kan je 300 figuren al voor 10/15 euro krijgen. Dat is veel goedkoper, zeker als je ze nog met een penseeltje na bewerkt.

Gr

Wesley


Met Vriendelijke Groet,

Wesley Munnik

https://www.modelspoordesign.nl/
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5045
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ja klopt Wesley, de goedkoopste klasse heb ik via een vriendin van mij al daar vandaan. Dat was zelf 500 stuks voor €7,50. Poppetjes van deze kwaliteit heb ik daar nog niet kunnen vinden en zelf bij schilderen is voor mij te belastend.

Ik ben nu wel door nieuwe medicijnen voor zolang het duurt bijna van m'n spiertrillingen af maar het is afwachten of dat blijft. Het heeft ook de nodige bijwerkingen die deels wel verdwijnen maar die deels blijvend( slapeloosheid) zijn en waar ik dus een werkbare weg mee moet vinden. Dankzij die medicijnen heb ik wel met de dakkapellen zo hard door kunnen werken, dat was zonder veel moeizamer gegaan.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

jeemka
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 aug 2013 19:27
Locatie: Brummen

Re: Klooster diorama

Bericht door jeemka »

Hallo Michiel,
Het wordt een mooi complex! Wat betreft dakgoten, er zitten vooral op Duitse gebouwen, vooral in het wat koudere oosten, hekjes om de sneeuw tegen te houden.


Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's en filmpjes op https://www.kolenberg.eu
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5045
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Zoals je ziet heeft de kerk ze ook, maar ik heb ze verder niet of nauwelijks op voorraad dus die op grote schaal toepassen gaat voorlopig niet en ze zijn net te klein om zelf uit koperstaaf te solderen.

Ik heb ze ooit wel van messing gehad( hadden ladders op m'n WAE hondekoppen moeten worden) maar die waren nogal lomp en vond ik niet mooi.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5045
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik ben nog steeds bezig met raamkozijnen en dakkapellen schilderen maar omdat ik even niet verder kon daarmee vandaag ook weer met huisjes begonnen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 11 jan 2019 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5045
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Gister avond ben ik nog vrij lang door gegaan met de huisjes en ook vandaag ben ik er voor zover ik thuis was druk mee geweest. Ik had vanmiddag al wat willen posten maar daar kwam ik niet toe. Nu ben ik net thuis en aangezien de pc toch aan ging maak ik hier nu even tijd voor. Ik ga langzaam aan het hele water front vol bouwen. Vandaag heb ik een nieuw gebouw gebouwd maar had me daarmee 1cm verrekend waardoor het te ver het water in kwam te staan. Dat heb ik opgelost door een stuk uit het gebouw te zagen daar strookjes van een bierviltje in te lijmen en dat tot een boog te schuren zodat het water er onderdoor kan.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morgen zien dat ik me vooral voorbereid op zaterdag dat betekend o.a. kijken naar klassieke speelgoedwinkels in de regio Den Haag en evt. wat kringloopwinkeld. Aangezien ik dan ook door Utrecht kom en daar moet overstappen is het ook slim daar even bij de speelgoedwinkel daar te gaan shoppen. Daar komen de gevleugelde paarden en draken op dit diorama namelijk vandaan en ik zoek meer van dat soort spul evt. ook ridders, monniken of iets in die richtingen wat grote beelden kunnen worden.

Er gaat in de trend van dit diorama ook een veel kleiner 2e diorama komen waarboven ik dan test opstellingen voor verlichting wil gaan maken. In mijn beleving zou dit diorama het mooiste zijn in de toestand net voor de zon onder gaat. Dus met schuin van boven goud/oranje licht evt. van achter ondersteund door meer blauw achtig licht. Of RGB ledstrips daarvoor nuttig zijn betwijfel ik op basis van wat ik heb. Daarom wil ik ook met gele, rode en blauwe leds gaan testen wat ik daarmee kan bereiken en dat doe ik liever bij een klein diorama.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 11 jan 2019 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3600
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Klooster diorama

Bericht door maarten »

Misschien een klein steigertje bij het pand wat met zijn voet in het water staat? ;)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5045
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Hoi Maarten, het grenst direct aan de wasplaats waar indien nodig je iets met een sloepje of kano kan. De toegang tot de huizen gaat vooral door een poort via de landzijde zodat het een beetje een vesting idee blijft houden. Ik moet nog veel van die kleine gebouwen maken voor het waterfront z'n gewenste uitstraling heeft maar ik heb in m'n hoofd wel een duidelijk beeld van wat ik wil hebben. Daarom ga ik nu toch wat meer hier mee door als met het klooster zelf want als dat klaar is kan dat ook weer uit m'n hoofd. Hoe de precieze detaillering word moet ik zien, misschien komt jou idee later nog ergens terug.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5045
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik ben eergisteren met een nieuw gebouw begonnen maar er toen niet erg ver mee gekomen.
Afbeelding
Nu maar eens zien hoe ver ik er vandaag mee kom en of ik nog een gebouw kan maken vandaag.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 11 jan 2019 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5045
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik heb het gebouw zover af( op het schilderen na uiteraard) en ik moet nu opzoek naar voorbeelden voor de aangrenzende panden waaronder eentje met poort.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 11 jan 2019 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5045
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik heb nu 2 delen van de poort naar het water af. Ik heb wel wat extra schuim weg moeten snijden en die ruimte lever ik dus bij het 3e deel van het gebouw weer in maar die ruimte is er net.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het doel is nu het 3e deel van het gebouw te bouwen en daar links van de poort alle open ruimte te vullen met gebouwen.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 11 jan 2019 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5045
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik heb het 3e deel en daarmee het hele deel van het gebouw nu voorlopig af.
Afbeelding

Afbeelding
Zo zie je weer mooi wat 1 gevel al doet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
In m'n hoofd zou ik nu makkelijker rechts verder kunnen maar dat is de volgende fase, nu eerst dat gat in het midden opvullen. Inmiddels denk ik er ook hard over het stuk er achter tegen de grijze helling ook in 2 lagen op te vullen.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 11 jan 2019 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5045
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Zo binnen 2 uur het volgende huisje uit de grond gestampt, dit ging wel erg vlot, goed het is ook erg recht toe recht aan werk.
Afbeelding

Afbeelding
Hij moeten even plat liggen om de niet goed aansluitende schoorsteen mooi met secondelijm te laten hechten en de open ruimte op te laten vullen.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 11 jan 2019 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5045
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

M'n vader was vanmiddag hier en hij wilde wat hulp hebben met betrekking tot huisjes bouwen alleen wat was me nog niet helemaal duidelijk. Hij bleek vooral les in schilderen en verouderen te willen hebben. Toen heb ik wat huisjes voor dit diorama gepakt als lesmateriaal en heb hem de muren 2 huisjes die geheel van steen zijn laten schilderen, drybrushen en een wash laten geven. Ik heb het zelfde gedaan met 2 huisjes waar nog vakwerk op geschilderd moet worden. Luiken, deuren en daken moeten nog worden gedaan.
Afbeelding
Het linkse gebouw heb ik gedaan, de rechtse heeft m'n vader gedaan voor een eerste keer ziet het er goed uit al kan je aan kleine dingen zien dat hij nog wat ervaring moet opdoen maar dat komt wel.

Afbeelding
Het gebouw links wat m'n vader gedaan heeft is me net iets te rood dus daar pas ik nog wat aan.

Afbeelding
Hier weer de linkse door mij gedaan en de rechtse door m'n vader.

Afbeelding

De volgende keer m'n vader eens daken en/of vakwerk laten doen.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 11 jan 2019 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5045
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik ben nog maar even wat gaan schilderen en heb voor de schoorstenen een mix van die licht geel/grijze verf en houtlijm gemaakt zodat de verf daar minder snel vanaf gaat.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nu ga ik richting bed, groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 11 jan 2019 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5045
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

2e helft van de avond ben ik begonnen met vakwerk te schilderen en dat ziet er al aardig uit.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik was wel vergeten hoe intensief dit schilderwerk is en het wekt ook met m'n nieuwe medicijnen als nog spiertrillingen op dus ik zal dit weer moeten leren doseren, iets wat niet bepaald m'n sterkste kant is.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 11 jan 2019 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5045
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Vandaag heb ik de serie gebouwen af geschilderd en verouderd en ik heb ze net aan elkaar gelijmd. Ze staan nog los van het diorama en om enkele lastige plekken snel meer stevigheid te geven heb ik er vast wat struiken ingelijmd.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik kan nu ook eindelijk na hele lange tijd weer foto's zonder flits maken zoals deze 4. Dat heeft dat wel z'n prijs want m'n hart heeft nog steeds veel moeite met m'n nieuwe medicijnen. Dat moet links om of rechts om nog wel met elkaar in balans komen.

Nou ga ik me de komende dagen eerst op wat dingen voor beurzen richten.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 11 jan 2019 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5045
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik ben vanavond weer aan dit diorama begonnen en ik ben het laatste huisje voor in dat grote blok aan het bouwen. Los bouwen, schilderen en dan er in zetten ging niet dus nu moet ik het schilderen doen met de rest er aan vast. De volgende keer moet ik dat toch niet te voorkomen want dat is verre van ideaal.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 11 jan 2019 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Adriaan
Berichten: 617
Lid geworden op: 09 feb 2013 19:21
Locatie: Voorburg

Re: Klooster diorama

Bericht door Adriaan »

Allereerst sterkte met je gezondheid.
Ten tweede: magnifiek wat je weer maakt.
Ik geniet weer van je werk en de foto's.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5045
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Dankje Adriaan.

Ik heb gister avond en vandaag eerst dat huisje afgeschilderd en verouderd. Daarna wilde ik met nieuwe gebouwen beginnen maar ik mis de ruimte in m'n hoofd om na te denken. Dus om geen fouten te maken heb ik eerst maar een keermuur bekleed en geschilderd en een andere keermuur nog maar eens overgeschilderd en ook een gebouwen waar ik niet tevreden over bleef nogmaals aangepakt. Ook heb ik om die reden een deel van het klooster verder in de grondverf gezet.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 11 jan 2019 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5045
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Vandaag ben ik bij de action wezen shoppen, daar een mooie warm witte ledrol van 5m en 300 leds gekocht die ook nog dimbaar is( zie hier) voor de daglicht verlichting voor dit diorama.

Voor de schemer verlichting( goud/geel licht van een bijna ondergaande zon) moet ik nog op een andere manier maken. Waarschijnlijk met losse leds een kleine 200( hoofdzakelijk gele en wat blauwe en evt. andere kleuren als rood en/of oranje) maar dat test ik voor zover nodig eerst op een kleiner diorama uit wat ik nog ga bouwen.

Ik heb nog wel een RGB ledrol gekocht maar die net als andere goedkope RGB led dingen gelijk van geel/groen naar rond en slaat alle geel en oranje tinten over. Die ledrol kan wel mooi patronen afspelen en leent zich daarmee wel voor een ondergronds U-bahn station dat ik nog boven mijn bed wil hebben.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5045
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

De afgelopen dagen heb ik weer 3 huisjes gebouwd en geschilderd.
Afbeelding

Ik ben ook nog met 2 andere diorama's bezig dus het is een beetje zoeken hoe ik m'n tijd verdeel.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 11 jan 2019 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5045
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Zo nog even tijd over voor ik richting Roermond vertrek SpoorGroepZuid, tijd om even wat foto's te posten van de werkzaamheden van donderdag.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dit vond ik ook wel even een leuk beeld om vast te leggen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 11 jan 2019 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Klooster diorama

Bericht door bob vermeulen »

Hallo Michiel,

Ook deze laatste foto's laten weer zien hoe creatief je bent ;) lekker door gaan zo
De sfeer van het kloosterstadje begint prima te ontstaan.
Mooi op (in) elkaar "gevlochten" huisjes

Ik blijf het volgen

Mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Plaats reactie