Klooster diorama

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Voor een vriend van mij ga ik in het komende 1 a 1,5 jaar een diorama bouwen wat een soort van door ontwikkeling is van het idee van Ohsteinerhöhe. De gelijkenis zit hem dan vooral in de manier van bouwen, de kerk en de hoogte verschillen maar daar houd het dan ook gelijk weer op.

Bij het kijken naar een goede kerk voor dit diorama kwam ook het klooster dat Faller komend jaar leverd voor bij maar die werd door die vriend wel wat duur gevonden. Ik had zoiets van voor 1/3 van dat geld kan ik dat ook zelf waarbij ik dan gebruik kan maken van de Siegtaldom en raamkozijnen van Auhagen. Het diorama krijgt dus een klooster als kerk, boven op een heuvel( 25 tot 30cm hoog). Daar onder bouw ik dan een oude stad tegen de heuvel aan waarvan alle huisjes zelf gebouwd moeten gaan worden en wat in hoofdzaak vakwerk moet worden. Beneden in de stad komt een riviertje te lopen want er moet ook een stenen boogbrug komen. Dit diorama word 50cm breed en 70cm diep.
Ik kreeg het verzoek het zo middeleeuws mogelijk te maken, nu heb ik daar geen verstand van en het blijkt ook wel een heel ruim begrip. Waar we nu op uit zijn gekomen is hem zoveel mogelijk aan te kleden in een tijdvak tussen +/-1800 en 1850 in ieder geval zonder gemotoriseerd verkeer en zonder spoor. Met de poppetjes gaat dat niet helemaal uit komen en het belangrijkste word dat het een goed uitziend geheel word wat heel oud oogt. De historische correctheid is minder boeiend omdat daarvoor de kennis( nog) ontbreekt.

De basis voor het klooster vormt zoals eerder geschreven de Siegtaldom van Kibri, deze had H@ns nog op voorraad en die heb ik inmiddels in huis. Voor de rest heb ik bij H@ns raamkozijnen van Auhagen besteld; "Sprossenfenster, Türen" nr.48650 voor het klooster en de wat minder oude gebouwen en "Fenster und Türen für Wohngebäude" nr.48653 voor de vakwerkhuisjes. Ik heb vast met het klooster kunnen beginnen door eerst uit mijn eigen voorraad te putten.

Gister ben ik die Siegtaldom eens in elkaar gaan zetten en heb ik gelijk de eerste proefvleugel voor het klooster er aan gebouwd en voor het 2e deel heb ik inmiddels de zijwanden getekend. Hiervoor heb ik niet genoeg raamkozijnen maar dat komt later wel. Ik heb ook nog behang van een rol in handelbare stukken gesneden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier heb ik bij de rechtse het ronde deel er af gesneden want daar komen de vleugels van het klooster tegen aan

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier zie je gelijk hoeveel raamkozijnen het kost.

Afbeelding
Deze wand moet als hij klaar is gelijk met de linkse komen te staan.

Afbeelding

Word vervolgd, groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 07 jan 2019 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik heb net aan de vleugel waarvan ik in de vorige post de kartonnen wanden liet zien verder gewerkt. In de laatste 2 foto's heb ik het met een klem even aan de rest gehangen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dit is eigenlijk het geplande hoogte verschil maar of ik dat red om dat goed in te passen tot aan de kerk moet ik nog zien.

Afbeelding
Dit is het minimale hoogte verschil.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 07 jan 2019 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

tv_man
Berichten: 1438
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Klooster diorama

Bericht door tv_man »

Dit wordt weer een geweldig diorama. Ligt het aan mij of worden ze steeds mooier?

En die gewichten zijn geweldig :D


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik mag natuurlijk hopen dat dat niet aan jou ligt ;) 8-) .

De bedoeling is toch dat ik mezelf blijf verbeteren waar mogelijk en dat de diorama's steeds mooier worden. Bepaalde vlakken waren aardig uitgemolken en toen inspireerde Kees mij met zijn vakwerkhuisjes en had ik zoiets dat moet ik met mijn materialen en technieken ook kunnen. Daar maak ik nu met bijna ieder diorama stappen in ten opzichte van de voorgaande diorama's en dat bouwen van die huisjes is eigenlijk een hobby op zich aan het worden. Ik richt me wel op meer bouwstijlen dan alleen vakwerk en ik probeer het waar mogelijk zo speels mogelijk te plaatsen op diorama's. Dat lukte nog niet overal even goed maar bij dit diorama moet ik dat wel om er echt wat van te maken vooral ook met het hoogte verschil wat hier in komt.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Vanmiddag kreeg ik de bodemplaat voor het diorama binnen en ik hoopte dat er al wat platen schuim op zaten maar dat kreeg ik er wel zat bij maar er zat nog niks op. Met de beurs in Zutphen voor de deur moet ik haast maken dus andere platen schuim van 10cm dik opgezocht en gezaagd en daarna op elkaar gelijmd.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De basis bogen voor de gallerij zijn gezaagd maar bleken moeilijk recht en mooi te krijgen en hebben dus veel nabewerking nodig. Nu blijkt dat het schuurwiel van mijn miniboormachine net iets breder is maar daardoor prima alle oneffenheden weg kan schuren. Een stuk heb ik net binnen gedaan maar de rest moet echt even buiten want ik ben geen fan van stofhappen in mijn woonkamer.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 07 jan 2019 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Vandaag heb ik een uur of 5 besteed aan het snijden en zagen van het schuim en daarna uiteraard veel schoonmaken. Hier en daar er stukken in gelijmd en soms die later weer weggehaald omdat het landschap toch net ff anders moest.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou kom ik met het diorama niet helemaal uit en de vriend van mij waarvoor ik dat diorama bouw stelde voor er een stuk aan te zetten dus er komt volgende week aan de voorzijde nog 15cm bij zodat er weer ruimte ontstaat voor een riviertje met bruggen er overheen.

Ik moet vanavond nog grotendeels inpakken voor Zutphen en de spullen bij elkaar zoeken die ik voor m'n demo nodig heb.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 07 jan 2019 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik heb de onderbouw van dit diorama vast verlengd, dit kan door constructie lijm te gebruiken, dat is morgen vroeg wel ver genoeg uitgehard dat ik het kan vervoeren.
Afbeelding
Soms heb je goede lijmklemmen nodig

Afbeelding
Het schuim doe ik wel na het weekend want dat heeft zeker 2 dagen nodig om goed te drogen.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 07 jan 2019 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Dit weekend in Zutphen aan het klooster zitten bouwen. Zaterdag ging dat vrij aardig alleen waren er veel slecht opgevoede mensen die ondanks het papier "niet aankomen" toch vonden dat ze aan het diorama moesten zitten. Vandaag ging gewoon zwaar k*t( iets anders kan ik er niet van maken) ik heb de hele dag tegen m'n spiertrillingen lopen vechten om nog iets gedaan te krijgen. Koffie halen moest ik al vrij snel uitbesteden, en na een tijdje kon ik ook een kop koffie direct naast me niet zonder het om te gooien van de plek krijgen. Ik ben zo goed en kwaad als het ging door gegaan en heb nog redelijk wat gedaan gekregen.

M'n Pa heeft aardig aan zijn model van de Belvedere uit NIjmegen gewerkt. Vandaag had hij ook de kruittoren bij zich en konden we deze ook op het diorama zetten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 07 jan 2019 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Chris83
Berichten: 1002
Lid geworden op: 31 mar 2009 13:29
Locatie: Maastricht

Re: Klooster diorama

Bericht door Chris83 »

Wauw! Dat ziet er heel mooi uit.


Groeten Chris

walter
Berichten: 294
Lid geworden op: 01 okt 2010 19:01

Re: Klooster diorama

Bericht door walter »

Dat heb je mooi voor elkaar, Michiel. Prachtig.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Dankje voor jullie reacties, ik zal ze ook door geven aan m'n vader.

Afgelopen zondag heb ik bij de modelspoorvereniging midden limburg een demo gegeven. Hierbij ben ik wat proefjes gaan doen met hele en halve huisjes bouwen. Ik heb 2 halve huisjes gebouwd waarvan het vooral de bedoeling is dat die in de berg doorlopen of gewoon heel ondiep zijn zoals bijvoorbeeld vroeger op de Voerweg in Nijmegen waar huizen niet dieper waren als 2m. Ik heb ook 2 huizen die extra hoog zijn Kees kwam met dat idee zodat je ze dat kan verzinken in een helling. De laatste kreeg ik niet af, dus daar moet ik nog aan verder bouwen. Ik heb er voor gekozen de ramen aan de Zuid en West zijde hoofdzakelijk met dichte luiken te maken en aan de Noord en Oost zijde met open luiken. Verder heb ik heel bewust ervoor gekozen om de huisjes alleen te bouwen en niet verder af te werken en/of te schilderen. Bezoekers blijken namelijk graag te zien welke materialen ik gebruik en dat leverd dan ook meer mondelinge reacties op op beurzen.

Foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 07 jan 2019 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik heb de proef huisjes op het diorama gezet en de halve huisjes passen voorlopig niet direct. Bij volgende huisjes moet ik ze waarschijnlijk huisje voor huisje bouwen en passend maken op de plek waar die moet komen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 07 jan 2019 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik heb de halve huisjes die niet zomaar paste bij geknipt en voor beide een plekje gevonden waar ze passend aan te kleden zijn. Gister ben ik 3 huisjes gaan schilderen en daar diende zich een bekend probleem aan. Door dat ze zo klein gaan m'n handen steeds erger trillen als ik ze lang vast moet houden waardoor schilderen dan zeer moeizaam gaat. Grotere huizen bouwen past niet echt in het thema van het diorama en ik wil ook graag met die kleine huisjes door. Ik moet dus zorgen dat ik de huisjes voor dit diorama bijna 1 voor 1 bouw en als het even kan tussen werk aan andere minder belastende dingen door. De grotere gebouwen van het industrie diorama zijn door hun formaat voor mij veel beter te hanteren. In dat soort gebouwen kan ik indien nodig ook extra wanden kwijt om tot iets te komen wat zo stabiel mogelijk kan vasthouden zonder dat dat mijn spiertrillingen versterkt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ga voor de diverse vakwerk huizen die ik wil bouwen een aantal donkere licht stroperige kleuren verf mengen om daarmee het vakwerk er op te schilderen. De lakstiften ga ik ook nog wel gebruiken maar na een paar huisjes worden de punten van die stiften wat breed wat dan te brede lijnen tot gevolg heeft wat ik niet zo mooi vind. Daarnaast hoop ik dan met de verf met slechts 1 laag het vakwerk dekkend te krijgen.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 07 jan 2019 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2007
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: Klooster diorama

Bericht door Bjor »

Michiel,

In je vorige posting zie ik een interessant apparaat op de achtergrond. Check jij in en uit als je begint en ophoudt met modelbouwen? :?:

Overigens: leuke bouwsels weer.

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Hoi Ben, nee die OV chipkaartlezer werkt nog niet, het is de bedoeling dat daar een nieuwe printplaat voor ontworpen word zodat hij dan op alles met een chip reageerd en dan iets van een welkomstboodschap geeft. Dat iets wat ik niet zelf doe of kan dus dat kan nog wel een lange tijd duren maar het is wel leuk zoiets in huis te hebben. Deze komt trouwens uit een ex. HTM bus die naar het buitenland is verkocht.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2007
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: Klooster diorama

Bericht door Bjor »

Origineel! :P

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

De onderbouw van het diorama hangt voorlopig hier aan de muur, dan kan ik mijn tafel voorlopig weer terug.
Afbeelding
Er zit een stevig kunststof koord aan waarmee hij over een schroef in de muur hangt waar normaal het haltebord aan hangt.

Ik ga binnenkort het landschap aansmeren met tegellijm maar dat moet ik eerst nog kopen en dat word na het weekend.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 07 jan 2019 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik heb de afgelopen dagen het laatste huisje afgemaakt waar ik 1,5 week terug in Roermond aan begonnen ben. Hij is nu geschilderd maar moet uiteraard nog wel verouderd worden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ook deze moet weer in het landschap verzinken.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 07 jan 2019 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik heb voor de 2 huisjes die verzonken moeten staan een plek gezocht en 1 ding valt gelijk op. Ik heb ze veel te vlak gebouwd dus langs de steile hellingen passen ze niet. Ik was er al achter dat ik de overige huisjes 1 voor 1 voor een specifieke plek moet bouwen. De hoek waar nu de eerste 4 huizen staan ga ik eerst opvullen en als dat opgevuld is ga ik van daar uit naar buiten bouwen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 07 jan 2019 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

tv_man
Berichten: 1438
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Klooster diorama

Bericht door tv_man »

Weer goed bezig man. En die ov-kaartlezer :D Kan vast iets leuks mee gedaan worden inderdaad!


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Vandaag ben ik maar eens de bedding van de rivier gaan uitsnijden:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een vriend van mij bracht van de week allemaal spoor in spul mee waar hij vanaf wilde omdat hij niks meer met modelbouw doet. De nodige doosjes met dieren zijn goed voor dit diorama.
Afbeelding

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 07 jan 2019 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Gister werd het schuren van treinen niks omdat ik problemen had met wat lijmverbindingen die overnieuw moesten ben ik met dit diorama verder gegaan. Ik ben 2 huisjes gaan maken de kleinste daarvan is inmiddels beschadigd omdat het dak eerst niet vast wilde en het later aan de snijplank vast gelijmd zat wat niet de bedoeling was. De beschadigingen zijn wel weg te werken en ik ben met een iets complexer gebouw begonnen wat een dak krijgt in 2 richtingen. Er ging nog meer niet helemaal zoals achter af had gemoeten, namelijk de luiken had ik achteraf dicht willen hebben maar dat was ik even vergeten. Bij dat 2e gebouw heb ik gelijk 1 muur schuin staan om de ronding van de straat te volgen. Omdat het aanpassen van de gebouwen aan de rotswanden nogal lastig word maak ik nu ook de gebouwen zo dat ik ze in het landschap laat verzinken. Ik kan dan ook makkelijker het gebouw na plaatsing iets bijstellen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 07 jan 2019 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik ben deze week heel veel weg geweest en heb dus niet heel veel aan diorama's kunnen doen maar ik probeer wel tussendoor aan huisjes hiervoor verder te bouwen. Ik begin nu een mooi rijtje te krijgen en ben begonnen de 3 nieuwe huisjes te schilderen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 07 jan 2019 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Vandaag lekker bezig geweest en heb nu de huisjes op kleur. Op eentje na passen ze aardig aan elkaar en om de laatste passend te krijgen moet er nog een aanbouwtje tussen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 07 jan 2019 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Chris83
Berichten: 1002
Lid geworden op: 31 mar 2009 13:29
Locatie: Maastricht

Re: Klooster diorama

Bericht door Chris83 »

wow, wat ga jij snel!
en je topic leest heerlijk, zit hier echt te genieten met een pils erbij.


Groeten Chris
Plaats reactie