Klooster diorama

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik heb nu ook de Kruittoren en de Belvedère tijdelijk op het diorama staan zodat ik er omheen kan kijken wat er aan huisjes kan komen. De kruittoren( links) staat ten opzichte van de rest wat te laag dus die haal ik wat omhoog. De nog te bouwen vleugel van het klooster moet iets korter worden als gepland om de kruittoren meer ruimte te geven zodat hij beter tot z'n recht komt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
M'n vader heeft aan beide gebouwen nog veel te doen. Hij is wat te spaarzaam geweest met de houtlijm zodat aan beide gebouwen veel randjes los zijn en opnieuw gelijmd moeten worden. Beide gebouwen zijn ook nog niet af en hij moet ook nog veel randjes schilderen en nog diverse dingen afwerken.

Ik kan nu weer aan wat huisjes beginnen en ga na het weekend even een grote voorraad secondelijm inslaan voor alle huisjes.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 07 jan 2019 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Gister buiten en vandaag binnen weer aan wat nieuwe huisjes gewerkt;
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morgen en weer eens shoppen voor het diorama en ik hoop dan daarna nog 1 of 2 huisjes te kunnen bouwen.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 07 jan 2019 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Vandaag met hindernissen verder zitten prutsen aan wat huisjes en ook wat foto's kunnen maken waarbij karakter van het diorama al goed naar voren komt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu word de uitdaging om alles te schilderen zonder m'n handen te overbelasten, iets met doseren, geduld en andere dingen te doen zoeken, we gaan het zien.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 07 jan 2019 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik ben begonnen met deze serie huisjes te schilderen:
Afbeelding
Zonder flits

Afbeelding
Met flits

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Als je naar de hoogte van de deuren kijkt en weet dat de weg stijgt dan klopt er toch iets niet, dus wat meer foto's gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding
De deur van het huis zou 2mm boven het schuim moeten zitten maar zit er 1 a 2mm onder ook al is dat op de foto's wat lastig te zien. Daar moet wat aan gedaan worden en daar is eigenlijk maar een manier voor namelijk; los snijden en opnieuw aan elkaar lijmen. Iets wat ik liever niet doe maar het alternatief is het gebouw opnieuw bouwen want die deur laat ik niet zo zitten.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 07 jan 2019 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: Klooster diorama

Bericht door Alro »

Ik kan me voorstellen dat het jou niet lekker zit, maar ik zou het nooit hebben gezien :lol:
Blijf het een fantastisch diorama vinden.



Adriaan
Berichten: 617
Lid geworden op: 09 feb 2013 19:21
Locatie: Voorburg

Re: Klooster diorama

Bericht door Adriaan »

Het is een complex complex!
Maar het wordt fantastisch!!!!


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Alro schreef:Ik kan me voorstellen dat het jou niet lekker zit, maar ik zou het nooit hebben gezien :lol:
Blijf het een fantastisch diorama vinden.
Hoi Ronald, het is heel simpel:
a; heb ik een kwaliteitsstandaard hoog te houden( dit diorama word voor de vriend waar het voor is z'n 9e diorama en hij heeft er ook al ruim 200 euro in zitten aan gekocht en besteld materiaal).
b; als ik kwaliteitseisen aan een ander stel( m'n vader in dit geval) zal ik op z'n minst een gelijke kwaliteit moeten leveren.

Ik heb het gebouw inmiddels los gesneden en opnieuw aan elkaar gelijmd:
Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 07 jan 2019 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik ben gister avond nog aan een huisje gaan schilderen maar dat bleek( zoals ik al verwachte) inspannender als structureel goed voor me is. Dus ben ik daarna wat extra tussen wanden in de huisjes gaan maken in de hoop dat ik ze nu beter vast kan houden en daarmee m'n handen minder belast.
Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 07 jan 2019 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Op modelspoorwijzer kwam iemand met het idee om een spons met een gat waar een duim of vinger doorheen kan in de huisjes te stoppen om ze zo vast te houden. Dat idee heb ik niet helemaal uitgevoerd in de zin dat ik geen vinger gat in heb gemaakt. Bij huisjes zonder tussenwanden werkt het goed om een spons er in te stoppen die drukt zich genoeg vast om het daarmee vast te kunnen houden om het te schilderen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik moet m'n hand wel tegen buik aan zetten om het stabiel te houden.

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 07 jan 2019 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

kees gorter
Berichten: 1233
Lid geworden op: 11 feb 2011 11:27

Re: Klooster diorama

Bericht door kees gorter »

Wordt leuk zo, wat een werk zeg.

Kees



Arnold1978
Berichten: 176
Lid geworden op: 24 apr 2018 22:12

Re: Klooster diorama

Bericht door Arnold1978 »

Ziet er mooi uit zo, succes met de verdere opbouw..

mvg

Arnold


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb de serie huisjes inmiddels geschilderd en op het diorama vast gelijmd. Dat laatste ging niet helemaal zoals ik wilde en ik heb eerst 3 huizen met secondelijm aan elkaar moeten lijmen en daarna wat lijmsporen moeten weg werken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De kleur van het dak van dit huis moest nog aangepast worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
In het echt ziet de kleur groen er iets beter uit, maar bij een volgend dak wil ik het anders doen of met fijn strooisel of met aan iets donkerder groene verf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 07 jan 2019 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Arnold1978
Berichten: 176
Lid geworden op: 24 apr 2018 22:12

Re: Klooster diorama

Bericht door Arnold1978 »

Ziet er top uit!

mvg

Arnold


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Vandaag en gister avond wilde het niet echt opschieten met het uitdenken van het volgende bouwwerk. Mede daardoor eerst vandaag mijn rommeldozen grondig opgeruimd. Niet dat ik daarna wel wist wat ik doen moest maar ik had in ieder geval weer overzicht in wat ik aan materiaal had. Uiteindelijk ben ik begonnen met wat dun triplex met bogen er in wat ik van het klooster overhoud om daarmee wat kelderachtige dingen te gaan maken.
Afbeelding
Met diverse kartelscharen heb ik het wat extra vorm gegeven.

Afbeelding
De achterkant die in de bergwand schuift.

Afbeelding
Die bergwand is dan ook wat uitgehold.

Afbeelding
Zo komt het te staan, maar er moet nog wat decoratie op en aan en nog wat luiken voor een 2e verdieping en ik laat alles morgen even kennis maken met een spuitbus zwarte verf.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 07 jan 2019 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Zo even wat meuk er op gelijmd:
Afbeelding
2 halve draken en 4 halve zombiehonden en 5 sets luiken.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 07 jan 2019 19:42, 2 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Vanmorgen heb ik dit bouwwerk zwart gespoten en vanavond ben ik het van daar uit verder gaan schilderen. Na de eerste stap zat ik er weer zover in dat ik de verschillende stappen fotograferen ben vergeten en dan is het in eens af.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Met dit bouwwerk kom ik wel weer heel dicht bij mezelf en ik hoop meer van dit soort creaties in dit diorama kwijt te kunnen want is wel deel van wie ik ben.

Aan de ene kant duik ik steeds dieper het creatieve proces van dit diorama in en heb ik in m'n hoofd even bijna geen ruimte voor andere zaken. Aan de andere kant heb ik de komende 5 weekenden 3 demo weekenden waar ik heel veel in zin heb maar om me daar genoeg op voor te bereiden moet ik me deels uit dit diorama los worstelen en daar ruimte voor zien te maken in m'n hoofd. Die demo weekenden zijn aan de ene kant iets waar ik naar uitkijk doordat het meestal gezellig is en het ook achter af veel voldoening geeft maar vooraf leveren ze me vaak veel spanning en zeker zo kort achter elkaar. Als het uiteindelijk dan allemaal bij elkaar kan houden alles goed gaat en ik de weekend met een positief gevoel en voldoening afsluit is het het altijd ruim waard geweest. Alleen is er met mijn autisme niet heel veel nodig om mij dan over het randje te krijgen en overprikkeld of kort overspannen te laten worden. Veel zaken die niks met modelbouw te maken hebben maar niet lopen zoals het zou moeten leveren veel ballast op en houden veel werkgeheugen in m'n hoofd bezet net nu ik die ruimte hard nodig heb. Zo had ik vanmiddag even autisten moment waar in het lukte om net niet echt te ontploffen omdat 1 supermarkt gesloten en gesloopt bleek en een ander de die dingen waarvoor ik speciaal daar heen ging niet meer had en ook de inrichting zodanig had gewijzigd dat het heel onrustig en onoverzichtelijk was geworden waar ik dan overprikkeld van raak. Toen na een paar minuten in mezelf gekeerd staan rondkijken overprikkeld en klaar met de wereld boodschappen terug in de schappen gemikt en naar buiten vertrokken. Heel fijn( NOT) zo de week te beginnen en uitgerekend m'n beide begeleiders op vakantie te hebben( dit moest ik echt even kwijt).

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 07 jan 2019 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

jerrytrein
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 mar 2015 21:38

Re: Klooster diorama

Bericht door jerrytrein »

Ziet er toch goed uit
Had 1rst het idee "te hoog"
Maar als het er staat is het wel goed
En dat metje boodschappen en ploffen begin van de week
van middag een drukkerij die weer eens te laat levert
Ben je vroeg (denk je) heb je toch een half uur voor jan ..... staan wachten
:D Morgen schijnt de zon ook weer


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Gister avond ben ik aan het volgende huisje begonnen maar die heb ik een beetje verkloot omdat ik me in de maten heb verrekend en het huisje te hoog werd. Vandaag ben ik met een vervangend huisje begonnen en nu met iets meer ruimte in m'n hoofd( o.a. nadat ik de staking in het OV weer heb overleeft) wel de maten kunnen onthouden en dus iets gebouwd wat wel past. Een andere steenstructuur was achter af wel mooier geweest maar dat doe ik wel bij het volgende gebouw.
Afbeelding

Afbeelding
Hier goed te zien het dak is te hoog en komt voor het raam van het achterliggende huis.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Rechts het nieuwe huisje en links het te hoge huisje.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 07 jan 2019 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Vandaag wat verder geprutst aan 1 dubbel huisje en nu begint ook dit straatje echt vorm te krijgen. Alle huisjes die ik nu bouw schilder ik niet meer en spaar ik op voor station N-spoor. Zoals bekend moet ik ieder huisje precies passend maken en dit diorama wil ik gezien de grote en kwetsbaarheid niet mee nemen naar beurzen voorlopig. Maar ik kreeg al wel vragen over diverse huisjes dus spaar ik ze even op en schilder ze dan op station N-spoor.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik haal vannacht weer eens door want de laatste keren dat ik dat voor een beurs of rondrit niet deed vielen me nogal slecht. Ik kan dus en nu aan het bier en vannacht nog zien 1 of 2 huisjes uit de grond te stampen.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 07 jan 2019 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Klooster diorama

Bericht door Hoontje »

Zet 'm op.
Het is echt een mooi bouwwerk aan het worden!

Groetjes

Hoontje


Gebruikersavatar

Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: Klooster diorama

Bericht door Alro »

Hoontje schreef:Het is echt een mooi bouwwerk aan het worden!
En zo is 't. :)



walter
Berichten: 294
Lid geworden op: 01 okt 2010 19:01

Re: Klooster diorama

Bericht door walter »

absoluut!


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Bedankt voor de fijne reacties.

Na de vorige post ben ik nog 2 huisjes gaan bouwen om de rand rechts mee op te vullen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik ga zo de huisjes in pakken om ze mee te nemen naar Lochem en dit is ook mijn 2000e post hier op het forum, ook wel een leuke mijlpaal.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 08 jan 2019 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Arnold1978
Berichten: 176
Lid geworden op: 24 apr 2018 22:12

Re: Klooster diorama

Bericht door Arnold1978 »

Ziet er top uit!

mvg

Arnold


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Dit weekend kon ik net op tijd bijna alle bestelde raamkozijnen in ontvangst nemen waardoor ik vanaf nu vrij door kan bouwen. Gister ben ik met een nieuw gebouw begonnen wat helemaal uit steen is opgetrokken en een kasteelachtige uitstraling gaat krijgen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 08 jan 2019 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Plaats reactie