Emseburg

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mcgadget
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 okt 2013 09:23

Emseburg

Bericht door mcgadget »

Hallo allen,

Vorig jaar heb ik wel eens een bericht geplaatst omtrent een plan wat ik had, Emseburg genaamd. Inmiddels bijna een jaar verder ben ik al wat verder gevorderd en staat er zelfs al een 'baan' die zelfs rijvaardig is. Landschap is nog nergens te bekennen, maar de treinen rijden :-)

Ik probeer het plan van vorig jaar na te leven. Het plan is redelijk eenvoudig, maar voor mij voldoende. Tot slot gaat het mij ook grotendeels om het bouwen van een realistisch landschap. Het landschap zal glooiend tot bergachtig zijn. Aan de linkerzijde van de baan zal een 'hogere' berg komen met een ruïne er boven op. De rechterzijde zal meer ingericht worden als stad. De stad zal ook 'heuvelachtig' zijn. Verder zal er tussen de berg en stad een beek lopen.

Ik zal rijden met voornamelijk modern materieel. Dit zal materieel uit Duitsland zijn (of grensoverschrijdend vanuit Duitsland). Ik heb gekozen voor dit materieel omdat het goed in het landschap past wat ik voor ogen heb. Het materieel rijd digitaal via een Roco/Fleischmann Z21. De wissels zijn ook digitaal geschakeld. Uit eindelijk is het de bedoeling dat ik zelf een app maak voor op de tablet waarmee ik de wissels kan bedienen (ik weet dat er al apps zijn, echter wil ik dit zelf maken). In het schaduwstation en verdere 'onzichtbare' delen zal detectie aanwezig zijn, dit puur zodat ik kan zien dat er een trein staat. Automatisch rijden is uitgesloten :-)

Hieronder wat foto's (betere zal ik nog eens maken als de camera opgeladen is (hij besloot zomaar leeg te zijn, haha)).

Groeten,
Dennis
Bijlagen
Het rijdend materieel.
Het rijdend materieel.
1-Collectie.jpg (89.22 KiB) 2786 keer bekeken
Het bergtraject. De lijn links is inmiddels geüpdated naar een spiraal om hoogte te winnen.
Het bergtraject. De lijn links is inmiddels geüpdated naar een spiraal om hoogte te winnen.
1 Sporenplan zonder schaduwstation.png (60.12 KiB) 2786 keer bekeken
Het hoofdspoor met station en schaduwstation.
Het hoofdspoor met station en schaduwstation.
1 Sporenplan zonder bergtraject.png (73.01 KiB) 2786 keer bekeken
De voortgang tot nu toe.
De voortgang tot nu toe.
1 Overzicht bouw.jpg (107.34 KiB) 2786 keer bekeken


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4483
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Emseburg

Bericht door spoor65 »

Hey Dennis,

Leuk om te zien dat je begonnen bent, ga het zeker volgen.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Paralectic
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 jan 2018 16:27
Locatie: Alblasserdam

Re: Emseburg

Bericht door Paralectic »

Je hebt een paar mooie mause houders! :shock:

Ziet er leuk uit, mooi spul heb je staan!

Max


Beginnend fladderaar
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mcgadget
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 okt 2013 09:23

Re: Emseburg

Bericht door mcgadget »

Bedankt.

@Freddy: Haha, ja. Het moest er toch maar eens van komen. Inmiddels ben ik toch al bijna een jaar aan het bouwen (en nu pas een topic geopend :shock: ).

@Max: Deze maus houders heb ik zelf gemaakt. Althans, de tekening. Het lasersnij apparaat mocht de rest doen :-)

Groeten,
Dennis


Plaats reactie