De Waldobaan
Re: De Waldobaan
Peter,
Zoals al eerder is vermeld,
foto`s plaatsten via photobucket lukt niet meer, daar heeft photobucket een hele dikke stok voor gestoken.
Als je foto`s wil plaatsten kan dat of via bijlage, of via een ander kanaal zoals bv Flickr.com
mvg
Freddy
Zoals al eerder is vermeld,
foto`s plaatsten via photobucket lukt niet meer, daar heeft photobucket een hele dikke stok voor gestoken.
Als je foto`s wil plaatsten kan dat of via bijlage, of via een ander kanaal zoals bv Flickr.com
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: De Waldobaan
Peter
Je kan eventueel ook postimage gebruiken.
https://postimages.org/nl
werkt het zelfde als photobucket en is nog steeds vrij te gebruiken.
Gr Zita
Je kan eventueel ook postimage gebruiken.
https://postimages.org/nl
werkt het zelfde als photobucket en is nog steeds vrij te gebruiken.
Gr Zita
Re: De Waldobaan
Bedankt iedereen voor de tips, maar comprimeer nu de foto's en voeg ze als bijlage bij. Dit blijkt voorlopig het best te lukken.
Even terug in de tijd dan.
De Waldobaan heeft voeding nodig uiteraard,
We gebruiken :
1 / Snelheidsregelaar ( nog zelf gemaakt, brugse modelspoorclub ), voor regeling snelheid op de baan
2 / Zelfgemaakte voeding, voor ledverlichting op de baan en seinen
3/ Marklin Transfo, voor verlichting op de baan
4/ Lichttransfo ( later voor kermis)
5 / Fleischmann transfo voor pendelbaan
6/ Kato snelheidsregelaar voor rangeer en goederenstation gedeelte
Merk op : de afstandsbediening voor regeling extra verlichting, zo kunnen we dag/avond simuleren op de baan.
Even terug in de tijd dan.
De Waldobaan heeft voeding nodig uiteraard,
We gebruiken :
1 / Snelheidsregelaar ( nog zelf gemaakt, brugse modelspoorclub ), voor regeling snelheid op de baan
2 / Zelfgemaakte voeding, voor ledverlichting op de baan en seinen
3/ Marklin Transfo, voor verlichting op de baan
4/ Lichttransfo ( later voor kermis)
5 / Fleischmann transfo voor pendelbaan
6/ Kato snelheidsregelaar voor rangeer en goederenstation gedeelte
Merk op : de afstandsbediening voor regeling extra verlichting, zo kunnen we dag/avond simuleren op de baan.
- Bijlagen
-
- DSC_0040 (2).JPG (111.84 KiB) 5701 keer bekeken
-
- DSC_0039 (2).JPG (99.48 KiB) 5701 keer bekeken
Re: De Waldobaan
Hallo Iedereen,
We gaan nog even terug in de tijd, bij het plaatsen van de eerste sporen van de Waldobaan;
We gebruiken Peko 'code 55' rails en (oudere) Fleischmann wissels en op sommige trajecten Fleischmann rails. De rails worden geplaatst op
blauw-groene isolatieplaten, die gebruikt worden voor demping en isolatie bij het plaatsen van parketvloeren. Deze zijn ideaal voor demping op de baan en alles wordt gelijmd met boekbinders lijm.
Dit voor een maximum aan 'geluidsdemping'.( alhoewel ik dit best moeilijk vind bij N, om dit weg te werken.. nagenoeg, wat kunnen sommige locs lawaai maken..)
Overal is dus de 'ringleiding' voorzien.
Verder kan je de eerste stappen merken van het verhoogde niveau voor Gizmodorp, gebergte en pendelstation.
Ik kan mij nog als gisteren herinneren, dat we dan alles in het werk stelden om zo vlug mogelijk te kunnen rondrijden met de eerste treinen..Is voor volgende update(s)...
Groetjes,
Peter
We gaan nog even terug in de tijd, bij het plaatsen van de eerste sporen van de Waldobaan;
We gebruiken Peko 'code 55' rails en (oudere) Fleischmann wissels en op sommige trajecten Fleischmann rails. De rails worden geplaatst op
blauw-groene isolatieplaten, die gebruikt worden voor demping en isolatie bij het plaatsen van parketvloeren. Deze zijn ideaal voor demping op de baan en alles wordt gelijmd met boekbinders lijm.
Dit voor een maximum aan 'geluidsdemping'.( alhoewel ik dit best moeilijk vind bij N, om dit weg te werken.. nagenoeg, wat kunnen sommige locs lawaai maken..)
Overal is dus de 'ringleiding' voorzien.
Verder kan je de eerste stappen merken van het verhoogde niveau voor Gizmodorp, gebergte en pendelstation.
Ik kan mij nog als gisteren herinneren, dat we dan alles in het werk stelden om zo vlug mogelijk te kunnen rondrijden met de eerste treinen..Is voor volgende update(s)...
Groetjes,
Peter
- Bijlagen
-
- Het verhoogde stuk voor Gizmodorp
- DSC_0157.JPG (125.04 KiB) 5590 keer bekeken
-
- De ringleiding
- DSC_0028.JPG (91.41 KiB) 5590 keer bekeken
-
- Het plaatsen van de eerste rails
- DSC_0025.JPG (126.86 KiB) 5590 keer bekeken
-
- Berichten: 1040
- Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
- Locatie: A'dam
Re: De Waldobaan
Leuk begin! Ik zou wel even rekening houden met Code 55 icm Fleischmann 83(?) profiel .. daar zit een klein beetje hoogteverschil in volgens mij waardoor je treintjes een drempeltje op/af denderen wat weer niet zo goed is voor de wielen... Ik heb volgens mij bij een van mijn experimenten de FM rails wat aangepast zodat de wagons en locs rustig van FM naar Peco en andersom konden rijden.
Mvg, Erik
Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor
Instagram: erik_n_fan
Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor
Instagram: erik_n_fan
Re: De Waldobaan
Hallo Eric,
Dank voor jou antwoord,
t'was een leuk begin, ben ondertussen een heel eindje verder..
Inderdaad er is een verschil in hoogte, ik heb dit beperkt door enkel maar een paar eindjes Fleischmann te gebruiken, en dit in de weggestoken delen (onder Gizmodorp). Ik heb dan het Peko gedeelte iets hoger gebracht met een stukje(s) isolatie, en (het zal misschien raar klinken) nog oude roco railverbindingsstukjes te gebruiken, deze zijn nogal wijd.
Alsook dan te solderen, trouwens alle railverbindingen zijn gesoldeerd. ( loopt redelijk lekker..maar kan altijd beter..)
Ik weet niet hoe jij de Fleischmann rails heb aangepast, ben wel benieuwd. Ben nooit te oud om bij te leren...
Groetjes,
Peter
Dank voor jou antwoord,
t'was een leuk begin, ben ondertussen een heel eindje verder..
Inderdaad er is een verschil in hoogte, ik heb dit beperkt door enkel maar een paar eindjes Fleischmann te gebruiken, en dit in de weggestoken delen (onder Gizmodorp). Ik heb dan het Peko gedeelte iets hoger gebracht met een stukje(s) isolatie, en (het zal misschien raar klinken) nog oude roco railverbindingsstukjes te gebruiken, deze zijn nogal wijd.
Alsook dan te solderen, trouwens alle railverbindingen zijn gesoldeerd. ( loopt redelijk lekker..maar kan altijd beter..)
Ik weet niet hoe jij de Fleischmann rails heb aangepast, ben wel benieuwd. Ben nooit te oud om bij te leren...
Groetjes,
Peter
Re: De Waldobaan
Hierbij nog een update..(van toen..)
We gaan even verder;
Tussen bouwfases in wordt er regelmatig bezoek gebracht aan Houten ( is voor mij altijd een 'hoogdag' ), en telkens vinden we er iets leuk. Jammer dat we dergelijke modeltreinbeurzen niet in ons land hebben, maar de +100 km worden graag gereden..
Voor de seinen kozen we de zelfbouw blokseinen van Viessmann, en zelfbouw optrek en afrem modules (gekocht bij conrad).
(U weet zoals eerder vermeld in het draadje, we gaan puur analoog...)
En dan een eerste overzicht van de eerste rondritten, alsook kan je merken dat 'stroom' en een paar huizen zijn toegekomen en geplaatst in Waldostadt en de eerste seintjes zijn geplaatst. De 'ondergrond' van de isolatie is donker geverfd, om later beter te kunnen afwerken..
Groetjes,
Peter
We gaan even verder;
Tussen bouwfases in wordt er regelmatig bezoek gebracht aan Houten ( is voor mij altijd een 'hoogdag' ), en telkens vinden we er iets leuk. Jammer dat we dergelijke modeltreinbeurzen niet in ons land hebben, maar de +100 km worden graag gereden..
Voor de seinen kozen we de zelfbouw blokseinen van Viessmann, en zelfbouw optrek en afrem modules (gekocht bij conrad).
(U weet zoals eerder vermeld in het draadje, we gaan puur analoog...)
En dan een eerste overzicht van de eerste rondritten, alsook kan je merken dat 'stroom' en een paar huizen zijn toegekomen en geplaatst in Waldostadt en de eerste seintjes zijn geplaatst. De 'ondergrond' van de isolatie is donker geverfd, om later beter te kunnen afwerken..
Groetjes,
Peter
- Bijlagen
-
- Overzicht van de baan met eerste testritjes
- DSC_0217.JPG (124.17 KiB) 5417 keer bekeken
-
- Lekker shoppen in Houten
- IMG_0755.JPG (114.44 KiB) 5417 keer bekeken
-
- Fijn maar leuk soldeer en monteerwerk
- DSC_0020.JPG (124.56 KiB) 5417 keer bekeken
Re: De Waldobaan
De eerste locs komen binnen in Waldostadt, en... het definitief station is gebouwd.
Stilaan komt er leven in Waldostadt, met een hoofdstraat, en talrijke leuke zaken zoals restaurants, bioscoop etc...
Volgende stap is het volledig analoog sturen van ons 'bloksysteem', waarbij we met meer dan 5 loc's op de baan volledig automatisch kunnen rijden , en terzelfder tijd kunnen we nog rangeren op ons goederenbedrijf, terwijl onze pendelbaan regelmatig op en neer zal gaan van Waldostadt naar Bramland..
Groetjes,
Peter
Stilaan komt er leven in Waldostadt, met een hoofdstraat, en talrijke leuke zaken zoals restaurants, bioscoop etc...
Volgende stap is het volledig analoog sturen van ons 'bloksysteem', waarbij we met meer dan 5 loc's op de baan volledig automatisch kunnen rijden , en terzelfder tijd kunnen we nog rangeren op ons goederenbedrijf, terwijl onze pendelbaan regelmatig op en neer zal gaan van Waldostadt naar Bramland..
Groetjes,
Peter
- Bijlagen
-
- DSC_00123.JPG (124.33 KiB) 5399 keer bekeken
-
- DSC_0089.JPG (102.38 KiB) 5399 keer bekeken
-
- DSC_0091.JPG (105.74 KiB) 5399 keer bekeken
-
- DSC_0093.JPG (92.02 KiB) 5399 keer bekeken
Re: De Waldobaan
Hierbij de eerste rondritjes...
De verlichting staat op 'avondmodus' voor de sfeer, en het lokje rijd inderdaad wat te snel maar dit zijn onze eerste volledige 'test'rondritjes.
In het station staat onze 'railcleaner'-trein klaar om een poetsbeurt te beginnen.
De eerste seintjes zijn ook gemaakt. Is redelijk wat fijn werk..vooral het solderen van het printplaatje met de leds.
Alsook komt een van de eerste bewoners van Waldostadt een dagelijkse krant kopen bij de kiosk op het perron.
Groetjes,
Peter
De verlichting staat op 'avondmodus' voor de sfeer, en het lokje rijd inderdaad wat te snel maar dit zijn onze eerste volledige 'test'rondritjes.
In het station staat onze 'railcleaner'-trein klaar om een poetsbeurt te beginnen.
De eerste seintjes zijn ook gemaakt. Is redelijk wat fijn werk..vooral het solderen van het printplaatje met de leds.
Alsook komt een van de eerste bewoners van Waldostadt een dagelijkse krant kopen bij de kiosk op het perron.
Groetjes,
Peter
Re: De Waldobaan
Ziet er leuk uit hoor. Die kioskjes zijn erg leuk zo.
Volgende filmpje zou ik alleen in de 'dagmodus' opnemen, dan kunnen we het beter zien.
Volgende filmpje zou ik alleen in de 'dagmodus' opnemen, dan kunnen we het beter zien.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan