Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
OBBinN
Berichten: 1824
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Oostenrijk in Miniatuur, OBB in N

Bericht door OBBinN »

Hoi Marco,

Heb een IB IR, maand of wat geleden de kast geüpdatet! Echter nog niet echt verder mee gegaan, prio's gingen even naar het bouwen aan de baan. Binnenkort weer even verder kijken. Sowieso doet de IB een beetje raar, de draaiknoppen reageren soms 'de andere kant' op. (draai rechts, versnellen maar stappen schieten soms terug in plaats van omhoog) en ook de drukknoppen van de wissels/nummers hebben niet altijd zin om te reageren.. Dit moet ik dus ook even uit gaan zoeken. Heeft niets met de update te maken, had het ervoor ook al!


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3587
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Oostenrijk in Miniatuur, OBB in N

Bericht door Schachbrett »

Hallo Wouter,

Hoe staat het met de Oostenrijkse spoorzaken hier?

Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
OBBinN
Berichten: 1824
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Oostenrijk in Miniatuur, OBB in N

Bericht door OBBinN »

Jaaaa, zaken lopen best goed! Momenteel bezig met midweekje vakantie 😋
Thuis op de baan ook druk, ben laatst begonnen met de eerste in het zicht liggende wissels aan te sluiten met servo's, vanaf hier gaan 3 stationsporen volgen om de andere wisselstraat te kunnen doen. Dan kan ik weer rondrijden over de baan en van daar uit ga ik de rest van het station leggen. Kan ik tussendoor testrijden etc.. Ik denk dat ik start met de 2 kopsporen om zo het pendelgebeure uit te proberen (1x rh 4022 en 2x rh 5047), deze steekt de hoofdbaan over naar een eigen spoortje (moeten de andere treinen dus soms op wachten wat stoppend goederenverkeer in het station kan veroorzaken 😉)
Verder is het gehele schaduwstation - eindelijk- voorzien van elektrische wissels, aangesloten dan.. 😂 en zo links en rechts wat extra stroompuntjes (nog wel aan te sluiten)
Na het station ligt de helling 'de bergen in' met een keerlus om het rondje rond te krijgen..

Met de verzameling gaat het ook prima.. 🤣👌🏻 Ik zal van het weekend hier weer eens wat foto's achterlaten van de afgelopen tijd.. Ik heb zeker niet stil gezeten!! 😀


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
OBBinN
Berichten: 1824
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Oostenrijk in Miniatuur, OBB in N

Bericht door OBBinN »

Uche uche..

Ik moest nog eens foto's plaatsen hier bedenk ik mij! Ben er slecht in om ze hier neer te zetten, op mn facebook pagina gaat dat een stuk soepeler.. Maar bij deze!

Momenteel aan de linkerkant van de baan bezig met het maken van spantjes voor de berg. Ik heb geen plan, alles groeit en komt met het bouwen! Omdat ik de boog wilde maskeren heb ik gekozen voor 3 aparte tunnelportalen, op de foto voor het zicht, inmiddels zijn ze op maat gemaakt en neergezet. Nog niet vast want ik zal er nog wel bij moeten voor één of ander.. Op foto 2 (niet al te best zichtbaar) staan ze op hun plaats met een stukkie karton erboven, dat moet een weg gaan worden die daar ergens in een tunnel in zal verdwijnen. Ergens wat hogerop zal een pension komen te staan met schitterend uitzicht over het dal met het station. Uiteraard zal er een krap bochtig weggetje naar boven lopen zodat de preisers gewoon met spullen en al bij het pension te parkeren ;)

Afbeelding

Op 2 derde van de foto de andere kant van deze berg. Alles zal daar wat lager worden ivm de zichtbare doorgang van de treinen. Achter het muurtje en de plank links van het muurtje loopt het derde spoor.

Afbeelding

Vanwege deze knutselpraktijken ligt er veel zooi op de baan, normaal is dat een stuk minder omdat ik het ook al leuk vind om lekker te rijden en met iTrain te frotten. Een overzicht foto heb ik niet, wel een filmpje:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=IoC24rwfSqw&t=37s[/youtube]

Op de top heb ik nu 7 treinen gelijktijdig aan de gang, maar dan is het wel een drukke bedoeling. Ook de treinenloop heb ik nog niet afgeregeld.

Ik zal proberen hier wat vaker updates te gaan plaatsen! :oops:


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
OBBinN
Berichten: 1824
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N

Bericht door OBBinN »

Maken van spanten voor de berg vordert gestaag! Alles komt uit de losse hand en niets is vooraf bepaald. Tijdens het bouwen bedenk ik de plannen voor de invulling van hetgeen ik mee bezig ben. Zo komt er boven op de berg een pensionnetje te staan met dal-zicht! Zie foto 1 voor het idee! Het gasthaus wat er nu als voorbeeld staat komt elders te staan.

De rechter tunnelportaal komt een stuk verder naar voren te staan, er zit daar een best rare knik in de rails en icm de wissel ervoor (afbuigend) is het geen gezicht zo knikt de trein, verbergen dus! Betekend dat het muurtje ervoor ook anders zal komen.. De berg naar rechts toe zal wat hoger worden tot aan het dak, met mogelijk nog een huisje of 2-3..

Afbeelding

Pension in aanbouw. Deze komt op de berg te staan ipv het gasthaus. Nu nog lekker saai en plastic, op een later moment wil ik mij aan het verweren gaan wagen. Nu moet het huisje nog te vaak beet gepakt worden. Dan zal het balkon ook gevuld worden met bloemen :)

Afbeelding


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N

Bericht door shoven »

OBBinN schreef: 26 apr 2020 16:21 Nu nog lekker saai en plastic, op een later moment wil ik mij aan het verweren gaan wagen. Nu moet het huisje nog te vaak beet gepakt worden.
Wat ook heel effectief is, is om de onderdelen te schilderen voor je het huisje in elkaar zet.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3587
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N

Bericht door Schachbrett »

Hallo Wouter,

ZIet er leuk uit het pension.
Heeft inderdaad wel een poedertje nodig.

Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
OBBinN
Berichten: 1824
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N

Bericht door OBBinN »

Ja, het is erg plastic nog. Eerst nog even verder bouwen.. De tip van Steven ga ik ook onthouden!


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

enderscw
Berichten: 688
Lid geworden op: 29 mei 2012 20:23
Locatie: Apeldoorn

Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N

Bericht door enderscw »

https://youtu.be/EtqpNAKn9w4
Hier is een mooi filmpje over het verweren voor het gebouw in elkaar wordt gezet.

Wordt een leuke baan!


Groet,

Wouter


Every day is a school day.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
OBBinN
Berichten: 1824
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N

Bericht door OBBinN »

Hoogste bergpunt op de achtergrond. De plaat waar de bus op staat wil ik demontabel houden, er zit een wissel onder.. Voor het achterste spant ben ik er nog 1 aan het maken. De weg ligt er op als voorbeeld hoe die komt te lopen. Links van de bus komt een tunnel voor auto's, met verlichting, zonder Pringles.... :lol:

De muurtjes en tunnelportalen staan nog los voor het gemak.. ;)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door OBBinN op 28 apr 2020 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

Gerhard
Berichten: 429
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N

Bericht door Gerhard »

oef gelukkig wouter ben ik niet de enigste die op die manier een berg bouwt lekker niets plannen hoe hij eruit gaat zien, ben nog niet met de berg begonnen maar moet ook de tunnelportalen waarschijnlijk in een bocht zetten en met verschillende afstand van elkaar ,ik blijf het volgen! :)


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
OBBinN
Berichten: 1824
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N

Bericht door OBBinN »

Enige waar ik rekening mee moet houden is de weg. Het is geen grote doorgaande weg, dus lekker bochtig en smal! Hoe het er verder uit komt te zien? Geen idee.. Ik wil nog ergens wat ruimte voor huisjes, nog even bedenken hoe ik dat precies ga doen. Gelukkig wordt de gehele achterkant van de baan ook berg, dus huisjes tegen de bergen op komt wel goed. ;-)

Uiteindelijk wil ik het dichtwerken met modelbouw gaas en gipsverband.


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
OBBinN
Berichten: 1824
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N

Bericht door OBBinN »

Van de week de 2 eerste seinen binnengekregen!

Een voorsein en een bloksein
Afbeelding

Borden voor het aankondigen van een voorsein.
Afbeelding


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

enderscw
Berichten: 688
Lid geworden op: 29 mei 2012 20:23
Locatie: Apeldoorn

Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N

Bericht door enderscw »

Nice. Gekozen voor alle seinbeelden?


Groet,

Wouter


Every day is a school day.
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3587
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N

Bericht door Schachbrett »

Hallo Wouter,

Zijn dat ook seinen van Krois Signale?

Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
OBBinN
Berichten: 1824
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N

Bericht door OBBinN »

@ Wouter: nee, enkel rood/groen (stop/rijden) sein komt op een punt te staan waar enkel dat nodig is. Voorsein wel.

@ Chris, ja klopt! Heb het erop gewaagd! Mafen komt wel, maar wanneer is onbekend. Als ik daar op ga wachten kan ik op het stuk waar deze komen niet verder bouwen. Punt waar ik later niet echt bijzonder goed meer bij kom om te bouwen.


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
OBBinN
Berichten: 1824
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N

Bericht door OBBinN »

Vandaag toch de zolder op gegaan om wat met de baan te doen. Was pas in de middag dat ik begon dus niet bijzonder veel gedaan, aan de baan zelf.. Wel de OC32 aangesloten en de seinen bekijken. Deze met het config progje ingesteld dat de seinbeelden juist zijn. Ook in iTrain de boel gelijk goed ingesteld! Als ze op de baan staan uiteraard even controleren of het allemaal nog klopt. Zal morgen een foto's plaatsen, telefoon is leeg en daar staan de foto's op. Op de Facebookpagina heb ik wel een filmpje staan. Binnenkort alles onder en op de baan bouwen en definitief aansluiten.


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
OBBinN
Berichten: 1824
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N

Bericht door OBBinN »

Seintjes op hun plaats gezet. Ze staan nog wel los en dus scheef, dit wordt met vastzetten uiteraard gecorrigeerd.

Afbeelding

Onder de baan de vloer aan het opruimen om de voeding en de OC32 te kunnen monteren en de boel aan te kunnen sluiten. Levering van de bovenleiding wordt helaas steeds uitgesteld, dus kan dat stuk niet afmaken voor alsnog.


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3587
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N

Bericht door Schachbrett »

Kijk Wouter,

Dat begint er meteen anders uit te zien.
Mooi werk.

Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
OBBinN
Berichten: 1824
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N

Bericht door OBBinN »

Veel te warm op den zolder en veel te veel zooi om goed bij de baan te komen. Dus de prioriteit ligt vooral op het weer begaanbaar krijgen van de kamer!

In de tussen maanden (tussen 14 mei en nu..) niet geheel stil gezeten, de seinen zijn op de baan gezet en het hele OC32ng gebeuren is onder de baan gehangen en aangesloten en uiteraard reeds getest; het werkt! _o_
Helaas is er geen geen OeBB definitie bestand beschikbaar, dus stilletjes aan begonnen de OC32 te ontdekken en tegelijk zo een bestand in elkaar te puzzelen, al gaat dat door gebrek aan juiste seinen niet echt snel. Al is missende kennis ook nog wel een euvel!

Ook nog enkele rondjes rond getuft, met steeds op het zelfde punt fouten.. Maarja, als je halverwege een verbouwing stopt en dan wel gaat rijden.. Tja.. Loopt niet echt best dan.. 7(8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7 |:( |:( |:( |:(
Dus dat ook nog 'even' oplossen als ik weer bij de baan kan komen, 2x de dremel er overheen en onder de baan een aantal draden verwijderen/omleggen zodat de bezetmelding in iTrain ook klopt, want die is al op de nieuwe situatie ingericht natuurlijk (vandaar ook de ongelukken, niet stoppende treinen etc..

Verder niets spannends te melden, ook niet te liegen.. Komende week weer perfecte temperaturen om zonder een teennagel te bewegen compleet af te branden, dus zal de zolder er weer niet in zitten.. Winterhobby toch? :mrgreen: :mrgreen:

* Jawel, nog wat te liegen. Enkele masten en rijdraden voor bovenleiding zijn binnengekomen, verdeel over 4 pakketten.. #LangLeveConrad Die komen tzt in dezelfde hoek als de seinen te staan.. Wordt wat! :lol:


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
OBBinN
Berichten: 1824
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N

Bericht door OBBinN »

Hier ook maar even wat stof afblazen. Weinig gebeurd door de hoge temperaturen en wat andere klusjes die broodnodig waren.

Afgelopen tijd wel iTrain even opgefrist en fysiek op de baan de boel opgefrist zodat het weer met elkaar klopte. Ook gelijk weer goed rijgedrag van de treinen na de aanpassingen!

Afgelopen tijd wel begonnen met een verbouwing van een lus in het schaduwstation, nu kom ik er nog goed bij, op termijn niet meer. Het betreft een 2e aansluiting op het schaduwstation, in de toekomst kunnen de treinen via 2 manier in en uit het schaduwstation rijden, al is de nieuwe manier voor alsnog wel toekomst muziek!

De oude situatie. De lus waar de stoomloc op staat wordt aangepakt! Deze lag ook nog niet helemaal verlijmd, dus schroeven eruit en de rails en platen verwijderen.
Afbeelding

De nieuwe situatie in opbouw. Het bovenste spoor keert weer terug naar het schaduwstation zoals dat voorheen ook was. Het onderste spoor in bedoeld voor de nieuwe aansluiting, die zal rechts tot bij de rand lopen. Vanaf hier komt de uitbreiding te staan. Tegen de muur bovenin moet de lus nog gesloten worden en dan nog wat bedrading aanleggen voor de nieuwe situatie.
Afbeelding

Het spoor op het hoogste niveau, een keerlus, zal een stuk naar rechts toe verhuizen, daar waar nu nog niets is. Boven in de foto, in het midden, zit nog een aansluiting die ik ga bouwen op het moment dat de keerlus even weg is. Daar zal ook een keerlus op komen te zitten om de treinen rond te kunnen laten rijden. Ook dat zal op de nieuwe uitbreiding gebeuren, de kans is ook aanwezig dat ik die aansluit op het nieuwe spoor van het schaduwstation.

Aan de andere kant van de baan -als proef- begonnen met wat gaas te monteren op de bergspanten dmv hete lijm. Dit bevalt prima en zal hier dan ook mee verder gaan. Ik moet nog wel een paar spanten maken om het geheel kloppend te krijgen, maar dan wordt het echt tijd om te stoeien met het gaas, gips en dichtwerken van de berg.
Afbeelding

M.a.w. Best veel gedaan en lekker veel te doen.. :lol:


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
OBBinN
Berichten: 1824
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N

Bericht door OBBinN »

En de schaduwstation lus is weer dicht! De nieuwe wissels liggen er tussen, zijn aangesloten en de nieuwe blokken zijn ook aangesloten. Enkele testrondes gemaakt en alles loopt weer zoals het hoort, bijna dan.. Rail Jet schoot door terwijl de Hercules een zware staaltrein heuvel-af aan het remmen was.. Liep niet goed af dus gaan kijken waar dit probleem door kwam.

Afbeelding

Met het testrijden had ik 2 pendeltreinen rijden, 2 goederentreinen, de TransAlpine, de Rail Jet en een Rh 1044 met city shuttle rijtuigen aan de haak. Binnenkort eens een filmpje fabrieken van het geheel.

Zo ziet het er nu uit in iTrain.De aansluiting 'Keerlus onder' is fysiek nog niet aanwezig, vandaar de onderbreking direct na de wisselstraat. Die aansluiting gaat komen met de aankomende uitbreiding, hierbij wordt keerlus boven fysiek verplaatst, in iTrain zullen enkel de blokken en lengtes aangepast worden op de dan nieuwe situatie. Zoals je kan zien zijn nog niet alle seinen ingegeven en ook nog niet alle aansluitingen goed. Stukje 'Naar depot' komt ooit nog eens bijvoorbeeld.
Afbeelding
Linkerkant van het plaatje is het schaduwstation, alle sporen voorzien van 2 bezetmelders. Op diverse stukken rij ik al met 1 melder en dat gaat mij helemaal prima, dus alle schaduwsporen zullen omgebouwd worden naar 1 melder, iTrain zal dan uiteraard ook aangepast worden. De vrij komende melders kan ik dan op de nieuwe stukken inzetten! Scheelt een hoop bedrading en met name kan ik snijden in de kosten.


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

enderscw
Berichten: 688
Lid geworden op: 29 mei 2012 20:23
Locatie: Apeldoorn

Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N

Bericht door enderscw »

Is dat niet een mooie reden om die 2e bezetmelder er in te laten? Just in case er iets doorschiet? Ziet er verder netjes uit. Tijd voor wat groen.


Groet,

Wouter


Every day is a school day.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
OBBinN
Berichten: 1824
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N

Bericht door OBBinN »

Doorschieten heeft daar in dit geval niets mee te maken, zullen de instellingen van de nieuwe blokken zijn denk ik. Moet ik nog checken. Op alle andere 1-melder blokken geen doorschieters gehad 😉


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

enderscw
Berichten: 688
Lid geworden op: 29 mei 2012 20:23
Locatie: Apeldoorn

Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N

Bericht door enderscw »

OBBinN schreef: 12 okt 2020 18:02 Doorschieten heeft daar in dit geval niets mee te maken, zullen de instellingen van de nieuwe blokken zijn denk ik. Moet ik nog checken. Op alle andere 1-melder blokken geen doorschieters gehad 😉
Haha dat is ieder geval een pluspunt wat je altijd kan konstateren


Groet,

Wouter


Every day is a school day.
Plaats reactie