TREINTJE KIJKEN

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Plaats reactie

Onderwerp starter
rc.amsterdam
Berichten: 209
Lid geworden op: 26 jul 2015 13:55

TREINTJE KIJKEN

Bericht door rc.amsterdam »

26032018 - enige foto's toegevoegd. Omdat het leuk is en "we" een fijne hobby hebben, toch?


Na lang aarzelen (tijd tekort etc) eindelijk aan een nieuwe module begonnen. Het wordt een enkelspoor stukje van een bijbaan, op een dijk. Voor de achtergrond heb ik gebruik gemaakt van enkele karton platen. (Noch Panzerkarton). Met licht blauw etalage karton is de bovenkant van de achtergrond tot stand gekomen. Voor het lagere deel (rechtstreeks achter het spoor) heb ik enig landschap schilderwerk gedaan. Er is een klein baanwachtershuisje gereedgemaakt en de Oude stadsmuur van Faller en de Afweertorens werden aangeschaft.

De voorgrond is een schuinoplopend dijklichaam waarop zich een landweggetje omhoog baant en een stukje verder een watertje afvoert. Nog meer details (herder met schapen, wat koeien, paarden en herten) denk ik over na, het moet niet te vol worden.

De bouwdozen van Faller komen met de degelijke verpakking. De handleidingen zijn de nummer "DIT moet DAAR" type. Helaas is het ontbreken van enige woorden soms aanleiding om je af te vragen "Ja daar, maar HOE?" want er zijn verschillende mogelijkheden. Teksten als VARIANT 1 en VARIANT 2 veroorzaken verwarring, want het gaat om de voor- en achterkant. De keus is waar je de overdekte loop wil.
Dat de voor- en achterkant ook naast elkaar gebruikt kunnen worden, waardoor een langer model ontstaat (half relief) is de mensen van FALLER ontgaan. Ook kleur suggesties om eea te verven ontbreken. Terugvallen op de "plastic shine" willen we natuurlijk niet.
Dus kwasten en verf klaar, aanvallen maar.

Na de bekende modelbouwuren begint eea gestalte te krijgen. Die achtergrond vreet tijd en die gebouwen moeten hun tijd van drogen hebben. De grondmatten heb ik ook bewerkt met verf en water. De eentonigheid gaat dan wat verloren. De kleuren geven een - hoop ik - bloementapijt idee en via het gebruik van water kan de bovendste gras laag verwijderd worden zodat een te schilderen voetpad of watertje mogelijk is.

Ondertussen heb ik besloten eea TREINTJE KIJKEN te noemen. Gewoon kijken is toch een van de leuke aspekten van onze hobby? Aan elk end van de baan zal een fiddleyard komen. Daarvoor heb ik twee driewegwissels aangeschaft. Rails heb ik nog genoeg, mooi hoeft dat niet te worden.
AfbeeldingIMG_2550 by Rob Coenen, on Flickr
AfbeeldingIMG_2548 by Rob Coenen, on Flickr
Laatst gewijzigd door rc.amsterdam op 26 mar 2018 16:02, 2 keer totaal gewijzigd.


vr gr
Rob

Het kan altijd beter, maar soms moet je gewoon tevreden zijn.

Onderwerp starter
rc.amsterdam
Berichten: 209
Lid geworden op: 26 jul 2015 13:55

Re: TREINTJE KIJKEN

Bericht door rc.amsterdam »

Ondertussen verder gewerkt. Hier enige resultaten.

AfbeeldingIMG_2562 by Rob Coenen, on Flickr

[url=https://flic.kr/p/24GTr51][img]htt ... .jpg[/img]IMG_2563 by Rob Coenen, on Flickr[/url]

[url=https://flic.kr/p/24GTpTd][img]htt ... .jpg[/img]IMG_2564 by Rob Coenen, on Flickr[/url]


vr gr
Rob

Het kan altijd beter, maar soms moet je gewoon tevreden zijn.

zita
Berichten: 91
Lid geworden op: 01 nov 2016 13:43
Locatie: Zuid Holland

Re: TREINTJE KIJKEN

Bericht door zita »

Dat gaat wel lekker zo.
Leuk hoor ,suc6 met bouwen.

Gr Zita



Onderwerp starter
rc.amsterdam
Berichten: 209
Lid geworden op: 26 jul 2015 13:55

Re: Het kijken naar treintjes....................

Bericht door rc.amsterdam »

Nog wat beelden van verdere ontwikkelingen.

[url=https://flic.kr/p/23nhAAv][img]htt ... .jpg[/img]AfbeeldingIMG_2140 by Rob Coenen, on Flickr://flic.kr/p/23nhAAv]IMG_2549[/url] by Rob Coenen, on Flickr[/url]
AfbeeldingIMG_2553 by Rob Coenen, on Flickr
Afbeelding
Laatst gewijzigd door rc.amsterdam op 22 mar 2018 13:28, 2 keer totaal gewijzigd.


vr gr
Rob

Het kan altijd beter, maar soms moet je gewoon tevreden zijn.

erik-n-fan
Berichten: 1040
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: TREINTJE KIJKEN

Bericht door erik-n-fan »

Lekker aan het knutselen inderdaad.
Als egale grasmatten je niet aanstaan dan kun je overwegen met zoiets als woodland scenics fine turf (of vergelijkbaar fijn strooisel) wat kleurverschil te strooien en te lijmen met hele dunne lijm (zoals woodland scenics scenic cement). Ikzelf gebruik Noch static grass maar dat wordt pas realistisch met een flinke toevoeging fine turf. Kleiren als Aarde / licht/donker groen en beige zorgen voor een realistisch uiterlijk.


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan

Onderwerp starter
rc.amsterdam
Berichten: 209
Lid geworden op: 26 jul 2015 13:55

Re: TREINTJE KIJKEN

Bericht door rc.amsterdam »



vr gr
Rob

Het kan altijd beter, maar soms moet je gewoon tevreden zijn.

Onderwerp starter
rc.amsterdam
Berichten: 209
Lid geworden op: 26 jul 2015 13:55

Re: TREINTJE KIJKEN

Bericht door rc.amsterdam »



vr gr
Rob

Het kan altijd beter, maar soms moet je gewoon tevreden zijn.
Plaats reactie