Our Way or the Railway!

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

gvandersel
Berichten: 118
Lid geworden op: 15 dec 2008 14:42
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door gvandersel »

Ik lees nu dat je 12V gebruikt om je wissels te schakelen. Ik heb alleen maar ervaring met fabrieks FLM wissels, maar deze hebben minimaal 14V nodig. Dus probeer de spanning eens te verhogen als je voeding het toelaat.

Groet,

Gerard van der Sel.


Selectrix (RMX)
Gebruikersavatar

Wim H
Berichten: 1162
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door Wim H »

FidOo schreef: 24 apr 2019 18:28 Het belangrijkste voor het schakelen van wisselspoelen is de hoeveelheid vermogen die je voeding kan leveren....
...Een 12Vdc voeding moet dus genoeg stroom kunnen leveren om genoeg vermogen te hebben om je wissels om te zetten. Die 8.5A is dus genoeg.
Ehm... dat is maar het halve verhaal Joost. Een wisselspoel heeft een bepaalde stroom nodig om goed te werken. De enige manier om die stroom er door te kunnen jagen, is om er een voldoende hoge spanning op te zetten. Hoe hoger de spanning, hoe hoger de stroom volgens de wet van Ohm (NB bij een spoel gaat het eigenlijk om de impedantie ipv de weerstand maar het effect is gelijk).

Als de spanning te laag is, kan er dus nooit de benodigde stroom gaan lopen. En dan werkt het wissel dus niet (goed).

Het vermogen van de voeding is natuurlijk ook belangrijk. Als dat te klein is, zakt de spanning in en daarmee dus ook de stroom. Maar het belangrijkste is de spanning.
Als extreem voorbeeld: een voeding van 1 Volt die een stroom van 100 A kan leveren, heeft voldoende vermogen. Toch werkt het wissel niet, vanwege de veels te lage spanning.
Ik zou toch minimaal een 14 volt voeding proberen te gebruiken.

Groet, Wim



FidOo
Berichten: 5656
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door FidOo »

Wim je hebt inderdaad helemaal gelijk. Inderdaad zou een hogere spanning dus beter zijn. Dank voor de aanvulling op mijn verhaal.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2887
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door WilcoV »

Ik kan dit uit ervaring staven, had eerst mijn wissels (Kato weliswaar) aangestuurd met 12V rijspanning. Voor de enkele wissels ging dit nog wel, maar de dubbele wissels en kruiswissels weigerden gewoonweg medewerking (1 van de 2 of 4 ging meestal maar om). Een 15V trafo aangesloten als voeding voor de wisseldecoders en geen enkel probleem meer.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
geertvt
Berichten: 275
Lid geworden op: 08 nov 2018 19:27
Locatie: Oisterwijk

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door geertvt »

Heren nogmaals bedankt voor de tips over de extra voeding. Ik heb er ondertussen één kunnen overnemen en die werkt perfect. Alle wissels schakelen zoals het zou moeten, top! Van Martin heb ik weer toffe uitleg gehad op de beurs in Houten en kon ik zondag en vandaag weer lekker verder hobbyen, alleen dienen de volgende problemen zich alweer aan... :?

- Ik heb ondertussen iTrain aan de praat gekregen op mijn MacBook. Treinen erop en gaan... niet dus, klopte echt helemaal niks van. Treinen gaan de verkeerde kant op en als ik de richting verander op de baan beslissen zij ook om de andere kant op te gaan. Erg grappig, maar heb toch snel moeten handelen om geen botsingen te krijgen. :oops:

- De Keerplus3 krijg ik nog geen meldingen van terug, ook niet nu ik er een 10k ohm weerstandje tussen heb gezet. Iemand daar nog tips in hoe ik dat het beste kan aanleggen, want ik heb er nu gewoon een draadje aan gesoldeerd en aangesloten op de 'bruine' ringleiding.

- De treinen rijden in de blokken te ver door en ik krijg dan een melding 'treinen in onverwacht blok' en stoppen dan wel meteen, maar het lukt me nog niet om de juiste instellingen te vinden om ze in het juiste blok te laten stoppen. Ik heb maar één melder per blok. Zowel het blok als de melder zijn even lang. Ik kreeg de tip om op positie te rijden, maar dat kan ik nog niet vinden in iTrain.

- Toen dacht ik, oh ja... ijken die handel. Gevonden in iTrain , maar er zijn 128 stappen. De trein rijdt dan zo langzaam op mijn baan dat hij uiteindelijk stopt...hmm dat moet niet de bedoeling zijn. Rail ligt recht, ik heb 2 melders geselecteerd (2 blokken), baan ziet er schoon uit en mijn treinen zijn nog erg nieuw. Ergens iets gelezen over de juiste CV's, maar daar snap ik echt nog helemaal niks van!

- Ik zat te denken om de cursus iTrain expert te gaan volgen, maar ik ben pas net een stapje verder dan de beginnerscursus (die ik gedaan heb in december). Wat raden jullie mij aan om wat vlotter het programma te leren kennen? Van het doorlezen van alle probleemsituaties op het iTrainforum word ik niet echt vrolijk.

Alvast bedankt voor de hulp. :mrgreen:

Groeten Geert


Groetjes Geert

DR5000 & Z21
Fleischmann zonder bedding
MacOS & iTrain 4.1 Standard
Railmodeller Pro

Voormalige Baan: Our Way Or The Railway
1e project: Kerstbaantje 2019
2e project: Minibaantje
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door Nico Essers »

Hallo Geert, jammer dat het niet meteen lukt met iTrain ondanks dat je recent een beginnerscursus gevolgd hebt. Het mooiste zou natuurlijk zijn als er iemand in jouw omgeving zou zijn die je op weg zou kunnen helpen.
Je kunt proberen de rijrichting te veranderen door shift-klik op het pijlsymbool op de baan. Het belangrijkste echter is de snelheidsmeting. Je hoeft niet alle 128 stappen te doorlopen. Dat kan ook om de 10 stappen. Als je trein stopt bij de laagste stappen dan moeten de cv’s aangepast worden. Alles is te vinden op het iTrain forum. Ik zou wel verwachten dat net deze info zoals het inregelen van een loc bij een beginnerscursus gegeven wordt. Heb je al eens naar de stap voor stap handleiding van BenQ gekeken, hier staat de belangrijkste info bij elkaar. Dat het in het begin zoeken is kan tegen vallen maar gaande weg wordt alles steeds duidelijker.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door Alro »

Ook ik moet me gaan verdiepen in iTrain. Als echte beginner had ik me willen opgeven voor Martin's workshop iTrain voor starters aanstaande weekend maar door omstandigheden moet ik deze laten lopen.
Ik vond op internet nog wel de volgende stappenplannen: http://www.diorails.nl/?page_id=768 en https://www.jeroenbalkema.nl/itrain/.
Zelf heb ik ze nog niet bekeken maar misschien heb je er wat aan al denk ik dat je al wat meer gevorderd bent.


Gebruikersavatar

Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door Andre de Ruiter »

Geert, de verwijzing van Ronald naar diorails bevat een uitstekende stap voor stap handleiding. Deze gebruiker maakt ook gebruik van één bezetmelder per blok en legt het gebruik van posities goed uit. Mocht het nog steeds niet lukken dan moet je je baan even uploaden op het itrain-forum met de vragen waar je nog mee zit. Je wordt dan snel geholpen.

Loc in de verkeerde richting.
Als een loc in een andere richting rijdt dan de computer "denkt" dan wordt het een puinhoop. In dit geval moet je de rijrichting het pijltje in het blok waar de lok staat omkeren. Dit doe je door de shift toets in gedrukt te houden en met de linker muisknop het pijltje omkeren.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)

FidOo
Berichten: 5656
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door FidOo »

geertvt schreef: 06 mei 2019 18:43 Heren nogmaals bedankt voor de tips over de extra voeding. Ik heb er ondertussen één kunnen overnemen en die werkt perfect. Alle wissels schakelen zoals het zou moeten, top! Van Martin heb ik weer toffe uitleg gehad op de beurs in Houten en kon ik zondag en vandaag weer lekker verder hobbyen, alleen dienen de volgende problemen zich alweer aan... :?

- Ik heb ondertussen iTrain aan de praat gekregen op mijn MacBook. Treinen erop en gaan... niet dus, klopte echt helemaal niks van. Treinen gaan de verkeerde kant op en als ik de richting verander op de baan beslissen zij ook om de andere kant op te gaan. Erg grappig, maar heb toch snel moeten handelen om geen botsingen te krijgen. :oops:

Dit komt puur doordat je eerst de rijrichting van de Lok moet aanpassen in het lokvenster, vervolgens de rijrichting van het blok aanpassen, deze laatste neemt dan je lok dan mee over.

- De Keerplus3 krijg ik nog geen meldingen van terug, ook niet nu ik er een 10k ohm weerstandje tussen heb gezet. Iemand daar nog tips in hoe ik dat het beste kan aanleggen, want ik heb er nu gewoon een draadje aan gesoldeerd en aangesloten op de 'bruine' ringleiding.

Dit is gewoon echt heel simpel de handleiding lezen en zo aansluiten. Je (3x) secties (1 blok)van de keerlus aansluiten en de uitgangen via een weerstandje aan je bezetmelders

- De treinen rijden in de blokken te ver door en ik krijg dan een melding 'treinen in onverwacht blok' en stoppen dan wel meteen, maar het lukt me nog niet om de juiste instellingen te vinden om ze in het juiste blok te laten stoppen. Ik heb maar één melder per blok. Zowel het blok als de melder zijn even lang. Ik kreeg de tip om op positie te rijden, maar dat kan ik nog niet vinden in iTrain.

Dit ligt aan hetgene wat je hier onder al aangeeft, er is geen kortere weg.

- Toen dacht ik, oh ja... ijken die handel. Gevonden in iTrain , maar er zijn 128 stappen. De trein rijdt dan zo langzaam op mijn baan dat hij uiteindelijk stopt...hmm dat moet niet de bedoeling zijn. Rail ligt recht, ik heb 2 melders geselecteerd (2 blokken), baan ziet er schoon uit en mijn treinen zijn nog erg nieuw. Ergens iets gelezen over de juiste CV's, maar daar snap ik echt nog helemaal niks van!

IJKEN moet! aangezien je maar 1 melder per blok hebt kun je niet anders als op positie rijden. Klassieke wijze was 3 melders per blok; een binnenkomst melder (geeft aan dat je lok aangekomen is in het blok) een tussenliggende melder (eigenlijk een rem-secties) en een stopmelder (hier stopt de lok), met op positie rijden en 1 melder per blok gaat iTrain de snelheid zelf schatten op basis van de ijking, hierdoor weet hij hoe snel hij moet rijden en remmen op een bepaalde plek te kunnen stoppen. Dit is onafhankelijk van je melders.
Mocht je lok tijdens het ijken stoppen dan ligt dit aan het feit dat je minimale snelheid in je decoder te laag staat. Dus bij rijstap 1 rijdt je lok niet. Dit doe je door de CV-instellingen van je decoder te wijziging (CV3 is verantwoordelijk voor de minimale snelheid). Dit werkt niet anders als het adres van je lok veranderen. Als je dit niet begrijpt is het fundamenteel dat je dit eerst begrijpt en kunt. Al het andere heeft gewoon geen zin dan.
Dus eerst een Cursusje lok programmeren doen. Via martin of via een club of forumlid.


- Ik zat te denken om de cursus iTrain expert te gaan volgen, maar ik ben pas net een stapje verder dan de beginnerscursus (die ik gedaan heb in december). Wat raden jullie mij aan om wat vlotter het programma te leren kennen? Van het doorlezen van alle probleemsituaties op het iTrainforum word ik niet echt vrolijk.

Alvast bedankt voor de hulp. :mrgreen:

Groeten Geert
Hoi geert, ik heb hier boven in het rood aangegeven hoe en wat. Ik denk dat je nu 10 stappen tegelijk probeert te doen zonder dat je de basis echt snapt. Mij lijkt het verstandig om dat eerst op orde te krijgen.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
geertvt
Berichten: 275
Lid geworden op: 08 nov 2018 19:27
Locatie: Oisterwijk

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door geertvt »

@ Nico: Ken helaas nog niet veel mensen met de modelspoorhobby en al helemaal niet in mijn omgeving Oisterwijk/Tilburg, maar als iemand zich geroepen voeltom mij eeen bijlesje digitaal modelspoor te geven dan is hij/zij van harte welkom! :D
De juiste richting klopt ondertussen. Ik had iets veranderd met de blokken en helaas past het programma dat dan niet automatisch aan...
vul 'automatisch' bij elke verandering aanklikken... check!
Bij een beginnerscursus leer je een schakelbord maken, snelheden hebben we handmatig zelfverzonnen ingevuld, tips over het ijken wel gekregen, maar niet toegepast...
Je oefent ook niet met je eigen baan en spullen, maar met een demobaan. De handleiding van BenQ ga ik nog bekijken.

@ Alro: Bedankt voor de links! Handige filmpjes voor het gebruik van iTrain op de Mac, helaas nog niet volledig.

@ André: Diorails bekeken, maar stopt en er is nog geen vervolg. Richting klopt nu op mijn schakelbord, geen treinen die spontaan de andere kant op rijden meer! :mrgreen:

@ Joost: Rijrichting klopt nu! Keerplus3 heb ik opgelost met de hulp van Martin Domburg. Zat een verschil in de handleiding van Digikeijs en x+3 waardoor ik het niet goed had aangesloten.
Het ijken ben ik mee bezig. Met de melders op mijn baan werkt het nog niet goed genoeg waardoor hij nu aangeeft 'trein te laat in blok' 'reservering verloren.' etc...
Ik heb een oud forumbericht gelezen over ijken van treinen om daar een aparte ijkbaan van 2 meter voor te maken. Iemand daar ervaring mee?

Bedankt voor je tip over CV's van je lok programmeren... een cursus zou ik wel kunnen gebruiken!
Weer een stapje verder met deze veelzijdige hobby! ;)


Groetjes Geert

DR5000 & Z21
Fleischmann zonder bedding
MacOS & iTrain 4.1 Standard
Railmodeller Pro

Voormalige Baan: Our Way Or The Railway
1e project: Kerstbaantje 2019
2e project: Minibaantje

FidOo
Berichten: 5656
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door FidOo »

Geert, besef je wel dat routes rijden zonder geijkte loks gewoon niet gaat. Daarom eerst 1 lok ijken, als tip bij 128 rijstappen, gewoon per 4 stappen ijken. De tussenliggende waardes worden dan geschat. Als je 1 lok hebt geijkt, ga daar dan mee rijden en test je baan. Als je alle sporen hebt gehad ga dan verder met een de rest van je loks ijken.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door BenQ »

Geert,
De melding Trein te laat komt doordat je bij Instellingen dit hebt aanzet, dit kan je het beste uitzetten zolang de baan nog niet 80% is en jij zelf ook nog niet alles doorhebt.
Verder kan je een van een heleboel vragen antwoorden vinden in de map "Veel gestelde vragen" op het iTrain-forum en je wordt daar goed geholpen.
Jammer is dat je nogal ver weg woont anders had ik je graag geholpen.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
geertvt
Berichten: 275
Lid geworden op: 08 nov 2018 19:27
Locatie: Oisterwijk

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door geertvt »

@ FidOo: Ik heb alles nog eens rustig nagekeken op internet. Ik was ook met één loc begonnen te ijken... alleen daarmee ging/gaat het mis. De overige geijkte locs rijden nu prima op mijn beginnende baantje. Erg leuk om te zien.
@ BenQ: Inderdaad jammer dat jij (of ik) te ver weg woont. Ik had graag gebruik gemaakt van jouw expertise. Ben met je tips aan de slag gegaan en heb flink gelezen op het forum. Ben ondertussen al super blij dat ik twee treinen automatisch kan laten rijden. Zitten nog wat afwijkingen in, maar ik begin het langzaam onder de knie te krijgen.

Ik ga binnenkort een cursus DCC programmeren en een cursus iTrain Experts volgen. Ik hoop daar meer inzicht te krijgen om lekker verder te kunnen gaan. Erg veel zin in! :mrgreen:


Groetjes Geert

DR5000 & Z21
Fleischmann zonder bedding
MacOS & iTrain 4.1 Standard
Railmodeller Pro

Voormalige Baan: Our Way Or The Railway
1e project: Kerstbaantje 2019
2e project: Minibaantje
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door Nico Essers »

Gelukkig lukt het nu wel Geert zie ik. Het blijft toch een kwestie van proberen en testen en veel lezen. Gezien de afstanden was een cursus voor mij geen optie dus bleef de handleiding en het forum over. Er gaat wat tijd inzitten maar werkt ook zoals je nu zelf gemerkt hebt. Succes met het verder uitpluizen van iTrain. Blijft een mooi stukje software.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
geertvt
Berichten: 275
Lid geworden op: 08 nov 2018 19:27
Locatie: Oisterwijk

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door geertvt »

Hoi, ik ben er nog!

Heb ondertussen door een aantal cursussen bij Martin Domburg en hoop meer geleerd. Wat een toffe support is dat zeg!
Kwam er ondertussen achter dat de magneetwissels van Fleischmann met mij niet zo'n goede combinatie vormen.
Toen de 4e het begaf ben ik bij Martin langs geweest en die heeft me van alles laten zien op zijn baan werkt... indrukwekkend!!!
Ik heb besloten om een OC32 aan te schaffen en ben nu aan het stoeien met servo's. Het schiet niet echt op, maar in de vakantie had ik andere plannen, heb ik op dit moment veel optredens met de Lekke Band en ben ik bezig met het trainen voor de Kustmarathon in oktober.
Ik denk dat mijn nieuwe hobby een winterhobby gaat worden! :D

Ik wil wel naar de N Spoordagen in Hilversum en Houten Digitaal. Ik zou het leuk vinden om wat meer modelspoorders persoonlijk te leren kennen.
Wie zie ik daar?


Groetjes Geert

DR5000 & Z21
Fleischmann zonder bedding
MacOS & iTrain 4.1 Standard
Railmodeller Pro

Voormalige Baan: Our Way Or The Railway
1e project: Kerstbaantje 2019
2e project: Minibaantje
Gebruikersavatar

rjvanhouten
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 jul 2016 15:19
Locatie: Leiden

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door rjvanhouten »

geertvt schreef: 21 aug 2019 21:36 Ik wil wel naar de N Spoordagen in Hilversum en Houten Digitaal. Ik zou het leuk vinden om wat meer modelspoorders persoonlijk te leren kennen.
Wie zie ik daar?
IJs & weder dienende zul je mij in Hilversum wel tegenkomen. (Eenvoudig te herkennen aan de hoed... ;) )
Wellicht tot dan!

Groet,
Robert Jan


Digikeijs DR5000 • Rocrail • Peco Finescale Code 55 • Tijdperk NL III
vlieringerwerf.wordpress.com
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door Hoontje »

Hoi Geert,

Zet bij voorkeuren (of instellingen, een van de twee) het vinkje bij detecteer spooktrein uit. Dat kan ook al schelen in rare storingen.

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door Nico Essers »

Tot nu toe staat 7 sept in Hilversum gepland.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door martindomburg »

Top!!! Fijn dat het is gelukt en er plezier is Geert

Groetjes


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
geertvt
Berichten: 275
Lid geworden op: 08 nov 2018 19:27
Locatie: Oisterwijk

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door geertvt »

Helaas wegens waterschade, mijn grote baan moeten afbreken. Gelukkig wel geld teruggehad van de verzekering.
Als mijn concentratie het toelaat richt ik me op wat kleinere projecten.


Groetjes Geert

DR5000 & Z21
Fleischmann zonder bedding
MacOS & iTrain 4.1 Standard
Railmodeller Pro

Voormalige Baan: Our Way Or The Railway
1e project: Kerstbaantje 2019
2e project: Minibaantje

tv_man
Berichten: 1439
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door tv_man »

Dat is erg jammer, wat was er gebeurd? Nog wat kunnen redden? Hopelijk zien we hier binnenkort weer nieuwe projecten van jou!


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
geertvt
Berichten: 275
Lid geworden op: 08 nov 2018 19:27
Locatie: Oisterwijk

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door geertvt »

Ik had na een storm een lekkend dak. Daardoor flinke schade aan mijn treinbaan en hebben een aantal apparaten het begeven.
Dak is gerepareerd en besloten om de baan niet te gaan herstellen, maar af te breken. Met het geld wat ik teruggekregen heb van de verzekering ga ik wat kleinere projecten maken. Helaas ben ik door long covid sneller moe en is mijn concentratie slechter geworden waardoor het bouwen minder plezier geeft. Hopelijk verbeterd het nog in de toekomst.


Groetjes Geert

DR5000 & Z21
Fleischmann zonder bedding
MacOS & iTrain 4.1 Standard
Railmodeller Pro

Voormalige Baan: Our Way Or The Railway
1e project: Kerstbaantje 2019
2e project: Minibaantje
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door maarten »

Uit mijn omgeving weet ik dat Long Covid serious shit is! Hopelijk zit/komt er nog verbetering in je situatie.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

sprui811
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 sep 2023 21:28
Locatie: Made

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door sprui811 »

Dit is zeer spijtig om te lezen Geert, ik hoop voor je dat de long covid voor jou niet te veel problemen op gaat leveren en je in de toekomt weer met volle kracht van de hobby mag genieten.


Smile, life is too short to be sad
Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1515
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Our Way or the Railway!

Bericht door Hans »

Hallo Geert,

Hopelijk verbetert het in de toekomst nog.
Hou je taai.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Plaats reactie