Weihnachten in Sankt Niklaus

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Thieu
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 jan 2012 18:56

Weihnachten in Sankt Niklaus

Bericht door Thieu »

We hebben er jarenlang over gesproken, maar het kwam er niet van: een kerstbaantje. Dit jaar zijn we er dan toch eens aan begonnen. Het plan was om een modelbaantje te maken rondom een (kunst)kerstboompje. Dat boompje zou dan in een gat in de berg komen te staan, met een verwijderbare bergtop zodat het baantje eventueel ook 'gewoon' gebruikt zou kunnen worden. Uiteindelijk hebben we het kerstboompje maar weggelaten: het modelbaantje was veel te leuk en zo'n boom in het midden verpestte het eigenlijk een beetje. De bergtop is nog wel los te halen, want dat bleek handig vanwege de verlichting in de huisjes (de batterijtjes en lichtknopjes liggen nu in de berg).

We (mijn vrouw en ik) hebben er ruim 1,5 maand over gedaan om het te bouwen. We wilden low budget gaan, dus de bouwdoosjes waren vrij goedkoop, de rails had ik nog ergens liggen, en qua hout en piepschuim had ik ook nog genoeg restjes. Uiteindelijk moesten er toch nog wat spullen aangeschaft worden, want ik had alleen loofbomen op voorraad, en de sneeuw is ook niet bepaald goedkoop. Gelukkig waren de treinen al aanwezig: een Railbus (gekocht voor een projectje dat niet van de grond is gekomen) en een stoomloc met rijtuigjes (uit de tijd dat ik nog Europees modelbouwde, lang geleden).

Hier een korte video van het modelbaantje:

https://vimeo.com/308323323


Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1515
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Weihnachten in Sankt Niklaus

Bericht door Hans »

Hallo Thieu,

Prachtig, zowel het baantje als de film.
Stemmige muziek trouwens.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Weihnachten in Sankt Niklaus

Bericht door maarten »

Leuk zo'n baantje! ;)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Thieu
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 jan 2012 18:56

Re: Weihnachten in Sankt Niklaus

Bericht door Thieu »

Hans schreef:(...) Stemmige muziek trouwens. (...)
Dat is nog best een gedoe om te vinden: het moet én rechtenvrij zijn én passen bij de beelden. Maar al met al lijkt het wel gelukt. :)


Plaats reactie