[Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Spoor010
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 okt 2016 12:45
Locatie: Rotterdam

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Spoor010 »

Hoi Alwin,

Erg leuk gemaakt zo die aftakking.
Nu is het ook echt een aftakking en niet zomaar een "los" spoortje.

Groet,

Frank.


Met vriendelijke groeten uit Rotterdam,

Frank.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Hoontje »

Dank mannen.

Vanavond nog even verder gestoeid met de rijdraad voor de bovenleiding. Een mooi detail op de baan, maar het stelt me wel voor een aantal problemen.
Zo vind ik het eerste probeersel uit 0,3 messingdraad veel te grof eigenlijk en bovenal te eentonig. Er zitten zoveel details in die wirwar van kabels boven de spoorbaan, ik wil echt proberen die na te bootsen.
Met behulp van messingdraad een en ander qua detaillering aan kunnen brengen, maar hier loop ik tegen het probleem aan dat de draad niet heel strak blijft staan... Kijkt en oordeel zelf:

Afbeelding

Op een plankje van resthout een paar schroeven ingedraaid om de draad langs af te spannen. Dat vergemakkelijkt het solderen aanzienlijk...

Afbeelding

Met een spuitbus ACTION verf, de draden mat zwart gespoten...

Afbeelding

Ophangen van de draad. Op de voorgrond de veel stuggere, maar ook grovere 0,3mm draad van eerder vandaag...

Afbeelding

De versie met messingdraad is met een dubbele rijdraad uitgevoerd. Het verschil in dikte is goed te zien op deze foto...

Afbeelding

Aan de schaduwstationzijde span ik de messingdraad af met behulp van deze schroeven. Hier soldeer ik vervolgens de draad op vast...

Afbeelding

Detail wat in de messingdraad variant wel mogelijk is en in de 0,3 mm variant niet...

Afbeelding

Een gewone pantograaf duwt de messingdraad echter gewoon weg/omhoog...

Afbeelding

Waar hij tegen de 0,3mm versie amper beweging erin krijgt...

Afbeelding

Afspannen en nog maals proberen met de messing rijdraad op nieuwe punten vast gesoldeerd aan de uitleggers, maakt het resultaat wel iets beter...

Afbeelding

Ik weet het nog niet... Ik neig toch naar de messingdraad variant. Morgen proberen de andere eens te maken en op te hangen, kijken of dat dat een beetje wilt smoelen. Er komen geen treinen met panto's tegen de draad te rijden, maar zoals gesteld, de bovenleiding is een onmisbaar detail...
Vind hier zojuist ook nog afspaninrichtingen van Sommerfeldt, misschien kan ik daar ook nog wat mee bereiken. Wat vinden jullie?

Welke variant zouden jullie gebruiken? De detailloze, grove 0,3mm messingdraad, of de gedetailleerde, maar minder strakke messingdraad variant?

Morgen weer een dag!

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

Spoor010
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 okt 2016 12:45
Locatie: Rotterdam

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Spoor010 »

Hoi Alwin,

Je kan natuurlijk ook de dikke variant gebruiken in combinatie met de details van de dunne variant .
Dan is het wat steviger en kun je toch de details aanbrengen die jij zo leuk vind.
En misschien net een iets andere kleur gebruiken dan zwart.
Mogelijk valt de "te dikke" draad dan iets minder op.

Groet,

Frank.


Met vriendelijke groeten uit Rotterdam,

Frank.
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door WilcoV »

waar je ook nog aan kan denken is het 'blokkeren' van je stroomafnemers op een hoogte net vrij van de rijdraad. Dit kan door een klein vis of nijlondraadje of door een klein blokje onder de stroomafnemer. Over dat blokkeren met een klein blokje onder de panto heb ik eens wat tips gezien en er is ergens zelfs een bedrijfje dat ze voor H0 maakt, maar dat zou bij N op dezelfde wijze kunnen. Het principe is dat je een soort blokje aanbrengt onder de pantograaf. Door de dikte van het blokje bepaal je hoe hoog de panto op kan staan. Kan het zelf niet meer terugvinden op internet, maar misschien heeft iemand er voorbeelden van.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

rjvanhouten
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 jul 2016 15:19
Locatie: Leiden

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door rjvanhouten »

WilcoV schreef: 09 aug 2019 10:01 Kan het zelf niet meer terugvinden op internet, maar misschien heeft iemand er voorbeelden van.
Zie DIT forumbericht.

Groet,
Robert Jan


Digikeijs DR5000 • Rocrail • Peco Finescale Code 55 • Tijdperk NL III
vlieringerwerf.wordpress.com

Ipio
Berichten: 455
Lid geworden op: 01 sep 2008 21:08
Locatie: Heemskerk

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Ipio »

Alwin,

Je kan ook het RealFlex systeem van N-train nemen voor je bovenleiding.
Een rol kunstofdraad met hangertjes dan kan je zelf je bovenleiding maken.
Zie bericht van "modelbouwer V" op 11 april j.l. over Gbf Unterhaltung-Oben.

Groet,
Marc


Met Vriendelijke Groeten,
Marco

Nederlandse "NS - Multi Level Baan" tijdperk III, tot VI.
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Ad_M »

Ik vind het dapper hoor, ik heb hier ook heel lang naar zitten kijken om dit netjes te doen
Mijn oplossing om het "strak" (zo ver mogelijk) te kunnen doen is om aan de onderkant 2x rag dun verenstaal te gebruiken en daarop koper (spoelen) draad
En dan de bovenkant afspannen, het is wel ERG gevoelig, maar niet geschikt voor een beurs baan

Succes Hoontje, je doet het toch maar!!!!

Mvg,
Ad_M


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Hoontje »

Dank jullie wel voor alle tips. Dat N-train systeem had ik al een keer bekeken, wat me tegenstond was dat de panto's niet echt tegen de draad konden, daarom dat ik deze zelfbouw oplossing bedacht heb. Doch, de combinatie met hun rijdraad heb ik dan weer niet uitgeprobeerd. Toch eens een rolletje gaan bestellen voor de hoofdbaan... Daar mag ik nog zo'n 12 meter overspannen... >jeej<

Groetjes,


Hoontje


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Hoontje »

Bouwupdate:

Na al het bovenleidinggedoe gisteren, vandaag weer even lekker onbezorgd met groenzooi en details aan de slag. Het wordt echter en echter zo!

Afbeelding

Eerst een nieuwe voorraad bomen gemaakt van zeeschuim uit de NOCH pakketten...

Afbeelding

Met de aansluitende module op veilige afstand ernaast, mooi de punt van het bosgebied aan kunnen kleden...

Afbeelding

Doorkijkje vanaf de dijk bij de Curver richting Gzva...

Daarna was het tijd voor nog wat kleine details, zoals seinen en borden. Via een aanbieding hier op het forum enkele weken geleden, kon ik een ARTITEC bouwpakketje met telefoonkast, schakelkasten en kennelijk dus ook onderstaande borden, overnemen. De rest van het bouwpakket gaat naar de vaste baan, maar onderstaande borden sieren vanaf nu de Gzva...

Afbeelding

Priegelen...

Afbeelding

De borden worden in elkaar geplakt en daarna voorzien van een kleurtje...

Afbeelding

Alle borden op maat gesneden...

Afbeelding

Klein drupje houtlijm en het geheel ziet er zo uit...

Afbeelding

Het 'einde ATB en bovenleiding gebied' bord geplaatst net voor de poort van Gzva...

Afbeelding

Het S-bord met opdrachtbord eronder, wanneer de treinen van Gzva de hoofdbaan op willen, zullen zij met de TR contact moeten opnemen. De telefoon staat een eind lopen verderop...

Afbeelding

En een totaaloverzichtje van de werken van vandaag. Deze hoek van de module is nu qua scenery helemaal aangekleed. Zag op de foto wel dat het Einde ATB bord nog een veegje verf nodig heeft achterop. Dus dat ga ik nog even doen en dan weer onder de bakken om de laatste techniek aan te sluiten, zoals de wissels...

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7346
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Krab »

Ziet er goed uit Alwin ,
je zou de "tunnel' donker kunnen maken zodat je daar geen doorkijk meer heb ;)


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Hoontje »

Ha Sjaak, jup de doorkijk moet nog verholpen worden. Ga hem wat aankleden. Maar eerst moet de bovenleiding dan af zijn en bevestigd. Ook wil ik ff kijken wat er nodig is qua afscherming als straks alle gebouwen erop staan. Kortom, eerst nog tal van andere klussen, voordat ik hiermee verder kan. Maar dat houdt het leuk!

Groetjes

Hoontje



garco
Berichten: 253
Lid geworden op: 01 apr 2013 20:36

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door garco »

Hee mooi dat die borden gebruikt worden!! :lol:


Gr. Tjarco
-------------------------------------------------------------------
Scandinavisch N-spoor -- bezig met overstap naar SNCF
https://www.flickr.com/photos/192132982@N05/
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Hoontje »

Ja ja, dat had ik beloofd hé @garco De rest wordt ook nog gebruikt, maar dan op mijn grote baan en die ligt tot deze baan 'klaar' is, helemaal stil.

Bouwupdate:

Deze week is het werkende leven weer begonnen en dus is de woensdag-knutsel&studiedag ook van kracht. Na de nodige studie (binnenkort weer toetsen voor de opleiding) vandaag lekker kunnen freubelen. Op het programma stonden het MCC traject opnieuw testen en daarna van een kleurtje voorzien en de aanleg van de overweg in de Oosterhoutseweg én de toegangspoorten van Kamp Rijen...

Afbeelding

Eerst is het wegdek van de Oosterhoutseweg (in 1:160) voorzien van vers asfalt...

Afbeelding

In de spoorwegovergang lagen 2 betonblokken. Omdat de zelfgemaakte kartonnen varianten niet werkte, met Alabastine en betonverf deze versies gemaakt. Dat werkt wel...

Afbeelding

Nadat het wegdek gedroogd en van meerdere lagen was voorzien, heb ik de boel afgeplakt . De bedoeling is om zo strakke belijning te krijgen...

Afbeelding

Meerdere lagen witte verf worden aangebracht. Natuurlijk nadat de eerste laag gedroogd is, dan de tweede, dan drogen, de derde... etc. In totaal zitten er 5 lagen op...

Afbeelding

Als de tape verwijderd is, en het wegdek wat toch hier en daar losliet (stuk ongeduld!) bijgewerkt is, is dit het resultaat. Natuurlijk moet alles nog verouderd worden en komen er nog bermen etc. Dan zal het een mindere speelgoed look krijgen... (Hoop ik)

Afbeelding

Met behulp van lijmklemmen worden kleine onderdelen vastgehouden totdat de superlijm droog is. De poort staat in een messing buisje wat op zijn beurt is verlijmd in de servokop...

Afbeelding

2e poort wordt geplaatst. Eveneens met een lijmklem weer om hem op zijn plaats te houden, zolang de lijm droogt...

Afbeelding

De agent sluit de weg af...

Afbeelding

De lok wilt het terrein al oprijden, maar de poorten zijn nog niet goed vastgezet, dus ze blijven gesloten...



Later op de avond was er dan toch succes! De poorten kunnen open en dicht! Klik op de foto hierboven voor een filmpje ervan.

Afbeelding

Overzicht van de huidige situatie...

Afbeelding

Totaaloverzicht van deze module. Er moet nog behoorlijk wat gebeuren voordat deze klaar is...

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Alro »

Mooi hoor Hoon, al die actie.
Komt die marechaussee nog in wachtershuisje of gaat ie langs de weg konijnen tegenhouden? :)


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Hoontje »

Wachters huisjes stonden er niet. Hij krijgt een boom om onder/achter te schuilen ;)


Gebruikersavatar

Ronald2016
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Ronald2016 »

Leuke scenery.


Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Jeroen »

Hey Alwin,

Leuk stukkie ben je weer aan het maken. Je bootst het leuk na allemaal.

Misschien heb ik een tip voor je vwb de weg. Ik vind deze namelijk iets te opvallend....alsof je ‘m met Paint (jeweetwel, op de computer :mrgreen: ) hebt getekend. Doet mijns inziens wat afbreuk aan het geheel. Ik zou deze iets minder ‘hard’ donkergrijs maken, en de strepen een stuk minder dik. Eén mm lijkt me zat, wellicht ietsje dikker. En ik denk dat je, afhankelijk van binnen- of buiten de bebouwde kom (jij zal ongetwijfeld weten hoe de situatie daar is, want je bootst het natuurgetrouw na) wat meer strepen zult moeten zetten met dienovereenkomstige onderlinge afstand.

Het is maar een ideetje. En niet om je te pesten natuurlijk. Ik vind wegdekbelijning een, ja, kutwerk eigenlijk. :roll: 8-) .

Grtz!


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Hoontje »

@Jeroen maar ik vind de Paint look zo leuk... Zonder gein, hij moet nog beter inderdaad. De belijning is nu ongeveer 2 mm. dik. Da's te. Binnenkort de kwast er weer eens over en op nieuw proberen. Ben allang blij dat m'n MCC wagentjes er eindelijk degelijk overheen willen rijden!
Eerst maar weer eens geld verdienen met werken de komende dagen/weken...

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1514
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Hans »

Hallo Hoontje,

Mooie vorderingen weer.
En gaaf, al die beweging.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Gebruikersavatar

Merijn
Berichten: 308
Lid geworden op: 16 apr 2017 13:09
Contacteer:

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Merijn »

Je gaat weer hard Hoontje! Wat een vorderingen weer. Wat betreft de wegmarkering (alle witte strepen en tekens op de weg), dat is inderdaad een lastige. Heb er qua werk veel mee te maken. Paar handvatten vanuit 1:1, misschien handig om te weten. Wegmarkering is meesten 150mm tot 200mm breed. In 1:160 is 1mm breedte inderdaad ruim voldoende zoals Jeroen aangeeft. Bij een tweebaansweg heb je meestal aan de beide buitenzijdes een doorgetrokken streep met nog zo’n 500mm asfalt tot de de berm, of hier zit dan nog een goot naast. De rijbanen zelf zijn zo rond de 3,5m ieder.
Voor de middenstreep: de tussenruimte is altijd 2x zo groot als de lengte van de streep zelf. Op snelwegen bijvoorbeeld is de tussenruimte 6 meter en de streep zelf 3 meter. Google Maps of Earth is je vriend in deze, is alles redelijk precies op te meten.
Hopelijk heb je hier wat aan!

Groet, Merijn


(Her)beginner. Tapijtrijder. Digitaal. NS Ep. IV en V

https://www.youtube.com/channel/UCWOkW7 ... 8m4LublUXA
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Hoontje »

Bouwupdate:

Vandaag tussen het studeren door (lees: mijn boek lag op het bureau in dezelfde ruimte als waar ik aan het knutselen was), nog wat kunnen knutselen aan de baan. Op het programma stonden enkele zaken, die ik aan de hand van de onderstaande foto's aan jullie toon.

Afbeelding

Na alle tips her en der over het wegdek, de belijning en de "Paint-look", heb ik Paint Pro gekocht... :lol:
Zonder gein, het kon wel wat strakker en minder opvallend. Dus aan de slag.
De wegdektape die ik bij MCC-modelcarparts gekocht had, bleek niet te werken helaas. Dus wist ik niet goed, hoe verder.
Mijn vriendin was zoals altijd weer redder in nood en bleek voor haar knutselwerken 1mm afplaktape te hebben liggen. Nadat de oude witte belijning van verf weggekrabd was en het wegdek weer opnieuw van asfalt was voorzien, kon er geplakt gaan worden...

Afbeelding

@Merijn Dank voor jou tip. De wegenwiki hielp ook mee en nu is het bovenstaand resultaat...

Afbeelding

Ook is een begin gemaakt met het 'dichtmaken' van de doorgang...

Afbeelding

Een restje van de achtergrond foto is op maat gesneden en buigt met de weg mee de achtergrond in, waardoor je niet meer door de opening kunt kijken. Ook beperkt de foto de lichtinval, dus is het vrij donker. Enige nadeel, de lichten van de auto's weerkaatsen op de mat glanzende foto als ze erop afrijden. Bomen en bossages moeten de doorgang aan de scenery zijde verder verhullen...

Afbeelding

Om de servo die de agent bestuurt wat te verbergen, heb ik een start gemaakt met het bouwen van een afscherming. Simpel uit 2 lagen luciferhoutjes...

Afbeelding

Ze komen net boven het spoor uit. Dat is niet erg, met groen straks ziet het er glooiend uit en valt het allemaal niet zo op...

Afbeelding

Een afdekplaatje van visitekaartjes karton...

Afbeelding

Ook de servo's bij de poort van Kamp Rijen krijgen een dergelijk deksel...

Afbeelding

Alles met acrylverf opnieuw vol gekwast. Ditmaal gekozen voor de kleur "Burnt Sienna" in plaats van 'poepbruin'...

Afbeelding

Met de vertrouwde Alabastine® 2 fietspaden aangelegd. Deze krijgen later een beton-look. De spleten tussen de betonplaten hier en daar wat groen en vuil. Ben heel benieuwd of me die fijne details gaan lukken. Maar wie niet waagt, die niet wint...

Afbeelding

Voordat met groenen begonnen kan worden, het laatste stuk hekwerk rondom Kamp Rijen geplaatst én de oude commandantswoning. Een Artitec huisje wat ik nog had liggen...

Afbeelding

Detailopname van de poort voor het wegverkeer. Deze laat ik niet bewegen, helaas geen ruimte. Ik ga er wel gewapende militairen bijplaatsen, dan heb je toch nog iets van scenery die het aantrekkelijk maakt om naar te kijken...

Afbeelding

De situatie van bovenaf. De oude commandantswoning staat omringd door een zelfde hekwerk als het gehele kampement. Waarom dat is weet ik niet, maar het is al zo sinds de late jaren '70 als ik de foto's bekijk. Heden ten dage is dit gebouw, zoals de meeste gebouwen, allang gesloopt...

Afbeelding

Ok, op deze baan ook een kleine hint naar mijn andere hobby... Een geblust huis wat reeds dichtgetimmerd is...

Binnenkort gaat het groenen van deze module beginnen. Ook moet de toegangsweg naar het kamp, de Broodbaan, verder gedetailleerd worden, fietsers op de fietspaden, wat wegverkeer en bomen... heel veel bomen, geplaatst worden. En natuurlijk nog soldaten, waakhonden etc. etc.

Voor nu, tot zover,

Groetjes,

Hoontje



erik-n-fan
Berichten: 1040
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door erik-n-fan »

Heerlijk wat een voortgang weer. En ideeën genoeg lees ik!

"Ik ga er wel gewapende militairen bijplaatsen, dan heb je toch nog iets van scenery die het aantrekkelijk maakt om naar te kijken..." En wat doen die militairen bij een open hek? Een vriendelijke passant onder schot houden die een Duitse herder aan z'n been heeft hangen offf toch wat neutraler een sigaretje aan het roken zijn?

Ik kijk alweer uit naar de volgende update!

PS: Ik had veel tijd kunnen besparen met gepruts met papier / karton als ik de visitekaartjes-tip zelf had bedacht! Super idee! Precies goede dikte voor dit soort zaken.


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Hoontje »

Hmmm dat sigaretje is wel een idee... Wilde ze gewoon het hek vast laten houden alsof ze het open en dichtdoen.

En de visitekaartjes zijn erg handig. Ik heb een hele berg oude locatie kaartjes van m'n oude werk. Ik gebruik ze als binnenmuren in m'n Markenburg huisjes, als verf en lijm plateautje en dus als afdekkertjes

Zijn ech theel fijn om mee te werken.

Groetjes

Hoontje


Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1514
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Hans »

Hallo Hoontje,

Mooie voortgang weer.
Visitekaartjes heb ik ook nog liggen, maar Ik gebruik voor dat soort dingen overheadsheets of heel dun maquetteschuim. Ik was bang dat karton te gevoelig is voor vocht, of valt dat in de praktijk mee?

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Hoontje »

Hoi Hans,

Bij mij valt het mee. Als ik er bang voor ben dan spuit ik het over met matte blanke lak/vernis. Het verdwijnt onder een laag scenery meestal, dus komt er geen vocht bij. Heb deze kaartjes zelfs aan spatwater blootgesteld, ze bleven heel en de druppel bleef erop liggen, onbehandeld zelfs. Dus nee, geen problemen ondervonden.

Groetjes,

Hoontje


Plaats reactie