[Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

tv_man
Berichten: 1438
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door tv_man »

Duidelijk, dank je wel. En we kunnen later vast wel een filmpje tegemoetzien hoe het er straks in het echt uitziet wanneer de autootjes over de baan rijden?


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Hoontje »

@Norman jazeker, ik heb nu ook al filmpjes van het proefrijden, maar die moet ik eerst nog helemaal in orde maken. (Monteren enzo)
Tot op heden meer zin om te knutselen...

Bouwupdate:

Vandaag overdag een dag vrij en heerlijk kunnen knutselen. 's Middags kwam een pakket binnen met spullen van DM-Toys. Hier zitten weer enkele scenery producten en bouwpakketten in, dus ik kan weer lekker los met details! Enkele foto's van vandaag:

Afbeelding

De inhoud van het pakket van vandaag. De 2 Volkswagen T3'tjes zijn de donoren voor de Koninklijke Marechaussee busjes die ik nog ga plaatsen.
Voor de inrichting van de Barakken heb ik een aantal 3D geprinte kasten bestelt. Bedden komen ooit ook nog. 2 pakketjes van PEGASUS, een voor mij onbekend merk, met soldaten in moderne NATO uitusting. Ze zijn behoorlijk gedetailleerd. Het doosje zegt 1/144, maar naast een NOCH poppetje van 1/160 zie ik weinig verschil...
2 Voertuighallen completeren het pakket vervolgens. Deze hallen lijken behoorlijk op de meest noordelijke opslagloodsen die op het terrein te vinden waren. Net als de barakken zijn dit laser-cut bouwpakketten van dik karton. Ik ben benieuwd of ze net zo lekker werken als Markenburg...

Afbeelding

40 minuten later stond de eerste voertuighal al enigzins in elkaar. Waarom duurt dat 40 minuten? Nou ik heb het ook gelijk gefilmd voor een How To én bij nieuwe pakketten ben ik traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaaaaag. Dit omdat ik altijd eerst proefpas, foto's maak van deze passing, nadenk over de scenery en aankleding/details en dan alles rustig in elkaar zetten... Overigens is het gebouw nog verre van af. Alleen de muren staan. Alle details moeten er nog op en in. Evenals de openstaande deuren...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto's van een van de proefpas-sessies met de nieuwe loods. Het helpt om te besluiten hoe ik hem verder aan wil kleden. Je kunt er niet goed inkijken. De laatste foto is vanuit een ongemakkelijke hoek naast de baan gemaakt. Op beurzen worden mensen erg zenuwachtig als je daar gaat staan als bezoeker. Dus ga ik het dak opensnijden en van een venster voorzien, zodat je erin kunt kijken en het interieur kunt zien.
Op BNLS.net kreeg ik de tip dat in 1 van deze loodsen een T-33 Lockheed wrak lag. Dat ga ik natuurlijk nabootsen. Van klei heb ik vanavond een karkas gemaakt. Als dat gedroogd is, ga ik het met doeken bedekken, zodat het lijkt alsof er een vliegtuig ligt, maar hoef ik niet allerlei details te verwerken. Foto's volgen nog...

Afbeelding

Na alle loods-perikelen, ben ik verder gegaan met de baan van een eerste basis groen te voorzien aan de achterzijde. In deze hoek was het gras nog niet aangelegd en het MCC traject nog niet op kleur. Dit laatste heb ik eerder van de week gedaan en ook vandaag ging het proefrijden op dit stuk van het traject foutloos. Dus tijd voor groen! Het zandpad is eerst voorzien van enkele strepen met lijm, daarna met de Greenkeeper gras erover gestrooid, waardoor het een verwilderd, oneigenlijk pad is. Het MCC autootje rijdt er vervolgens probleemloos overheen. Erg gaaf om te zien! Filmpjes volgen nog!

Afbeelding

Detailopname van de spoorwegovergang/zandpad...

Afbeelding

Elders lukte het proefrijden opnieuw niet. Na enkele noodgrepen, besloten dit hele stuk van het traject te slopen en opnieuw aan te leggen. Zodra de Alabastine® droog is, wordt alles weer geschuurd en volgen proefritten...

Afbeelding

Doorkijkje over de niet-MCC spoorwegovergang naar achteren, hier ligt achterin de hoek nog geen groen of gras. Het gehalte 'bak-in-aanbouw' is nog erg hoog op deze foto. Straks zal daar verandering in komen hopelijk...

Afbeelding

Van Jan Poorter enkele lichtmasten gekocht op Houten. Geen idee of ze ook echt op Gzve hebben gestaan, maar ik vind ze een stoer, militair uiterlijk hebben.

Afbeelding

De 2 kale bomen die je ziet staan, staan te drogen. Straks ga ik daar nog mee aan de slag...

Afbeelding

Detailopnamen van de voet van, een van de geplaatste lichtmasten. Met een strooisel, bedoeld als loof voor bomen, bossages gemaakt. Het strooisel is van Busch, alleen kan ik het serie nummer op het zakje niet meer lezen helaas...

Afbeelding

Afbeelding

Toen de twee kale bomen droog waren, heb ik ze afgebroken. Met behulp van een pincet de basis vastgehouden en de bovenkant 1 kant op laten buigen door zachtjes te duwen. Op het moment dat hij brak, de top op het gras vastgelijmd. Nu heb ik 2 gesneuvelde bomen. Bedoeling is dat er een tank of ander legervoertuig tegen komt te staan of iets dergelijks. Dat heb ik nu alleen nog niet....

Afbeelding

Detailopname. De bomen komen van Anita Decor. Heb ooit een doos met droge takjes voor €4,50- bij hen gekocht jaren geleden en nog altijd plezier van. Het natuurlijk materiaal komt erg mooi uit. De bossages zijn oude vergane zeeschuim takjes. Deze waren zo al beschadigd. Het vlokken werk is gedaan zoals velen dat doen. Spuitlijm, vlokken strooien en dan fine turf erover...

Afbeelding

Een van de stootblokken heb ik ook voorzien van tegen het stootblok opklimmend groen. Eveneens uit het eerder genoemde Busch-zakje. Gefixeerd met blanke lak...

Afbeelding

De overgang naar de achtergrond is zo al veel beter vind ik...

Afbeelding

Tegen de achterwand staan 2 bossages, beiden van zeeschuim. Ook heb ik een busseltje takken van Anita Decor® bij elkaar gelegd, als ware het gerooide bomen...

Afbeelding

Een treurwilg van Noch verhuld de overgang van de weg naar de achtergrond enigzins. Zo hoop ik dat het niet teveel opvalt dat dit niet lekker in elkaar overloopt. De bruine opening wordt later nog voorzien van groen en grind/zand...

Afbeelding

Eigenlijk probeerde ik de bossages op de voorgrond te fotograferen. Bij het zien van de foto, zie je nu de bossages niet heel scherp, maar wel het gras/groenwerk bij het spoor zelf. Het gave is dat hier gewoon locs overheen rijden...

Afbeelding

Totaal overzicht van het achterste hoekje. De basiskleuren zijn opgebracht, gras en groen aangebracht en enkele bomen. Het leeft direct een stuk meer...

Afbeelding

Preiser-view. Dit ziet de meester als hij het terrein oprijdt later... De sporen lijken onbegaanbaar, doch zijn het niet. Victor Lansink maakte ooit een foto door het hek van Kamp Rijen en ik vind dit er toch al wel wat op lijken! (Hoewel het niet de juiste wissel is, maar ok)

Afbeelding

Totaal overzicht. De loodsen zijn weer weg, dit omdat ze nog verder aangekleed moeten worden. Het begint er steeds meer op te lijken. De desolate sfeer van een weinig gebruikt emplacement komt er langzaam maar zeker goed doorheen... Binnenkort dus het laatste MCC stukje hopelijk werkend krijgen, loodsen afwerken en dan verdere detailleringen in orde gaan maken. Het hekwerk van N-detail.de moet bijvoorbeeld ook nog geplaatst gaan worden, dan wordt het aanzien van deze module weer heel anders...

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje



FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door FidOo »

Mooi geworden alwin, het benaderd het origineel goed genoeg om het te herkennen.

Wat ik grappig vond om te lezen is hoe jij de bouwpakketen bouwt. Ik herken je gedachte gang, maar tegen de tijd dat ik me daarvan bewust ben heb ik het dan al eigenlijk gebouwd. maw ik ben te ongeduldig en te snel met bouwen om achteraf nog dingen in te bouwen.

Waar ik weer oprecht benieuwd naar ben is dat gras tussen je sporen en hoe dat effect heeft op de wat langere termijn op gras in je tandwielen en tussen je stroomafnemers en dergelijke. Heb je het na het fixeren goed gestofzuigd of iets?

Bij mijn modules hoort er ook nogal wat overgroei tussen de rails maar ik huiver er een beetje voor.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

erik-n-fan
Berichten: 1040
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door erik-n-fan »

Wederom toffe update. Puik werk. Ik heb zo ongeveer alle gebouwen met een los dak om later interieur te doen. Maar poeh, het blijft geduld opbrengen want losse daken is erg irritant bij telkens opbouwen/afbreken van m’n modules.


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan
Gebruikersavatar

sik234
Berichten: 302
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door sik234 »

wat gaat het snel bijna te snel vind je het niet jammer dat hij zo snel klaar? is ben benieuwt hem in het echt tezien:)


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Hoontje »

@FidOo alles goed gestofzuigd, uitgeklopt, nogmaals gestofzuigd én, tis ook wel een beetje gezichtsbedrog. Tussen de sporen zit maar 2mm met gras/groen. Ik hou je op de hoogte.

@erik-n-fan dank!

@sik234 Snel? Dit is 75 x 250 cm van de baan. Heb nog twee hele modules die net zoveel aandacht en liefde wensen... Hihi

Groetjes

Hoontje


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Hoontje »

Bouwupdate:

Vanavond in afwachting van dat wat zou komen (code Geel/Oranje) en me van mijn nachtrust zou beroven, lekker geknutseld.

Afbeelding

Dit gedeelte van het MCC traject rijdt goed en dus is het tijd om het aan te kleden. De keerlus wordt deels verhuld door een loods waar de vrachtwagen in draait.

Afbeelding

De wagen neemt best wel wat plaats in, dus qua scenery wordt het niet veel...

Afbeelding

De originele loods heeft enkel 3 vouwdeuren aan de voorzijde. Ik wil echter dat de vrachtwagen aan de zijkant het pand kan verlaten en heb hier dus een hoek uitgesneden. Deze aangekleed met restjes karton van het bouwpakket. De openstaande deur zit bij het bouwpakket bij, dus dat was een meevaller!

Afbeelding

Normaliter staat de loods op een bodemplaat. Hier gaat dat echter niet, want dan zou het hele MCC traject opnieuw moeten en daar heb ik geen zin in. Dus is de loods opgebouwd zonder bodemplaat. Echter komen de deuren nu niet mooi uit. Van dun papier heb ik rubber lappen gemaakt op de segmenten van de deur. Dan sluit alles toch enigzins lichtdicht af en het is een leuk detail vind ik zelf...

Afbeelding

2 agenten van de Marechaussee onderzoeken gedumpte rotzooi in deze loods. Een vrachtwagen komt die straks ophalen...

Afbeelding

Door de zijdeur kijk je recht op deze scene...

Afbeelding

De agenten zijn wat ongeduldig... Waar blijft die vrachtwagen nou?!

Afbeelding

Die bleek pech te hebben onderweg en wachtte op zijn beurt op de ANWB...

Afbeelding

Zo met de geplaatste loods ontstaan leuke doorkijkjes de baan op...

Afbeelding

Ook de andere loods (tijdelijk) geplaatst. Voor de loods mis ik wel nog details, zoals wachtlopende militairen en anti-bots blokken...

Afbeelding

Laat die nu toch ook gewoon in het bouwpakket zitten! Verschillende lagen karton vormen de anti-bots blokken. Deze konden zelfs pantservoertuigen doen afbuigen...

Afbeelding

Het totaalplaatje van de geplaatste loods. In de verte zijn ook geplaatste dieseltanks te zien. Deze komen nog van de oude MC de Spoorstaaf modules...

Afbeelding

Totaalplaatje van de werkzaamheden van vanavond. Je ziet ook rechts in het midden dat het MCC traject weer gesloten is en in de verf staat. Helaas ook nu weer problemen op dat stuk. Morgen gaat de vrachtwagen eens uit elkaar, aangezien hij nu overal problemen geeft. Denk dat de as iets uit het lood is gaan staan ofzo. Nu eerst even slapen...

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Hoontje »

Bouwupdate:

Vanavond weer even kunnen knutselen. Loods 2 stond op het programma, de voertuighal met daarin het wrak van de T-33 van Lockheed.

Afbeelding

Het karkas van het vliegtuig is van DAS-klei gemaakt. Geverfd met Revell en Humbrol verfjes. Het zeil is gemaakt van 1 laagje tissue papier. Je weet wel, zo'n papieren zakdoekje. Die zijn opgebouwd uit verschillende lagen. Nou die dus losgepeuterd en over het vliegtuig gedrapeerd. Met wat verdunde houtlijm is e.e.a. vastgezet. Da alles vervolgens in zeer verdunde verf gezet. Ik heb gekozen voor een legergroene/bruine kleurschakering. Als het opdroogt wordt het hard...

Afbeelding

In de loods liggen nog wat onderdelen, eveneens onder zeilen...

Afbeelding

Het dak van de loods heb ik voorzien van een venster. Dit is nu even afgedicht met het uitgesneden deel, ter bescherming...

Afbeelding

Afbeelding

2 Zichtlijnen door eerder genoemd venster. Je ziet het wrak liggen. Het neemt bijna heel de loods in beslag. De rest van de scenery heb ik uiterst sober gehouden. (Lees: niet aanwezig)

Afbeelding

Aan de buitenzijde van de loods heb ik nog een lichtarmatuur gehangen. Zij verlicht de dieseltanks...

Afbeelding

Afbeelding

De eerste stukken hekwerk zijn geplaatst. Het is heel filigraan spul. Het geeft wel direct een andere uitstraling aan het geheel. Als je erdoorheen kijkt, kun je de militairen bijna horen zeg maar. De bekende bordjes met 'pas op, bewaking door honden' zijn al geprint, maar moet ik nog bevestigen...

Afbeelding

Een overzicht van de steeds verder 'affe' module. De loodsen staan vast en er is weer wat extra groen aangebracht.
Ook zien we sensatie in de linker bovenhoek; namelijk een militaire oefening in een Benelux Mat'57. In 1989 is daadwerkelijk een van de, dan ex-, Beneluxtreinstellen gebruikt als oefenobject. Dit terrein werd in de jaren '70 tot '90 vaker gebruikt voor oefeningen. Helaas bittere noodzaak door de treinkapingen in bv. de Punt. Een Mat '54 -4tje past niet op de sporen én heb ik nog nooit gezien in N, dus die scene kan ik niet naspelen. Denk dat dat ook zijn doel voorbij schiet en onnodig discussies op beurzen los gaat maken. Daar heb ik helemaal geen behoefte aan. Ben daarin eigenlijk wel benieuwd naar jullie mening?

Onze fotograaf is in het bezit van een goede telelens, dus we konden de oefening op de voet volgen. Hieronder enkele plaatjes.

Afbeelding

Het is een flinke oefening met heel wat manschappen...

Afbeelding

Scherpschutters liggen voor en achter het treinstel...

Afbeelding

2 schuttersputten met in elk afzonderlijk een mitrailleursnest...

Afbeelding

1 dappere soldaat verkend de voorste toegangsdeuren...

Afbeelding

Zwaar geschut in de vorm van enkele RPG's en heuse Javellin's liggen in een goot om zo nodig de hele trein weg te blazen...

Afbeelding

Onder dekking van het zwaar geschut, bestormen enkele militairen de toegangsdeuren van de trein...

Meer was er nog niet te zien. De bedoeling is dat er met behulp van LED's en rookmachines wat leven in de brouwerij komt. Hoe precies moet ik nog uitdokteren. Ook heb ik de benodigde LED's niet in huis, dus die zijn bestelt in Duitsland en onderweg.
Dit spoor wordt dus het 'oefeningen-scenario'. Het middelste spoor wordt straks voor de hospitaal-trein + bijbehorende scene(s). Het voorste spoor wordt de losplaats voor de container/munitie trein. Bij deze laatste komt hopelijk ooit een bewegende telescoopkraan. Ik heb al een hele mooie in schaal N gezien. Deze kan ook echt bewegen en alles, maar is erg prijzig. Daarnaast heb ik de containerwagons nog niet, dus die scene kan nog even wachten. Eerst de rest van de baan afwerken!

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3621
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door maarten »

Dat hekwerk is gaaf!!!

Lekker bezig geweest, wordt steeds aangekleder.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

geertvt
Berichten: 274
Lid geworden op: 08 nov 2018 19:27
Locatie: Oisterwijk

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door geertvt »

Oefenen op een treinstel, top! Als jij vindt dat het zou kunnen, dan is het toch prima?! Nog wat gemaskerde mannen in de trein zou het afmaken.
Ik zou voor het antitankgeschut wat meer afstand nemen en het liefst niet afvuren met zoveel manschappen in de nabijheid van de trein. ;)


Groetjes Geert

DR5000 & Z21
Fleischmann zonder bedding
MacOS & iTrain 4.1 Standard
Railmodeller Pro

Voormalige Baan: Our Way Or The Railway
1e project: Kerstbaantje 2019
2e project: Minibaantje
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Hoontje »

Dank heren


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Hoontje »

Bouwupdate:

Vandaag een 'mijlpaal'. De rechter module is helemaal klaar voor zover nu mogelijk. Zowel technisch als qua scenery. Vandaag weer even proefgereden en de treinen rijden er goed op. Dus door naar de middelste bak. Nog even enkele foto's van de laatste werkzaamheden van vandaag.

Afbeelding

Afbeelding

Enkele bossages (Woodland Scenics clump foliages met Woodland Scenics Fine Turf) aangebracht in de grasmat en het oogt nog verwilderder dan daarvoor...

Afbeelding

Enkele zelf gemaakte bomen (IJzerdraad manier) geven het geheel wederom een andere indruk...

Afbeelding

Afbeelding

2 Zelf gemaakte bomen van ijzerdraad en HEKI flör matten. Door verschillende manieren van bevestigen van de HEKI, krijgt elke boom een unieke 'kruin'...

Afbeelding

Een van de loodsen heeft een klimop gekregen van HEKI flör...

Afbeelding

Deze spoorwegovergang blijft enkel uit zand bestaan...

Afbeelding

2 Soldaten mogen wachtlopen. In de loodsen liggen namelijk allerlei 'staatsgeheimen' zoals een compleet vliegtuig...

Afbeelding

Zo met een hekwerk is de sfeer al snel (bijna) compleet...

Afbeelding

Nu is het tijd voor de kleinste details. Zoals hier de waarschuwingsborden "Pas op, bewaking door honden"...

Afbeelding

Afbeelding

2 Overzichten van de afgewerkte module...

Afbeelding

Komende tijd ga ik met deze module aan de slag. De electronica voor het spoor en wissel is reeds aangelegd. Wel moet er nog een servo onder de wissel geplaatst worden. Ook moet hier het hele MCC traject nog voorzien worden van wegdek, zendlus en reedcontacten. Kortom, nog genoeg te doen, voordat de echte scenery erop komt...

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Nico Essers »

Je gaat weer super snel met je baan Hoontje, het ziet er allemaal super uit.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2

erik-n-fan
Berichten: 1040
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door erik-n-fan »

Wat een tempo! Stop je er ook veel tijd in afgelopen dagen of heb je je rechter en linker arm vervangen voor een set 3D Printers en Bob Ross kleurautomaten? :-D

Ben benieuwd naar de volgnde module!


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Hoontje »

Dank heren. Het bouwtempo lag inderdaad hoog de afgelopen dagen. Dit omdat ik de rechter module gewoon af wilde hebben én steeds vroeg gewekt werd door m'n andere hobby. Dan hou je heel veel tijd over op je vrije dagen! Komende weken weer ouderwets lange diensten en verplichtingen, dus dan is het tempo weer knap lager...
Daarnaast moet ik de Hoe To's ook eens in elkaar gaan knutselen, dat vreet ook tijd...
We gaan wel zien hoe ver ik kom van de zomer!

Groetjes

Hoontje


Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3241
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Michiel »

Die Benelux hondekop, is dat een omgeschilderde Piko? Zo'n Belgische oerversie met zandgele streep zie ik wel zitten. Mooi model!


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2191
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door traiNiac »

Hallo Alwin,

Zojuist je nieuwe draadje geheel doorgenomen. Ziet er veelbelovend uit. Leuk dat je ons in detail deelgenoot maakt van de bouw. Je groenwerk ziet er al goed uit.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Hoontje »

Dank heren. De Benelux hondekop is een zelfbouw model van voordat PIKO haar hondekop uitbracht. Heb het model ooit overgenomen van een handelaar die niet meer wist uit welke partij het kwam. Het oogt behoorlijk verfomfaaid en gebruikt, prima voor deze baan dus!

Groetjes,

Hoontje



tv_man
Berichten: 1438
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door tv_man »

De module ziet er erg fraai uit, petje af!

Benieuw trouwens hoe het er in het echt donker uitziet (kijkend naar de lichtmasten, koplampen op de auto's en denkend hoe de schaduwen zouden vallen!)

Een idee voor het vliegtuig: is er niet toevallig een bouwpakket van een vliegtuig in schaal 1:144 dat in de loods zou kunnen passen? De schaal is mijns inziens niet te ver van 1:160 en omdat je vliegtuigen en treinen niet zo vaak pal naast elkaar ziet staan merk je niet dat ze niet precies dezelfde schaal zijn.


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Hoontje »

Hoi Norman,

Dank voor het compliment. Inzake het vliegtuig snap ik je niet helemaal. Het wrak past in de loods namelijk. Dus vanwaar zou ik een nieuw model moeten kopen/maken?

Groetjes,

Hoontje



tv_man
Berichten: 1438
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door tv_man »

Er hoeft geen nieuw vliegtuig te komen, zat weer hardop te denken over hoe een dergelijke scene een op een iets andere manier gemaakt zou kunnen worden.


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Hoontje »

Ah zo. Dan snap ik hem. :) Heb gezocht naar passende modellen. Meeste wat ik kon vinden was 1:35 of 1:72 of 1:500 en die laatste was niet gedetailleerd en te klein. Maar goede tip en zeker het onderzoeken waard!

Momenteel erg druk met de andere hobby, dus de bouw van de middelste module ligt volledig stil...

Groetjes

Hoontje



erik-n-fan
Berichten: 1040
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door erik-n-fan »

Hier ligt het bouwen ook stil ivm overige activiteiten 😉


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan
Gebruikersavatar

Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door Alro »

Op zich geen andere noodzakelijke werkzaamheden, maar ja, ‘t is ook zo’n lekker weer :roll:
Gelukkig kan ik m’n modules makkelijk buiten zetten en onder het zonnescherm verder prutsen.
Dat gaat allemaal niet echt snel, maar we hebben geen haast ;)
Ik zal proberen m’n vorderingen tot nu toe vanavond op ‘t forum te plaatsen.

En voor Hoontje:
Je bent de afgelopen tijd als een speer gegaan en ons flink verwent met je vorderingen dus ik denk dat af en toe een pauze geen kwaad kan :D


Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"

Bericht door bob vermeulen »

Hallo Alwin,

Je werkzaamheden eens even bekeken en je draad van de laatste tijd weer eens even door gebladerd.
Mooi al die details vooral het zwarte hek werk met dat prikkeldraad er boven is echt realistisch. Ik zie het helemaal vormen hoe de plaats beschermt werd (wordt) tegen indringers.
Ook de gehele opzet is goed van die module veel ruimte met veel ruigte.

heerlijk om te bewonderen.
Ben benieuwd naar de volgende module.

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Plaats reactie